ضرورت تشکیل قرارگاه بی‌اثر کردن تحریم‌ها در سازمان‌ها/ پیگیر ایجاد پایتخت دریایی هستیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارگاه بی‌اثر کردن تحریم‌ها در همه سازمان‌ها باید ایجاد شود.

به گزارش مشرق، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بعدازظهر امروز در این سازمان با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و علی‌اکبر صفایی به عنوان مدیرعامل جدید این سازمان، جایگزین محمد راستاد شد.

در این مراسم مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت:‌ ۳۰ سال است که با سازمان بنادر و دریانوردی آشنایی دارم و همه بنادر کشور را به خوبی می‌شناسم و در ساخت برخی بنادر حضور داشته‌ام.

رستم قاسمی ادامه داد: به کشورهای دریایی زیادی سفر کرده‌ام و رصد اوضاع بندری کشورهای اروپایی و شرقی را داشته‌ام.

وی با بیان اینکه در دوره‌ای که وارد وزارت نفت شدم تحریم‌ها آغاز شده بود، گفت: خیلی از مسئولان نگران شرایط تحریم‌ها بودند و تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران را مطرح می‌کردند و حتی نگرانی حصر دریایی وجود داشت اما سازمان بنادر و دریانوردی توانست از تحریم‌ها به خوبی عبور کند که اگر این هوشمندی نبود مشکلی جدی برای کشور ایجاد می‌شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در مقابله با تحریم‌ها در بسیاری از زمینه‌ها پیشگام است.

وی با بیان اینکه در تحریم‌ها دو موضوع دنبال می‌شود گفت: بی‌اثر کردن تحریم‌ها و مقابله با تحریم‌ها و عبور از آنها باید مورد توجه باشد.

وی بر ضرورت تشکیل قرارگاه‌های بی‌اثر کردن تحریم‌ها در سازمان‌ها تأکید کرد.

قاسمی بیان کرد:‌ زمانی که در وزارت نفت بودم هر روز جدولی مقابل من می‌گذاشتند و اعلام می‌شد که از یک کالا یا قطعه تا چند ماه دیگر بیشتر در انبارها موجود نیست. اما با توانمندی‌ها توانستیم تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم و مردم متوجه مشکلات نشوند.

وی اضافه کرد:‌ قرارگاه بی‌اثر کردن تحریم‌ها در سازمان بنادر و دریانوردی باید در دستور کار باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حمل و نقل در کشور ما اهمیت بالایی دارد گفت:‌ در حوزه سازمان بنادر پیشگام هستیم اما در حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی عقب‌ماندگی‌هایی داریم که باید راهکار در نظر داشته باشیم.

وی گفت: در دولت سیزدهم توجه به ساحل‌نشینی، شهرهای آباد دریایی و پایتخت دریایی در دستور کار خواهد بود.

قاسمی اضافه کرد: شهرهایی در جنوب کشور طراحی شده است که برای جمعیت کثیری در دستور کار است که در این باره می‌توان به شهر تیس و شهر مکران نزدیک جاسک اشاره کرد.

وی در بخش دریایی همواره دنبال هوشمندسازی و ارتقاء سطح هستیم و اگر کریدور حمل ریلی که اتصال به دریا را فراهم می‌کند اجرا شود درآمد زیادی نصیب کشور می‌شود که ما از آن محروم هستیم.

قاسمی اضافه کرد: ۱۵ هزار کیلومتر ریل در کشور داریم اما بهره‌برداری از حمل و نقل ریلی ۱۰ درصد است.

وی تأکید کرد: زمینه حضور بخش خصوصی در دریا و سرمایه‌گذاری در ایجاد بنادر باید فراهم شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    به جآی این همه هزینه هاو رقم های درشتی که برای دورزدن تحریم ها خرج میکنید و به جیب دلال ها میریزیدخب به اصل قضیه بپردازیداز سال ۸۰به بعد ایران رو خیلی نابودکردین ومنبع هاش رو بسته غرور کاذب رو کنلربزاریدومثل جهان باشید بخدا سَرکشی از قانون جهآنی اول برای مردم تحریم و بدبختی میاره بعد مملکت رو بی ارزش میکنه دولت مردها یانانردها که ککشون نمیگذه یکم به فکرمردم باشید وبخاطر مردم ورفاه شون کمتر سَرکشی کنید وبه عاقبت کارهایی که میکنید فکرکنید مردم گناه داره بخدا بسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس