از کار افتادن سایت المپیک‌ در پی حمله سایبری گسترده در کانادا و آمریکا

یک شبکه صهیونیستی در گزارشی درباره بروز مشکل در ارائه سوخت در جایگاه‌های سوخت ایران مدعی شد، هکرها حرفه‌ای بوده‌اند و احتمالا یک کشور در پشت‌پرده این امر است.

به گزارش مشرق، سه‌شنبه (دیروز) ارائه سوخت در برخی جایگاه‌های سوخت ایران دچار مشکل شد و در پی آن ساعاتی بعد مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد: ساعت ۱۱ صبح روز سه شنبه (۱۴۰۰/۰۸/۰۴) مرکز فتا گزارشی درخصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور اعلام کرده و به تبع آن جایگاه‌ها در ارایه خدمات سوخت‌رسانی از مدار خارج شدند.

بیشتر بخوانید:

حمله سایبری گسترده به فلسطین اشغالی +عکس

شبکه صهیونیستی «کان ۱۱» در گزارشی به همین موضوع پرداخت و اعلام کرد: یک سازمان با قابلیت‌های تهاجمی بالا در پشت پرده این حمله سایبری قرار داشته است.

این شبکه به نقل از کارشناسان سایبری گزارش کرد: این هکرها، کودک نیستند. آنها هکرهای حرفه‌ای هستند و بعید نیست که یک کشور در پشت‌پرده این موضوع قرار داشته باشد.

در همین ارتباط، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه از پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص حمله سایبری امروز به پمپ بنزین‌های ایران طفره رفت.

خبرنگاری از وی پرسید آیا آمریکا از حمله سایبری امروز به ایران مطلع بوده یا در آن مشارکت داشته یا اینکه این حمله هشداری درباره بازگشت به مذاکرات وین بوده است؟ گفت: «تکرار می‌کنیم که مسیر برای دیپلماسی همچنان باز است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • يك ايرانى IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    " بعيد نيست " نداريم قطعا داريم خود فريبى يا مردم فريبى جايز نيست ولى سكوت مصلحتى جايز هست بهر حال مرگ بر اسرائيل
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    زمانی دولت روحانی بوجه پدافند غیرعامل راکم میکرد وحملات سایبری را توهم می نامیدبرای چه بود برای همین روز ها بوده ديگه
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    بعید نیست؟! هنوز نفهمیدین کی زدتون؟! از روز روشنتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس