نماینده جمهوری‌خواه: بایدن اختیار لغو تحریم‌های ایران را ندارد

نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد حتی اگر دولت این کشور اقدام به رفع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران کند جمهوری‌خواهان به محض در اختیار گرفتن کنگره، تحریم‌ها را بازمی‌ گردانند.

به گزارش مشرق، «جو ویلسون» نماینده ایالات کارولینای جنوبی در مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کارگروه امنیت ملی کمیته مطالعات حزب جمهوری‌خواه روز پنج‌شنبه در مصاحبه با پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن تأکید کرد که دولت بایدن نمی‌تواند جلب نظر کنگره، تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را لغو کند.

بیشتر بخوانید

تهدید شدید نمایندگان جمهوری خواه بر علیه مذاکرات

این نماینده جمهوری‌خواه در خصوص وعده انتخاباتی بایدن مبنی بر بازگشت به برجام که با گذشت حدود ۱۰ ماه از آغاز دوران ریاست جمهوری وی هنوز محقق نشده است، اظهار داشت: «رئیس‌جمهور بایدن این اختیار را ندارد که از طرف کنگره صحبت کند. با یک توافق دولتی نمی‌توان کنگره را محدود کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «کمیته مطالعات حزب جمهوری‌خواه صراحتاً اعلام کرده است که وقتی ما اکثریت کنگره را بازپس بگیریم، برای بازگرداندن هر تحریمی علیه ایران که دولت بایدن لغو کند، تلاش خواهیم کرد؛ خواه لغو تحریم به عنوان بخشی از بازگشت به توافق شکست‌خورده با ایران [برجام] باشد و یا یک توافق دیگر.»

رئیس کارگروه امنیت ملی کمیته مطالعات حزب جمهوری‌خواه در ادامه گفت: «همه باید بدانند که وعده‌های بایدن کاملاً پوچ هستند.»

این اظهارات روز یکشنبه هفته جاری نیز با عباراتی کم و بیش مشابه از سوی تد کروز نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در سنای آمریکا مطرح شد.

تد کروز در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «جو بایدن هیچ اختیار مبتنی بر قانون اساسی برای ارائه چنین تعهدی [بازگشت قطعی به برجام و عدم خروج دوباره از آن] ندارد. اگر هرگونه توافق با ایران به صورت یک معاهده به تأیید سنا نرسد -که بایدن می‌داند چنین اتفاقی نخواهد افتاد- ۱۰۰ درصد هر رئیس‌جمهور جمهوری‌خواهی که به قدرت برسد، دوباره آن را پاره خواهد کرد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جاویدایران NL ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    7 0
    بابا این یارو رو بیخیال، تحریم چیه آخه. اینو بچسبید، سازمان انرژی اتمی ایران گفته اورانیوم ۲۰ درصد ایران از ۲۱۰ کیلو عبورکرده و‌اورانیوم ۶۰ درصد هم از ۲۵ کیلو عبورکرده، این عالیییییه، همین یکی دوماه قبل آژانس گفته بود اورانیوم ۲۰ درصد ایران از ۸۵ کیلو عبورکرده منم اومدم نوشتم چراسرعت غنی سازی ما اینقدر کم شده!؟ نگو پس احمق ها از میزان واقعیش خبر نداشتن و ایران طبق روال داشته عالی کارش رومیکرده، این ۲۱۰ کیلو و این ۲۵ کیلو ارزشمندترین چیز حال حاضر داخل مرزهای ایرانه، قیمت نمیشه روشون گذاشت، یعنی اگه صدها میلیارد دلار پول نقد بدن بگن کدومش ارزشمندتر هست من میگم صد در صد این اورانیوم هایی که داریم. نخست وزیر اسرائیل گفته اگه ایران اتمی بشه ترکیه و مصرهم اتم میخوان!! این منو به فکرفرو برده، بنظرمن ما باید سلاح اتمی رو داشته باشیم ولی اعلام نکنیم، این بهترین سیاست هست چون اینجوری بهانه به دست دیگرکشورهابرای داشتن سلاح اتمی نمیدیم، بذار فکر کنن نداریم اما داشته باشیم، سیاست اسرائیل هم همین نه تایید و‌نه انکار هست. نباید اجازه دادکشوردیگه ای در منطقه وارد این عرصه بشه، حالا یه سوال، چرا این ترکیه و مصر و عربستان وقتی اسرائیل سلاح اتمی داشت نمیخواستن سلاح اتمی بسازن اما اگه ایران سلاح اتمی داشته باشه عشقشون میکشه اونهاهم داشته باشن!!؟؟ چرا با داشتن سلاح اتمی توسط اسرائیل مشکلی نداشتن اما حساسیتشون روی ایرانه؟؟!! پس نتیجه اینکه مصر و ترکیه و عربستان تا خرخره دست نشانده اسرائیل هستن، وگرنه چرا توی این ۵۰ سال گذشته که همه میدونستن اسرائیل سلاح اتمی داره نخواستن اونهاهم داشته باشن!!!!!!! یک موضوع دیگه هم اینکه ماباید خیلی مراقب سانتریفیوژهای خودمون باشیم که یهو‌ ترکیه ومصر و عربستان بهش دسترسی پیدانکنن که یادبگیرن سانتریفیوژ چجوری ساخته میشه، بایداز علم اتمی خودمون نهایت مراقبت رو داشته باشیم که ازش سرقت نکنن کشورهای همسایه، اگه یک نمونه از این دستگاه ها بدست دیگران بیفته بدترین اتفاق هست.
    • ایران بزرگ مقتدر غرب آسیا IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      5 0
      درود بر شما هم میهن گرامی آگاه و هوشیار ، به جرات میتوانم بگویم بهترین کامنت اظهار نظری است که درباره مسائل هسته ای اتمی دفاعی و موضوعات منطقه ای خواندم، کوتاه و مختصر و مفید فرمودید.. توصیه میکنم هم میهنان گرامی این کامنت رو با دقت مطالعه کنند سپاسگزارم ، پاینده باد ایران مقتدر نیرومند .. شیر خاورمیانه ( غرب آسیا )
    • دادا IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      1 0
      داداش بمب اتم هم داریم فعلا نمیگیم به موقعش انشاالله چرا اسرائیل توله د داشته باشه ما نداشته باشیم ازنوع پدرشو داریم بکوری چشم دشمنان ایران زمین دنیا باید به اسلام لبیک بگویند والسلام
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      1 0
      احسنت، تحلیل خیلی خوبی بود!
  • خلیج پارس iran IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    آمریکایی ها اثبات کرده اند که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند تحریم های ایران و ایرانیان را لغو و دست از دشمنی با ما ایرانیان بر دارند و این دشمنی طولانی غربی ها سری دراز در تاریخ دارد که از دوران ایران باستان تا کنون ادامه داشته و دارد ، روزگاری در دوران ایران کهن یونان و روم باستان نمایندگان غرب و دشمن تمدن شرق و ایران بزرگ بودند در چند قرن اخیر بریتانیا انگلستان و آمریکا نماینده غرب و ادامه همان دشمنی دیرینه و تاریخی با ایران و ایرانیان ... هوشیار باشیم هم نهگیهنان گرامی، تاریخ بخوانیم .. ایران بزرگ مام میهن به فرزندان بیدار و آگاه و هوشیار نبازمند است ..
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    پس چغندره
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      0 0
      سیاست کلی ایالات متحده آمریکا همین هست حزب دموکرات و جمهوریخواه تفاوتی با هم ندارند ( دشمنی با ایران و ایرانیان )
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    مشکلات ما فقط ازدرون مملکت است یک سلحشور بزرگ می خواهدبه جنگ دلالان وبانکهاوشرکتهای مفت خور دولتی برود...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس