۹۴ درصد جهان هرگز برای انسان‌ها قابل دسترس نخواهد بود

ستاره شناسان ناسا می‌گویند جهان به سرعت در حال گسترش است و ۹۴ درصد کهکشان‌های دنیا هرگز برای انسان‌ها قابل دسترس نیستند و انسان می‌تواند حداکثر ۶ درصد دنیا را شناسایی کند.

به گزارش مشرق به نقل از بیگ تینک، آنان تصریح می‌کنند که امروزه، بیشتر کهکشان‌های جهان سریع‌تر از سرعت نور در حال گسترش و بزرگ شدن هستند. بنابراین همه کهکشان‌هایی که با زمین بیش از ۱۸ میلیارد سال نوری فاصله دارند، برای همیشه قابل دسترسی نیستند و این فرضیه علمی صرف نظر از مقدار گذشت زمان و پیشرفت‌های علمی انسان‌ها یک امر قطعی است.

بیشتر بخوانید

جنگ آمریکا، روسیه و چین در فضا

گسترش جهان و کهکشان‌های آن در تمامی جهات یک امر قطعی است و انسان حداکثر قادر به شناسایی اجرام آسمانی است که در آغاز انفجار بزرگ یا بیگ بنگ نوری از آنها ساطع شده و به زمین رسیده باشد.

جهان قابل رؤیت و شناسایی برای انسان‌ها دارای حدود ۲ تریلیون کهکشان است. تلسکوپ فضایی هابل در زمان بررسی عمق فضا تنها می‌تواند ده درصد از کل کهکشان‌های موجود در آن یعنی حدود ۵۵۰۰ کهکشان را شناسایی کند و ۹۰ درصد کهکشان‌های باقی مانده یا خیلی کم رنگ یا خیلی پررنگ یا خیلی مبهم هستند و هابل نمی‌تواند اطلاعاتی را از آنها به دست آورد.

هر سال حدود ۱۶۰ میلیارد ستاره جدید - که برای تشکیل یک کهکشان بزرگ تازه کافی است – با توجه به سرعت گسترش جهان غیرقابل دسترس می‌شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    5 3
    (وَ السَّماءَ بَنَیْناها بِأَیْدٍ وَ إِنَّا لَمُوسِعُونَ ) و ما آسمان را با قدرت بنا كرديم، و همواره آن را وسعت مى‌بخشيم.
  • ض IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    1 4
    انسان بیولوژیک که ما باشیم بعیده از همین کهکشان خارج بشه اما انسان های رباتیک و گونه های بعدی انسان کهکشان رو فتح خواهند کرد
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 0
    سبحان الله والحمدلله ولااله الاالله والله اکبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس