تغییر نام فیس‌بوک؛ تلاشی برای بهبود وجهه یا فرار از انتقادات؟

تصمیم اخیر فیس‌بوک برای تغییر نام این رسانه اجتماعی به نظر می رسد تلاشی برای پاک کردن وجهه بدنام خود است.

به گزارش مشرق، «مارک زاکربرگ»، مدیر اجرایی فیس‌بوک، قصد دارد در مورد تغییر نام این رسانه اجتماعی در کنفرانس سالانه «کانکت» این شرکت در ۲۸ اکتبر صحبت کند، اما ممکن است این نام زودتر رونمایی شود.

بیشتر بخوانید:

فیس‌بوک عامل ناآرامی‌های بیشتر در جهان می‌شود

سخنگوی فیس‌بوک گفته که این شرکت در مورد شایعات یا گمانه زنی‌ها اظهار نظر نمی‌کند.

پایگاه «نیویورک پست» در گزارشی نوشت «تغییر نام نمی تواند چهره شیطانی این رسانه اجتماعی را پاک کند.»

«مارک زاکربرگ»، در تشریح دلیل تصمیم خود برای تغییر نام فیس‌بوک می‎گوید «دلیل بازنشستگی فیس‌بوک این است از افرادی که ما را یک رسانه اجتماعی اولیه می دانند عبور کنیم و یک شرکت متاورس باشیم.»

معنای این اقدام این است که «زاکربرگ» سعی می کند از فیس‌بوک و اینستاگرام فاصله بگیرد؛ برندهایی که خود مالک آنهاست اما دلیل این امر این است که این برندها مترادف با مفاهیمی همچون نقض حریم خصوصی، چالش ویدئوهای آسیب رسان، تئوری های توطئه، قلدری و شورش شده اند.

فیس‌بوک آنگونه که ما امروز آن را می‌شناسیم در اصل تا سال ۲۰۰۶ راه اندازی نشد؛ زمانی که «فید اخبار» را معرفی می‎کرد و در جریان این روند اینترنت را ذوب می کرد.

فید اولیه تنها پست‎ها را به کاربران نشان نمی‎داد بلکه مانند نوعی نشانگر سهام عمل می‎کرد که خود تمامی چیزهایی که دوستان کاربران پسندیده بودند، اینکه آنها دوستان چه کسانی بودند و تقریبا هر اقدامی که آنها انجام می دادند، می چرخید.

این اقدام به حدی تهاجمی بود که صدها هزار کاربر تهدید به بایکوت فیس‌بوک کردند؛ بعدها فیس‌بوک عذرخواهی کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس