تجهیز میلیون دلاری تل‌آویو برای افزایش امنیت زندانها

یک پایگاه خبری عبری خبر داد که ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد برای افزایش امنیت زندانهای خود، پروژه‌ای به ارزش دو و نیم میلیون دلار کلید بزند.

به گزارش مشرق، بخش مهندسی و سازندگی ارتش رژیم صهیونیستی پس از حادثه فرار شش اسیر فلسطینی در ماه گذشته، تصمیم گرفته است که «امنیت» زندانها را افزایش دهد.

خبرگزاری سما به نقل از پایگاه خبری عبری «معاریو» گزارش داد که این نهاد صهیونیست برای این منظور پروژه‌ای به ارزش هشت میلیون «شکل» در نظر گرفته است. هر سه شکل یک دلار است.

بیشتر بخوانید

زندان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی و استراتژی اسرای فلسطینی

به گفته این پایگاه، این پروژه شامل تقویت میله‌های زندان و بهبود وضعیت حمایتی آن است تا از هر گونه فرار اسرا در آینده جلوگیری کند.

به گزارش معاریو، طی روزهای آینده، نقشه‌های مهندسی مربوط به زندانهای صهیونیست، کشیده خواهد شد و پس از آن بخش مهندسی، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

در این پروژه، کارشناسان مختلفی مشارکت خواهند داشت تا «امنیت زندانهای افزایش پیدا کند و به معیارهای مطلوب برسد تا از فرار جلوگیری شود».

شش زندانی فلسطینی ۱۵ شهریور توانستند از زندان فوق امنیتی جلبوع در ۴ کیلومتری مرز کرانه باختری اشغالی فرار کنند، ولی چند روز بعد مجددا بازداشت شدند.

پس از آن، فلسطینیان درسرتاسر کرانه باختری و قدس شرقی اشغالی به خیابان‌ها سرازیر شده و با زندانیان فلسطینی ابراز همدردی کرده و علیه بازداشت‌ آنها تظاهرات کردند.

بر اساس آمار هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطینی، ۴۸۵۰ فلسطینی از جمله ۲۲۵ کودک و ۴۱ زن  در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که ۵۴۰ نفر از آن‌ها تحت بازداشت اداری هستند. جنبش حماس نیز از زمان جنگ تابستان ۲۰۱۴، چهار اسرائیلی را در اسارت خود گرفته است و برای مبادل آن‌ها با اسرای فلسطینی اعلام آمادگی کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس