کد خبر 1293499
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲
تجهیزات نظامی

منابع رسانه‌ای گفتند که ارتش ترکیه کاروان جدیدی متشکل از خودروهای نظامی و کامیون های سنگین وارد استان حسکه کرده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری سوریه از ورود خودروها و کامیونهای حامل تجهیزات نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) خبر داد که ارتش ترکیه برای تقویت پایگاه های خود در منطقه راس العین در ریف حسکه، کاروان جدیدی متشکل از خودروهای نظامی و کامیون های سنگین وارد این منطقه کرد که حامل مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات لجستیکی بودند.

منابع محلی حاضر در منطقه به سانا گفتند که یک کاروان نظامی متشکل از ده ها کامیون، خودروی جنگی و نفربر، از خاک ترکیه، وارد شهر اشغالی راس العین و اطراف آن واقع در شمال غرب حسکه شد.

این منابع افزودند، این کاروان شامل تسلیحات مهمی از جمله توپخانه سنگین و مقادیر زیادی مهمات و نفربرهای پیشرفته بود که از آن در ناتو استفاده می شود.

به گفته این منابع، این تجهیزات در چند منطقه از راس العین توزیع و تخلیه شدند.   در این مناطق، پایگاه ها و مواضع ترکیه و  عناصر تروریستی وابسته به آن قرار دارد.

این منابع خاطرنشان کردند، نیروهای ترکیه طی چند روز گذشته تعداد زیادی از مزدوران تروریست خود را در اطراف راس العین و شهرکهای «تل تمر» و «ابوراسین» جمع آوری کرده اند. منابع رسانه ای می گویند که ظاهرا ترکیه برای تجاوز به تعدادی از مناطق امن مجاور آماده می شود.

این در حالی است که منابع خبری اخیرا از حضور جنگنده های «سوخو» روسیه در شرق سوریه خبر دادند که برای نخستین بار این مسئله رخ داده است.

به گفته این منابع، یک فروند سوخو در فرودگاه القامشلی واقع در شمال شرق سوریه فرود آمد که در راستای تلاش روسیه برای افزایش حضور نظامی در شرق سوریه است.

منابع مذکور تأکید کردند، که این جنگنده برای نخستین بار در آسمان قامشلی، عملیات شناسایی انجام داده است. بالگردهای روسی نیز به همراه گشتیهای این کشور، در این منطقه در حال انجام عملیات شناسایی هستند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که حضور آمریکا و ترکیه در خاک این کشور اشغالگرانه است و باید خاک این کشور را ترک کنند. بیشترین منابع نفتی سوریه در این مناطق قرار دارد که آمریکا با کمک تروریستها در حال قاچاق نفت سوریه است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عماد IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 1
    سوریه خوب شد روسیه رو داره.
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 1
    اگه ایران پشت پ ک ک در بیاد ترکیه هم به اسرائیل روابط عادی برقرار میکنه یعنی بعد بحرین امارات آزربایجان ترکیه هم نزدیکتر با اسرائیل ارتباط خواهد داشت
    • CA ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      اول مردم کرد باید راهشون رو از اسراییل و سران خاین خودفروخته جدا کنند. ایران باید براساس حق و عدالت عمل کنه نه این دودوتا چهارتا های ساده اندیشانه چون در اون صورت با نیرویی همراستا میشه که در صورت نیاز دودوتا رو پنج تا میکنه. باید دودوتا چهارتا باشه اما در مسیر حق نه هدف وسیله رو توجیه میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس