کد خبر 1290859
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
عضو شورای عالی یمن: امارات سر عقل بیاید/ ائتلاف سعودی فروپاشید

یکی از رهبران انصارالله یمن ضمن استقبال از گفت‌وگوها بین ایران و عربستان، به امارات درباره همکاری با انگلیس برای تجزیه یمن هشدار داد و گفت که این اقدامات عواقب خواهد داشت.

به گزارش مشرق، «محمدعلی الحوثی»، عضو شورای سیاسی عالی یمن همکاری و آگاهی قبایل در استان مأرب را در عملیات‌های نظامی اخیر و اخراج نظامیان متجاوز از این استان و سایر مناطق یمن مهم و تأثیرگذار دانست.

وی در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم گفت که «فرزندان مأرب به این نتیجه رسیده‌اند که استان‌ آن‌ها سکویی برای بسیاری از اقدامات علیه مردم یمن شده و برای همین تلاش کردند که در این مسئله نقش مثبتی داشته باشند.»

وی از قبایل مأرب تقدیر و تشکر کرد و گفت: «به کسانی که همچنان بر روی کشورهای متجاوز و مهاجم یا برخی از احزاب مزدور حساب باز کرده‌اند، می‌گویم که بر روی آن‌ها حساب باز نکنید.»

توصیه به نیروهای سودان

حوثی در مورد تحولات اخیر و کودتا در سودان نیز شدیدا ابراز تأسف کرد و گفت که از مزدورهای سودانی حاضر در یمن می‌خواهیم که برای حفاظت از شهرها و روستاها و انقلاب مسالمت آمیز خود به کشورشان برگردند.

اتحادیه اروپا برخی کشورهای عضو خود را به مسیر درست هدایت کند

این مقام یمنی از اتحادیه اروپا خواست که به انگلیس و فرانسه وسایر کشورهایی که مشارکت فعال در حمله به یمن دارند، اعمال فشار کند تا به مسیر درست برگردند.

او گفت: «این که کشورهای اروپایی به یمن سرباز بفرستند چه انگلیس باشند چه غیر انگلیس تا هواپیماها و تجهیزات را تسلیح کرده و اقدام به جاسوسی کنند، غیرقابل قبول و مردود است.»

محمد علی الحوثی گفت که جمهوری عربی یمن هرگز به کشوری اختیارش را واگذار نکرده که به جای آن تصمیم گیری کند.  وی گفت اینکه برخی ما را در یمن متهم می‌کنند که هرچه ایران «دیکته می‌کند» را اجرا می‌کنیم، باور غلط و نادرست است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در مورد مذاکرات ایران و عربستان سعودی نیز گفت که دولت نجات ملی یمن به این گفت‌وگوها زیاد حساب باز نمی‌کند؛ برای اینکه این مسائل اختلافی بین آن‌هاست و مسائل مربوط به یمن با ‌مسائل آن‌ها فرق می‌کند.

حوثی: سعودی‌ها ما را به بهانه ارتباط با ایران می‌کشند ولی خود مذاکره می‌کنند

وی ادامه داد: «گفت‌وگوها بین ایران و عربستان تأکیدی است بر اینکه همه توجیه‌هایی که برای حمله به یمن مطرح شده، درست نیست و این جنگ، جنگ انتقام از مردم یمن است.»

محمد علی الحوثی در مورد سیاست‌های دوگانه ریاض گفت: «چگونه است که رژیم سعودی به سمت مذاکره با ایران می‌رود و در عین حال، ما را به بهانه اینکه از ایران تبعیت می‌کنیم، می‌کشد. این مسئله خنده دار بوده و برای سعودی‌ها عیب است.»

او گفت‌وگوها بین ریاض و تهران را مثبت ارزیابی کرد و گفت همه مسائل اختلاف بین دو کشور باید از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل شود.

نیروهای متجاوز و مزدور از هم فروپاشیده‌اند

عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت که نیروهای «مزدور» دولت مستعفی از هم فروپاشیده و در خود ائتلاف عربستان سعودی نیز این ازهم‌پاشیدگی دیده می‌شود؛ آن‌ها نه تنها در بین نیروهایشان، بلکه در اهداف و همه توجیهات خود برای حمله به یمن که این سال‌ها ترویج کرده‌اند، دچار ازهم‌پاشیدگی و شکست شده‌اند.

درخواست کمک امارات از انگلیس برای تجزیه یمن

وی از پیام امارات به انگلیس پرده برداشت و گفت که ابوظبی در این پیام از لندن خواست به امارات در تجزیه جنوب یمن از شمال به این کشور کمک کند ولی مواضع اعلام شده چه در شورای امنیت و چه از سوی انگلیس و سایر کشورهای تأثیرگذار در جامعه جهانی خواستار وحدت و یکپارچگی مردم یمن است.

امارات سر عقل بیاید

الحوثی به سردمداران امارات توصیه کرد که «سر عقل بیایند» و «اقدامات بزدلانه» را که در حق مردم یمن، فلسطین و مسائل مربوط به کشورهای عربی اتخاذ می‌کنند، کنار بگذارند.

وی ادامه داد: «مداخلات امارات در امور داخلی دیگران نشانه حماقت و نداشتن شفافیت در دیدگاهشان است. اماراتی‌ها نمی‌توانند همیشه تا این حد از سطح خام در امور دیگران دخالت کنند و از عواقب آن در امان باشند.»

امارات از زمان آغاز جنگ ائتلاف سعودی به رهبری عربستان (ششم ۱۳۹۴)   در کنار این کشور در جنگ علیه یمن شرکت کرد. اقدامات امارات باعث شد که نیروهای مسلح یمن در سال ۲۰۱۸ در دو نوبت فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را هدف حملات پهپادی خود قرار دهند که همین مسئله باعث شد ابوظبی نیروهای خود را از یمن خارج کرده و صرفا نیروهای مستشاری و هوایی خود را در ائتلاف نگه دارد.

این کشور در سال‌های گذشته با حمایت همه جانبه از شبه نظامیان جدایی طلب در جنوب موسوم به نیروهای شورای انتقالی جنوب تلاش کرده است نوار جنوبی و ساحل جنوبی از تنگه باب المندب و خلیج عدن را به اشغال خود درآورد و پایگاه نظامی در جزیره سقطری ایجاد کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    امارات در مسائل یمن دستورات رژیم صهیونیستی اسرائیل را اجرا و انجام وظیفه می‌کند .. ننگ و شرم ابدی بر شیوخ خودفروخته عرب ، عمله ها و بردگان اسرائیل !!!
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    سلام.حرفشون بسیار خوب بوده.و بسیار عالی که روی مذاکرات ایران و عربستان حساب باز نمی کنند. کافر همه را به کیش خود پندارد! عربستان چون خودش اراده از خودش نداره و نوکر زیر دست غربی هاست،تصور میکنه انصارالله ...! نه اشتباه میکنی! انصارالله کل یمن را با افتخار و اقایی پس میگیره، و پوزه شیطان غربی و کفار و محلدین عالم رو به زمین می کوبه! که تاریخ نشان خواهد داد! که همه دنیا جمع شدن که نسل یمنی ها رو نابود کنند! اما یمنی ها با توکل و اراده ای قوی نسبت به خدا توانستن با معجزه الهی سرزمینشون رو پس بگیرن و انشالله تمدن نوین اسلامی رو در جهت نابودی ملحدین و مشرکین و نابود کنندگان انسان ها روی زمین! بسازن!
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    خر سر عقل بیاد عربستان و امارات هم میان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس