تداوم حمله هواداران حزب نارندرا مودی به مساجد در هند - کراپ‌شده

رسانه‌ها از تداوم حمله به مساجد مسلمانان در یکی از ایالت‌های هند از سوی هواداران حزب راستگرای افراطی وابسته به دولت هند خبر دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای امنیتی هند روز چهارشنبه پس از حمله گروه‌های راست‌گرا به ام مذهبی مسلمانان در یکی از مناطق شمال این کشور، مدعی محافظت از مساجد شدند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، مقامات هند تجمع بیش از چهار نفر را در پرتنش‌ترین بخش‌های شمالی ایالت «تریپورا» ممنوع کرده‌اند، در حالیکه پلیس درباره انتشار «پیام‌های تحریک‌آمیز» در رسانه‌های اجتماعی نیز هشدار داده است.

تریپورا با اکثریت مسلمان هم مرز با بنگلادش است. چندی قبل ناآرامی‌هایی   در این منطقه بابت اهانت به کتاب مقدس مسلمانان در جشن‌های هندو آغاز شد و به ۱۲ منطقه در بنگلادش نیز گسترش یافت.

هند نسبت به حملات و مشکلاتی که در تریپورا در حاشیه تجمع صدها تن از پیروان گروه راستگرای «ویشوا هندو پریشاد» رخ داد، ابراز نگرانی کرده است.  گفته می‌شود در این منطقه دستکم چهار مسجد تخریب و مغازه‌ها و خانه‌های متعلق به مسلمانان غارت شد.

تریپورا توسط «بهاراتیا جاناتا»، حزب نخست وزیر «نارندرا مودی»، اداره می شود. رهبران جامعه اقلیت مسلمان هند می گویند که از زمان به قدرت رسیدن حزب ملیگرای هندو در سال ۲۰۱۴، به طور فزاینده‌ای با حملات مواجه شده‌اند.

مقام‌های هندی به بهانه قوانین کرونایی، بارها جمعیت مسلمان این کشور را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند. مقامات دهلی نو مدعی شدند پروتوکل‌های قرنطینه  رعایت نشده بوده  و این بی‌توجهی‌ها اقدام مجرمانه هستند.

تصویب قانون تابعیت  هند در پایان سال ۲۰۱۹ موجی از اعتراضات گسترده در این کشور به راه انداخت. بر اساس قانون جدید تنها افغان‌ها، بنگلادشی‌ها و پاکستانی‌های غیر مسلمان که در هند پناهنده می‌شوند می‌توانند در این کشور درخواست تابعیت کنند. پس از تصویب این قانون در هند اعتراضات زیادی از سوی مسلمانان صورت گرفت که با خشونت کم‌سابقه‌ای مورد سرکوب قرار گرفت.

در هفته‌های گذشته انتشار تصاویر حمله یک گروه هندو به  افراد مسلمان که در حال بازگشت از مسجد به خانه بودند واکنش‌های زیادی را برانگیخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    برای ضربه به منافع هندوستان توسط انگلیس رنامه ریزی شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس