سوء استفاده ائتلاف سعودی از کودکان یمنی و فرستادن آنها به میادین جنگ

نیروهای مورد حمایت ریاض در حالی از شوک شکست در شبوه خارج نشده اند و از عملیات دوباره رزمندگان در هراس هستند که باید با چالشی بزرگ از سوی نیروهای انتقالی جنوب (تحت فرمان امارات) دست و پنجه نرم کنند.

سرویس جهان مشرق؛ عملیات رزمندگان یمنی در محورهای غربی و جنوب غربی استان شبوه پس از پیشروی های طوفانی ماه گذشته به صورت موقت تا حدود زیادی متوقف شده و فقط درگیری های پراکنده در خطوط تماس با عناصر ائتلاف سعودی گزارش شده است.

یک منبع میدانی که تحولات را در مناطق غربی و جنوب غربی استان شبوه از نزدیک دنبال می کند، گفت: محور شمالی کوه «دهماء، الهجر، العلم» به همراه پایگاه تیپ ۱۶۳ و منطقه الرحیم جزء خطوط تماسی به شمار می آیند که در کنترل کامل رزمندگان هستند.

این منبع میدانی با بیان این که در حال حاضر نیروهای یمنی توان خود را بر روی پاکسازی استان مارب از جمله بخش های جنوبی متمرکز کرده اند، افزود: با این وجود عناصر ائتلاف در شبوه به خوبی می دانند که رزمندگان در آینده ای نزدیک عملیات را برای پاکسازی سایر بخش های اشغالی این استان آغاز خواهند کرد.

وی افزود: ترس و نگرانی مزدوران سعودی را در استان شبوه فراگرفته چرا که با چشم خود دیدند در مدت بسیار کوتاهی بخش های اشغالی «عین، عسیلان و بیحان» را در محورهای غرب و جنوب غرب از دست دادند و در میدان نبرد حرفی برای گفتن در برابر رزمندگان نداشتند.

به گفته این منبع میدانی آگاه، همین شکست سنگین و مهلک، اختلاف میان عناصر ائتلاف سعودی (منصور هادی) و نیروهای موسوم به انتقالی جنوب (تحت حمایت امارات) را به شکل کم سابقه ای افزایش داده است.

این منبع میدانی تصریح کرد: این اختلاف ها به مرحله ای رسیده که سران نیروهای انتقالی در اظهارنظرها، نیروهای منصور هادی را به خیانت متهم کرده اند و مدعی هستند آنان با فرار از محورهای غربی، بخش های «عین، عسیلان و بیحان» را به انصارالله تحویل دادند.

آخرین خبرها از تحولات میدانی استان نفت خیز یمن/ جزئیات خط و نشان امارات برای عربستان در «شبوه» + نقشه میدانی و عکس

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای انتقالی جنوب با طرح این مسائل به دنبال گسترش نفوذ خود در استان شبوه هستند، گفت: این مسئله زمانی بیشتر آشکار شد که طرفداران نیروهای انتقالی با شعار خیانت نیروهای منصور هادی تظاهراتی و تحصنی را بر پا کردند که در نهایت منجر به تسلط آنان بر بخش های «الروضه و رضوم» شد.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، طرفداران نیروهای انتقالی از استاندار شبوه (بن عدیو) خواستند که هر چه سریع تر استعفا دهد و مدعی هستند این ۳ بخش را به انصارالله داده و وضعیت معیشتی نامطلوبی را برای مردم ایجاد کرده است.

اگر چه جریان اصلاح (اخوان المسلمین) با اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به طرفداران نیروهای انتقالی حمله و تیراندازی کرد و تجمع و تحصن آنان را ناتمام باقی گذاشت و پس از دو روز دوباره کنترل بخش های «الروضه و رضوم» را دست گرفت اما اختلاف های شدید میان آنان باقی مانده است.

آخرین خبرها از تحولات میدانی استان نفت خیز یمن/ جزئیات خط و نشان امارات برای عربستان در «شبوه» + نقشه میدانی و عکس

نیروهای مورد حمایت امارات در تلاش هستند از وضعیت به وجود آمده (مشکلات اقتصادی و شکست در بخش های غربی) به بهترین شکل استفاده و با همراه کردن مردم راه را برای تسلط بر استان شبوه باز کنند و در گام نخست هم حرکت اعتراضی مسالمت آمیز و تحصن علیه نیروهای ریاض را در دستور کار قرار داده اند.

به گزارش مشرق، روند تحولات میدانی نشان می دهد اگر این شرایط در استان شبوه ادامه یابد عناصر مورد حمایت عربستان با نیروهای انتقالی (تحت فرمان امارات) درگیر خواهند شد که البته این زد و خوردها به سود نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن است چرا که در مدت کوتاهی می توانند بخش های اشغالی را به کنترل دربیاورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    20 0
    کفتارها به‌ جان هم بيفتند به‌ نفع انصارالله است‌ وبه راحتی برسرزمین اشغال شده‌ مسلط می شود
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    6 1
    باید به موازات مارب نبرد در تعز نیز پیش برود مارب و تعز دو بال پیروزی در جنگ یمن هستند بدون یکی از این دو پیروزی محال است
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      5 0
      همین مسیر مارب شبوه به مصلحت نزدیک تر است چرا که هم دستیابی به دریا شایبه مخاطره آبراه بین المللی بهمراه ندارد و هم امکان دست دادن به ایران از این طرف بیشتر هست بعدش می شود تعز و عدن رو هم ...
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    3 0
    رنگ سبز کجای نقشه است ؟.
  • نیما HK ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    2 0
    الهم اشغال ظالمین به ظالمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس