کد خبر 1294808
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
فریبا: آرامش حلقه مفقوده استقلال بود؛ این تیم مدعی اول قهرمانی است

پیشکسوت استقلال گفت: هنوز هفته‌های زیادی به پایان فصل باقی مانده اما باتوجه به بازگشت آرامش به باشگاه و همچنین عملکرد تیم، استقلال تا روز پایانی لیگ برتر، مدعی قهرمانی است.

به گزارش مشرق، بهتاش فریبا بازیکن سال‌های دور استقلال بر این باور است تیم فرهاد مجیدی در این فصل شایستگی‌های زیادی دارد تا به سال‌ها ناکامی ‌آبی‌پوشان در لیگ برتر پایان داده و قهرمان شود.

پیشکسوت خوشنام استقلال درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان حرف زد، او با تمجید از تفاهم و همدلی (مصطفی) آجورلو و مجیدی، گفت: آرامش و تمرکز در هر تیمی حرف اول و آخر را می‌زند، در حال حاضر استقلال با همدلی و تفاهمی که میان مدیریت و فرهاد مجیدی وجود دارد در کمال آرامش برنامه‌های خود را دنبال می‌کند و این اتفاق خوبی را رقم زده است.

مشروح این گفت‌وگو را با هم می‌خوانیم.

استقلال، تراکتور را هم از پیش رو بر داشت؛ نظر شما در مورد عملکرد استقلال در این بازی چیست؟

تراکتور برای بازی با استقلال تاکتیک خاصی را در نظر گرفته بود؛ منظور از این شرایط و تاکتیک خاص بازی دفاعی بود و آنها با بستن فضاها به دنبال این بودند اجازه ندهند بازیکنان پا به توپ آبی‌پوش حرکت کنند.

این حربه در نیمه اول تا حدود زیادی جواب داد.

به هر حال فیروز کریمی مربی کارکشته‌ای است. او سال‌ها در سطح اول فوتبال ایران مربیگری کرده و صاحب سبک است. همین اتفاق باعث شد تا در نیمه اول فرصت کمتری به بازیکنان هجو‎می استقلال برسد؛ یامگا نیز که در بازی با ذوب‌آهن دو گل زده بود مهار و یارگیری منطقه‌ای شده بود.

فریبا: آرامش حلقه مفقوده استقلال بود؛ این تیم مدعی اول قهرمانی است

فرهاد مجیدی در نیمه دوم تاکتیک استقلال را تغییر داد و به سیستم ۳-۳-۴ برگشت؛ این تغییر تاکتیکی در پیروزی استقلال چه‌اندازه نقش داشت؟

ارسلان مطهری فرصت حضور در میدان را پیدا کرد و به این سیستم ۳-۳-۴ برگشتیم؛ استقلال توپ و میدان را در اختیار گرفت و در نهایت موفق به زدن گل شد. مشخصا بازگشت به این سیستم فضا را برای مهاجمان استقلال باز کرد.

پنالتی وریا غفوری هدر رفت و هر لحظه بیم آن می‌رفت تا بازی به تساوی کشیده شود؛ در مورد خطر پیروزی‌های اقتصادی چه نظری دارید؟

استقلال به جز یک گلی که زد چند فرصت خوب دیگر برای گلزنی داشت؛ آنها می‌توانستند دروازه تراکتور را باز هم باز کنند اما این اتفاق رخ نداد و در ادامه پنالتی نیز هدر رفت. به نکته‌ای اشاره کردید که آن را قبول دارم و به دوستان و همکاران مطبوعاتی‌ شما هم گفتم که برد یک بر صفر خطرناک است و هر لحظه ممکن است از بین برود؛ اما فراموش نکنید استقلال سه بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و ۹ امتیاز گرفته که جای تقدیر دارد. این شروع خوبی برای استقلال در لیگ برتر است و امیدوارم ادامه داشته باشد.

استقلال باز هم گل نخورد و فرهاد مجیدی از این موضوع رضایت کامل دارد.

همیشه تیم‌هایی به موفقیت می‌رسند که سخت گل می‌خورند؛ استقلال در این فصل دو دروازه‌بان آماده در اختیار دارد؛ دو دروازه‌بانی که از بهترین‌های ایران هستند. در خط دفاعی نیز آمار نشان دهنده عملکرد خوب بازیکنان این منطقه است و وقتی سه بازی دروازه تیمی بسته می‌ماند باید به عناصر دفاعی آن تیم بهترین نمره را داد. من به ساختار دفاعی اعتقاد دارم و باید گفت همه بازیکنان این اصول را به خوبی رعایت می‌کنند. سیاوش یزدانی، مرادمند، دانشگر و همه وظایف‌شان را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

از خط دفاعی بگذریم و به خط هافبک برسیم؛ عملکرد استقلال در این منطقه چطور است؟

در نبردهای تن به تن بازیکنان میانی استقلال برنده بودند، دویدند و تلاش کردند تا خط میانی حریف را از کار بیاندازند. در دقایق پایانی بازی اتفاق خوبی افتاد و رضا آذری بازیکن جوان به میدان آمد که توانایی زیادی در طراحی حملات دارد و می‌تواند در ادامه مهره‌ای تاثیرگذار برای استقلال باشد.

فریبا: آرامش حلقه مفقوده استقلال بود؛ این تیم مدعی اول قهرمانی است

و خط حمله؟

 ارسلان مطهری از وقتی وارد زمین شد تلاش زیادی کرد و در نهایت یک گل زیبا به ثمر رساند. او در خط حمله تلاش زیادی کرده و انگیزه فراوانی دارد. امیر حسین حسین‌زاده دو، سه موقعیت خوب را از دست داد؛ او جوان است و شاید کم تجربگی باعث شد تا این فرصت‌ها را از دست بدهد و باید به او زمان داد؛ حسین‌زاده مستعد و توانمند است اما باید در تمرینات بیشتر روی ضربات آخر کار کند و تمرکز بیشتری داشته باشد.

استقلال این توانایی را دارد در این فصل به مقام قهرمانی برسد؟

استقلال تیم خوبی را در اختیار دارد. فرهاد مجیدی و کادر فنی استقلال انگیزه‌های زیادی دارند. بازیکنان تلاش می‌کنند در خدمت تیم باشند و در این فصل با تغییراتی که به وجود آمده است حاشیه‌ها از بین رفته و می‌دانید، یکی از اتفاقات خوبی که در استقلال رخ داده، بازگشت آرامش و تمرکز به تیم است؛ این دو فاکتور در هر تیمی حرف اول و آخر را می‌زند، در حال حاضر استقلال با همدلی و تفاهمی که میان مدیریت و فرهاد مجیدی وجود دارد در کمال آرامش برنامه‌های خود را دنبال می‌کند. شما ببینید فصل گذشته چقدر حاشیه برای استقلال وجود داشت. من همیشه گفته‌ام همه عوامل استقلال باید در خدمت تیم باشند، در فوتبال باشگاه و تیم همچون یک حلقه هستند که هر کدام باید وظایف خودش را انجام دهد و اگر یکی از این حلقه‌ها دچار مشکل شود تیم به هم می‌ریزد.

استقلال قهرمان می‌شود؟

امیدوارم. استقلال و هوادارانش شایستگی این عنوان ارزشمند را دارند و باید در این فصل تا آخرین لحظه تلاش کنند تا در نهایت بتوانند جام را به خانه ببرند. هنوز هفته‌های زیادی به پایان فصل باقی مانده است اما مشخصا استقلال با فرهاد مجیدی و بازیکنان با انگیزه‌اش تا روز پایانی لیگ برتر مدعی جدی و اول قهرمانی خواهند بود.

فریبا: آرامش حلقه مفقوده استقلال بود؛ این تیم مدعی اول قهرمانی است

بازی بعدی استقلال با فجر سپاسی را چطور می‌بینید؟

گرچه فجر سپاسی در این فصل به لیگ برتر صعود کرده اما تیم ریشه‌داری است و انگیره‌های فراوانی برای رویارویی با استقلال دارد؛ هرچند بازی در خانه حریف است اما پیروزی در این جدال دور از دسترس نیست. الان میل به پیروزی در استقلال جا افتاده است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد آبی‌پوشان با برد و سه امتیاز کامل به تهران باز خواهند گشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 1
    خخخخخخخخ.....
  • محمد IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 1
    جوجه اخر پاییز میشمارند
  • محمد IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    3 1
    چرت نگو بابا حالا بعداز مدتی ۳تا بازی روبردین پیش خودت چی فکر کردی
  • سوهان روح کیسه IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    6 4
    یادمه چند ماه پیش تو آسیا کیسه کشا ۲ تا بازیشونو پشت سرهم بردن مشرق نوشت این تیم خطرناک ترین تیم آسیاس! ولی خطرناک ترین تیم آسیا یک یا دو بازی بعدش از آسیا حذف شد! الانم با ۳ تا بازی میگن مدعی اول قهرمانی! ببینیم و تعریف کنیم.
  • یک لنگی لجن IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    6 3
    خدا هیچ گدا گشنه ایی رو بی پدر نکنه بابا مسعود کجایی
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      0 0
      چقدر بی تربیت هستید شما
  • کیسه بو گندو چرک IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 4
    3تا برد داریم ما رو هم داخل آدم حساب کنید!!!!
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 1
    بازی استقلال لنگو قراره با فیلتر شکن نشون بدن
  • پرسپولیس عشق و کیسه ۶ در ۴ IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    یادت نرفته که فصل پیش پرسپولیس اوایل فصل خوب باری نمی کرد و کیسه و شعله زرد داشتن خوب نتیجه میگرفتن . اما آخر فصل چی شد ؟ پرسپولیس قهرمان شد . حالا کی مدعی اول قهرمانیه ؟؟ #پرسپولیس_همیشه_قهرمان
  • عاشق لنگ IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    خداوکیلی یتیمی بد دردیه ، دیگه چه مصیبتیه که بابا مسعودت رو با مامان آذر یکجا از دست بدی ... آخ آخ آخ ... واقعا این لنگ چی میکشه واقعا ! پنج سال عزیز دردونه باشی و پاپاجون مسعودت تند تند هرساله از منیریه واست یک جام می خریده و تو بازی هاهم داورها خلاصه پنالتی کادوپیچ و رد کردن گل های سالم و سه امتیازی حریفان و دیگه نگو برات ... خخخخخ
    • عاشق کیسه IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      0 0
      حال میکنم سوزش یه کیسه کش رو می بینم و خنده های تلخش رو
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    هنوز به حریف نخوردین! بردن زورکی دوتا تیم تازه لیگ برتری و تیمهای ته جدولی که معیار نمیشه .
  • مختار IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    به نظرم می رسد استقلال از نظر بازیکن خوب بسته شده و اگر همه عواملش خوب عمل کنند یکی از مدعیان هست ولی همانطور که می دانیم اینا کافیه دوتا باخت بیارن دیگه کارشون تمامه!امسال دیگه بهانه بابا مسعود هم که ندارند دیگه بدتر! ولی پرسپولیس هر چند تو خط وسط مشکل داره ولی تیمی هست که نشان داده شخصیت قهرمانی رو دارد و حرفش را همیشه توی زمین می زند و اهل بهانه و غوغاسالاری و حاشیه سازی هم نیست و این خصوصیت برای قهرمان شدن لازم هست که پرسپولیس دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس