کد خبر 1294431
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
چرا برخی جوانان به کرونای شدید مبتلا می‌شوند؟

مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد ژن‌ها عامل ابتلا به کرونای شدید جوانان سالم هستند.

به گزارش مشرق، مطالعات مختلف محققان نشان می‌دهد سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای معمولا در صورت ابتلا به کرونا، علائم شدیدتری را تجربه می‌کنند و نرخ بهبودی آنان کمتر است، ولی در طی شیوع ویروس کووید-١٩ بارها دیده شده که جوانان سالم نیز به کرونای شدید مبتلا شده‌اند.

بیشتر بخوانید

۹۰ درصد فوتی‌های کرونا واکسن نزده‌اند

محققان مدت‌هاست به دنبال پاسخ این سوال هستند که چرا جوانان سالم به کرونایی شدید مبتلا می‌شوند؟
یک گروه بین‌المللی از محققان برای یافتن پاسخ این سوال پنج ژن را از ۷۲ بیمار جوان که در بیمارستان بستری بودند، جدا کردند.

این ژن‌ها در جوانان مبتلا به علائم شدید کرونا فعال‌تر از جوانانی است که علائم خفیف دارند.
۴۷ نفر از داوطلبان بسیار بدحال بودند و برخی علائم بسیار خفیفی داشتند. توالی‌یابی ژنی داوطلبان نشان داد در موارد شدید کرونای جوانان، پنج ژن بسیار فعال است که یکی از آنان ADAM ۹ نام دارد. زمانی که محققان این ژن را در آزمایشگاه در بافت ریه مسدود کردند، مشاهده شد که ویروس تکثیر کمتری دارد.

بررسی این ژن‌ها می‌تواند منجر به درمان‌های موثر کرونا و جلوگیری از مرگ و میر شود.

بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در سراسر جهان از مرز پنج میلیون نفر گذشت و آمریکا از نظر تعداد تلفات در همه کشورها پیشتاز است. طبق اعلام ردیاب دانشگاه «جانز هاپکینز»، آمریکا که ثبت مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را از اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز کرد تا روز دوشنبه ۷۴۵ هزار و ۸۳۶ مورد مرگ گزارش شده است.

این رقم از تعداد تلفات در آمریکا بر اثر آنفلوآنزای اسپانیایی در سال‌های ۱۹۱۹-۱۹۱۸ میلادی که حدود ۶۷۵ هزار آمریکایی جان خود را از دست دادند، بیشتر است.

نتایج این مطالعه در نشریه Science Translational Medicine منتشر شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس