آشتیانی: وزیران پیشین باید درخصوص مشکلات سرخابی‌ها مواخذه شوند

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال با اشاره به مشکلات سرخآبی‌ها گفت: شرایط کنونی نتیجه بی‌توجهی وزیران پیشین به تذکر دلسوزان فوتبال بود و آنها باید به خاطر این بی‌توجهی مواخذه شود.

به گزارش مشرق، «امیررضا واعظ‌ آشتیانی» آنچه امروز در فوتبال ایران در حال رخ دادن است را دستپخت وزیران گذشته خواند و گفت: باور دارم به خاطر تهدید به حذف سرخآبی‌ها از لیگ قهرمانان باید وزیران  گذشته پاسخگو باشند. قریب به یک دهه من و شماری از دلسوزان تاکید داشتیم که در مورد این دو باشگاه باید براساس مُر قانون عمل شود. اجرای مُر قانون هم نیاز به شفاف سازی دارد و باید حسابرسی قانونی صورت گیرد تا مجمع عمومی مدیرعامل و هیات مدیره را مورد بازخواست قرار دهد.   

مدیر عامل اسبق استقلال با اشاره به عدم توجه وزیران پیشین به مساله شفاف‌سازی و حسابرسی دو باشگاه گفت: باید مشخص شود وزیری که در راس مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قرار دارد چرا به تذکرات در جهت عمل به مُر قانون توجهی نکرد و به دنبال آدرس غلط دادن بود و چند سال با سندسازی مجوز حضور دو تیم را در لیگ قهرمانان کسب کرد.

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی، تصریح کرد: تذکرات زیادی برای شفافیت مالی و حسابرسی براساس قانون داده شد اما کسی توجهی نکرد. آنچه این روزها در حال رخ دادن است توسط وزیران گذشته کاشته شده و امروز درو می‌شود و نتیجه آن نیز تهدید به حذف باشگاه‌ها از لیگ قهرمانان است. این مساله جدی است و باید مسوولان پیشین پاسخگو باشند که چرا این شرایط به وجود آمده است. آنان باید پاسخگو  باشند که چرا استقلال ۸۰ میلیارد و پرسپولیس ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد و هیچ کاری انجام نشده است.

واعظ آشتیانی با اشاره به وعده وزیر دولت دوازدهم برای خصوصی‌سازی سرخآبی‌ها گفت: این یک بازی سیاسی و آدرسی غلط برای فرار از پاسخگویی بود. خصوصی سازی شرایط خاص خود را دارد و برای ورود به بورس و فرابورس هر بنگاه اقتصادی باید شفافیت مالی داشته باشد. چگونه با این همه بدهی قرار بود دو تیم در بورس واگذار شوند!؟  نمی‌دانم با چه استدلالی خصوصی‌سازی را مطرح کردند. امیدوارم مسوولان ورزش در دولت سیزدهم خود را در بازی خصوصی‌سازی وارد نکنند چون وعده آن راحت است اما عملی شدن، کار آسانی نیست.

این مدیر ورزشی ایران افزود: فدراسیون فوتبال ایران با دست نهادن روی دو باشگاه بزرگ و مردمی ایران به نحوی زنگ خطر را برای فوتبال ما به صدا درآورده و به سراغ باشگاه های دیگر هم خواهد رفت.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    0 0
    حسن روحانی و سلطانی فر باید فورا محاکمه شوند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس