کد خبر 1294466
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
پلیس اطفال

قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: لایحه پلیس اطفال که خلا آن در کشور وجود داشت، توسط معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه تدوین شده، در دولت به تصویب رسیده و برای تصویب

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی هادی روز چهارشنبه در کارگاه نظام عدالت برای اطفال و نوجوانان در کرمان با تاکید بر شرایط کودکان مهاجر و پناهنده افزود: در لایحه پلیس اطفال، موضوع قضازدایی به صورت ویژه ای مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این مطلب که لایحه پلیس اطفال گام مهمی در نظام حقوقی کشور خواهد بود، ادامه داد: در لایحه پلیس اطفال تاکید بر آن است که نیروی انتظامی و ضابطان مرتبط با اطفال و نوجوانان آموزش دیده باشند و نحوه تعامل با اطفال و نوجوانان را به طور کامل بدانند.

بیشتر بخوانید:

دستگیری زوج سارق با ۱۵ فقره سرقت طلای کودکان

قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه نظام عدالت برای اطفال و نوجوانان با تاکید بر کودکان مهاجر و پناهنده کرمان افزود: این کارگاه ها از سلسله کارگاه های معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه است که به صورت مستمر طی ۱۵ سال گذشته در کشور برگزار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی گفت: امید است که خروجی کارگاه نظام عدالت برای اطفال و نوجوانان با تاکید بر کودکان مهاجر و پناهنده در کرمان، تغییر نگاه به حوزه اطفال و نوجوانان باشد و در ادامه نگاه افتراقی قانون گذار به اطفال و نوجوانان حس و لمس شود.

وی ادامه داد: معاونت حقوقی قوه قضاییه در کنار برگزاری کارگاه ها، در زمینه تقنین نیز کارهای بزرگی را به انجام رسانده است.

بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین عامل جرم در اطفال و نوجوانان را بشناسید

قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: تصویب قانون آیین دادرسی کیفری در سال ۹۲ و اجرای آن در سال ۹۴، تصویب قانون مجازت اسلامی، تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان از جمله اقدامات معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین هادی تصریح کرد: ۶۰ ماده از آئین نامه سازمان زندان ها نیز که در سال جاری به تصویب ریاست قوه قضاییه رسیده است، نیز مربوط به کانون اصلاح و تربیت است و مواد مهمی را مورد تاکید قرار داده است.

کارگاه نظام عدالت برای اطفال و نوجوانان با تاکید بر کودکان مهاجر و پناهنده از ۱۲ تا ۱۴ آبان ماه و با همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    سلام.امیدوارم،این پلیس به ضرر مردم نشود،و از فردا طوری نشود،از اون طرف بوم بی افتیم!.. عمدترین مشکلات بچه ها،خشونت در مدرسه(چه از طرف معلمان و چه از طرف خود دانش آموزان است!) در کوچه و خیابان هم مربوط به ارازل و اوباش می ابشد!(که می توند،هم سن و سال ها خودشان باشد ! که رهگیری اون کمی سخت است! ولی اصلیشون همین ها هستن! و چه بزرگ تر ها) در خانه و خانواده،هم متاسفانه برخی والدین هستن ..! بازم میگم این پلیس باید براساس ضوابط اسلامی باشد،نه براساس ضوابط غربی و من دراوردی.
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    پلیس اطفال چه صیغه ایه دیگه؟ نکند مثل پلیس هم می خواهد مکمل عملکرد غلط اورژانس اجتماعی باشد؟ آیا هیچ می دانید که وجود تشکیلات مبهمی به نام اورژانس اجتماعی باعث عدم تمکین زنان و کودکان از مرد خانواده شده است؟ زنان و کودکان با سوء استفاده از چنین تشکیلاتی، باعث بی احترامی مطلق به سرپرست خانواده (مرد) شده اند و کارکنان این تشکیلات (اورژانس اجتماعی) با دخالت در زندگی مردم، باعث فروپاشی کانون خانواده ها می شوند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس