کد خبر 1290864
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
پمپ بنزین

به دنبال بروز اختلال در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور کار سوخت‌گیری دستی و بدون کارت در استان‌های مختلف آغاز شده است، فهرست و تعداد جایگاه‌های فعال عرضه سوخت آزاد را در کشور اعلام شد.

به گزارش مشرق، جایگاه‌های سوخت در استان‌های مختلف کشورمان از ساعت ۱۱ امروز سه‌شنبه به دلیل حمله سایبری با اختلال در توزیع سوخت با نرخ سهمیه کارت سوخت روبه‌رو شدند که این موضوع مشکلاتی را برای مردم رقم‌زده است.

این امر موجب ایجاد صفوف طولانی و ازدحام در مقابل جایگاه‌های عرضه سوخت شد، اما از ساعتی پیش کار سوخت‌گیری دستی و آفلاین در برخی شهرهای کشور کلید زده‌شده است. با تلاش و پیگیری کارشناسان جایگاه سوخت بیشتر پمپ‌های جایگاه‌ها آفلاین یا دستی شدند تا مردم بتواند بدون کارت سوخت سوختگیری کنند.

مرکز ملی فضای مجازی در اطلاعیه‌ای گفت: ساعت ۱۱ صبح امروز که جایگاه‌های سوخت از مدار خارج شدند، مرکز افتا، متولی امنیت سایبری زیرساخت‌های کلان، گزارشی درخصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت اعلام کرد. دستگاه‌های ذی‌ربط درحال رفع مشکل هستند و تا ساعاتی دیگر خدمات سوخت‌رسانی به حالت عادی برخواهد گشت.

احمد وحیدی وزیر کشور هم عصر سه شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار گلستان درباره اختلال پمپ‌های بنزین کشور به خبرنگاران گفت: اختلال در پمپ بنزین‌ها از صبح امروز پیش آمد و مجبور شدند به صورت آفلاین خدمات بدهند.

وی با بیان اینکه مشکل فنی است و به زودی برطرف می‌شود، افزود: قصدی برای اضافه کردن قیمت نداریم و سهمیه همه محفوظ است. وی اضافه کرد: در وزارت نفت به سرعت در حال برطرف کردن مشکل هستند.

به دنبال بازگرداندن سوخت‌گیری به روش کارت سوخت هستیم و به نظر می‌رسد تا اواسط فردا شرایط عادی شودوحیدی با تاکید براین که نگرانی وجود ندارد و کار به صورت طبیعی ادامه خواهد داشت، یادآور شد: مشکل جدی وجود ندارد و با تلاش‌های انجام شده به زودی به حالت عادی بر می‌گردیم.

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم گفت: از اواسط امروز مشکلی در سامانه کارت سوخت ایجاد شد. بلافاصله کارگروه مدیریت بحران در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران شکل گرفت. روش‌های مختلف برای رفع این مشکل بررسی شد. نهایتاً قرار شد سامانه سوخت‌رسانی غیرفعال و سوخت‌گیری به‌صورت دستی انجام شود.

وی یادآور شد: آموزش سوخت‌گیری به جایگاه‌ها زمان‌بر شد در حال حاضر ۵۰ درصد جایگاه‌های سوخت وارد مدار شده‌اند. معاون وزیر نفت یادآور شد: قول نمی‌دهم امشب ۱۰۰ درصد جایگاه‌های سوخت وارد مدار شوند. اگرچه رفع مشکلات سامانه در هر جایگاه چند دقیقه بیشتر زمان نمی‌برد اما باید به همه جایگاه‌های سوخت حتی بین‌راهی‌ها هم سر بزنیم.

وی تأکید کرد: به دنبال بازگرداندن سوخت‌گیری به روش کارت سوخت هستیم. به نظر می‌رسد تا اواسط فردا شرایط عادی شود.

در این راستا شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در استان‌های مختلف اسامی برخی جایگاه‌های سوخت در شهرهای کشور که به مدار سوخت‌گیری بازگشته‌اند را اعلام کرد.

در این گزارش جزئیات این جایگاه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود. این گزارش توسط خبرنگاران در جای‌جای کشورمان به‌صورت مستمر تکمیل و به‌روزرسانی می‌شود.

جزئیات فعالیت جایگاه‌های سوخت در استان‌های کشور

نیمی از جایگاه های عرضه سوخت در استان تهران فعال شدند

در حال حاضر گزارش از بسیاری از نقاط استان تهران مانند شمیرانات، پیشوا، قدس، شهریار و… نشان می‌دهد که مشکل عرضه سوخت در جایگاه‌های سوخت این استان رفع شده است و این جایگاه‌ها در حال خدمات رسانی به مردم هستند، طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکنون ۷۰ جایگاه سوخت در تهران به مدار بازگشته اند و ۳۳ خودرو سوخت رسانی سیار نیز در سطح شهر تهران در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

این آمار تنها برای شهر تهران است و در استان تهران نیز طبق لیست زیر جایگاه‌ها فعال شده و در حال ارائه خدمت هستند:

فیروزکوه: جایگاه داخل شهر

دماوند: چنارغرب، فیروزان و موسوی

اسلامشهر: نماز

پاکدشت: انقلاب، کوروش

رباط‌کریم: مهستان، تختی

پرند: دهقانی، چمران، پادنا، نگارستان، سالور

ورامین: پوئینک

شهریار: مروارید، طالبی، شهرداری

ملارد: پاسارگاد، صمیمی

ری: جایگاه‌های شماره ۱۷۵- ۱۰۵-۱۶۲-۲۵۱

بررسی‌ها نشان می‌دهد، طبق آمار فوق نیمی از جایگاه‌های سوخت در استان تهران فعال شدند.

شروع دوباره عرضه سوخت در شیراز / ١۵ جایگاه فعال شد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیان کرد: صبح سه شنبه بسیاری از جایگاه‌های سوخت در استان و کشور با مشکلی مواجه شدند که امکان عرضه سوخت در قالب سیستم جامع مدیریت سوخت فراهم نبود.

سید احمد احمدی زاده اضافه کرد: در پی توقف فعالیت برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت فارس، ارائه سوخت در حدود نیمی از جایگاه‌های عرضه سوخت استان فارس آغاز شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس خاطرنشان کرد: بیش از ٢٩۶ جایگاه سوخت رسانی در استان وجود داشته که از این تعداد ١۵٠ جایگاه به صورت آزاد نسبت به عرضه سوخت و با قسمت آزاد اقدام به عرضه سوخت می‌کنند.

احمدی زاده اضافه کرد: در کلاً شهر شیراز ۴۵ جایگاه سوخت وجود داشته که اکنون ١۵ جایگاه عرضه سوخت را آغاز کرده‌اند.

آغاز فعالیت مجدد برخی جایگاه‌های سوخت در سیستان و بلوچستان

از ظهر امروز جایگاه‌های بنزین در استان سیستان و بلوچستان نیز با مشکل در سامانه کارت سوخت روبرو شدند و این مشکل موجب ایجاد صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌های این استان شد به طوری که خودروهای بدون بنزین مجبور به توقف شدند.

بنابر این گزارش در حال حاضر و بر اساس گزارش‌های خبرنگاران از سطح استان سیستان و بلوچستان هم‌اکنون وضعیت سوخت‌گیری در برخی جایگاه‌های سوخت به روال سابق بازگشته و هیچ‌گونه نگرانی در این باره نیست

خوشبختانه بسیاری از جایگاه‌های سوخت در استان سیستان و بلوچستان به صورت دستی به مدار فعالیت بازگشته‌اند و جایگاه‌های عرضه سوخت «سی‌ان جی» در شهر زاهدان نیز مشکلی ندارد و تحویل سوخت کماکان برقرار است.

راه‌اندازی ۲۱ جایگاه سوخت در خراسان رضوی

سید محمد جعفر قائمی طلب از فعال شدن تعدای جایگاه عرضه سوخت در خراسان رضوی خبر داد و گفت: اختلال به وجود آمده در سامانه‌های پمپ بنزین سراسری است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا هرچه سریع‌تر این مشکل حل شود.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی اشاره کرد: تا این لحظه ۲۱ جایگاه سوخت در خراسان رضوی به‌صورت آفلاین فعال شده و بنزین با نرخ آزاد عرضه می‌کنند.

جایگاه‌های فعال شده تا این لحظه در خراسان رضوی به این شرح است:

جایگاه‌های ١٠٢ پزشکی چهارراه ابوطالب مشهد، علی‌نژاد در مشهد، جایگاه لالوی نیشابور، جایگاه نوخندان، جایگاه عدالتیان ابتدای جاده کلات، جایگاه ١٧ شهریور، جایگاه ١٣۶ امام علی، جایگاه فخرایی جاده کلات، جایگاه ١۶۵ خیابان عبدالمطلب، جایگاه ١۵۵ پنجتن، جایگاه ١۵٧ پیروزی ۵٩، جایگاه ١۶٩ مالدار ورودی مشهد، جایگاه ١١٣ کامران‌فر، جایگاه ١٣۴ صبا سیدی، جایگاه ١٧۵ به‌فرمقدم آزادراه، جایگاه ١۵٣ مولانا دلاوران، جایگاه خطیب ١١٠، جایگاه صادقی قوچان، جایگاه ٧٠١ درگز، جایگاه نوری‌زاده قوچان و جایگاه فرخنده نژاد

۲۱ جایگاه عرضه سوخت در البرز بازگشایی شد

تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه ۱۷ جایگاه عرضه سوخت بازگشایی شده است و خودروها می‌توانند در این جایگاه‌ها بنزین بزنند.

با اعلام روابط عمومی شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان البرز جایگاه‌های حسن‌آباد، مرکزی، گوهردشت، مارلیک، عظیمیه، نور، حصارک، قزلحصار، حافظیه، ارین، تیکمداش، مهرشهر، برادران حسینی، امامزاده طاهر، «ری زمین» جاده چالوس، توحید و پاسارگاد بازگشایی شده‌اند.

این جایگاه‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت و نرخ عرضه ۳ هزار تومانی فعال هستند.

همچنین جایگاه‌های عرصه سوخت یموت در کرج، یاشار در طالقان، ورودی نظرآباد و جایگاه نظرآباد چرخه سوخت‌رسانی بازگشتند تا تعداد جایگاه ها به ۲۱ برسد.

ازسرگیری فعالیت ۱۷ جایگاه عرضه بنزین در آذربایجان غربی

احمد مجرد عصر مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: پس از ایجاد مشکل فنی در جایگاه‌های سوخت ۱۷ جایگاه عرضه بنزین در این استان به صورت دستی شده که از این تعداد، ۶ جایگاه مربوط به ارومیه است.

وی با بیان اینکه در این جایگاه‌های سوخت به قیمت آزاد و سه هزار تومانی ارائه می‌شود، افزود: این تصمیم با هدف کاهش دغدغه شهروندان اتخاذ شده و اقدامات برای بازگشایی همه جایگاه‌ها تا ۲ ساعت دیگر صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه جایگاه‌های معصومی، کوه کمری و پاسارگاد را از جمله جایگاه‌های سوخت بازگشایی شده در ارومیه اعلام کرد.

مجرد خاطرنشان کرد: زمانی که مشکل سیستم حل شود، ارائه خدمات با کارت‌های سوخت و به قیمت یارانه‌ای خواهد بود.

وی یادآور شد: در حال حاضر کارشناسان جایگاه سوخت بیشتر پمپ‌های جایگاه‌ها را به صورت آفلاین یا دستی کردند تا مردم بتواند بدون مشکل و بدون کارت سوخت سوخت گیری کنند.

مجرد گفت: ارائه خدمات در این جایگاه‌ها فعلاً به صورت آزاد بوده و قیمت هر لیتر بنزین با ملبغ ۳ هزار تومان و گازوئیل ۶۰۰ تومان صورت می‌گیرد و هیچ گونه تغییری در میزان سهمیه و قیمت کارت‌های سوخت مردم ایجاد نخواهد شد.

عرضه بنزین در ۱۵ جایگاه سوخت استان ایلام

علی اصغر چاغروندی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام اظهار کرد: تا این لحظه ۱۵ جایگاه سوخت در سطح استان ایلام به صورت آفلاین فعال هستند.

وی گفت: ۶ جایگاه سوخت در سطح شهر ایلام فعال است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام تصریح کرد: هفت تیم از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان در حال فعال کردن جایگاه‌ها سوخت شهرستان‌ها هستند.

۲۶ جایگاه عرضه سوخت در خراسان جنوبی فعال شد

قربانعلی مردانی اظهار کرد: بعد از اعلام اختلال با تلاش همکاران سعی شده عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه به نرخ دوم را در استان فعال کنیم.

وی با بیان اینکه در استان تا کنون ۲۶ جایگاه فعال شده است، گفت: جایگاه‌های سوخت قاسمی، معصومیه، سالاری، چمران، شعله و جانبازان و شهدا و مشعل، مود، محراب و ولیعصر، طوس و ثامن خوسف در ناحیه مرکزی بیرجند، کرمانی و خاوران، شهرداری و خضری در قاین، خدابخش، مطهری و برادران و عشق آباد در طبس، قدسی نیا و باغشهر در فردوس، گلشنی و بعثت در نهبندان و سه قلعه سرایان سوخت با نرخ دوم را عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشکلی به لحاظ موجودی و ذخیره سوخت در استان نداریم، عنوان کرد: از مردم استان می‌خواهم که صبوری کنند تا مشکل به صورت کامل رفع شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: سعی می‌کنیم تا ساعتی دیگر ۸۰ درصد جایگاه‌ها را به صورت دستی فعال کنیم.

سوخت‌گیری با نرخ آزاد در جایگاههای منتخب قم در حال انجام است

به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت موقتاً امکان سوخت‌گیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شده و عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم در حال انجام است.

بر اساس این گزارش در حال حاضر شهروندان برای سوخت‌گیری می‌توانند به جایگاه‌های مستقر در شهرک مهدیه، شهرداری مرکز، خیابان شهید بهشتی، الماس، ابریشم، مقدس زاده، صادقی، پارسیان، خیابان امام (ره)، الغدیر، هفت آسمان، خانه فردا، صفاشهر، خاکفرج، ستاره درخشان، کویر، پاسارگاد، مروارید و جام جم مراجعه کنند.

بازگشایی پمپ بنزین ها در مازندران / ۱۰۰ جایگاه فعال شد

از پیش ظهر امروز به دلیل بروز مشکل نرم افزاری در سامانه هوشمند سوخت، فعالیت جایگاه‌های پمپ بنزین همزمان با مناطق مختلف کشور در مازندران نیز دچار اختلال شد. این درحالیست که از همان زمان، تلاش برای رفع مشکلات و تبدیل و تغییر سیستم مکانیزه به مکانیکی آغاز شد و در حال حاضر برخی نازل‌ها به چرخه سوخت رسانی برگشته است.

طی چندساعتی که فعالیت جایگاه‌های با توقف مواجه شد و بااعزام اکیپ‌های فنی، روند رفع مشکلات جایگاه‌ها در استان شتاب گرفته و هر لحظه بر شمار پمپ بنزین‌های فعال افزوده می‌شود.

کوچک پور نماینده جایگاه سوخت با بیان اینکه به دلیل مشکل سراسری و اختلال در سامانه سوخت، گروه‌های فنی برای رفع مشکل اعزام شدند، گفت: در حال حاضر بنزین با نرخ سه هزار تومانی و بدون کارت سوخت مشتریان عرضه می‌شود.

وی با اظهار اینکه سوخت گیری با سهمیه آزاد انجام می‌شود، افزود: گروه‌های فنی برای رفع مشکل اعزام شدند و مشکل جایگاه من رفع شده است.

عباس خلیل پور سخنگوی شرکت نفت ساری نیز با بیان اینکه تمامی تلمبه‌ها از حالت هوشمند به دستی تبدیل می‌شود، گفت: تا زمانی که مشکل رفع شود، مبلغ فرآورده بنزین سه هزار تومان محاسبه می‌شود.

وی با اظهار اینکه چند جایگاه پمپ بنزین در ساری راه اندازی شده است، گفت: بزودی این مشکل حل می‌شود.

سخنگوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه مازندران – ساری با بیان اینکه اختلال در سیستم توزیع سوخت پمپ بنزین‌ها مسئله‌ای کشوری است، افزود: حدود هشت اکیپ به پمپ بنزین‌ها اعزام شده تا سامانه را از حالت هوشمند خارج کنند و برای اینکه مردم بتوانند در پمپ بنزین سوخت گیری کنند، سامانه از حالت مکانیزه به مکانیکی تبدیل می‌شود.

وی افزود: همچنین تا رفع مشکل، سوخت با نرخ دوم یعنی لیتری سه هزار تومان عرضه می‌شود و پس از رفع مشکل دوباره به روال قبل برمی گردد.

حدود ۱۸۰ جایگاه سوخت در مناطق مختلف مازندران خدمات رسانی می‌کنند و بیش از ۱۰۰ جایگاه سوخت تاکنون فعال شدند.

اعلام آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت در لرستان

پیمان بهرامی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی لرستان امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت لرستان اظهار داشت: نقص فنی که حادث شده کل کشور را در بر گرفته و به فراخور این موضوع جایگاه‌های استان نیز از مدار عرضه خارج شدند.

وی با بیان اینکه تا کنون همکاران من وارد جایگاه‌ها شده‌اند و در شهرستان‌های مختلف تعدادی از جایگاه‌ها را به مدار عرضه برگرداندند افزود: در این راستا در شهرستان بروجرد چهار جایگاه «گنج افروز»، «جوجو»، «چراغی» و «اندیشه»، در شهرستان ازنا جایگاه «نیک اقبال» و «عبدالوند»، در شهرستان پلدختر جایگاه «کردعلیوند»، «بابازید» و «چاغروند» در شهر خرم آباد جایگاه «اسدالهی»، «بنی هاشمی»، «سیدی پور»، «جاودانه»، «کولیوند»، «زاگرس» و «صفاری»، جایگاه «آزاد راه» در آزاد راه خرم آباد - پل زال، جایگاه «زمانی» در شهرستان دلفان، در شهرستان دورود جایگاه «عربان»، «پاسارگاد» و «کلیایی» و در شهرستان الیگودرز جایگاه «هوشیار» به مدار عرضه باز گشته‌اند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی لرستان تاکید کرد: همکاران من همچنان در جایگاه‌ها مستقر هستند و تک تک تلمبه‌ها و نازل‌ها را با دستورالعمل‌هایی که از قبل وجود داشته به مدار عرضه بر می‌گردانند گفت: هم استانی‌ها توجه داشته باشند که برای سهمیه آنها هیچ مشکلی پیش نیامده و کماکان سهمیه روی کارت‌ها هست و فقط به دلیل اینکه در حال خارج کردن سامانه هوشمند از مدار عرضه هستیم، به نرخ دوم بنزین سه هزار تومان و نفت گاز ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود.

بهرامی گفت: همکاران در ستاد شرکت و متخصصین روی سامانه هوشمند در حال کار هستند و به محض اینکه این سامانه به مدار برگردد عزیزان می‌توانند از سهمیه‌های یارانه‌ای و نرخ اولی که روی کارت‌های آنها هست و کماکان موجود است، استفاده کنند.

وی ادامه داد: خواهش من از هم استانی‌های عزیز این است که مقداری صبور باشند چرا که تک تک تلمبه‌ها و نازل‌ها باید دستکاری شود و یکی پس از دیگری به مدار عرضه برگردند، هیچ مشکلی از نظر تأمین فرآورده و موجودی فرآورده وجود ندارد، تنها نقص فنی است که همکاران در حال تلاش هستند جایگاه‌ها را به مدار عرصه بر می‌گردانند، خواهش من از هم استانی‌ها این بوده که اصلاً به شایعات گوش ندهند، هیچ اقدام، رخداد و رویدادی قرار نیست اتفاق بی افتد، یک نقص فنی کشوری رخ داده که در حال بررسی و رفع است.

۱۵ جایگاه سوخت در خراسان شمالی فعال است

مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی اظهار داشت: ۱۵ جایگاه سوخت در خراسان شمالی فعال است. شکوری گفت: مجموعاً خراسان شمالی دارای ۵۰ جایگاه است.

وی بیان داشت: بنزین زدن با نرخ آزاد در این جایگاه‌ها میسر است.

۴ جایگاه عرضه سوخت در اراک فعال هستند

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت سوخت در استان مرکزی عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر به هیچ وجه کمبود سوخت در جایگاه‌ها های سوخت استان مرکزی وجود ندارد.

جمشیدی ادامه داد: هیچ مشکلی در بحث وجود سوخت در جایگاه‌های استان نداریم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر با تلاش صورت گرفته ۴ جایگاه در شهر اراک مشغول عرضه سوخت هستند ولی فعلاً تنها امکان عرضه به صورت آزاد وجود دارد و مردم برای دریافت سوخت می‌توانند اقدام کنند.

جمشیدی گفت: فعلاً امکان استفاده از کارت سوخت نیست ولی هیچ مشکلی برای سهمیه بنزین مردم پیش نخواهد آمد و بحث تغییر نرخ و این مسائل هم تنها یک شایعه بیش نیست و هیچ خبری از این موضوع نیست.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی بیان کرد: حل مشکل دست ما نیست و از طریق وزارتخانه و تهران در حال پیگیری است اما ما برای اینکه مشکلی برای عرضه و در روند عرضه سوخت نباشد تمام نیروهایمان بسیج شده است.

از سرگیری فعالیت ۲۸ جایگاه عرضه بنزین در گلستان

عیسی افتخاری اظهارکرد: از ۷۵ جایگاهی که در استان دچار اختلال شده بود با تلاش کارشناسان ۲۸ جایگاه فعال شده است اما فقط بنزین با نرخ آزاد عرضه می کنند.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در گلستان افزود: در شهر گرگان جز دو جایگاه، تمام جایگاه ها فعال بوده و بقیه هم در حال برطرف کردن مشکل هستند.

وی تأکید کرد بزودی مشکل تمام جایگاه ها مرتفع خواهد شد.

گفتنی است پیش از ظهر امروز در سامانه هوشمند سوخت در پمپ بنزین های کشورمان دچار اختلال شدند.

هم اکنون ۲۳ جایگاه سوخت به مردم کردستان خدمت رسانی می کنند

عبدالله گیتی منش اظهار کرد: به دلیل اختلال در سامانه کارت‌های سوخت سراسر کشور، عرضه بنزین ونفت گاز در جایگاه‌های سوخت استان هم از ساعت ۱۰ صبح با مشکل مواجه شده است اما هم اکنون ۲۳ جایگاه به صورت آزاد به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی افزود: به همین منظور جلسه بحران در شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی کردستان تشکیل و مقرر شد فعلاً جایگاه‌ها از اتصال به سامانه سراسری خارج شوند و سوخت به صورت آزاد عرضه شود.

گیتی منش با اشاره به اینکه هم اکنون در ۲۳ جایگاه استان سوخت به صورت آزادعرضه می‌شود، گفت: سهمیه سوخت خودروها در کارت‌های سوخت محفوظ است و مردم اخبار موثق را از رسانه ملی پیگری کرده و به شایعات توجه نکنند.

۲۵ جایگاه سوخت هرمزگان فعال و در حال عرضه سوخت به نرخ آزاد است

مرتضی عابدینی با ذکر این نکته که ۲۵ جایگاه سوخت هرمزگان فعال و در حال عرضه سوخت به نرخ آزاد است، اظهار کرد: بیشترین تمرکز در حوزه بندرعباس و مرکز شهر است تا شهروندان مشکلی در زمینه دریافت سوخت نداشته باشند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر در قشم سه جایگاه، کیش دو، میناب سه، جاسک سه، و در بندرلنگه چهار جایگاه فعال است و سوخت به نرخ آزاد عرضه می‌شود، عنوان کرد: ایجاد مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت، علت عرضه نشدن در برخی جایگاه‌ها است.

معاون فنی و عملیاتی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان اضافه کرد: امیدواریم تا یک ساعت و نیم دیگر این مشکل برطرف، و سوخت مورد نیاز هم استانی‌ها در تمام جایگاه‌های هرمزگان عرضه شود.

عابدینی با اشاره به اینکه توقف فعالیت برخی جایگاه‌ها موقتی است و مشکلی برای سهمیه سوخت هم استانی‌ها ایجاد نمی‌شود و سهمیه‌ها بدون مشکل محفوظ است، خاطرنشان کرد: اکنون درجایگاه‌های شهید داج، پامرو، شهید ناصر، بلال، سامکو، پگاه، پارک جنگلی و آفتاب درخشان بندرعباس، سوخت به نرخ آزاد عرضه می‌شود.

مشکل سوختگیری در ۱۲۰ پمپ بنزین اصفهان برطرف شد

بهمن علیپور با اشاره به اختلال در توزیع سوخت با کارت سوخت در استان اصفهان همچون سراسر کشور اظهار داشت: حل این مشکل از ساعات اولیه امروز در دستور کار قرار گرفت و به مرور در حال برطرف شدن است.

وی افزود: در استان اصفهان همه ۳۰۵ جایگاه توزیع بنزین دچار مشکل شده بود.

سخنگوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته تاکنون مشکل ۱۲۰ جایگاه سوخت در استان اصفهان برطرف شده است، ابراز داشت: برطرف کردن مشکلات دیگر جایگاه‌ها نیز در حال برطرف شدن است.

بیش از ۴۰ پمپ بنزین یزد به مردم سوخت آزاد عرضه می‌کنند

محمدرضا جلالی اظهار داشت: سوخت رسانی در جایگاه‌های سوخت استان یزد با وقفه‌ای کوتاه مواجه شد اما اکنون مشکل در اغلب جایگاه‌ها برطرف شده و جایگاه‌ها به مدار عرضه بازگشته اند.

وی عنوان کرد: فعلاً امکان ارائه سوخت سهمیه بندی شده وجود ندارد اما سوخت آزاد بدون محدودیت در بیش از ۴۰ جایگاه استان عرضه می‌شود.

جلالی با بیان اینکه در ساعات اولیه بازگردانی جایگاه‌ها به مدار عرضه، ۲۰ پمپ بنزین به مدار بازگشت، افزود: در حال حاضر تقریباً تمام پمپ بنزین‌های یزد در حال عرضه سوخت به مردم هستند.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند بنزین را فعلاً با نرخ آزاد هر لیتر ۳ هزار تومان و گازوئیل را به نرخ آزاد هر لیتر ۶۰۰ تومان دریافت کنند.

فعال سازی ۶ جایگاه سوخت در قزوین

محمد شفیعی  با بیان اینکه تلاش‌ها برای فعال شدن و رفع مشکل جایگاه‌های سوخت در شهرستان قزوین ادامه دارد، اظهار کرد: تا این لحظه ۶ جایگاه سوخت در شهرستان قزوین فعال شده و تا ساعاتی دیگر نیز تعداد دیگری از جایگاه‌های سوخت رفع مشکل خواهند شد.

وی افزود: جایگاه‌های سوخت فردوسی در مینودر، مقامی در بلوار آیت‌اله خامنه ای، فرزاد در روبروی میدان تره بار، آذران واقع در جنب ترمینال اتوبوس قزوین، جایگاه نسیم شمال واقع در کمربندی نسیم شمال و جایگاه رز واقع در کمربندی جمهوری اسلامی هم اکنون فعال بوده و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

فرماندار قزوین اضافه کرد: مردم اصلاً نگران بنزین نباشند و هیچ نگرانی و دغدغه‌ای از این بابت نداریم و چند برابر ظرفیت برای تمام شهرستان سوخت وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای کارت‌های سوخت مشکلی پیش نیامده است، تصریح کرد: در سریع‌ترین زمان ممکن شبکه برقرار و در سهمیه مصرف کنندگان نیز هیچ تغییری حاصل نشده و نخواهد شد.

عرضه بنزین در ۳۷ جایگاه در اردبیل / مشکل سوخت به تدریج حل می‌شود

سید حجت مدنی اظهار کرد: جایگاه‌های سوخت هم زمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز با اختلال در توزیع با نرخ سهمیه کارت سوخت روبه‌رو شدند که تا به این ساعت ۳۷ مورد از ۷۲ مورد جایگاه در سطح استان دوباره آغاز به عرضه سوخت کردند.

وی ادامه داد: همکاران ما جایگاه‌های سوخت را به صورت دستی از سامانه خارج کرده اند تا مشکل مردم در اخذ سوخت حل شده و بتوانند سوخت را به صورت آزاد از جایگاه‌های عرضه بنزین دریافت کنند که این شرایط موقتی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل تصریح کرد: لازم به ذکر است که در مشکل اخیر و شبکه‌ای عرضه سوخت در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور خوشبختانه تعدادی از جایگاه‌ها آسیب ندیده‌اند و خدمات آن‌ها در عرضه سوخت به نرخ دولتی همچنان ادامه دارد.

مدنی گفت: به احتمال قوی در آخر وقت امروز مشکل کلیه جایگاه‌ها حل خواهد شد.

۸۵ جایگاه سوخت استان کرمان به مدار بازگشت

محسن اسماعیلی مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان در خصوص آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر ۸۵ جایگاه سوخت در استان کرمان به مدار برگشته است. وی ادامه داد: مابقی جایگاه‌ها هم با تلاش همکاران ما به تدریج وارد مدار می‌شوند.

اسماعیلی بیان کرد: در مجموع ۲۷۷ جایگاه سوخت در استان کرمان داریم.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان اظهار کرد: در ناحیه مرکزی که شامل کرمان، بردسیر و رابر می‌شود از ۶۹ جایگاه ۱۸ جایگاه به مدار برگشته است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FI ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    اسرائيل بلوف میزنه که حواس مسعولین امنیتی را منحرف کنه, والا مسببین هک جایگاههای سوخت رسانی معلوم الحال هستند و کسانی نیستند جز آنهایی که دوربینهای زندانهارا در اختیار معاندین قرار دادند. یعنی کسانی که در دولت قبل مسعولیت اجرایی بی اجرا داشتند. و به همین دلیل تعلل در محاکمه آنها دور از شان جمهوری اسلامی و توهین به مردم میباشد. گناه ناتوانی هشت سال بی تدبیری و خیانت خود را گردن دولت قبل از خود انداختند, و حالا اقدامات و موفقیت بعد خود را به نام خود خواهند خواند. پس لطفاً از سر هرم تا ته هرم دولت قبل را محاکمه و اشد مجازات در نظر گرفته شود!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس