کد خبر 1290678
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
فیس‌بوک عامل ناآرامی‌های بیشتر در جهان خواهد شد

فرانسیس هاوگن افشاگر فیس‌بوک با حضور در پارلمان انگلیس هشدار داد در آینده این شبکه اجتماعی عامل وقوع ناآرامی‌های بیشتری در سراسر جهان خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وی که برای شهادت در مورد فیس‌بوک به انگلیس سفر کرده تصریح کرد فیس‌بوک عامل ناآرامی‌های خشونت بار بیشتری در سراسر جهان خواهد شد، مگر اینکه از استفاده از الگوریتم‌های مروج خشونت و تفرقه اجتناب کند.

بیشتر بخوانید:

شکایت فیس‌بوک از سارق اطلاعات بیش از ۱۷۸ میلیون کاربر

این مدیر سابق فیس‌بوک، این شبکه اجتماعی را متهم کرده که به کسب سود بیش از مردم اهمیت می‌دهد. وی از پارلمان بریتانیا خواست تا شرکت‌های بزرگ فناوری را مجبور به مقابله با محتوای مضر منتشرشده از طریق پلتفرم‌های خود کند. به گفته وی فیس‌بوک ایجاد امنیت آنلاین را یک هزینه تصور می‌کند و همین مساله باعث تشدید نفرت پراکنی از طریق این شبکه اجتماعی شده است.

هاوگن افزوده که فیس‌بوک بر روی آمریکا تمرکز کرده و به تأثیر خود بر بازارهای دیگر توجهی ندارد. فقدان کارکنانی که به زبان‌های محلی کشورهای مختلف مسلط باشند به معنای عدم توانایی فیس‌بوک برای درک ماهیت مسموم و خطرناک برخی پیام‌ها است که از طریق این پلتفرم منتشر می‌شوند.

فیس‌بوک قبلاً این اتهامات را رد کرده بود و مدیر عامل شرکت مارک زاکربرگ در اوایل این ماه گفت عمیقاً غیرمنطقی است که بگوییم فیس‌بوک به عمد محتوایی را که باعث عصبانیت مردم می‌شود، ترویج کرده است. این پلتفرم مدعی است ۱۳ میلیارد دلار برای ایمن نگه داشتن کاربران هزینه کرده و از پیشبرد قوانین ایمنی آنلاین در انگلیس خرسند است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس