روسیه دو پایگاه هوایی دائمی در شمال سوریه تاسیس می‌کند

منابع خبری از تلاش روسیه در ساخت دو پایگاه هوایی بزرگ در شمال غربی سوریه خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری کرد زبان از تلاش روسیه در ساخت دو پایگاه هوایی بزرگ در شمال غربی سوریه خبر دادند.

خبرنگار شبکه خبری «کردستان- ۲۴» عصر دوشنبه به وقت تهران در توییتی نوشت که روسیه قصد دارد  دو پایگاه هوایی دائمی  در شمال غربی سوریه تاسیس کند.

روسیه قصد دارد یک پایگاه هوایی بزرگ را در نزدیکی فرودگاه «صارین» در «عین العرب» و دیگر پایگاه هوایی بزرگ را در «قامشلی» تاسیس کند. این اقدام روس‌ها در مواجهه با آمریکا صورت گرفته است.

«الکسی لئونکوف» کارشناس نظامی روسیه  نیز تاکید کرد که بمب افکن های آمریکایی قادر به نابودی سامانه پدافند هوایی روسیه مستقر در سوریه نیستند.

لئونکوف در واکنش به گزارش  مجله هفتگی فوربس، گفت: «هر چیزی که به سمت ما پرواز می‌کند را ساقط خواهیم کرد، حتی قبل از اینکه بمب افکن‌ها به مواضع خود برسند و بمب‌ها را پرتاب کنند. سیستم پدافند هوایی ما با موفقیت موشک‌های کروز ایالات متحده را در سوریه در سال ۲۰۱۸ سرنگون کرد.»

برخی منابع خبری نیز گزارش دادند که روسیه ۲۰ فروند جنگنده خود را به سوریه اعزام کرده است.

 یک اندیشکده لهستانی نیز به تازگی در تحلیلی در زمینه استقرار بمب افکن‌های اتمی روسیه در پایگاه هوایی «حمیمیم» در سوریه نوشت، روسیه اکنون تهدیدی برای جناح جنوبی ناتو محسوب می‌شود و  انتظار می‌رود که روسیه پروازهای اغلب تحریک آمیز گشت زنی خود بر فراز دریای مدیترانه و شمال آفریقا را تشدید کند.

 به نوشته «اندیشکده ورشو»، روسیه به تازگی اعلام کرده که برای نخستین بار این توانایی را دارد که از پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه بمب افکن‌های راهبردی اتمی دور پروازخود را به پرواز درآورد. پایگاه هوایی  به‌روز رسانی شده حمیمیم به روسیه امکان استقرارهواپیماهای دور پرواز و همچنین بمب‌افکن‌های توپولوف «Tu-۲۲M»  را در این پایگاه می‌دهد.   سه بمب افکن دور پرواز از این مدل به تازگی به حمیمیم پرواز کردند. آنها قبل از بازگشت به پایگاه‌های خود در روسیه، تمرین‌های آموزشی را در مناطق جغرافیایی جدید بر فراز دریای مدیترانه برگزار می‌کنند.

این اندیشکده نوشت، کارها در پایگاه هوایی حمیمیم برای بازسازی باند دوم و نصب تجهیزات جدید روشنایی و رادیویی به پایان رسیده است. باند فرودگاه اکنون ۳۲۰۰ متر طول دارد تا این پایگاه بتواند میزبان هواپیماهای بزرگ باشد. روسیه اکنون می‌تواند انواع هواپیماها را در پایگاه کنترل کند. وجود پایگاه حمیمیم با توجه به نبرد داخلی سوریه، برای روسیه ضروری است زیرا هواپیماهای دیگر در آنجا به خوبی مستقر می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    1 0
    به به، خیلی هم عالی!!
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 1
    روسیه پایگاه نظامی دائمی زده چه سود و حاصلی برای ایران و ایرانیان خواهد داشت ! الان باید خوشحال باشیم ؟ روسیه و آمریکا دو روی یک سکه هستند ..
  • ناشناس IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    پس چرا روسیه با اینهمه دبدبه و کبکبه که الان شرح دادید . جلوی حملات صهیونیستها به بچه های محور مقاومت در سوریه را نمیگیرد؟؟ روسیه فقط پیاده نظام لازم داشت تا خودش را مستقر کند ؟ سکوت رسانه ای شما برای چیست ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس