آمریکا با کشتی‌های بدون سرنشین در رزمایش مشترک با بحرین شرکت کرد

نیروی دریایی آمریکا و بحرین تمرینات مشترکی را در خلیج فارس و با استفاده از سامانه‌های بدون سرنشین آغاز کرده‌اند.

به گزارش مشرق، نیروی دریایی آمریکا و بحرین تمرینات مشترکی را به عنوان بخشی از یک سری تمرینات بین نیروهای آمریکایی و شرکای آنها در منطقه خلیج فارس برای ادغام سامانه‌های بدون سرنشین در عملیات دریایی منطقه آغاز کرده‌اند.

تیم هاوکینز سخنگوی نیروی دریایی ایالات متحده به خبرگزاری فرانسه گفت: تمرین امروز که «افق‌های جدید» نام دارد، بخشی از تلاش‌ها برای کمک به ارتقای آگاهی و توانمندی در زمینه بازدارندگی و مشارکت دریایی است.

هاوکینز افزود: دو کشتی بدون سرنشین به نام Mantas T-۱۲ را در نزدیکی دو کشتی نیروی دریایی سلطنتی بحرین در آب می‌گذاریم و این به درک چگونگی استفاده از این کشتی‌ها برای ارتقاء آگاهی در حوزه دریایی کمک خواهد کرد که برای حفظ ثبات و امنیت منطقه بسیار مهم است.

این اولین بار است که نیروی دریایی آمریکا کشتی‌های بدون سرنشین را با کشتی‌های سرنشین‌دار در آب‌های خاورمیانه ترکیب می‌کند.

ناوگان پنجم آمریکا مستقر در بحرین ماه گذشته اعلام کرد که نیروی جدیدی را برای ادغام پهپادها، کشتی‌های بدون سرنشین و هوش مصنوعی در عملیات خود در خلیج فارس راه اندازی کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    بهترین جنگنده فقط آواکس هست که باید از روسیه به تعداد زیاد خریداری بشه آواکسها با حمله به خاک فرضی دشمن رژیم صهیونیستی اشغالگر همه جا رابا خاک یکسان میکنن خرید جنگنده آواکس اوجب واجب هستش
  • صبا IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 1
    سلام این آهن قراضه های آمریکایی با اشارتی از ناوشکن خارک غرق خواهند شد.
  • رامین IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    مونتاژه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس