نام غذای ایرانی در میان چندش‌آور‌ترین غذا‌های دنیا

باید به شما اخطار بدهیم که این غذاها، واقعا از چندش‌آورترین‌ها محسوب شده و تصاویر مناسبی ندارند، اما اگر می‌توانید دیدن تصاویرشان را تحمل کنید، همراهمان بمانید و تا انتهای این مطلب را بخوانید!

به گزارش مشرق، همه‌ی قسمت‌های مهم بدن گونه‌های مختلف جانداران، حداقل یک‌بار خورده شده‌اند که بعضی از آن‌ها غنی از مواد مغذی است؛ مثل مورچه‌های آمازون، تخم جنین پرنده نیم‌پز، همه نوع کرم‌های کوچک، سُم، منقار، گوش و چشم که همه برای یک آشپزی خوب استفاده می‌شوند. روش‌های درست کردن این غذاها خیلی جالب است مثلاً: خمیری کردن، ترشی انداختن، دم کردن، جوشاندن، حرارت دادن، تکه‌تکه و خام سرو کردن درحالی‌که غذا تکان می‌خورد!

آشپزی برای بعضی‌ها هیجان‌انگیز و برای بعضی وقت‌گیر است: اگر به دنبال غذاهای حال به هم زن و یک ماجراجویی غذایی هستید و در جستجوی برخی غذاهای آزار دهنده برای مهمان‌ها هستید که هزینه‌اش از یک شام معمولی بیشتر شود، در ویدئو زیر از چندش آورترین غذاهای دنیا نام برده شده و در ادامه هم با چگونگی درست کردنشان در سراسر دنیا آشنا می‌شوید.

۱۰. پنیر کرم زده؛ ایتالیا

پنیر کرم زده casu Marzu (پنیر ایتالیایی که از شیر گوسفند تهیه می‌شود) که در ساردینای ایتالیا تهیه می‌شود، برنده چندش‌آورترین پنیرهای دنیا شده است که در اصل به آن‌ها پنیر فاسد می‌گویند. این پنیر با هدف تبدیل شدن به زمینه‌ای برای پرورش لانه‌های کرم تهیه می‌شود. این کار ریشه در آشپزی‌های بومی مردم آن منطقه دارد.

پنیر (Cazu Marzu) بانام مستعار پنیر کرم‌زده به روش تخمیر هم درست می‌شود. اگرچه جدیدا در مصرف پنیر کرم‌زده به روش‌های نوین به بهداشت توجه می‌کنند، اما تغییر ایجاد کردن در پنیر به طور رسمی غیرقانونی است! در هر حال اجازه ندهید که این موضوع مانع راه شما برای سفر به این قسمت ایتالیا باشد.

گزارش‌هایی مبنی بر مزه این پنیر همان‌گونه است که می‌توانید تصور کنید: بدن کرم‌های گره‌خورده گوشتالو که هنگام خوردنشان بالا و پایین می‌پرند.

نام غذای ایرانی در میان چندش‌آورترین غذاهای دنیا

۹. بوداگ؛ مغولستان

در مغولستان عشایری که وسایل استیل برای آشپزی نداشتند سال‌ها پیش روشی مبتکرانه برای پختن بز ابداع کردند، آن‌ها گاهی موش خرمایی کوهی را هم با این روش می‌پختند، اما به دلیل اینکه باعث بیماری طاعون می‌شد بز را انتخاب کردند. روش پختن این غذا به این صورت است که آن‌ها ابتدا بز را می‌کشند و پاهایش را می‌شکنند و سنگ‌هایی صاف و بسیار داغ را در حفره ایجادشده در بدن جانور می‌چپانند و جانور را از پاهایش می‌گیرند و تکان می‌دهند تا کامل بپزد. گاهی هم برای پختن بهتر از بیرون به آن حرارت می‌دهند. این روش طبخ در مغولستان بسیار رایج است.

نام غذای ایرانی در میان چندش‌آورترین غذاهای دنیا

۸. جنین اردک نیم‌پز، جنوب شرق آسیا

این غذا، یک غذای بسیار ساده خیابانی و قابل دسترس در فیلیپین و ویتنام است. این غذا شهرت بسیاری در میان غذاهای محلی دارد. بیشترِ تخم پرندگانی که دیگران با آن‌ها آشنا هستند تخم پرندگان بدون نطفه است، اما Balut‌ها تخم‌های اردک نطفه‌داری هستند که روی آن‌ها می‌خوابند یا اجازه دارند که به طور آزمایشگاهی در یک‌زمان مشخص رشد کنند.

برای خوردنش باید آن را پوست بکنید. با اینکه نیم‌پز است تمام اجزای یک اردک کامل اعم از استخوان، پر، منقار و.. را دارد که بعضی از آن‌ها بیشتر یا کمتر رشد کرده‌اند و اکثراً پیشنهاد می‌کنند آن را با پوست و مقداری نمک بخورید، زیرا این بهترین روش برای لذت بردن از balut است.

نام غذای ایرانی در میان چندش‌آورترین غذاهای دنیا

۷. کله گوسفند کامل، آسیا و اروپا

کله گوسفند یک غذای سنتی است که در بسیاری از مناطق دنیا ازجمله اطراف مدیترانه و شمال اروپا سرو می‌شود. شما می‌توانید روش کز دادن یا حتی دستور پخت سوپ کله‌پاچه را پیدا کنید. کله‌پاچه معمولاً به‌صورت دست‌نخورده و گاهی بامغز سرو می‌شود (به خاطر ضرر مصرفش کمتر خورده می‌شود). البته این غذا یکی از پرطرفدارترین غذاها و صبحانه‌ها در میان ما ایرانیان هم هست.

نام غذای ایرانی در میان چندش‌آورترین غذاهای دنیا

۶. هشت‌پا، آسیا 

هر چیزی که زنده باشد و تکان بخورد یقیناً جزو دسته غذاهای چندش‌آور به شمار می‌رود. غذاهای دریایی وعده‌ای قدیمی برای آسیایی‌ها محسوب می‌شوند. سوشی ژاپنی یک غذا در دسته‌ی غذاهای خام است و هشت‌پای خام زنده هم غذایی بسیار رایج است که اکثراً بچه‌ی آن را سرو می‌کنند. تکه‌های در حال تکان خوردن اجزای بدن هشت‌پا، پاهای مکنده و بادکش مانند آن و.. تمام چیزی است که می‌توانید تصور کنید. اجزای بدن این جانور نرم، جویدنی و بی‌مزه است و بسیاری از ماجراجویان غذایی گزارش داده‌اند که پاهای مکنده‌اش در گلوگیر می‌کند. این غذا قسمتی از غذاهای باارزش کره‌ای‌ها در طی قرن‌ها بوده است و یک ماده‌ی انرژی‌زا و مفید نیز به شمار می‌رود.

نام غذای ایرانی در میان چندش‌آورترین غذاهای دنیا

۵. سر ماهی سالمون گندیده، آلاسکا

سالمون یک وعده‌ی غذایی اساسی برای آلاسکایی‌ها است و بومیان آنجا به‌طور سنتی اجزای این ماهی را استفاده می‌کنند. یکی از غذاهای سنتی این منطقه سر ماهی سالمون گندیده است، آن‌ها سر ماهی سالمون را داخل بشکه‌ای چوبی یا پلاستیکی می‌گذارند و در گودال‌های ترشی برای چند هفته در زیرزمین دفن می‌کنند و اجازه می‌دهند که طبیعت کار خودش را انجام دهد و سپس آن را برداشت و استفاده می‌کنند! برای خود بومیان آلاسکایی این غذا تنفرآور نیست و خوردن همه‌ی اجزای بدن ماهی عادی و غذای بسیاری از افراد روستایی و کلبه نشین است و شاه سالمون خود یک وعده غذایی در تمام دنیاست!

تنها چیزی که این غذا را نسبت به سایر اجزای دیگر ماهی متمایز کرده است این است که سر ماهی فاسد و تجزیه‌شده است! این غذا با استانداردهای آشپزی مدرن تطابق دارد و غذایی نسبتاً گران به شمار می‌رود. تصور کنید که یک سطل پر ازسرهای سالمون در هوای گرم تابستان برای چند هفته در بیرون قرار بگیرد!

خوردن این سرها در معرض چالشی طولانی و جدی در خصوص سلامت مردم آن منطقه قرارگرفته است که احتمال مسمومیت در آن‌ها وجود دارد.

نام غذای ایرانی در میان چندش‌آورترین غذاهای دنیا

۴. فوگو، ژاپن

یکی از بهترین غذاهای ژاپنی خطرناک‌ترین غذایی است که می‌توانید بخورید! این غذا ماهی فوگو (fugu) است که یک ماهی پف کننده بامزه کوچک است که به‌ندرت می‌توان به آن چندش‌آور گفت؛ اما بسیار کشنده است. در سراسر بدن این ماهی، سمی کشنده به نام تترودوتوکسین وجود دارد که یک سیستم دفاعی طبیعی است که شکارچیان را فلج می‌کند. خوردن مقداری از سم این ماهی باعث مواجه‌شدن با مرگ تدریجی و از دست دادن هوشیاری و خواب‌رفتگی و سپس خفگی می‌شود و متأسفانه پادزهری برای سم آن وجود ندارد. این ماهی را در لاکچری‌ترین رستوران‌های ژاپن پرورش می‌دهند و آشپزهای این ماهی باید آن را با احتیاط آماده سازند.

آشپزها باید به پخت دقیق، رعایت بهداشت، ذخیره‌سازی و در اختیار گذاشتن دستورالعمل خود برای به حداقل رساندن آسیب‌ها پایبند باشند. قطعاً درست کردن فوگو از خوردن آن هم سخت‌تر است! آیا ماهی فوگو کسی را کشته است؟ خب باید بگوییم که نتیجه مرگ و میر سالانه از مصرف فوگو امروزه بسیار کم و به‌طورکلی تصادفی است.

نام غذای ایرانی در میان چندش‌آورترین غذاهای دنیا

۳. بینی ژله‌ای گوزن شمالی، آلاسکا

ژله به نظر خوشمزه می‌آید مثل ژله‌ای که به عنوان دسر سرو می‌شود، ولی این ژله از بینی گوزن شمالی تهیه می‌شود. این غذا هم به عنوان دسر سرو می‌شود و یک غذای سنتی آلاسکایی و البته وقت‌گیر است که از تکه‌های بینی گوزن شمالی به دست می‌آید.

نام غذای ایرانی در میان چندش‌آورترین غذاهای دنیا

نام غذای ایرانی در میان چندش‌آورترین غذاهای دنیا

۲. سوپ خفاش، آسیای شرقی

ابتدا تعدادی خفاش پرنده، خفاش میوه خوار و خفاش روباهی را در یک روستای دور افتاده به دام بیاندازید و آن‌ها را زنده زنده داخل یک دیگ آبجوش یا شیر بریزید و تا جایی که تمایل دارید کباب کنید، سپس آن‌ها را تکه تکه کنید و همراه با گیاهان و ادویه‌های تایلندی سوپ درست کنید. اگر خفاش میوره‌خوار در اطراف شما زیاد است، میتوانید پخت سوپ خفاش را امتحان کنید! خفاش‌ها قسمتی از غذاهای بومی در تایلند، چین و گوام هستند، اما به خاطر اینکه عامل بیماری هستند، بدنام شمرده می‌شوند. احتمالا شما این غذا را جزو آخرین‌ها در امتحان کردن در این لیست قرار می‌دهید.

نام غذای ایرانی در میان چندش‌آورترین غذاهای دنیا

۱. کوسه گندیده ایسلندی، ایسلند

انتخاب غذاهای چندش تا حد زیادی به سلیقه و ذائقه غذایی افراد باز می‌گردد، اما اگر قرار باشد فقط ۱ غذا را نام ببریم که می‌تواند لقب چندش آورترین غذاهی جهان را یدک بکشد، آن کوسه تخمیر شده و گندیده ایسلندی است. غذایی که همانطور از نامش مشخص است از گوشت نوعی کوسه به نام «کوسه گرینلند» تهیه می‌شود. هنگام شکار کوسه گرینلند گوشت آن به صورت تازه سرو نمی‎شود و ابتدا آن را با قرار دادن در مواد مخمر فاسد می‌کنند و سپس سرو می‌کنند. 

برای اینکه متوجه شوید این غذا تا چه اندازه چندش است ویدئو زیر را تماشا کنید. این ویدئو درباره موزه سوئدی است که در آن چندش آورترین غذاهای سرتاسر جهان گردآوری شده است و مشمئز کننده‌ترین خوراکی آن همین کوسه گندیده ایسلندی است.

کلام آخر

غذاهای هر کشور بخشی از فرهنگ آن سرزمین را تشکیل می‌دهند و چندش نامیدن آن‌ها نوعی توهین محسوب می‌شود. با این حال برخی از غذاها علاوه بر اینکه سرو شدن آن‌ها ظاهری به دور از شئونات انسانی است و حتی در برخی از موارد مانند سوپ خفاش ممکن است باعث ایجاد بیماری شود. نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما حاضر به امتحان کردن غذاهای اینچنینی هستید یا ترجیح می‌دهید حتی در سفرهای خارجی هم غذاهای شناخته شده را میل کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 902
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 150
  • علیرضا IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    حتی حیوان ها هم اینطور غذا نمیخورند شرم آوره
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      خدایی فرهنگ ایران در قیاس با بقیه جاها بسیار زیبا و اخلاقی و انسانی است کله پاچه کجا چندشه؟ حیوان را زجر می دهند؟ یا با مو و پشم و .. در بشقاب می گذارند؟ گندیده و زنده خوردن و آزار موجود زنده بسیار وحشیانه است و هیچ توجیهی ندارد
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      ان نفهمی که کله پاچه را جزء این دسته قرار داده فازش چیه؟ حیوان زجرکش شده؟ زنده اس؟ با مو و ... می خورند؟ گندیده و فاسد خورده می شود؟ بلاخره باید یه تناسبی داشته باشه! الکی اسکلت گذاشتند شده چندش اینطور باشه مرغ هم چندشه
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      ناشناس ۹:۵۸ اوج بیسوادی و بلاهت را نشون می دهی! زجر زنده زنده پختن!! را با ذبح مقایسه می کنی؟ علمی عقلی هم برای انسان مسجل هست که در ذبح حیوان کمترین درد را می کشد و جانش زودتر درمیاد خدا خودش بهتر می داند با خلقتش چطور رفتار کند و چه امری بدهد!
    • محسن IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      80 63
      کله پاچه،سیرابی،چندش نیست پس بنظرت چی چندشه ،حال بهم زن تر از سیرابی داریم
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    ابتدا تعدادی خفاش پرنده، خفاش میوه خوار و خفاش روباهی را در یک روستای دور افتاده به دام بیاندازید و آن‌ها را زنده زنده داخل یک دیگ آبجوش یا شیر بریزید و تا جایی که تمایل دارید کباب کنید.... لعنت خدا بر این انسانهای بیرحم و قسی القلب
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      لعنت! نمیفهمم چه زحمتی داره حداقل اول بکشن بعد بپزن این همه بیرحمی بلا میشه برمیگرده به خودشون
    • IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      به عقاید هم احترام بگذاریم
    • هستی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      والا حیوونایی که تو ایرانن مثلا خفاش و گربه و سگ و... باید روزی هزار مرتبه خداروشکر کنن که تو این کشور هستن اگه تو ی کشور دیگه باشن خدا میدونه کی خورده شدن
    • Nima IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      چطور روزانه میلونها دام در ایران و کشورهای اسلامی بطور خیلی ناجوانمردانه و زنده زنده سر بریده میشوند و جان میدهند ...خوب است ولی زنده زنده پختن بد! اینها همه روش کشتن حیوان است بعضی ها میگویند خون در بدن نباشد بعضی ها میگویند خون در بدن باشد...به هر حال سلیقه است همین و بس
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      31 15
      واقعا
    • آریا IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      75 9
      اون حرومزاده هایی که خفاش بینوا رو اینطور زجر کش میکنند رو باید گرفت خودشون رو هم کرد تو دیگ وهمون بلایی که سر خفاش آوردن سرخودشون باید اورد.
    • به ۰۴:۵۲ IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      69 9
      یاد بگیریم بت ها را باید شکست و عقاید باطل جایی برای احترام ندارند.
    • ساره IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      29 47
      خانم هستی،، والله از دست این چینیایی که اینجان دیگه تو ایرانم سگ و گربه به زور پیدا میشه
    • علی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      29 5
      Nima جان شما قطعا گوشت نوش جونت کردی‌. به نشونه اعتراض دیگه گوشتو بذار کنار. تا زمانی که حیوونو مثلا با سیانور بکشنش.
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    91 21
    کثیف ترین غذای دنیا که مال شرق آسیاس خوراک (سوپ یا ترشی هم می تونه باشه) جنین انسانه جنین های مرده را از بیمارستان ها جمع و آماده خوردن می کنن که در همان شرق آسیا هم غیرقانونی و زیرزمینیه غذاهایی که از سگ و گربه هم درست می کنند افتضاح حال بهم زنه کسایی که اون سمتا رفتن دیگه اون بو را نمی توانند فراموش کنند خیابان واک استریت بانکوک معدن این آشغال های حال بهم زنه بینیتونو باید بگیرید بعد خوراک از هر جنبنده ایی آنجا یافت می شه کله پاچه حداقل کاملا پخته می شه .
    • ناشناس IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      32 5
      یا ابولفضل العباس ...
    • ن IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      35 2
      واقعا که اینا انسان هستن؟ حیوون ها هم اینجور چیزارو نمیخورن بازم دم کشور خودمون گرم
    • انسان GB ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      19 2
      حالم بد شد..... باورم نمیشه... صد هزار رحمت به کله پاچه
  • دخی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    بی خود نیست از کله پاچه خوشم نمیاد واصلا هم حاضر نیستم بخورمش.
    • بی نام US ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      دخی جون تهرونی ها پختن کله پاچه بلد نیستند و گند میزنند با این درسته کله پختنشون یک بار بیا تبریز امتحان کن عاشق خوردن کله پاچه میشی
    • میثم IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      77 31
      تهرونی ها بلد نیستن کله پاچه درست کنن تو بیا خوزستان ببین چقد خوبه
    • افشین IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      64 35
      بی نام جون من تبریز،کله پاچه خوردم و واقعا با کله پاچه تهران و مشهد و همدان قابل مقایسه نیست. بدترین کله پاچه ای بود که تو ایران خوردم. میگم تو ایران چون در شهری نیست که کله پاچه نخورده باشم. از حق نباید گذشت درجه اول کله پاچه مشهد هست و بعد تهران و بعد هم همدان. اسدآباد همدان هم یک کله پزی داخل یابان اصلیش داره که اگه صاحبش زنده باشه انشالله چون خیلی پیر بود هم کله پاچه خوبی داشت. اعتماد بنفس خوبه ولی اعتماد به سقف نه.
    • دخی IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      31 14
      مامانم حرفه ای درست میکنه ولی من دوست ندارم برادرام وعروس ودامادامون میخورن ولی من وقتی نگاش میکنم چندشم میشه.
    • تیلُر IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      27 8
      جیگر گله پاچه بیشتر برای درمان هستش نه تفریح
    • احمد عباسی US ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      28 7
      خیر عزیزم ،،اابته تا حدودی درست میگی اما کله پاچه سرشار از اهن و کلسیم هست ،هرگز از بیرون نخرید چون کله ی بز و میش هست که بوی زننده ای دارد ،خودتان از جای مطمعن بخرید که مال کهره یا بره ی جوان باشد و تمیز کردن ان هم اداب دارد همچنین پختش
    • آرمی IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      39 11
      شماها نمیدونین وگرنه بیا اردبیل بهت یاد بدم چجوری کله پاچه بپز خب
    • دخی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      36 10
      من خودم بختیاری هستم کباب بختیاری رو به هیچی عوض نمی کنم.کله پاچه چیه؟
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      41 4
      کله پاچه یک غذای حلال است. اما خوش آمدن یا نیامدن مونده به ذائقه افراد. اما اکثر این غذاهایی که نوشته شده، غذاهای حرام و اعضای مردار حیوانات است. شرق آسیا به غیر از دو کشور مسلمان مالزی و اندونزی، نجاست خوارترین ملتها هستند.
    • هانیه IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      19 7
      کله پاچه خیلی خوووبه فقط سیرابیش
    • لر IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      19 3
      بیا یاسوج کله پاچه درست میکنند انشتو هم باهاش بخوری جو جو
    • ناشناس IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      19 7
      IQ از کجا فهمیدی تهرونیه،از کجا فهمیدی دختره و از کجا فهمیدی تهرونیا بلد نیستن کله پاچه بار بزارن.
    • ناشناس IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      28 8
      گوسفند یکی از حیواناتی هست که حلال گوشت هست و خداونده هم چیزی رو حلال نمیکنه مگر این که برای انسان مفید باشه، کله پاچه چقدر فواید برای انسان داره، ولی این غذا های که مثل خفاش عمال بیماری هستند و به نظر من این غذا ها من دراوردی هست تا این که جز فرهنگ یک کشور باشه و تگر هم باشه فرهنگ غلطی هست باید سلامتی انسان در نظر گرفته بشه
    • فرهاد IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      18 8
      کله پاچه عشقه عشق. یکی از بهترین غذاهای خوشمزه. کی میگه چندش آوره؟ غذاهای خودشون چندشه
    • نازلی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      21 26
      بله علف به دهن بزی شیرین میاد چون بچه بعضیا کله پاچه دوست دارند ولی بعضیا خیر من خودم دوست دارم مثلا میرید شما جیگری میگید جیگر پیچ جگر پیچ جیگر و چربی دور معده ی گوسفند درست میشه خیلی هم خوش مزه هست وای خدا😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤🤤😘😘😘😘😘😘😘😘
    • دخی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      19 2
      بابا من خودم خوزستانی هستم وبختیاری بااینکه مامانم عالی درست میکنه که کل فامیل ازش تعریف میکنن ولی من دوست ندارم بوش که میاد دلم میخواد بیارم بالا ولی خب نوش جان بقیه به جاش کباب بختیاری رو ترجیح میدم و هرموقع بقیه خانواده کله پاچه میخورن برای من کباب بختیاری درست میکنن.
    • دختر شیراز IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      18 7
      منم از کله پاچه بدم میاد :) ولی دلیل نمیشه که همه هم بدشون بیاد و همین طور دلیل نمیشه انواع استان ها بلد نیستن کله پاچه درست نکنند من خودم شیرازی هستم و میگم که هر کی رسم یا روسومی داره و ما نباید عیب جویی کنیم ما داخل شیراز شاید دو یا سه تا کله پزی داشته باشیم ما شیرازی ها از قصابی کله و پاچه ی نپخته می‌خریم یا به تمیز کرده آخه کله پاچه خیلی چیز هاش حرام هست اون هایی که به چشم علاقه دارند باید اون سیاهی داخلش رو بردارند چون حرام هست داشتم میگفتم پدر بزرگم تمیز کرده شو می‌خره و به مادر بزرگم میده داخل خونواده مادر همه بغیر از من و زنداییم می خورند و برای اونهایی که نمی خورند یک چیز دیگه درست میکنن و ما نباید عیب بزاریم هر کشوری یا مسلمان هستن یا غیر مسلمان و یا خدای دیگه او رو می پرستند شاید از اون قوم در اون کشور این رسمشون باشه پس عیب جویی نکنیم دوستتون دارم بای
    • طهرون IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      13 3
      اون کلیه پاچه هایی که شما طهرون خوردید همشهری هاتون پختن. برو ستارخان بره سفید اونوقت نطر بده.
    • ستایش IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      9 0
      همین که این بیچاره گفت نمیخورم همه شدن کارشناس تهیه کله پاچه من خودم کله پاچه دوست ندارم ولی مجبور بشم میخورم اونقدر ها هم بد نیست
    • گوگولی مگولی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      9 1
      اقا اصلا توجیه به غذا چیه ؟مگه ادم می اید محتویات داخل بینی گوزن سرخ شده کبابی می خوره عقققققق
    • محمد IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      4 1
      منم تا کله پاچه میبینم چندشم میشه منم مثل خودت هستم.
    • سینا IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      9 5
      واقعا حرف هاتون خنده دار و عجیله. شما بیا غرب مازندران یعنی شهسوار کله پاچه اصل رو بخور و حالش رو ببر. همدان و تهران داخل کله پاچه هاش کرم وجود داره. توی کله گوسفند کرم هست. باید تمیز پاک بشه. فقط بیا شمال بخور و دیگر هیچ.همین.خخخخ
    • محسن IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      7 1
      من اصفهان کله پاچه از سه جا گرفتم اصلا خوب نبود ‌‌یجا شیراز گرفتم سمت ارگ اون عالی بود .و بوشهر خودمون که واقعا کله پزی های معروف داره و اصالت دار .باید ی بار بخوری اینجا تا موتجه باشی .
    • ابی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      17 2
      کله باچه بیاد استان کرمان شهرستان ریگان محلی درست میکنم بخور دیگه هر جا رفتی خوردی اون مزه‌اش نبینی
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      2 1
      چیزیم هستی
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      5 2
      اوم اره منم دوست ندارم *__* اما به اونایی که دوستش دارن احترام میزارم
    • ..... IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      2 4
      با سلام به کارشناسای پخت کله پاچه من خودم کله پاچه دوس ندارم ولی دلیل نمیشه ک بگم غذای چندش اوریه حالا ایشون گفتن دوست ندارن دلیل نمیشه ک همه ی کله پاچه های تهران بد باشه:/ هر کی یه سلیقه ای داره(:
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      5 4
      کله پاچه بهترین و لذیذ ترین غذای ما ایرانیهاست.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    67 8
    با اینکه کله پاچه نخوردم و نمیخورم اما صد رحمت به کله پاچه یه کله ی تازه ی گوسفنده که پخته شده. اون پنیر کرم زده و سالمون گندیده و ... حالم بهم خورد
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    40 6
    حال بهم زنن نمیشه غذای آدمیزاد بخورن خداوند اینهمه نعمت داده که بتونیم بهترین غذاها رو باهاش درست کنیم.
  • مهدی IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    واقعا کله پاچه رو می شه توی این فهرست قرار داد؟ کجای کله پاچه چندش آور هست؟ وقتی عموم مردم حاضر به خوردن یه غذا باشن یعنی دیگه چندش آورد نیست. فقط کله گوسفند چندش آور هست اما کله خوک که غربی ها و شرقی ها مصرف می کنن چندش آور نیست؟! تفاوت گوشت کله گوسفند با سایر بخش های اون چیه؟! آیا مزه اون چندش آور هست؟ یا ظاهرش؟! اتفاقا کله پاچه جزو خوشمزه ترین غذاها محسوب می شه و هیچ فرد عاقلی اون رو با سوسک و کپک و خفاش و کرم و ... مقایسه نمی کنه
    • حسن کلید IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      25 2
      حرف دل یه ایرانی
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      6 5
      بله هر کشوری یک زیبایی قانون خودشه داره مثلایهودی خاموش و هرحیوانی که ناخن داشته باشه حرام میدانندیاشراب مسلمانان امادربرخی کشورهاخیلی خواهان داره
    • حیدر صالح IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      7 4
      مهدی جان حق گفتی. فقط کله پاچه چربی اشباع داره که زیادر روی در خوردن مشکلات عروق پیش میاره خیلی خوشمزه و خوش طعمه البته گرونه
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      12 3
      علف باید به دهن بزی شیرین بیاد
    • زهرا IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      23 7
      خب شاید اونا هم که این چیزا رو مصرف میکنن براشون خوشمزه به نظر میرسه ولی به نظر ما چندشه همونجور که کله پاچه برای ما خوشمزس ولی برای دیگران چندشه
    • Daniel IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      2 4
      ببین داداش گلم من با نظرت موافقم خودم هم از همتون بهتر کله پاچه رو دوست دارم اما خوردن کله پاچه برای ما عادی هستش و فکر میکنیم چندش نیست و سوپ خفاش و... رو چندش میدونیم. دقیقا برای اوناهم کله پاچه ما براشون چندش هستش و پیش خودشون میگن آخه می این غذای چندش رو میخوره
    • مهدی IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      4 3
      کلا مزاج ادم ها ب عادت است من چند تا خراب شده رفتم تازه از نظر انها سبزی قرمه هم چندش اوره چون علفه ولی باید ب این فکر کنیم هر غذای را از بچگی بخوری بهش عادت میکنی و یک مثال و خلاص یک مرد تا زمانی در خانه مادرش است بهترین غذا غذای مادر است بعد ازدواج اویل غذا همسر را بسختی میخورد .بعد مدتی ب علت عادت کردن غذا همسر بهتر از غذا مادر میشود امیدوارم مطلب را گرفته باشید
    • طاها IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      4 3
      داداش الکی ی چیزی نگو تو اگه راست میگی ۴ تا پاچه گوسفند بخور اه اه حال ادمو بهم میزنید شما
    • کیانا IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      7 1
      دمت گرم حرف حق
    • ناشناس IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      3 0
      خداییش چندش آور که هست ولی حداقل ما کاری با موجودات زنده نداریم . شما چون براتون عادی شده میگین چندش آور نیست . ولی کله پاچه هم مقوی هست هم گوسفند مرده هست نه اینکه زنده زنده بپزیمش
    • .. GB ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      اره کله پاچه خوشمزست ولی به نظرم یه کمی چربه به خاطر همین دوست ندارم
    • عبدالله دامنی IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      سلام بیایی کله پاچه سیستان وبلوچستان ایرانشهربخوری شب توی تندورمیزارن صبح میل میکنن نوش جون بیابلوچستان درخدمتیم
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    41 4
    چقدر ظالمانه، بی رحمانه، چندش آور و حال به هم زن! فقط خدا می دونه کسانی که به این وضع فجیع جانوران رو زنده زنده می پزن، زنده زنده به دندون می کشن و... اون دنیا چه تقاصی پس خواهند داد به خاطر این ستم هاشون
    • ARMY IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      3 13
      ببین جناب ممکنع اونا عم غذاهای مارو ببینن حالشون بد بشع و ما نمیدونیم اون غذا چ مزه ایی دارن شاید خوشمزه ان ک میخورن پس وقتی نمیدونی حرف نزن
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    34 14
    شرق آسیا عقرب و رتیل عنکبوت سوسک و انواع حشرات را می‌خورند ... ولی خوب حتما" عادت دارند به این نوع تغذیه ... ولی من شخصا" تصور نمیکنم حتی اگر در مرز گرسنگی تا مرز مرگ هم باشم بتوانم از این حشرات تغذیه کنم ..
    • جمشید IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      4 9
      دوست عزیز گرسنگی نکشیدی حتی کوشت سگ مهربان هم میخوری قحطی وگرسنگی نکشیدی که بفهمی
    • حسین IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      10 1
      آخه جمشید خان قحطی کشیده سگ خورده خبر داره
  • DE ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    28 11
    آخ گفتی کله پاچه . علم و ادب و هنر به ماچه قربان خوراک کله پاچه. نگار من که دل سراچه اوست تمام لذت دنیا میان پاچه اوست. فکر بد نکنید پاچه خواری هم حتی لذت دارد چه برسد به خوراک پاچه .
    • J@v@d IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      1 0
      خخخخخ دوست عزيز ممنون که تراوش احساسات نمودی و For Exampleيه بيت شعر نظم هم از خودت دَروَکردی، اما معنیه اون شعر يا منظورش از چيزی که ميان پاچهٔ نگار است ،چيزِ ديگریه دلبندم .چيزي که همه جور خوردنش خوبه و همه جای دنيا هم دوستش دارند
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    77 16
    حیف از اون کله پاچه خوشمزه و خوشگل که وسط این غذاهای تهوع آور قرار گرفته!
    • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      2 3
      آره ولی کله رو هر چقدر بشوری یه چیزایی توش میمونه آب دماغش دندوناش ریشه موهاش... من که بخاطر همینا خیلی وفته کله پاچه نمیخورم با اینکه دوست دارم
    • دخی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 2
      اونجوری که مامان من درست میکنه اصلا دندوناش توش نیست میکوبش زمین تا کرم توی سرش دربیاد بعد میزارش رو آتیش تا موهای سوخته بشه بعدش با آرد سفیدش میکنه کل کله گوسفند رو تیکه تیکه میکنه بعد میزاره بپزه. ولی خب من دوست ندارم.
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    87 12
    الحمدلله که خدا به برکت اسلام و اهلبیت با دستور مصرف غذاهای حلال جایگاه ما رو بالا برده
    • صالح IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      9 5
      اونایی که میگن مثل آدم غذا بخورن و... تو کشوری مثل چین انقد جمعیت دارن که نمیتونن بخورن دقیقا مثل مسئله مکان زندگی که اتاقای6 متری رو میبینیم
    • بهزاد IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      14 7
      اونا هم راجع به غذاهاشون مث شما چنین متعصب هستند
    • IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      9 2
      امروزه برند " حلال " در دنیا شناخته شده است در اروپا حتی غیر مسلمان ها از فروشگاه ها مواد غذایی که نشان معروف " حلال " دارد خریداری میکنند، در ایتالیا خودم دیده ام که مردم برند حلال را میشناسند و ترجیح میدهند از محصولات حلال استفاده کنند با اینکه کاتولیک هستند.
    • ماهک ادیب IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      22 15
      ما ایرانیا کل دنیا رو از لحاظ تمدن آدم کردیم..با اون عظمت نمیدونستیم غذا خوردن چیه آیا که مسلمونا یاد ما بدن..اونا که سوسمار خور بودن.‌ما ابرانیا بهتزین غذا ها رو می‌خوردیم از دوران باستان..لطفا تمدن غنی ایران رو به اسلام ۱۴۰۰ ساله ربط ندید که همه چیشم تقلید از دین بهی زرتشتیع
    • شاهین عدل IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      2 29
      دوست عزیز، شما توی این مطلب، حرفی از جایگاه و رتبه دیدی؟ بحث مربوط به خوراک های چندش دنیا بود که توش رتبه بندی و قهرمانی و نایب قهرمانی ندیدم. ضمناً کدام غذایی که زرتشتی ها استفاده می کنند در زمره چندش آمده؟غذا در وهله اول و مهم تر به فرهنگ غذایی افراد مربوط میشه و بعد از آن به مذهب. کما اینکه همین اهل بیت خوردن (( ادرار شتر)) و (( سوسمار)) و (( ملخ)) را جایز می داند اما کدام ایرانی، اعم از مسلمان و غیر مسلمان می تواند بدون احساس انزجار و چندش و تهوع شاش شتر و یا گوشت سوسمار را بخورد؟
    • علی سرایی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      8 2
      قیمه و ابگوشت و قرمه سبزی و ... چه ربطی به اهل بیت داره؟
    • خوب نیست هرحرفی رو بزنین و شمام هر حرفی رو باور نک IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      2 0
      :بول شتر نجس نمی باشد ولی در غیر موارد ضرورت خوردن آن حرام است.
  • امیر سیروس پور IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    21 43
    انصافا کله پاچه و سیرابی شیردون خیلی چندشه. نمیدونم مردم چطوری میخورن این چیزا رو. تو ایران گویا قسم خوردن همه جای گاو و گوسفند رو بخورن. چه کاریه آخه
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      6 22
      یه جا شو فکر کنم دیگه نشه خورد
    • افشین IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      2 0
      آوا .مامانم اینا. چه باکلاس.
    • دخی IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      2 5
      ای گفتی وقتی مامانم درست میکنه دلم میخواد بالا بیارم.
  • ع ن IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    53 17
    غذاهای کثیف و چندش آور خارجیها را به ایرانیان نچسبانید
    • ا س IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      12 8
      دقیقا
    • سعید IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      سلام کله داریم تا کله من طباخی متنوع زیاد میرم مشهد ولی واقعا بعضیاشون حیف حتی وقت گذاشته ولی اونایی که کله نمیخوردن رو یک بار بردم جای خوب والانم مشتری پرو پا قرص شدن تازه دعوت اونا،،،
  • GB ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    34 8
    خوراک سگ کره ای ها فراموش شد.
    • زیبا IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      16 12
      الاغی که نوشتی کره ایا سگ میخورن کره ایا سگ نمیخورن برو یکم زهرماریه عمومیتو ببر بالا
    • Bitch IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      9 5
      آه‌چرت‌و‌پرت‌نگین.. غذاهای‌مزخرف‌همه‌جاهس اغراقم‌نکنین‌چون‌شماکله‌پاچه‌دوس‌دارید حال‌بهم‌زن‌نی..همین‌گوسفندی‌ک‌میاین‌مغزو دماغشودرمیارین‌میخورین‌بغل‌اون‌سگه‌نوشسه بوده..شوخوش
    • KR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      17 5
      کره ایها سگ میخورند من خودم تو کره زندگی میکنم
    • محسن IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      17 2
      دقیقا کره ایها سگ میخورند. مهندسان کره جنوبی که برای راه اندازی نیروگاه حرارتی بیستون کرمانشاه آمده بودند طبق عادت سگها را با گوشت پروار میکردند بعد خفه میکردند و میخوردند. همین تحصیل کرده های کره و امثال سوسانو و جومونگ که بهشون احترام میزارید
  • US ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    12 12
    مگر ترکیه و اعراب نمی خورند به اسم ایران زدید؟!
    • دخی IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      3 4
      نه نمیخورن تو یه فیلم ترکی سیب ممنوعه به ییلدیز گفتن یه غذای چندش نام ببر؟ گفت کله گوسفند پخته شده.
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      10 0
      بابا تو نروژ علاقه شدیدی مردمش به کله پاچه دارن چرا میگین فقط اعراب پارکها وایرانیا؟
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      5 0
      دخی جون،همون سریالهای ترکی رو بشین نگاه کن ،نیا اینجا افاضات بفرما،چندش اون چیزایی هست که نگاه میکنی،دقت کن میفهمی...
  • محمد لطفی IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    14 2
    من نظرم اینکه،نوجوانی از همه چی بهتره، ببخشی این حرف رو میگم، اردک بیچاره زحمت میکشه تخم میذاره،بعد اینا ور میدارن،بچه شو تو اون وضع میخورن،آخهشما دوست دارید که موقعی زنتون حاملست یکی به اون وضع بچه شو تو شکمش بکشه؟؟؟؟!!!!!
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    15 42
    سوپ کثافت خفاش که باعث شیوع کرونا و مرگ میلیونها انسان در جهان شد
    • ملیکا IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      47 4
      نو هنوز فکر میکنی کرونا از خفاش اومد پروردگارا به کجا پناه ببریم
  • ایرانی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    13 6
    علم و تجربه ثابت کرده هرچه اسلام گفته بهترین است قبول نداری یه نمونه بیار کله پاچه هم اگر گیر بیاد عالیه
    • آنتی ویروس IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      5 9
      ملخ حال به هم زن نیست؟ حلال هم هست
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      2 3
      همه چی رو ربط بده به اسلام
    • لی لی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      3 0
      به حلال و حرام توجه نکنند این بشر دوپا همه چی میخوره حالا هر جای دنیا که باشه تو اردبیل آبگوشت جوجه تیغی میخورند بعد میگن خاصیت درمانی داره گراز هم که میزنند کباب میکنند حشره جز هم تو خراسان میخورند ماهی سمنقو هم یه مارمولک‌ها تو همه عطاریها پیدا میشه چرا راه دور میرید.
    • به آنتی ویروس IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 1
      در خود ایران هم خوراک ملخ بسیار پر طرفدار است. اگر حل شما را به هم می زند دلیل بر حرام بودنش نیست. کما اینکه کله پاجه هم حال خیلی ها را به هم می زد.
  • ایرانی IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    12 5
    اصلا کی همچین تز غلطی رو داده آخه کله پاچه به این خوبی رو چرا میون این آشغالا قرار دادیه بی انصاف تو خودت کله پاچه رو چیکار میکنی میندازی دور واقعا
  • امین IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    12 10
    من نمیدونم کله پاچه چه اشکال داره؟! از هرچی سوسیس کالباسه بهتره. یکم فکر کنید چرا از سوسیس کالباس بدتون نمیاد ولی از کله پاچه ایراد میگیرید
    • دخی اهوازی IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      5 1
      من از همشون متنفر هستم. مدتهاست که سوسیس و کالباس نخوردم حتی یادم نمیاد کی خوردم از کله پاچه خوشم نمیاد بوش میاد دلم میخواد بیارم بالا با اینکه دور بریام عاشقش هستند ولی من دوست ندارم.
    • Kami IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      2 0
      ما امشب کله پاچه داریم
  • پریزاد IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    8 0
    تهوع گرفتم .
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    8 14
    کله پاچه رو هر کی میخوره موجود عجیبیه
    • داشی IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      15 1
      سلام یعنی میگی ما دایناسوریم
  • مهدی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    19 9
    یعنی طعمی خوشمزه تر ولذیدتر از گوشت بناگوش وزبون و تیلیت کله پاچه گوسفندوجود داره؟؟؟ برید در مورد خواص کله پاچه برای کودکان درحال رشد مطالعه کنید...
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    14 1
    من یه فیلم از شکمبه پاک کردن چینیها دیدم و یقین کردم این غذا از زمان مغولها در کشور ما باب شده.گرچه که خوشمزه هست
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    33 8
    خدا رو شکر که مسلمانیم .
  • GB ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    12 5
    وقتی گرسنه باشی سنگ و چوب هم میخوری.
  • BTCH IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    9 3
    آه‌چرت‌و‌پرت‌نگین.. غذاهای‌مزخرف‌همه‌جاهس اغراقم‌نکنین‌چون‌شماکله‌پاچه‌دوس‌دارید حال‌بهم‌زن‌نی..همین‌گوسفندی‌ک‌میاین‌مغزو دماغشودرمیارین‌میخورین‌بغل‌اون‌سگه‌نوشسه بوده..شوخوش
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    17 13
    اسلام دین مترقی برای سعادت بشر در دنیا است آنچه را که ممنوع کرده است صد در صد غیر علمی است
    • Rezaya IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      7 4
      درسته اسلام اینا رو گفته ولی ایرانی ها از زمان هخامنشیان پاک خور بودن و الکی ربطش به اسلام ندین
  • زینب IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    8 1
    غذا ها اگه ساختارش چندش باشه نمیخورم یبار غذای چینی امتحان کردم تمام دنیارحلو چشمم سیاه شد فقط بالا میاوردم محل کارم بودم فرودگاه امام شیفت شب کار میکردم لیدر چینی ها ایرانی بود وبه من غذای چینی تعارف کرد نباید میخوزدم طوری پشیمنونم اگه غذای خوشمزه جدید باشه امتحان نمیکنم
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    6 10
    درد بخورن عوض اینا حالم بهم خورد یعنی حالم اومد بالا کوفت بخورن ایشا الله
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    11 2
    کله پاچه معرکه است لذیزترین غذای ایرانی
    • IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      3 0
      ایرانیا هم گامیز میخوردن... همین اسلام باعث شد کتارش بذارن
  • لوکاس IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    7 7
    چرا عراب نمی گی سوسمار میخوردن ملخ ....باید ما ازشان پیروی کنیم
    • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      2 1
      شما میخوای پیروی کن ولی سوسمار حرامه مسلمونا نمیخورن
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      چندش اور نیستن که اونها
  • سید اسد الله IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    10 0
    خداوند به انسان ،عقل ،و شعور داده که برای هر چیز فکر کنیم وغذاهای سالم در اختیار ما قرار داده پس چرا باید غذاهایی مصرف کنیم که هم به خود و دیگران آسیب بزنیم
    • Mary IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      1 3
      از کجا میدونی اسیب میزنه! اونا کلی فایده توش میبینن که انقد طرفدار داره دیگه! ربطی به این چیزا نداره به نظرم بیشتر به فرهنگ برمیگرده مام اگه چین زندگی میکردیم قطعا عاشق همبر سوسک یا سوپ غورباقه و اون هشت پاهای گوگولی میشدیم!
  • بی نام IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 0
    ببینید ما که کله پاچه میخوریم میگم اصن بد نیست چون خوشمزس چون خوبه خب باید این انتظار از مردم چین ژاپن فیلیپین هم داشته باشین که به غذای منزجر کننده شون بگن خوبه
  • محمد IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 4
    غذای انسان میوه است من ۱۰سال کله وپاچه نخوردم و سرطان اور شدیدی است غدای انسان فقط میوه است
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 1
    کله و پاچه، قیمه، قورمه، آش، دلمه و کوفته اسمش معلومه یک غذایی تورکا اس
    • /// IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      1 0
      جدا من خودمم موندم اینا اسمشون ترکیه کاملا اولا سبزی قورمه بیشتر تو اینوراس و خود کلمش هم ترکیه چون تو ایران یه عربی داخل حرف الفباش قاف داره یه ترکی خود دهخدا نوشته! غذاهای گوشتی هم اینورا کباب اینا خوب درست میکنن با کرد ها و بختیاری ها من تو تهران غذای گوشتی خوب نه اینکه ندیده باشم، بوده اما نه به مرغوبیت این سه منطقه / مثلا دنده کبابی که کرد ها درستمیکنن واقعا محشره یا کباب بختیاری اینورا هم کوفته و دلمه و کباب و اینا خیلی عالیه . بی خی هیچ جا غذاش مث غذای ماها نمیشه لعنتی زیتونای ترکیه با کبابا شون هنوز تو فکرمه
  • محسن IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 1
    جور دیگه که زورشون به ایران وایرانی نمیرسه این طور فرهنگ و دین و مذهب ما را با کله پاچه میخوان بزنند زیرا که دشمنان ما از احمق ها خدا قرار داده
  • زیتون IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    باسلام واحترام قرآن عزیزفرموده ازغذای طیب وحلال بخورید من نمی‌دونم توسطح این کره خاکی کارشناسان کاربلدی نیستن به غذاخوردن کشورهانظارت داشته باشن؟! خدای من خفاش وبینی حیوانات وحشرات وچیزهای گندیده شدغذا؟!
  • صالح کعب IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    واقعا کله پاچه برای ناشتی مبچسبه هراب وهوای همان غذا سازگر براش همه چی روی برنامست نشان دنیا چقدبزرگ وچه دینهای وچه غذهایی هستند
  • محمدرضا IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 2
    خاک بر سر خارجی ها که این اشغال ها رو میخورن آخه خدا مهربان این همه غذا خوب گذاشته تا اینا میرن سوپ خفاش دیگه آبگوشت قورباغه میخورن خدا گوشت مرغ و ماهی گذاشته ‌‌. بعد غذای ایرانی ها کجا چنجش اوره سوپ خفاش چنجش آور نیست. گوشت خوک چنجش آور نیست کله پاچه چنجش اوره تازه کلی هم طرف دار داره ها هم خوش مزه ست هم حلال ه
    • M IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 1
      چندش نه چنجش
  • DK ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    دهنم آب افتاد ، فردا برم از مغازه ترک‌ها کله بخرم درست کنم
    • حمید KR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      1 0
      آلمان هستی؟
  • ترجیح میدم نگم IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 2
    واقعا طرف باید خیلی احمق باشه که همچین غذا هایی رو میخورن ،این همه غذا ولی چرا اینا ،،،من حتی اگر هم تو گرسنگی باشم هرگز لب به اینا نمیزنم ،چطوری اینارو می خورن نمی دونم خودتون دیگه قضاوت کنید .
  • کریم IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    4 1
    خوش بحال اونایی که میتونن کله پاچه بخرن وبخورن من چندساله حوس کردم امابخاطر بیکاری وضعیت مالی نتونستیم همون غذای چندش آورکه شمامیگیندا بخوریم ای روزگار
  • FR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    6 0
    خدا رو صد هزار مرتبه شکر که ایرانی ام .و این ها جزسبد غذایی ما مسلمونا و شیعه ها نیست . والا کله پاچه گوسفندی سگش شرف داره به این چیز هایی که اونا می خورن حالم به هم خورد .این همه خرج کنم واسه یه غذای چندش آور ؟ عمرااا فرهنگ ما اجازه همچین کاری نمی ده .خدایا به خاطر ایرانی بودنم ،مسلمون و شیعه بودنم به اندازه عظمتت شکر .
  • سلطان IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    ای قربون ایران وغذاهای ایرانی وفرهنگ ایران بشن اون خارجیای کثیف کله پاچه روعشقه اخه سگ وخوک وسوسک وخفاش با گوسفند وگاو قابل مقایسه هست
  • سارینا IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 1
    خیلی حال بهم زنه چرا بریم خارج که همچنین مزخرفی بخوریم اگر خارج اینه میخام نباشه
  • محمدرضا IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    هر کی کله پاچه نمیخوره آدرس بده میام ازش میگیرم. کله پاچه عالیییییییه
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 1
    مگر گوشت ران یا گوشت سر دست گوسفند با گوشت کله اش فرق می کنه؟ گوشت گوسفند حلاله چه سرش باشه چه تهش
  • R IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    من به غیرازکله پاچه حاضر نیستم هیچ یک از غذاهای دیگرروامتحان کنم
  • احمد IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    همه چیزخواری مردم چین برمیگرده به قحطی در اون کشور و بعد از طی کردن قحطی دیگه برای مردم رسم شده و ادامه دادن به خوردن اون حیوانات .متاسفانه با این گرونی که مسولین درست کردن و بهانه تحریم شده ما مردم ایران رو مجبور میکنن که رو بیاریم به همچین سبد غذایی .ببینیم اگه همین بلا سر ما نیاوردن این مسولین بی غیرت و بی شرف
    • بانو زینب IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      8 0
      ما ایرانیا قحطی ارد داشته باشیم نون بلوط درست میکنیم...قحطی گوشت بگیریم..ماهی رودخانه میخوریم..قحطی سبزیجات بیاد سبزیجات کوهی میخوریم..حتی زمانی پیاز گرون شد من به شخصه تمام عذا ها را به جای پیاز سرخ کنم با تره کوهی آسیاب شده سرخ میکردم و تفت میدادم..خیلی هم خوشمزه میشد..ما مسلمونا و ایرانیا هیچ وقت از قحطی حرام خور و جونور خور نمیشیم عزیزم...ایرانی چهار ستون بدنش سالم باشه اصلا نباید بذاره قحطی به خونش برسه...به نظر و تجربه ی من تحصيل کرده که هیچ جای شغل دولتی گیرم نیومد و خودم از صفر شروع کردم بی هیچ پشتوانه ای چون به خودم میگفتم بانو چهار ستون بدنت سالمه..میتونی هر کاری که حلال باشه شروع کنی...و موفق هم شدم خداروشکر..ان شاالله ایرانی و شيعه هیچ وقت حرام خور نمیشه و نخواهد شد...
  • احمد IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    غذا سلیقه ایی و به مزاج بستگی داره الان ۴ نفر میگن کله پاچه خوبه ۲ نفر میگن بد. پس به مزاج ربط داره ولی انصافا کله پاچه فوق العاده اس و سوسک و خفاش و پنیر کرم خورده واقا چندش آور
  • محمود IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    7 0
    گوسفند طوری خلق شده که پرتی و دوریز نداشته باشه و اینو به شما اطمینان میدم گوشت هیچ حیوانی به خوشمزگی گوسفند نیست ححتی اهو ووو
  • أبن الأهواز DE ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    4 0
    الحمدُلله علیٰ نعمة الإسلام
  • آرش IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    من چند سالی شرق دور بودم، واقعا غذاهاشون چندش آور و مشمئزکننده بود، من شاهد بودم که اهالی کره جنوبی، چگونه سگ را زنده داخل آب جوش میندازن، بعد بوست میکنن، و با لذت میخورن واقعا الانم یادم میافته حالم بد میشه
  • رقیه IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 4
    کله پاچه ی سگ وچینیها میخورن!خودم تو یه فیلمی دیدم کله های سگ ها وطرف انداخت تو یه قابلمه بزرگ آب جوشان ! اون چندش اوره یا کله پاچه ی گوسفندی ؟؟؟ جمع کنید این حرفارو
  • سجاد US ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 0
    جانم فدای اسلام،که هزاروچهارصدسال پیش بهداشت وبه بهترین نحو معنی کرده ،گفته روزی پنج بار وضو بگیریم برای طهارت بدن،روزه بگیریم برای پاکسازی درون بدن،گوشت مردار وحیوانات نجس واستفاده نکنیم،کله پاچه جزئ اجزای حلال گاو وگوسفنده ،گوشت خوک نجس پر از کرم وانگل هست که ازش سوسیس وکالباس درست میکنند ،پس کله پاچه ما خیلیم خوب وپاکه.
  • IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 1
    الحمدلله رزقنی من الطیبات
  • یدالله گل محمدی IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 0
    سلام ما ایرانی‌ها این مرغ و گوشتو که حلال هستن را بعضی از موقعها بزور میخوریم حالا موندم که این خارجی‌ها چطور این همه جانورهای عجیب غریب و حرام گوشت را میخورن
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    ترجیح میدم غذاهای شناخته شده رو بخورم
  • دکتر رامجردی IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    6 2
    الحمدُلِله کَما هُوَ اَهلُه... هزاران بار خدا رو شکر که مسلمانم..... هر چیزی رو دین من حلال کرده برای خوردن، حتما نفعی داره و هر چیز حرام، حتما مضر بوده، حتی حدیث داریم خداوند شفا در غذای حرام قرار نداده.... کله پاچه هم که الحمدُلِله از حیوان حلال گوشت هست و امروزه بعد از بیش از 1400 سال که از ظهور دین اسلام میگذره، طب نوین، همانند طب سنتی، بر مفید بودن و ویتامین‌های سرشار در این غذای حلال معترف هست...دوستان بهتون پیشنهاد می کنم حتما برای رشد کودکانتون و تقویت سالمندانتون، و تغذیه ی جوانان و نوجوانان و میانسالانتون، حتی اگر وضعیت اقتصادی شما اجازه نمیده کله پاچه بخرید، درب مغازه های کله فروشی برید، و آبِ کله پاچه رو بگیرید. سرشار از ویتامین های خانواده ی ب هست و واقعا یک بیکمپلکس طبیعیه. از این غذای سودمند، در ایام بارداری و شیردهی مادران، نباید غافل شد. تنتون سالم و دلتون خوش.
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    چندش آوره .. حتی خواندنش تا خوردنش .
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 1
    قرآن می فرماید کلوا من الطیبلت واعملوا صالحا از طیب بخوریدتا توفیق عمل نیک و کار خوب پیدا کنید(طیب غذای حلال مفید است حتی حلال مثل سوسیس و کالباس و،،، نباشد) حال و عمل ما بد شده یکی از عوامل مهم آن تغذیه نامناسب است/صلوات8
  • تراب عبدی IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 1
    سلام، درهمه جای دنیا خرده فرهنگ هایی هست که ازنظر دیگران شاید قابل پذیرش نباشه، فرهنگ غذا هم همنطوره درمناطق مختلف فرق میکنند، ولی بهترین غذاها آن هست که خدا و ائمه ع معرفی کرده اند ، چون خالق انسان می داند چه غذایی برای بشر مفید هست....
  • سیده کبرا DE ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    کله پاچه. عشق منه. خودتون بپزید باسیرواب لیمو سرو کنید. لذیذ ترازکله پاچه. غذایی تودنیانیست. مخصوصا که صبح بخوری. مقوی وعالی...
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 0
    کله پاچه که خوشمزه هست، احتمالاً اینا هم باشه وگرنه نمیخورن که
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 0
    هر کس مطابق با فرهنگ خودش زندگی می کنند ماهم چون مسلمان هستیم بنا بر فرهنگ خودمان از این خوراکی ها منع شده ایم
  • ℳⓐhცanoo IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    خدا لعنتتون کنه چجوری ب خودتون اجازه میدین این حیونای بیچاره رو زنده زنده بخورین هشت پا رو زنده زنده با دستتون تیکه تیکه میکنین یا خفاش رو زنده میندازین تو آب جوش شما بویی از انسانیت نبردین واقعا بعضی وقتا باید به انسان بودن بعضیا شک کرد کله پاچه شاید از نظر بعضیا بد باشه ولی همین ک اونو زنده زنده نمیخورن خودش گویا هست ک خوبه یا بد!
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 103
    این بی پدر مادرا گمونیستن. همینا کرونا رو آوردن خداییش چرا اینارو میزارید.
  • Ilya IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 0
    خیلی چندش بود به نظرم اینجور آدم ها باید جلسه روانشناسی برن تا آدمای دیگه رو نکشتن
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 0
    حالا نمیشه عین آدم غذا بخورن ؟
  • ARTEEN IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 1
    آخه کدوم انسان باهوشی خفاش میخوره
  • هراتی خراسانی IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 2
    کله پاچه خوشمزه ترین غذایه دنیاست
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 0
    حالم بهم خورد! اصلا نخوندم هر چی بود والا غذا های ایرانی زیباتره صد تا آشغالجات برابر با یک قورمه سبزی نیس.
  • لواشک IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 3
    اگه به دو یا یک سده و نیم پیش برگردیم میفهمیم آدما از گشنگی گوشت بچشون هم میخوردن برای اینکه عذاب وجدان نگیرن بچشون رو با افراد دیگه عوض میکردن تا راحت بتونن با این مسئله کنار بیان ...کاشکی اون موقع ها هم این به فکرشون میرسید خفاش و موش سخاری 🤣و ... میخوردن اما اینکارو نمیکردن با بچه هاشون
  • بیتا IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 2
    آهه حالم بهم خورددیگه نگاه نکردم خدالعنتشون کنه آخه چقدکثیفن نجسن خدالعنتتون کنه
  • موسی IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 2
    در رابطه با کله پاچه موافق نیستم چون اصولی تهیه و طولانی مدت پخت میشه مگر گوشت سر گوسفند چه فرقی با بقیه بدنش دارد؟
  • ناشناس IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    این همه غذا داریم، یکم باید برای شکم و بدن خود ارزش قائل بشیم، هر چندشی رو نریزیم توش مگه اونجا قبرستونه حیواناته؟ یذره انسان باشیم.
  • رضا صادقی IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 1
    از خوردن معده گربه در تایلند نه خورده نه خبری دارید؟!؟
  • ناشناس IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    سلام خدا جوابتونو بده آخه این چه غذایی جنین اردک نیم پز به خدا ما پریروزمرغ گرفتیم(البته همه میدونن مرغ نمیکنن بدنمون خروس می کشن میدنمون)بعد دلش و که باز کردیم ۳تا تخم توش بود انقدر کم آوردن مرغ تخم زا می کشن بهمون میدن
  • ... IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    من تو کف این موندم ک اون کرم لنتی رو چجو زیر دندونشون حس میکنن
  • صبا IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 2
    من ۳۸ساله هستم،وتمام این سالها نه مرغ خوردم نه گوشت،نمیدونم طعمشون چطوریه،ازینکه یه موجود زنده رو برای من سر میبرند،حالم بهم میخوره.و واقعا اذیت میشم.اینا چطور آدمایی هستن آخه،،،اه اه.لعنت خدا بهشون
    • علی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      1 0
      خیلی خیلی اشتباه می‌کنید.گوشت زیاد خوب نیست اما کم اون برای بدن واجبه..تا مریض نشدید یه تدبیری بکنید
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      گوشت تو کتلت و کباب و مرغ تو جوجه کباب خیلی میچسبه
    • مصطفی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      کله پاچه! به به کله پاچه مشهدی میخام
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      دوست من لطفا با خودت این کارو نکن.اگه گوشت به مقدار کافی به بدن و اندامت نرسه.واست ایجاد مشکل میکنه.مثلا از45سالگی به بعد دندونات شروع میکنه به افتادن و ......
  • ناشناس درجه دو IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    مشرق جان پس حلال و حرامش چی ؟؟؟
  • سجاد IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 1
    خدا لعنت بکنه این بشر ۲پا رو که هر کاری که ازش بگی بر میاد .آشغال خور هستن کثافت خور هستن . یعنی این قدر پچل خور هستن.
  • فاطمه IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    من عاشق کله پاچم ،حیف گذاشتنش میون این غذاهای خیلی چندش حال بهم زن
  • روح الله IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    حیف کله پاچه که میگن چندش آوره بقییه غذاها که گذاشتن واسه سلامتی زیان آوره ولی کله پاچه ن
    • سالار IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      دقیقا چقد پر رو هستن کله پاچه رو با اون غذاهای نجس و چندش خودشون مقایسه کردن
  • محمد IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 1
    خیلی خیلی کثیف هستن و بی رحم
  • ♡♡♡♡♡ IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 1
    خیلی حال به هم زنه این چه غدایی هست که شما درست می کنید من کله پاچه نمی خورم وقتی می خورم حالم بد می شه با اون همه چربی من گوشت نمی خورم چه برسه که این هارو بخورم قشنگ درست کنید که ادم که می خواد بخوره از قیافه و مزه حالش بد نشه هرکی که هستی غذات رو خوب درست کن که ادم لذت ببره این غذا نیست این از همه چیز بد تره 🤮🤮🤮🤮🤮🤮 این غذای چندش اور از هرچی که بگم بدتر و حال به هم زنه
    • محمد IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      1 0
      بابا این جوجه اردک نیم پز چیه حالمو به هم زد
  • Danial IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    واقعا غذای ایرانی ها بهترین و پاک ترین غذاهای جهانه . حتی فقیرترین ما اایرانی ها هم یه چیز سالم میخوره . یه لحظه فکر کنین :؛ کباب کوبیده- قرمه سبزی - قیمه- باقالی پلو با ماهی - چلو گوشت - آش رشته -شله زرد.........
  • حسام الدین IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    چندش نامیدن این غذاها به هیچ وجه توهین محسوب نمیشه. این غذاها به شدت بدبو و بدمزه هستند، خب معلومه که چندشه. در واقع توهین به انسان همین خوردن اینجور غذاهاست
  • قاسم اقا IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    اقا کله پاچه هم پره چربی هس و هیات و شکل و شمایلی هم نداره بیایید بزاریم کنار باید کله رو چال کنیم پای درخت گردو ثمرش خوب بشه غذا علاوه بر طعم و خواص باید زیبا و دلکش باشه قدیما چیزی گیرشون نمیومده بخورن کله حیف میشده میخوردنش
  • فتانه IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    حتی حاضر نیستنم بی بینم
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    میمون خواری در اسیای شرقی و گوریل خواری در افریقا و ملخ و سوسمار خواری عربها
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    سلام گوسفند حیوان حلال گوشتی هست که خوردن ان منع نشد ولی این حیوانات مخصوصا خوک اصلا کثیف ترین گوشته داخل گوشتش پراز کرم بخاطر همین خدا میگه نخور بعدم بیغیرتی میاره همین اتااشغالارو میخورن کرونا میشه دیگه
  • علی رضا IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    بسمه تعالی طبق نوشته این منبع ، کله پاچه گوسفند چندش آور است ولی اسمی از گوشت قورباغه و سگ و خوک که غربیها هر روز می خورند برده نشده است. واقعا کدامیک چندش آور است .
  • ابوبکر اسمعیلی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    6 0
    درود بر اسلام که به ما بهترین میوه ها و غذاها رو معرفی کرد
  • یاسمین کریمی IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    5 0
    فقط میشه گفت خدا رو شکر ک مسلمان هستیم این چیزا ها رو نمی‌خوریم
  • محمد مهران نیری IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    4 0
    سلام حلال محمد حلال است تا روز قیامت و حرام محمد حرام است تا روز قیامت
  • محمد IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 1
    خوبه خوبه
  • یاسمین کریمی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    فقط میشه گفت که خدارو شکر مسلمانیم . چطور مریض نمیشن اینا رو میخورن؟
  • محسن FR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    کله گوسفند به نظر من حرام نیست.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    4 2
    وقتی کی روش ایران امد بعضی برای سورپرایز صبح اورابردند وبهش کله پاچه دادند بنده خدا دگرگون شدحالش ومیگفت اززندگی بیزارشده واقعا تصور خوردن چشم زبان وگوش ومغز گوسفند توسط ایرانیان چندش اوروشرم اوره واینکه برخی سینه سپرمیکنن و فحش میدن دردفاع ازاین غذای وحشتناک درضمن ازنظربهداشتی قطعا کارنادرستی هست پرازکثافت ودرضمن ldlخون رابه شدت بالا میبره غذاهرچند سلیقه ای هست اما نه درمورد این چیز وحشتناک نباید سینه سپرکرد درحالیکه ایرانیان باابگوشت خورشتهای عالی کبابهای معرکه وغذاهای محلی تودنیا معروفند لطفا درمورد این چیز هولناک سینه سپرنکنید
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      1 2
      کی روش بره که دیگه برنگرده نامرد. لازم نکرده اون درموردغذاهای حلال وپاک ایرانی نظربده،اندازه سوادفوتبالیش پول بگیره،به فوتبالیست های نافوتبالیست ماکه هیچی یادندادفقط تاتونست ازاین مسئولین نامردماپول چاپیدوگورشوگم کرد. درضمن سوای اینکه هرکشوری یه سلیقه ای برای غذادارن ولی هرغذایی که باموادحلال درست بشه خوبه چه من بپسندم چه نه. دست ازاین همه خودزنی برداریم،هروقت یادگرفتیم مثل خودمون باشیم نه اینکه همش ازکشورای دیگه تقلیدکنیم(اعتمادبه نفسداشته باشیم)می تونیم پیشرفت کنیم. زنده بادایران وایرانی🤗
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    حالم ازشون بهم خورد مخصوصا سوپ خفاش اه اه اه
  • مهدی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    واقعا حال بهم زنه
  • اکبر IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    با سلام سرو کله پاچه در ایران بصورت ایکه در این شکل نشان داده شده نیست. این نوع سرو در کشور هایی مثل تاجیکستان و چین و غیره انجام می‌شود ولی در ایران چنین نیست و اصولا این نوع سرو مربوط به ایران نیست. پس زیاد به دل نگیرید.
  • علی اکبر IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    عیی چه چندش اور خارجی یای احمق
  • محمد IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 1
    فقط سوپ خفاشه دارم بالا میارم وایی چجوری این کثافت میخورن
  • US ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    کله پاچه خوشمزه است ،و گوسفند خداوند برای قربانی کردن فرستاد ،ولی تصویر شما عکس سگ الکی گیر ندین ژست هم نگیرید ،،،بهتر از جک و جونیور خوریه
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    جاهلیت‌مدرن‌درمثلا‌اوج‌پیشرفت‌انسان
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    عشق است غذاهای خود ایران
  • T IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    به نظرم اون خفاش و اردک و پنیر ژله از همه بدتر بود بعد هم نگید اونا سگ و گربه میخورم اونا اتفقا هیچ کدوم از اینا رو نمیخورن دولت خودش اینا رو ممنوع کرده و اونا معمولا سبزیجات میخورن و گوشت خوک و ماهی نمی‌دونم حالا جنین رو میخورن یا نه ولی بهتره تحمت نزنیم دنیا هنوز به این پستی نشده و برای اونا هم لابد همه اینا خوشمزه است اونا فقط چون مواد غذایی کم دارند مجبور به همچین کاری می‌شوند وگرنه این کار رو نمی‌کردند ولی باز کله پاچه خودمون از همه بهتره و هیچ کس مجبور نکرده که بخوره آن مخصوصا اونایی که تو لیست بود یاد بگیریم به سلیقه دیگران احترام بزاریم
  • افسر IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    این غذاها در دوره های قحطی در اون مناطق رایج شده و بعد هم که قحطی از بین رفته این غذا باقی مونده چون واسه مردم خوردنشون عادی شده بوده
  • حشمت IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 2
    ناراحت نباشین تا چند وقت دیگه ما ایرانیها از فرط گرانی و تورم از این بدترها رو هم باید بخوریم
    • مبینا IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      5 0
      من حاضرم نون خشک بخورم ، حاضرم از گشنگی بمیرم ولی این چیز ها رو نخورم
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 2
    صدرحمت به کله پاچه درسته من کلاه پاچه دوست ندارم و واقعا حداقل اینو میشه تحمل کرذ
  • حسن IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 2
    کسانی که کله پاچه رو چندش آور میدونن احتمالا اگه یه بار میخوردن هیچوقت این حرفو نمیزدن سرشار از کالری ومقوی منم بچه بودم بدم میومد تا اینکه یه بار مصرف کردم از نظر بهداشتی هم گمون نکنم مشکل داشته باشد مثل بقیه گوشت ها ست فقط یکم خوشمزه تر
  • دخی بلا IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    آه آه چندش ها از اونا که ایران بهتره
  • عارف IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    عالی بودن یکی ازیکی خوشمزه تر همینارو میخورن پیشرفت میکنند
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    خدایا ممنونم که به بعضیا عقل دادی
  • امید IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 3
    کثیف ترین غذا مال یهود است...که خون تمام مسلملنان جهان را میمکد و از چنگالشان بردگی همه مردم دنیا....
  • ناشناس IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    به به
  • حاتم IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    نظر خواستی و بعد میگی نگین چندشه چون توهین به فرهنگ اون سرزمینه پ ن بگیم خوشمزسا
  • Qazal IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    بنظر من چندش ترینشون اون تخم جنین اردک ، هشت پای زنده و سوپ خفاش بود ک حالت تهوع در من ایجاد شد
  • Gg IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    از نمش بهتر بوداگ مغولستان بود و کله پاچه
  • Zahra IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 1
    ادم باید دل رحم باشه اخه اون جنین یا حتی کوسه و خفاش چه گناهی کردن که باید بیان قربانی ما انسان ها بشن بعضی موقع ها ادم یه چیزایی میبینه که از خودش حالش به هم میخوره که چره من از جنس همچین ادم هایی هستم
  • نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    ما که تا حالا کله پاچه نخوردیم خداروشکر
  • نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    ما که تا حالا خفاش نخوردیم خداروشکر
  • م IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    درمورد کله پاچه درست صحبت کنیدا
  • سیما IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    متاسفانه اسیای شرقی با جمعیت زیاد قادر نیست پروتئین مردم را تامین کنه مجبورند رو بیاورند به ملخ خوری و سگ خوری و سوسک خوری نمیتوانند بخاطر شرایط آب و هوایی دامپروری و کشاورزی خوبی داشته باشند آب و هوای موسمی هر چی را کاشتند به باد میده و زمین هارو آب میشوره میبره واقعا قدر مملکت خودمون را بدونیم
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    همه این غذاها که گفتین باعث ایجاد بیماری میشه.خوردن اینها حلال نیست.دین اسلام هیچ چیزی رو بی دلیل حرام نگفته.برا دانشمندان علم پزشکی هم ثابت شده هر چیزی که اسلام گفته خورذنش حرامه عوارضی برا بدن داره.
  • ایلدا IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    حتی منن که عاشق کله پاچه هستم از اینا بدم میاد
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    من اون هشت‌پا رو میخام بخورم
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    سلام علیکم،کله پاچه گوسفد و بز که در ایران طبخ میشه در اسلام همسفارش به خوردنش شده برای درمان وجلوگیری از بعضی از بیماریها ،بماند که روش آماده سازی وطبخ آن خیلی مهارت میخواهد ،من خودم به شخصه مهمان هایم از من درخواست کلپاچه میکنند آن هم دور همی ، این را هم بگویم بقدری خوشمزه میشود که آنکس که قبلا حتی حاضر به چشیدن همنبده حالا مشتری پروپا قرص آن شده
  • ناشناس IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    جاهلیت شاخ و دم نداره
  • نازنین IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    یعنی خاک بر سر انسان ها انقدر حریصن هرچیزی رو میخورن در ضمن هر چی باشه کله پاچه حلاله
  • همتا IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    واقعا حالم بهم خورد چجوری اینارو میخورن اه اه قیافه هاشونو من از کله پاچم خوشم نمیاد ولی مردم دوست دارن خب اونا هم عین مان دیگه خیلیاشو از این غذا های چندش خوششون خیلیا نه دوست ندارن 😑💔😣📿
  • محسن IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    کله پاچه ما ایرانیان تازه میخوریم کشتار روز دیگه نمی گذاریم فاسد و کرم زده شه . خیلی هم بد نیست . دین اسلام هم حلال اعلام کرده . حالا بماند
  • سعیده IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    خداوکیلی نمیشه گفت کله پاچه چندش آوره غذای خیلی پر طرفداریه
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    کله پاچه حداقل نجس نیست و گوشتش خوردنی اما دیگه اون غذا ها معلوم گوشتش نجس هست
  • یه آشنا IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    بچه ها حالم بهم خورد...
  • لیلا IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    کجای کله پاچه چندشه؟ درسته خودم نمیخورم و دوست ندارم. ولی وقتی مردم دو تا از بزرگترین قاره های دنیا این غذا رو میخورن دیگه نمیشه بهش گفت چندش.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    فقط کله پاچه ایرانی ... بهترینه
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    تو آینده بخاطر گرمایش زمین و افزایش جمعیت مجبور هستیم از حشرات تغذیه کنیم البته پروتئین حشرات از گوشت خیلی بیشتره اگه به جای گاو و گوسفند حشره پرورش بدن زمین اینقدر گرم نمیشه
  • Nima IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    بحث غذای حلال و اسلامی را کنار بگذاریم خوردن فقط ذائقه و عادت است پس کلمه چندش بی معنی است...البته خدا هر چیزی را که به نفس و جسم انسان ضرر بزند را حرام کرده و البته عقل هم همینطور
  • .... IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    بهترین کله پاچه کله پاچه های خوزستان هست ...
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    افتخار میکنم که دین پاکی چون اسلام دارم اسلام دین پاکیهاست و ماشالاه به اینکه غذاهای پاک و پاکیزه میخوریم
  • محمد IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    شرم اوره واقعا ،
  • رضا IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    چرا از خوردن سگ در کره جنوبی نگفتند این غذا به قدری در آنجا محبوب هست که میخواستند غذای ملی اعلام کنند . آنها سگ رو به قدر شکنجه میدهند تا بمیره چون معتقدند با اینکار غذایشان خوشمزه تر میشود
  • کوروش وطن دوست IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    خوشمزه ترین و سالم ترین و زیباترین و دلنشین ترین خوراک جهان، خوراک ایرانیها است.و همه دنیا هم تاییدش میکنند.
  • معلم IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    همه این لیست بسیار متعفن و حال به هم زن است. نمیشه اسم غذا گذاشت روش. کله پاچه هم که خیلی ها سنگ بوی متعفن اش رو به سینه می زنند واقعا چندش آوره. من که از جلوی مغازه عای این صنف گذرم بیفته از بوی بدش حالم به هم می خوره. سیرابی هم به این لیست اضافه کنید. غذای سالم غذای گیاهی و در میان گوشتی ها آبگوشت و کباب
  • رضا IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    مابه راپنی ها ممیگفتیم اشغال خر
  • ویانا IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    حالم بهم خورد تفکیک جوجه اردک
  • Niloo IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    الحق که کله پاچه ما ایرانیا بعد خفاش از همه چندش تره عقیق چجوری میخورین جالب اینه می‌آن میگن خیلی خوشمزه هم هست😂😭 خب همین‌جوری که برای شما چندش نی برای اونا هم نی
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    کلپچ کجاش چندشه؟ ما که نفهمیدیم
  • Ghazal IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    بنظر من کارشون خیلی اشتباه البته خب شایدم خوشمزه باشه اما اینکه سگ رو زنده زنده میجوشونن و اینا... خیلی اشتباه و گناه دارن ک اومارو عذاب میدن خب اگه واقعا میخوان این. غذاهای چندش اورو بخورن حداقل حیوونای زبون بسته رو ازیت نکنن واقعا متاسفم...
  • DE ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    زنده باد اسلام... که حتی غذاهایش روحانیت دارند...
  • مینا . IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    من حاضر نیستم حتی تست کنم رحمت به همون کله پاچه ایرانی ها
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    من که کلان گوشت نمیخورم‌ اما اطرافیان مجبورم می‌کنن بخورم اما خودم حالم‌ بهم میخوره مخصوصا کله پاچه بقیه رو نمی‌دونم اما من از کله پاچه متنفرم😕🤢
  • ناشناس IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    نمیتونیم غذا ادمیزاد بخورین|: لااقل بکش زبون بسته رو بعد
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    حالم بهم خورد خدا برکت بده به ایران خودمون موافقین؟
  • ایران IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    وحشتناک ترین قسمت زنده خواری هست که شرم اوره حتی حیوان هم اول می‌کشه بعد میخوره ما آدما چقدر بدیم
  • ناصر IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    سلام چندوقت دیگه که دیر نیست ما هم به این غذاها باید عادت کنیم البته اگر گیرمونبیاد واز آسیا شرقیها بتر میشیم.
  • ممم IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    همین کله پاچه خودمون جز چندش ترین غذا های دنیاست
  • اشکان IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    افشین تو که میگی کله پاچه مشهد خوبه تو تا حالا اومدی شمال خوزستان؟ بیا مسجدسلیمان خودم یه گوسفند واست سر میبرم کله پاچه اش هم میدم بخوری کیف کنی الان کله پاچه خوب فقط کله پاچه بختیاری های خوزستان👍🏻
    • MIS IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      1 0
      برادر حرف نداری کلپچ فقط مسلیموون هنوز دست پخت بختیاری جماعت نخوردن بفهمن چیه
  • بردیا IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    یا خدا اینا چین حالا شاید همه ی اینا واسه نا چندش آور باشن البته 100%بجز کله پاچه که اونم اگه فکرشو بکنی چندش داره
  • دهقان IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    باسلام دین اسلام می‌گوید از چیزهای طیب بخورید تا بتوانید کارهای نیک انجام دهید
  • بینام IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    حرف قحطی بود.این همه چیزای کثیف گذاشتین، یکم شرم داشته باشین، ایرانیهابهترین غذاهارومیخورن، لازم نیست یادآوری ازقدیمابشه خجالتم خوب چیزیه
  • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    واقعا شرم آوره چطور دلشون میاد
  • حدیث IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    کله پاچه که خیلی خوشمزه است. گرون هم هست. هر کسی گفته چندشه، الکی گفته و دروغ میگه. کله پاچه عشقه من الان کله پاچه میخوام بناگوش و پاچه و زبان 😋😋😋😋😋
  • ایرانی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    خیر ،واقعا چندش آور هستند
  • فاطمه IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    خداییش شماره 4خودشم گفته چندش آور نیست خطرناکه نمی‌دونم تو این لیست چیکار میکنه
  • ناشناش IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    حیف فرهنگ خودمون نیست!لااقل بدلیل مذهبی هم باشه ازین چیزایی چندش آور نمی خوریم،بعضی چیزا بیخود حرام نشدن،که.
  • امیرحسین IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    ما هرگز این غذا را نمی‌خوریم غذاهای کثیف کثافت هیچ کس به کشور چین سفر نمی کنه یا حتی ژاپن، خدا به آنها لعنت کنه غذاهای چندش
  • م. IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    کله پاچه عالیه جمعه صبح بریم کله پاچه بزنیم
  • دخمل IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    واقعان این تصویرازکله پاچمون که توی تصویرگذاشتن خیلی زشتتتت وناحنجارهست خودم میخورم ولی این تصویرحالموبدکرد
  • آبکار اصفهانی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    تازه همتون بیایین اصفهان خونه بابای من تا مامانم براتون کله پاچه بپزه ببینین چه دست پختی داره پختن کله فوت و فن داره ولی کلا ایرانیا آشغال خور نیستن دممون گرم فقط ناراحتیم تا چند سال دیگه ایرانی وجود نداره که بخواییم پز آداب غذاییشا بدیم
  • ارسلان IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    ببینید ۔تو دنیا ۵۰۰ میلیون کلہ پاچہ میخورن۔۷میلیارد و۶۰۰ میلیون نفر میگن بدترین غذا ھست ۔من خرچنگ ھم خوردم خوشمزہ ھست تو بندر عباس ۔باید از کوچیکی بخوری تا عادت کنی ھمین
  • لر IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    هرکی اومد خوزستان بیاد بهبهان تا ببینه کله پاچه یعنی چی مخصوصا ما لر ها
  • حیدر IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    فکرش را که میکنم کله پاچه از همش چندش اور تره
  • محمدرضا IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    تهرانی ها بلد نیستن خوب کله پاچه درست کنن.وگرنه اگه بلد بودن که به کله پاچه غذای چنجش آور نمیگفتن
  • ناشناس IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    بدترینشون خفاش و اردک هست بی زبون ها . حداقل ما حیوانات رو‌ عذاب نمیدیم
  • شهلا IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    سلام من با همه چیز خواری مخالف هستم ولی از کله پاچه که خیلی بندرت سراغ اش می روم فقط زبان و بناگوش را دوست دارم خیلی به ندرت آب کله پاچه را هم می خورم راستش زیاد گوشت دوست ندارم
  • هانیه IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    شما میدونید اون کسایی که اینارو میخورن از کله پاچه ما بدشون میاد؟
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    واقعا شرم آور است این فرهنگ انحرافی است حیوانات هم این طور غذا نمی خورند
  • سمیه IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    اصلا نه
  • نیلا IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    من بوی کله پاچه بهم بخوره، حالم بد میشه چه برسه بخوام بخورمش! واقعا شما بگید چجوری میخورید؟
  • امیرعلی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    آخه کله پاچه کجاش چندش اوره
  • ارشام IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    چینی ها با همین خفاش کرونا اوردن
  • army IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    همه ی کره ای ها و چینی ها و ژاپنی ها ازین غذاها نمیخورن پس نمیشه کلا بیایم به کشورشون توهین کنیم من خودن به شخصه عاشقه کره و ژاپنم اما سوپ خفاش وسوسک اینا واقعا ادم حالش بهم میخوره خیلی از غذاهای این کشورم هستن که سالم معروفن مثله سوشی رامیون خودم خیلی دوستدارم شیرینی هاشونو و غذاهاشونو امتحان کنم
  • کیایی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 0
    خدا وکیلی از این بدتر نمی شد اما کله پاچه که مشکلی نداره چرا بین این بی فرهنگ ها، ایران رو هم قاطی کردید؟! فرهنگ غنی ما مبرا از این تهمتهاست!!!
  • امین IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 0
    من کارم با چینیاس یه روز نهار ما قرمه سبزی بود چینیا از دور نگامون میکردن میگفتن این چه غذائية شما می‌خورد علف پخته خلاصه غذا رو بهشون نزدیک میکردیم داد میزدن و فرار میکردن😂
  • علیه علیییییی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    کله پاچه به این خوبی هرکس میگه بده لیاقت ندارد.. خیلی مقوی و خوب ولی برای افرادی که فشار خون دارن خوب نیست
  • مرت IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    چینی ها با همین خفاش کرونا رو اوردن سوپ خفاش از کله پاچه حالم به هم نیخوره
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    کله پاچه اخه تمیزه ظاهرش اینجوریه گذاشتن کله پاچه کنار اونها کمی بی انصافیه
  • فبلکنکبقو۳عدتنکفب خاثبلد ثکبب کیلح خا الخ US ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 1
    هشت پا کجاش چندشه؟
  • امیر IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    حرام و حلال بودن خوراکیها در اسلام از روی مضر بودن ان بر روی روح و جسم تعیین شده و ربطی به نوع ان ندارد و در همین غذاهای حلال بسیاری از قسمتهای ان حرام است
  • وفا IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    من ترجیح میدم کله پاچه ایرانی بخورم
  • نیلی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 1
    از کله پاچه متنفرمممممممممم اصلا بقیه هم میخورن من نگا میکنم حالم بد میشه به خدا
  • خسرو IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    چقدربیکاریدفقطبرای آگاهی شما: شمایامن اگه توچین وکره بدنیامیایدیم همون غذاهاروبا به به میخوردیم شایداین ضرب المثل راشنیدین که :طرف کله اش بوی قرمه سبزی میده خب سرچ کنیدببینیدچه میاد،۴۰۰سال پیش که ایرانیان همه مسلمان واکثرن شیعه بودندبله زمان شاه عباس میگم که همین شاه کله یا«سر»مخالفان واطرافیانش راکنده باکله آنهاآشپزباشی قرمه سبزی درست میکردو با خوشمزه گی درباریان وسربازان میخوردن اگه به یه کشورحمله میکردباهش سرسختانه میجنگیدن ،آبگوشت قرمه سبزی باکله انسان برقراربود،اسلام وپیامبرهیچگاه خوردن سوسماروملخ راحلال نکردن عرب فقط عربستان است اوناهم بادیه نشین بودن ،لبنان،عراق،سوریه،مصر....‌ایناتوسطاعراب بادیه نشین تسخیرشدن وزبان تلکم شان راهمان اعراب باجبروزورتغییردادن ودرایران اگر فردوسی نبودزبان ماهم باتمدن هشتهزارساله مان مدفون میشددوستان عزیزحمل برگستاخی نباشداماکاش یکم روایت ائمه ،تاریخ اسلام وایران رامیخواندین پیامبراسلام بارهافرمودند:«عرب ازمن است ولی من ازعرب نیستم»پیامبراجدادپاک ومطهرشان برمیگردد به حضرت ابراهیم خلیل الله...پس عرب نیستند،پس هیچگاه خوردن سوسمار،ملخ و ادرارشترراحلال نکردند،شماداریددرمورپیامبر اعظم،بهانه خلقت،پیامبررحمت اللعالمین صحبت میکنید،،،درایرانخیلی ازغذاهستندکه عده ای عاشقشن اماعده ای دوست ندارن من دانشجوبودم باهمکلاسی هام رفتیم خونه یکی دیگه ازهمکلاسیامون که بچه تهران بودولی درمشهدزندگی میکردن( خانوادش رفته بودن مسافرت)دیدیم کلی بادمجان سرخ میکرد. شایددوتادیس شده بودکه بذارتوفریزمنم اصلا بادمجان دوست ندارم به ده دقیقه نشدکه یک دیس گم شدهرچی گشتیم گفتیم شوخی هم اگه بودتموم شدخواهشابیاره دیدم یکی ازبچه هاماکلامشهدبودیم غیرصاحبخانه گفتم سعید من نمتونم اینوببینم ،اماسعیدگفت اگه صبحانه به من بادمجان بدن میخورم توی دنیا هیجی بهترولذیذترازبادمجان نیست ذائقه ها فرق میکندامااحترام گذاشتن به دیگران وطبع ونوع خوراک وپوشاک و....احترام گذاشتن به خودمان است من هرچقدردوست دارم دیگران بهم احترام بذارن بایدبیشترخودم احترام بذارم پیروزباشید
    • محمد IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      2 0
      لطفا کره رو نچسپون به چین هیچ ربطی بهش نداره سالم ترین سیستم غذایی رو داره هم
  • نیلی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    یه بار کله پاچه گرفتیم هنوز کرم تو بینیش بود
  • Hanane sadat IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    کله پاچه خوشمزست ولی بعضیا ممکنه دوست نداشته باشند نباید دیگران رو به خاطر علاقه هاشون سرزنش کنیم
  • Asma IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    درسته که غذاهای چندش آوری بود ولی خب سوسیس و کالباس های خودمون هم از گوشت سگ و گربه هست یا پوست مرغ البته اونایی که خونگی درس میکنن نه ها
  • دخی تنها IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 1
    حالم بهم خورد
  • علی IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    هر کسی علاقه خودشو داره اما انصافا کله پاجه رو با جنین اردک در یه حد دونستن کار درستیه؟؟؟ اصلا بحث تعصب کور کورانه نیست من تورکم اما زیاد کله پاچه دوست ندارم اما حداقل میدونم هر چقدر هم بد باشه به بدی این غذا ها نمیرسه اینا خداشونو گذاشتن کنار و چون غذا کمه اینو میخورن اما ما با علاقه خودمون کله پاچه میخوریم پس بی زحمن با عقل شعور صحبت کنید
  • صدف طاهریان IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    واقعا شرم آوره ایشَ واقعا عالی عالی عالی
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    خدا به دور اینا چیه میخورن آدم حض می‌کنه کله پاچه میخوره
  • میکاسا اکرمن IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    وای واقعادچندش هستن
  • فخرالدین IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    من این غذاها رو نمیخورم ولی به همه فرهنگها احترام میزارم دوستانی که لعنت میفرستند یادآور میشوم که شاید اونها هم به کله پاچه خوردن ماهم لعنت بفرستن
  • دخی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    عععع کی اینارو میخوره حتی آدم بهش فک می‌کنه حالش بهم چ برسه .... کله پاچه رو خیلی ها می خورن و دوست دارم ولی من اصن نمیتونم بخورم خیلی دست خودم نیست این همه غذا ک چندش تر از کله پاچه هست اون موقع باید جز چندش ها باشه کله پاچه
  • انوشیروان IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    ایران یکی از سالم ترین سیستم غذایی و اشپزی دنیا رو داشته و تا حدودی هم داره .کله پاچه عمو رستم اسداباد همدان حرف نداره
    • جاسم IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      1 0
      ولی بیشترین میزان سرطان رو توی دنیا داره بخاطر همین کود شیمایی هیچ کشوری ازش نمیخره مجبور میشه بده به همین کشاورزای خودمون
  • رز IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    دلم میخواد برا حیوونای بیچاره گریه کنم خدایا خودت به دادشون برس
  • زری جون IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    من با خفاش و کله ماهی کاری ندارم ولی خداوکیلی جنین اردک و دماغ گوزن خود حیووناهم نمیخورن چندشم شد ایی دارم بالا میارم
  • علی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    داداش حالم بد شد
  • علیرضا IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    همه اینا رو ول کن.بچسب به باقالی قاتوق شمالی. دنبال چی هستی.
  • خدا IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    پیش اونا بهترین غذا به نظر میرسه ولی پیش ما ایرانیان حال بهم زن ترین غذاهای دنیا است چه جوری غذا را می خورن اگه ما بودیم همون بار اول بادیدنش سکته رو میزنیم باز هم هیچی مثل املت خودمون نمیشه
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    خدایی بدشون نمیاد؟؟ همین خفاشو خوردن که کرونا اومده
  • سمیه عنبرانی خراسانی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    فرهنگ ها باهم فرق میکنه مثل همون کله پاچه که ما میخوریم یا پاچین که ما کبابی میکنیم حالا یکی سوسک میخوره یک ملخ میخوره مثل حیوان هرکس یک چیزی به دهنش خوشمزه میاد پرنده هست هم گوشتخوار هم تخم میخوره هم دانه ولی به هم احترام میذارن
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    در حال حاضر ایرانی ها اشغال خورتر از همه هستند هر چی میخوان بریزن دور باهاش سوسیس کالباس درست میکنن با مواد ششیمیای عسل و سرکه و... درست مییکنن با خاک اره زرد چوبه درست میکنن از کنار کبابی ها رد میشی اوقت میگیره واقعن گند زدن به امنیت غذایی
  • الینا صابری IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    اه اه کثیف کارت اینا چیه شما میخورین؟ ویروس کرونارم شما به وجود آوردین با این سوپ خفاشتون
  • زهرا IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    خدا رو شکر که مسلمانیم اولا از این چیزایی که حتی بعید میدانم حیوانات هم بخورند، نمیخوریم دوم اینطور غیرانسانی با مخلوقات زنده خدا رفتار نمیکنیم
  • علی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    باسلام خدایی ما ازهمه جهت درغذا خوردن اقای همه کشورها هستیم اخه چقدر کثیف هستن جنین اوردک را میخورند واقعان حال ادم خراب میشه بنازم ما ایرانیها که در غذا خوب خوردن حرف اول میزنیم
  • ممم IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    خب تو فک کن چین با اون جمعیت آخه غذای درست و حسابی پیدا میشه
  • لاریسا IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    درد بخورین خارجی های چندش کله پاچه کجاش چندش سوسک خورای نجس
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    آیا ملخ هم جزو غذاهای حلاله
  • DE ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    کله پاچه عشقست بشرطی که یک آشپز اینکاره بپزش
  • ایلیا IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    من گشنه بمونم بهتر از اینه که اینا رو بخورم . ایییییییی
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    یادی کنیم از خوراک جگر اردک فروشگاههای مک دونالد که حیوان زبان بسته را در قفس تنگ محبوس می کنند و حیوان زخم بستر می گیرد و به زور با لوله استیلی در حلقومش روغن می ریزند تا کبدش چرب شود و غذای انسان متمدن!!! خوشمزه تر شود
  • آهو IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    خدا رو شاکرم که توی ایرانم و میتونم از غذاهای خوشمزه ی ایرانی مث کله پاچه لذت ببرم قابل توجه اونایی که دوس ندارن : آدرس بدم خدمتتتووون😂
  • دختر ترک IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    هر کسی یه زایقه ای داره و هیچکس نمی تونه به زایقه طرف مقابلش توهین کنه من کله پاچه دوست دارم ولی ممکنه یکی دوست نداشته باشه باید درکش کنیم که چندشش میشه و توهین نکنیم بهش در ضمن اینکه میگین همه چیو به اسلام ربط ندیم اشتباهه چون یکی از دانشمندان روس و انگلیس در یک تحقیق که با همکاری هم انجام میدادند یه این نتیجه رسیدن که هیچ غذایی توی دین اسلام نیست که برای بدن ضرر داشته باشه بجز غذا های چرب یا شیرین اونم فقط برای کسایی که بیماری زمینه‌ای دارند
  • آهو IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    دوستان بیاین غذاهای هیچ کشوری رو لعن نکنیم خدا رو شکر همگی خودمون غذامونو برای سرو انتخاب میکنیم پس چون حق انتخاب با خودمونه جای هیچ حرفی نمیمونه شما بهتر از غذای انتخابی خودتون لذت ببرین مهم اینه
  • حنا IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    واقعا حال بهم زنه
  • حامد IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
  • فاطی IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    ای خدا اینا چین حالم بد شد خفاش و بز و ماهی و اینا حدقل بعضی ها کلهی ماهی میخورن و کله پاچه اما بقیشون حالمو بد میکنه
  • شاهین 09129468462 IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    از کله بدم میاد ...فقط قلم و زینگ خوبه ..
  • نادر IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    فقط میتونم بگم حالم ازاین غذاهای مزخرف بهم خورده چیه باوااینا رو میزارید
  • رضا IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 2
    من اگر جلوم کسی کله پاچه بخوره بالا میارم
    • Sogol IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      وای منم
    • ⁉️ IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      این دیگه مشکل شماست بقیه دوست دارن
  • امیر IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    اصلا حالم به هم خورد اون اردک های بد بخت هنوز از تخم در نیومدن آب پز میکنن میخورن بعد کله پاچه چه عیبی دارد تازه مفید هم هست اینا حتی به هشت پا هم رحم نکردن خفاش همین خفا ها بودن که اصلا کرونا رو آوردن واقعا نمیدونم چی بگم
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    خدا لعنت شون کنه انقدر کثیفن به هیچی رحم ندارن دیگه حالا خفاش میخورن
  • ناشناس IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    واقعا که این چه غذاهایه؟! من حتی کله پاچه هم نمیخورم
  • فاطمه IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    کله پاچه رو یااین غذاها جمع نبندید لطفا.کله پاچه یه غذای خوشمزه و کاملا بهداشتیه و پرخاصیته که فقط به دلیل چربیش افراد بزرگسال بابد کمتر استفاده کنن.نه گندیده و فاسده نه کرم زده نه زنده زنده خورده میشه!
  • بی نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    واقعا این خفاش و هشت پا و جنین اردک چقد حال بهم زنه ؟ حالم بهم خوردش ؛ بعدم این کله و پاچه ایرانی نیستش ک تصویرشو گذاشتند؟؟ واقعا این آدم دوپا به هیچی رحم نمیکنه برایه سیر کردن شکمشون ببین چیا میخورن؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    حیف کله پاچه که بین این غذا هستش چرا فقط گیرتون به کله پاچه افتاده چرا گوشک خوک رو نمیگین توش پر از کرمه و حرام ولی کله پاچه هم خوش مزه ست و هم حلاله شاید بعضی ها دوست نداشته باشند ولی خیلی ها هم دوست دارن
  • لادن طاهری دزفولی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    این غذاهای گفته شده واقعا وحشتناکن.تصورش هم خیلی ازار دهنده س
  • shakiba IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    عزیزان ب قدری توقصابیا بهتون گوشت سگ و الاغ و حیون مرده فروخته شده ک اگ مطمین بشید تازنده ایدگوشت نمیخورید.خارجیاخوبه اگ سگ هم بخورن واسشون عادیه.ماکه میگیم چندشه درعین بی اطلاعی خوردیم و چندشی هم درکارنبوده.
  • آیدا شیرزاد IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    بنظر من خوب نیست که بگیم چندش بهشون چون به قول شما فرهنگشون همینه مثلا کله پاچه ما خیلی اشتهاآور و انسانیه غذاش؟؟؟خب هر کی از اون غذا هاخوشش نمیاد نخوره چرا توهین میکنه
  • yekta IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    واووووووو.. این که سوپ خفاش ..باید امتحانش کنید خیلی خوش مزه اس
  • حسین IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    اتفاقا من الان کله پاچه خوردم جاتون خالی عالی بود
  • ایرانی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    خفاش پلو خیلی خوشمزه اس . خفاش پلو با ماست یا ترشیه مار . توی بانکوک خوردم مثل دمپختک خودمون می مونه.
  • حسین IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    اسلامم آرزوست
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    چه قاتلای وحشی اخه کی دلش میاد اینارو بکشه کی دلش میاد بخورههه؟؟؟ واقعا متاسفم که فقط فکر شکم پروری هستن
  • داود IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    اینها همه نتیجه دوری از تعالیم انبیاء و اوصیای انبیاء علیهم السلام است. انسانها بنا به دعوت ایشان به خوردن طیبات دعوت شده اند.
  • محمد IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    واقعا اینا چیه سوپ خفاش میخوام نخورین هزارر سال
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    میگی غذای بیشتر دنیا چه چوری شد فقط ایران رو دیدی
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    چیزهای گندیده که باعث بیماری میشه چون درحال تجزیه هست ومیکروارگانیسمهای خطرناک مثل باکتریها که درحال تجزیه غذا برای خودشون هستندسم به داخل غذاترشح میکنندتااون رو برای خودشون قابل جذب کنند. خوردن غذای گندیده علاوه بر بوی تعفنی که معمولا داره دست کم باعث مسمومیت وگاهی حتی مرگ میشود.
  • فاطمه حمیداوی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    وای خدای من چقد هم وحشتانکه اصلا پاچه دربرابر خوردن کرم پنیر وبقیه بهترین غذاس تازه دیدن پاچه هم خودش اشتهااوره والله
  • فاخته IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    از دید من خوردن غذاهای چندش و کثیف ! از شان انسان و تمیزی ذائقه انسانی که اشرف و برترین مخلوقات خداوند است ..یک فاجعه و غیر قابل درک میباشد
  • خیام IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    به نظربنده حقیر فرهنگ غذایی وعاطفی ایرانیها سرآمدهمه ی ملتها ازدوران قبل وبعدتاریخ بوده وخواهد بود بیایید بخودمون وایرانی بودنمون عشق بورزیم گورببابای خارجیها
  • Mehdip IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 1
    فرق نمیکنه داری کدوم یک از حیوانات میخوری.فکر کنم خوردن همشون اشتباه.ادما میتونن ظالم ترین موجودات باشن.چندش آورترین کار اینه که ما با لذت و به عنوان غذا به موجودات نگاه کنیم.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    یادشون رفته سیراب را معرفی کنند به نظر من کله پاچه چندش نیست سیراب چندشه
  • بتوچه IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    ینی کله پاچه ازسوسک وخفاش چندش ترع بازم حداقل میفهمعم کلع گوسفند میخورم
  • حسین چنانی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    وای این دیگه چه غذا هایی هستند . چندش اور و حال به هم زنه... من حتی اگه 100 میلیون بهم بدن این غذا ها رو نمی خورم . واقعا اینایی که این غذا ها رو درست می کنند چقدر بی فرهنگن نه با فرهنگ.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    خبرندارن سیرابی میخوریم که از کلپچ بدمیگن
  • Mohsen IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    کله پاچه که نه ولی زبان گوسفند اونم با کلی مخلفات و طعم و چاشنی مخصوص خوشمزه س و تمام! صرفا نظر شخصی...
  • امیر IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    دوتا تخم ابپز و موز امیر بسیار خوشمزه است در اخر همراه با شیر و نشاسته امیر حتما امتحان کنید ..
  • Javad IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    به حلال حرومی نیست.همون مرغ یا گوسفند یا گاو رو برو ببین تو کشتارگاه چجوری میکشن بعد حرف از حلال حروم بزن.حیون رو بدون یک قطره اب دادن سرشو میزنن یا برق وصل میکنن میدن تو بازار من و شماها میخوریم.اگ واقعا حرف از حلال حرومه .پس تمان گوشت هایی ک تو قصابی داریم میخریم همشون حرومه چون بدون اب دادن یا رو به قبله کردن سر میبرن میدن تو بازار
  • محمد IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    من که خودم عاشق کله پاچه ام
  • مهدیس IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    وععععععععععععععععععععغغعععععععع حالام بهم خورد ولی کله پاچه را میخورن ابنجا هم میخورن
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    اه اه اه ......... دل و رودمون بالا اومد...!!!!
  • مصطفی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    هر کسی در هر جای دنیا باشه که اونجا بزرگ شده خب طبیعی هست غذاهای خودشون را خوب و خوراک دیگر کشورها را بد و چندش میدونه، اما من با اینکه ایرانی هستم و در ایران بزرگ شدم ولی به شخصه از خوراک کله و پاچه به شدت متنفرم به دلیل اینکه چندش آور و حال بهم زن هست و کامل غیر بهداشتی... از نظر پزشکی هم بخاطر چرب بالا و مضر کله پاچه اون را منع یا مصرف در سال بیش از چند بارش را زیان آور دانستند... خب همون‌طور که ما به فلان غذای ، فلان کشور می‌خندیم و اون را بد می‌دونیم اونها هم به بعضی غذاهای ما میخندن و چندش میدونن
  • رها IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    من مردم‌کی میتونه اونارو بخوره
  • محمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    دارن فرهنگمون رو زیر سوال میبرند ما همینجا نشسته ایم نگاه میکنیم فرهنگ و رسوم ما رو دارن مال خودشون میکنن مال خودشون رو مال ما
  • طلو ع IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    ایران فقط فرهنگ غذایش خوب غذاهای ایرانی عالی هستن
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    افتضاح تا حالا در این حد بد ندیدم و اون عزیزی که گفت بی خود نیست از کله پاچه بدم میاد برو اطلاعاتت رو ببر بالا منم کله پاچه دوست ندارم بخاطر چربی و استخوان که میره زیر دندونم تو مارو با اونایی که میرم مزارن کوسه مرده بگنده میخورنش مقایسه میکنی لااقل به کشور خودت احترام بزار لپ کلام من از غذا هاشون متنفرم خوشحالم تو ایرانم
  • امیر IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    این همه عکس لذیذ از کله پاچه هستش بعد اومدن عکس 4 تا استخون با یه کله نپخته گذاشتن والا اگه عکس هر خوراکی دیگه ای رو هم اینجوری بذارید چندش که هیچ حالت تهوع هم میاره.
  • محمدحسین IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    ناموسن پشمام
  • زهرا دولت آبادی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    سرراست بگم خیلی دیوانه هستید. همینو بس
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      ای جان
  • املن IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    حالا کی کله پاچه رو گذاشته کنار اونا،واقعا شما تو کله پاچه چندش میبینی
  • .... IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    حالا کار ندارم ولی خدایی ایران خودمون پرچمش بالا نیس؟فک کن سالاد شیرازی و خورش قیمه و فسنجون رو بزنی به دماغ گوزن و کله فاسد ماهی
  • شاه جهان IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    اتفاقا دلشون بخواد کله پاچه بهترین و خوشمزه ترین غذاست غذای مشتی ایرانیه
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    چرابرای خوردن غذا دعوادارین هرمنطقه یاکشوری درجهان براساس مزاجشان یه چیزهای می خورن بدیاخوب نوش جانشان
  • ستا IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    ببین من اگرم میمردم نمیخوردم اینارو عجیب غربن چندشن از نظر ما خوب حالم به هم خورد مخصوصا پنیر کرم زده ایششششش
  • سلیمانی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    واقعا حالم بد شد‌خوش بحال خودمون از این چیزا نداریم
  • مهران IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    گرچه شخصا سالهاست کله پاچه نمی‌خورم و حتی از بوش هم فرار میکنم، اما انصافاً با سایر غذاهای لیست فوق نمیشه مقایسه اش کرد.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    فقط اون جنین تخم اردک دل و رودم ریخت بیرون لعنت بهتون
  • کبریا IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    توی یه تایمی ‌کشورهای غربی به واسطه استعمار و جنگ های جهانی و... شرق آسیا و کشورهای ضعیف دیگه رو تحریم غذایی کردن تا جایی که از گرسنگی خیلیاشون روی آوردن به خوردن سوسک و موش و ملخ... برای همینه که میگه این فرهنگ کشورهاست...اینم جزئ فرهنگشون شده
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    یه غذای چندش آور در تبت ابتدا گوسفند رو با خفه کردن می کشند بعد تمام خونش رو در تشتی ریخته و روده های گوسفند رو با خون گوسفند پر کرده و آب پز می کنند و بعد می خورند یا در نواحی قطبی اسکیموها بین صخره های بلند کمین کرده پرنده ها رو زنده می گیرند و در چیزی شبیه مشک که از پوست فک دریایی درست می کنند ریخته و در زیر خرده سنگها دفن می کنند و چند ماه بعد میان پرندگان رو که درون پوست تخمیر شدند می خورند همچنین در چین اردک زنده را درون کوره می گذارند و یک کاسه سس مخصوص برای تغذیه اردک در کوره قرار می دهند بعد که اردک یا غاز سس را خوردند کوره را روشن می کنند تا درون کوره بپزد .
  • alireza IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    تو چین سوسک سرخ کرده میخورن، مکان هایی برای پرورش سوسک دارن سوسک هارو توی گونی پر میفروشن... تو همون خاور دور توی بعضی از رستوران های لاکچری جنین انسان سرو میشه!!! سگ و گربه خوری که دیگه خیابونی و علنیه...!!!
  • نرگس یاقوتی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    کثیف ترین و وحشی ترین حیوانات رو زمین آدمهان
  • حمیدرضا IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    عزیزان طبق مطالعات و تحقیقاتی که پزشکان و محققین انجام دادن سالم ترین و بی ضررترین قسمت و اعضای بدن گوسفتدبرای خوردن همین کله پاچه هست چونکه ازدستگاه گوارش و فضولات داخل شکم حیوان که منبع اصلی بیماری بحساب میان به دورهست و روغن و چربی غیراشباع داره که داخل بدن و عروق جمع نمیشه. منبع غنی کلسیم و پروتئین هست. تازه این تحقیقات روهم پزشکان و محققین اروپایی انجام دادن. ویه چیزدیگه: ما ملایری ها یه رسم داریم و رسممون این هست که اکثرا شبهای یلدا کله پاچه میخورن و بنده هم ازوقتی که دست چپ و راستم شناختم شبای یلدا جای همگی شما خالی کله پاچه خوردم و الان هم به جرات میگم اگرهرروز بخورم باز سیر نمیشم ازخوردن این غذای لذیذ. موفق باشید. یـــــــــــاحــــــــــق
  • برهان IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    درسته از نظر ما کاملا مزخرفه اما در نظر بگیرید که نژاد و اجداد اونا اینطور بودن و زندگی کردن مثلا لذتی که ما از کله پاچه میبریم اونا از سوپ خفاش و کوسه و جنین میبرند در هر حال انسان ها متفاوت هستند.
  • FR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    ی سری ها هسنتد گیاه خوار ند ی سریا که کلان خام گیاه خوارنده بعد با این حال ی عده توی دنیا ترشی کله ماهی میخورند با جوجه اردکی نصفش رشد کرده نصفش هنو خونه ما ادما واقعااااان عجیب تشریف داریم
  • رها IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    همشون به کنار.فقط فکر کن ماهی که خودش بو گندشو نمیشه تحمل کرد کله اش رو بذاری بگنده بعد بخوری!!
  • سارینا IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    ایی اینا چه جوری دلشون میاد اینارا بخرن همینا باعث بیماری ها و ویروسا میشه خاک تو ننگشون اییی
  • ایرانی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    سلام، خوب مشخصه ما مسلمان هستیم و اسلام امر به غذاهای ذبح شده براساس روش اسلام ، کردن. فقط اسلام در مواقع ضروری یعنی وفتی در جایی قرار گرفته که ناچار شده وگرسنه است می تواند از موجودات آن محل فقط به اندازه این که گرسنگی اش برطرف شود از آن تناول کند .هموطنان می توانند برای آگاهی بیشتربه منابع اسلامی مراجعه کنند
  • بدون نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    اه اه حالم بهم خورد
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 3
    والا غذای ما خیلی بهتر قابل تهمل تره تا غذاهای چینی های کثافت
  • ناشناس IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    اخه زجر کشیدن حیوانات به کنار دیگه خوردن غذای فاسده کرمی دیگه چیه چرا فاسد میکنی بعد میخوری اینقدر کرم خوری تو زمین بکن پیدا کن بخور
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    کله پاچه عالیه
  • ناشناس IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    به نظر من ظالم ترین موجودات روی زمین انسان ها هستن دیگه حرفی ندارم ...
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 7
    با سوپ موش و سوپ خفاش هاشون کرونا به وجود اومد دیگه بی فرهنگ ها
  • سلنا IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    همه چیز رو میتونم تحملش کنم کله پاچه و بسیاری از غذای ایرانی ولی غذای مونده و خراب شده رو درست کنند برای نمی خورم حتی حاضرم تو ایران باشم ولی اونجا از خارج نرم همین دیروز یک دختر ایرانی رو از مادرش تو خارج جدا کردند واقعا ناراحت شدم
  • مجید IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    اگر از گرسنگی بمیرم راضی نمی‌شوم چنین غذایی بخورم فقط کله کوسفند آنهم با روش پخت ایرانی باشد مشکلی ندارم چند وعد استفاده کنم
  • رویا IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    هر چه خدا دستر فرمودن درسته باید حیوان ضبح بشه
  • ملایر شهر عزیزم IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    خاک تو سرشون
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    سلام این غدا ها از نظر شرعی هم بیشتر حرام حساب میشن وهیچ فایهای برای بدن ندارن
  • مهدی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    کله پاچه فقط مشهد حیف پول ندارم وگرنه فرداصبح میرفتم کله پزی
  • Melika IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    واقعا حیفه کله پاچه نیس ک اسمشو با این آشغالای کثیف آوردن کله پزی روش داره ک اگه رعایت کنی از خوردنش سیر نمیشی منم ی زمانی نمیخوردم اما از ی جایی عاشقش شدم الانم حوس کردم
    • محمود IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      واقعه راست میگن
  • امیر IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    کله پاچه چرا آخه!؟
  • فرزانه IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    منکه حالم خیلی بد شد خب یه چیزه دیگه بخورن
  • امیر IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    فرهنگ کشور عزیزمون رو هیچ جایی نداره شما حتی تاریخ رو مطالعه کرده باشید میفهمید در زمان زرتشت مردم حتی گوشت نمیخوردند و حیوانات رو نمیکشتند
  • رضا IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    این غذاها واقعا نفرت انگیز و غیرانسانی هستند!
  • کوروش IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    آقا چندش آور یعنی چی کله پاچه بهترین غذای دنیاست
  • جواد IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 3
    چه نظراتی می دهید اونا که دینشون مثل دین اسلام کامل نیست اگه هم باشه دست کاری شده که قطعا نیست بلکه داخل این سوسیس کالباس هم از چیز های گندیده یا خفاش بد تره لطفا تحقیق کنید بعد صحبت
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    خدایی فرهنگ غذایی ایرانی ها از تمام مردم دنیا تمیز تر و سالم تره حتی کله پاچه رو هم که حساب کنیم نسبت به خیلی از غذاهای معمولی کشورهای دیگه تمیز تر و سالم تره حداقلش اینه که از یه حیون حلال گوشته
  • B IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    بیاین شیراز یه سری کله پا چه بخورید ببینید چقدر خوشمزه درست می‌کنن قربون همین ایران
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 0
    روزی هزار بار شکر خدا کنین که تو ایران زندگی میکنین
  • محمد IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 1
    کله پاچه چندشه یا دمبلان؟؟؟
  • علی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    دوستان جسارت حقیر را بپذیرید در مورد زنده خوری موجودات عقایدی دارن که میگه حیوان زنده وقتی وحشت زیادی میکنه گوشت و خونش انرژی فوق العاده ای به انسان میده.بخاطر همینه که اکثر کشورهای اسیای شرقی زنده و خام خواری میکنن
  • گم نام FR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    خوب کله پاچه هست همو کله سر مُری گُسفند ولی بهتر از بقیه غذاها بود آخه گَندیده
  • پیمان GB ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    من در هفته 3بار کله پاچه میخورم الآن 25ساله این کارو میکنم خیلی هم خوشمزه س، فقط هم با کله پاچه سیر میشم کسانی که این لیست رو تهیه کردن خیلی شکر خوردن
  • Ali IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    کله پاچه دقیقا جاش تو همین لیسته البته من خودمم میخورم
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    کله پاچه خیلی خیلی خوشمزه است
  • ممد IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    کدام ادم نفهمی کله پارچه جزو این دسته قرار داد اخه کله پارچه چشه زندس؟مو داره؟باعث بیماری میشه؟یا جه چیزی که تو این لیستک قرارش دادین
  • ماهور IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    کله پاچه اصلش مال کاشون برید جم کنید
  • منتقد IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    یک سوال الان کله پاچه کجای این لیست است؟ دوستان هی میگن کله پاچه کله پاچه کجای این لیست است؟
  • علی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 1
    کله پاچه در فرانسه و بعضی قسمتهای اروپا حتی کله پاچه ی خوک با نام پاته سرو میشود.
  • ایرج IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    ایکاش ادم خواری هم رایج میبود مخصوصازنده زنده تا ادمی میدید که چه زجری به حیوانات بدبخت داده میشه
  • ناشناس IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 0
    اه مرض دارن همیچین چیزایی رو می خورن فازشون چیه
  • محمد IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    خیلی کار زشت و غیرمنصفانه ای است که نام ایران و غذای ایرانی را در این موضوع عنوان میکنید، گویا چندش آور ترین غذا مربوط به ایران است!شاید این یک مرض و یا حقه برای جلب مخاطب است.
  • ی نفر IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    وای خدا حالت تهوع گرفتم اخه کی پنیر و کله ماهی و... گندیده میخوره من ک اصن گوشت نمیخورم بجز گوشت مرغ از گوشت گاو و گوسفند و ماهی و... بدم میاد و لب نمیزنم وایی اون اردک رو چجور میخورن وایی
  • Mohammadi zabih ollah IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    من ترجیح میدم غذاهای شناخته شده میل کنک
  • ..... IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    هم چندشه و هم حرام حرام رو یادتون میره بگید اونایی که خدا رو قبول دارن حرف منو قبول می کنن و اونایی که ندارن براشون فقط چندشه ولی کله پاچه و ماهی رو اشتباه گذاشتن
  • Mehran IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 7
    کلا چینی ها توی غذا های چندش رتبه اول رو دارن
    • ۲۷۰۹ IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      16 0
      چینی ها تو خوشگلی هم اول هستن
  • مهدی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    واقعا غذاهای سالم وحلال که اسلام گفته مصرف کنید کجا این جانور خورها کجا
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    واقعا خوبه همه جهان در خوراکشون تجدید نظر حسابی کنند
  • ع IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    این همه بحث غذای چه ربطی داشت به غذای ایرانی؟؟
  • ساسان IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    اههه چندش آوره
  • فرشاد IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    همشون چندش هستن بجز کله پاچه به به
  • Amir IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 43
    چینی های بازار چابهار نسل گربه های منطقه آزاد رو برانداخته بودن همین طور نسل یک نوع لاکپشت در حوالی اسلویه
  • ماهان IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    4 0
    دورغ ایران خفاش نمیخوره لطفا دورغ نسازید
  • امیر IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    خدا لعنتتون کنه حالم بهم خورد بیزارم گردین ۹۹۶۵
  • ف IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    واقعا اسلام دین مهربانی است حتی ،سر بریدن هم اگر درست باشه از همه مدل راحت تر حیوان جون میده چون سریع قطع نخاع شده وهیچی نمی فهمد اون دست وپا زدنش هم غیر ارادی هست،واقعا افتخار می کنم که مسلمان هستم ،
  • ناشناس IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    اه‌ اه
  • محبوبه IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    آدم ظاهرشونوکه میبینه حالش بهم میخوره چه برسه که سروش کرد
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    حال بهم زنه ادمیت داره کجا میره اه حالم بهم خورد
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    وای واقعا چندش اوره. ولی حتما دلیلی دارن براخوردنش. بعضی غذاها بخاطر شرایطی که داشتن درقدیم اختراع شده.مثلا قحطی. ولی الان نباید این چیزهارو خورد فراوانی مواد غذایی زیاد هست.
  • خشایار IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    اه حالم به هم خورد گناه داره جنین اردک بدبختو تو تخمی که میخواد دنیا میاد میخوره واقعا کاری غیر انسانیه شرم دارده چینیها باز ما بهترین گله ی گوسفند باز خوبه کجاش اشکال داره ولی خفاش و جنین اردک واقعا گناه داره
  • علی IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    بایدیه سربه خیابان فروغی اصفهان بزنید تابفهمیدکله پاچه یعنی چی
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    دنبال چندش هستید؟؟؟؟ خانم ابتکار گفتن که اگه اب شیرین کن در خلیج فارس بگذاریم بد هست چون باعث میشه اب دریا شور میشه.خخخخخخخخ فکر کن خلیج فارس به اقیانوس ارام وصله اب شور میشه؟؟؟؟؟؟ خب تا خانم ابتکار داریم دشمن میخواهیم چیکار
  • farhad FR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    فقطdonot kill animals خدایی نکشید حیواناتو حالا چه حلال چه حروم اونام حق زندگی دارن من گیاهخواری رو ترجیح میدم تا کله پاچه.....
  • رضا IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    لعنت براین غذاها و آشپز اینها و مردمان انها
  • نعمت الله مریدیان IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    جالب هستش!!!؟شما دوستان مسلمان چی میزنید!!!؟ساقی تون کیه!!!؟تو افریقای جنوبی نوعی زنبور سیاه هست که رتیل رو نیش میزنه با این نیش میبرتش تو کما و حالت بیهوشی،زیر شکمش تخم میذاره،البته قبلش رتیل رو داخل لونه خودش یا رتیل میبره و بعداز تخمگذاری لارو و رتیل رو رها میکنه، درب لانه رو مسدود و بعد چندی لارو شروع به خوردن اندام رتیل زنده میکنه که توسط نیش فلج شده،تا حد ممکن اندام غیر حیاطی رو میخوره و آخر کار اندام حیاطی رتیل نگون بخت رو نوش جان میکنه و زجر آورترین خلقت خدای شما موجودات عجیب و غریب شکل میگیره!!!حالا برید از خداتون شکایت کنید بخاطر اینهمه زجر و قصاوت در کشتن رتیل و خلقت زنبور سیاه!!!!
  • نسیم IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    کله پاچه کجاش مثل این غذاهای این نفهم ها چندش اخه این بیوجدان ها هست پا رازنده زنده میخورن یادماغ گوزن یاخفاش دربه دررازنده زنده بندازن تواب جوش اخه روانی هاحداقل سرشوببرین بعدظهرماربکنید
  • مهدی مختاری IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    توهین.کسانی که این غذاهارومیخورندبه جرات میتونم بگم انسان نیستند.سگ که ی حیوان غذایی که باب ذایقش نباشه یاگندیده باشرو نمیخوره چه برسد به انسان.
  • نازی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    ایییی چندشم شد اخه خدایی چه وضعیه این حیوانات مُردَشو نمیشه تحمل کرد حالا زنده زنده باهاش غذا درست کنی بخوری
  • آدرین رسول زاده IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    خیلی ها میگن فرهنگ ایرانی از همه بهتره ولی کله پاچه خودمون هم یکی از چندش ترین غذا های دنیاست
  • دیوانه جنگ IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    فکرنمیکنم هیچ ایرانی حتی اگربه این کشورهاسفرکنندحاضرباشندچنین غذایی بخورند، مگرانکه غذارابه شکلی بهش بخورانندکه نفهمد، وهمکنون متاسفانه بعضی ازکارخانهای سوسیس وکالباس یه چیزایی به خوردمردم میدن
  • زی زی IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    من از همه این غذاها چندشم میشه حالا میگین کله پاچه چندش نیس ولی جدا هس ترشحات بینیش و مغزش که میگن کرم توشه حتی خودم دیدم 🤢🤮پاچه تمیزه و میشه خورد ولی کله واقعا حال بهم زنه
  • رزیتا IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    به قران حقه که الان بیایم پوستو گوشت شماهارو بکنیم و بخوریمتون اینا اومدن کله پاجرو اوردن تو این لیست تا ماها کنجکاو بشیم ببینیم چندش اور ترین غذای ایرونی چیه..وگرنه کله پاچه به این خوبی..
  • آذری IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    آدم میبینه حالش بهم میخوره. عشق غذای ایرونی. مرغ شکم پر
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    سلام خوب ببینید جمعت جهان بسیار زیاد هستند اگه اینها رو نخورند این گوسفند ها یا گاوها یاهم این کله ها به همه این ها نمی رسند‌
  • .. IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    ژله..
  • سنا IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    همه حیوانات حق زندگی دارن، به امید روزی که یاد بگیریم معده هامون رو انبار لاشه های حیوانات نکنیم
  • شهرام ستاری NL ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    آخه انسان چقدر میتونه کثیف و وحشی باشه.اشرف مخلوق خنده دارترین شوخی تاریخ هست
  • M gh IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    بازم فرهنگ خودمون....آخه قیمه و قورمه و فسنجون رو با اینا مقایسه کنید از زمین تا آسمون هفتم فرقشونه
  • محمد IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    کجای اینها ایرانی هستن
  • موسوی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    سلام غذاهای حلال اشکال نداره اما غذاهای حرام مثل خفاش و موش و.... خیلی خیلی چندش آور هستند چون هم حرامند و هم بیماری زا و یکی از دلایل حرام بودنشون اینه که انسان را بیمار می کنند
  • علیرضا IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    اینا همونایی هستن که باخوردن این غذاها کرونارو بجون ما انداختن
  • ناشناس IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    منم کله پاچه دوست ندارم
  • عزیز IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    کله پارچه فقط سقر چشمه و سلام گپ نزنید.
  • گل گلدونه IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    اینا غذای ما ایرانی ها نیس بورو خودتو گول بزن نگاه چوب چینی داخل تصویر معلوم میشه جز کله باچه که خیلی هم خوب و مفید استو سالم و هیچ حرام بودنی براش نبوده خودم هم تا حالا نکردم اما دوست دارم بخرم
  • ص ی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    تهوع آوره و هرگز دوست ندارم این غذا ها را امتحان کنم
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    ای وای اینا را چطور اونا می‌خورند
  • محمد IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    آنها یکی آهن یکی سنگ جوب دیگر هم چیز میخورندبما ایرانیها مکندگنده خوار
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 1
    حیف کله پارچه نباشه کنار این آشِغالات می زارید واقعا که ؟!!!
  • مرتضی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 1
    من اصلا به هیچ اونوان نمی‌خورم حتی کله پاچه که تو کشور خودمون درست یا میخورم کثافت کاریه
  • طاها IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    وهشد ناک بود
  • مبینا US ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    باید بگمهستم( نظر شخصی خودم هستش) و سعی دارم مصرف گوشت را در حد نیاز کم کنم و جایگزین براش پیدا کنم ( دارم گیاهخوار میشم)
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    لاشخور هم این غذاها رو نمی خوره، صد رحمت به کفتار ولاشخور
  • زهرابراتی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    من بمیرمم از صد کیلومتری این غذا عبور نمیکنم حالم بهم خورد...
  • محبا IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 1
    اوققق حالم بهم خورد مخصوصا ازون کله ماهی ها و پنیرهای گندیده و سوپ خفاش و همششش
  • کیا IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    4 1
    همش زیر سر اون آمریکای بیشرفه
  • سیدمجتبی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    ذبح حیوانات حلال گوشت از نظر اسلامی و علمی هیچ منعی ندارد.در ذبح حیوان خون جهیده و گوشت پاک و عاری از بیماری میشود.خواهشا یکم تعقل و اندیشه و شعور به خرج بدید.خیلی سخت نیست
  • سعید آقایی IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    آخه کله پاچه ما ایرانیان که بهداشت روی آن دقت دارد منظورم اداره بهداشت واصلا در خانها طبخ مشود کجا وغذای کرم،موش صحرایی ،اعضای کرم زده وبوکرده خفاش وو.... الی آخر. کجا خدا رو شکر ما ایرانیان متمدن ترین مردمان هستیم
  • علیرضا IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    به نظر من تنها چیزی که انسان اختیارش را دارد به نظر من غذا انسانی است پس بهتر است چیزی را بخوریم که به قول معروف به دلمان بچسبد . و اگر نه مثل بعضی از مردم دنیا نود درصد جانداران کره خاکی قابل خوردن هستند .
  • شکیبا IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 2
    کله پاچه خیلی خوشمزس واصلاهم چندش نیست من فقط زبونشونمیتونم بخورم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس