کد خبر 1292581
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
حمایت کشورهای گروه ۲۰ از وضع حداقل مالیات در جهان

تارنمای شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گزارش داد کشورهای گروه ۲۰ روز شنبه در نخستین روز از اجلاس این گروه در شهر رم ایتالیا از وضع حداقل مالیات جهانی حمایت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، یک مقام دولت آمریکا گفت که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در اظهارات خود در این دیدار بر اهمیت این توافق تاکید کرد و افزود اگرچه امکان دیدار حضور در مورد هر مساله ای وجود ندارد، ما می توانیم در خصوص منافع مشترک اقدام کنیم.
طرح جدید مالیاتی روز یکشنبه و پس از انتشار بیانیه از سوی رهبران کشورهای شرکت کننده در اجلاس گروه ۲۰ رسمی خواهد شد.

این مقام آمریکایی افزود: بایدن همچنین بر تعهدش برای پایان همه گیری کرونا در جهان و تضمین یک بهبودی فراگیر اقتصاد جهانی از جمله حمایت از کشورهای درحال توسعه از طریق کاهش بدهی تاکید کرد.

به گفته وی، بایدن به کشورهای گروه ۲۰ یادآور شد که در هرزمانی امکان وقوع یک همه گیری جدید وجود دارد. پس تحکیم سیستم های جهانی سلامت و انجام اقدامات بیشتر برای ایجاد زیرساخت امنیت بهداشت جهانی اهمیت دارد تا بتوانیم برای همه گیری بعدی آماده باشیم.

 بایدن بر نیاز به داشتن بازارهای انرژی متعادل، تامین شده و رقابتی در جهان تاکید کرد تا در این زمان بحرانی، ترمیم اقتصادی تضعیف نشود.

مذاکرات اولیه برای تعیین حداقل نرخ مالیات بر شرکت‌ها که پاییز سال گذشته میلادی و تحت نظارت سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی برگزار شد، با مخالفت دولت وقت آمریکا به ریاست جمهوری دونالد  ترامپ به شکست انجامید.

تغییرات آب و هوایی و همه گیری کرونا، دو موضوع مهم در دستور جلسه رهبران ۲۰ قدرت اقتصادی برتر جهان است که در کنار سایر تحولات بین‌المللی درموردشان چاره‌اندیشی می شود.

کارشناسان معتقدند که ماحصل نشست گروه ۲۰ و اجلاس بین‌المللی آب و هوایی که قرار است از روز دوشنبه در گلاسکو (انگلستان) پیگیری شود می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در کاهش بحران‌های جهان ایفا کند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد هدف اصلی اجلاس گروه ۲۰ باید رفع بی اعتمادی از طریق جستجوی ریشه آنها مانند بی عدالتی ها، نابرابری ها و اختلافات ژئوپلیتیکی باشد.

گروه ۲۰ یک مجمع بین‌المللی است که اعضای آن ۸۰ درصد اقتصاد جهان را در دست دارند. این گروه از سال ۱۹۹۹ به این سو هر ساله تشکیل جلسه داده و از ۱۳ سال پیش هم سران کشورها سالانه ملاقات می‌کنند.

در این میان، شهر رم چهره امنیتی به خود گرفته است. به گزارش وزارت کشور ایتالیا، بالغ بر ۵ هزار افسر پلیس مسئولیت حفاظت از امنیت اجلاس را برعهده دارند. این درحالیست که گروه‌های معترض قرار است طی ساعات آینده در چندین نقطه پایتخت تظاهرات کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس