دبل فرنگی‌کاران سنگین وزن؛ میرزازاده نخستین طلا ایران را گرفت

امین میرزازاده فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان در پیکارهای زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در صربستان با پیروزی مقابل حریف ارمنستانی نخستین طلای ایران را در این پیکارها به گردن آویخت.

به گزارش مشرق، پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان روزهای ۱۰ تا ۱۲ آبان در شهر بلگراد صربستان برگزار می‌شود. دیدارهای رده‌بندی و فینال پنج وزن نخست از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران آغاز شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده فرنگی کار المپیکی تیم ملی در دور اول با نتیجه ۶ بر یک نیکولا میلاتوویچ از نروژ را مغلوب کرد.

دارنده مدال طلای جوانان و نوجوانان جهان در دور دوم در یک دیدار نفس‌گیر با نتیجه ۲ بر یک از سد میخائیل لاپتی‌اف از روسیه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله آنتون ساونکو از قزاقستان را با نتیجه ۳ بر یک از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر یک فاتیح بوزکورت از ترکیه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد.

فرنگی‌کار گتوندی در مبارزه فینال داوید اوواسپیان دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از ارمنستان را ۲ بر یک شکست داد و نخستین طلای تیم ملی را در پیکارهای زیر ۲۳ قهرمانی جهان کسب کرد.

میرزازاده در حالی نخستین مدال طلای وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان در پیکارهای زیر ۲۳ سال جهان را کسب کرد که علی‌اکبر یوسفی نیز در پیکارهای جهانی بزرگسالان سال ۲۰۲۱ نروژ نخستین مدال طلای تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی را به نام خود ثبت کرده بود.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده دارنده مدال طلای آسیا در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک مغلوب الکساندر کوماروف دارنده مدال برنز اروپا از روسیه شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت.

وی در جدول بازنده‌ها ابتدا با نتیجه ۸ بر صفر کومار سونیل از هند را مغلوب کرد و پس از آن مقابل ماکسات سایلایو از قزاقستان با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در مبارزه پر هیجان رده‌بندی مقابل تموری چکاسلیدزه از گرجستان در حالی که وقت نخست را با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب شده بود در وقت دوم با گرفتن ۱۵ امتیاز حریف خود را شکست داد و دومین مدال برنز تیم ملی را در صربستان بدست آورد.

لحظاتی قبل پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم و امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم مدال نقره و علیرضا نجاتی در وزن ۶۳ کیلوگرم مدال برنز گرفتند. 

در پنج وزن دوم نیز مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم و محمدجواد رضایی در وزن ۶۷ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند،  محمد ناقوسی در وزن ۸۲ کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شد و امیر عبدی نیز در وزن ۷۲ کیلوگرم به گروه بازنده‌ها رفت. در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز مرتضی الغوثی از دور رقابت‌ها حذف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    5 0
    درود
    • IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 3
      چه درودی یه کنه بیشتر به بیت المال چسبید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس