وزیر کشور: نهضت مشاوره خانوادگی با هدف کاهش طلاق گسترش یابد

وزیر کشور با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها یکی از راهکارهای مهم در حوزه طلاق نهضت مشاوره خانوادگی است، گفت: این نهضت باید با محوریت محلات در کشور گسترش یابد.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی در نشست بررسی راهکارهای عملی برای کاهش روند طلاق که با حضور گروهی از فعالان حوزه اجتماعی در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه خانواده بنیان و اساس جامعه است؛ گفت: یکی از تهدیدات جدی در حوزه خانواده روند رو به گسترش طلاق است که باید در این راستا تدابیر فوری و عاجل اندیشیده شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه گسترش طلاق باعث فروپاشی بنیان خانواده می‌شود گفت: در حوزه عوامل مؤثر در طلاق دو دسته فاکتورهای پیشینی و پسینی مطرح است که باید ضمن توجه به موارد پیشینی و با توجه به فوریت مسئله عوامل پسینی مورد توجه جدی‌تر و ضروری قرار گیرد.

وی در این خصوص افزود: به موازات برنامه ریزی بلند مدت، باید راهکارهای نتیجه بخش و فوری در این راستا به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

مشاوره ازدواج توسط جوانی که در ۱۶ سالگی ازدواج کرد! + عکس

وحیدی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها یکی از راهکارهای مهم در این حوزه، نهضت مشاوره خانوادگی است؛ گفت: این نهضت باید با محوریت محلات در کشور گسترش یابد.

وزیر کشور همچنین با اشاره به مسئولیت شورای اجتماعی کشور در حوزه طلاق با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: رهبری معظم انقلاب در حوزه کاهش طلاق و آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی کشور مسئولیت داده و برای همین باید با تمام توان دراین عرصه فعال شویم.

 وحیدی با بیان جزئیات این نهضت سراسری در کشور گفت: دراین عرصه سه اقدام فوری شامل راه اندازی قرارگاه در ۳۱ استان کشور به شکل اجرایی با حمایت استانداری‌ها و در مرحله دوم، شکل‌گیری اتاق‌های فکر تخصصی برای تقویت محتوای آموزشی و در گام آخر توانمندسازی مشاوران صورت گیرد.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه می‌توان در جذب مشاوران از راهکار فراخوان افراد علاقه‌مند به فعالیت در عرصه مشاوره خانوادگی را به کار گرفت، گفت: در کشور ظرفیت‌های بزرگی در این حوزه نظیر حوزه‌های علمیه و افراد بازنشسته فعال در این عرصه‌ها وجود دارد که باید با جلب مشارکت همه این ظرفیت‌ها به صورت نهضتی، این تحول با هدف تقویت بنیان خانواده و کاهش طلاق صورت گیرد.

 وحیدی همچنین در پایان با تاکید بر اینکه در حوزه مسائل تحکیم خانواده و طلاق، آموزه‌های دینی و الهی بسیار راهگشاست، گفت: در این حوزه خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد که باید با کار برنامه ریزی شده، با قدرت و صلابت جلو برویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    نهضت مشاوره نمیخواد راه بندازی!
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    طلاق کاهش پیدا نمی کنه ، روز به روز هم افزایش پیدا می کنه . در کشورهای دیگر دنیا هم همینطور است . متاسفانه بشر در انحطاط و سقوط اخلاقی است
  • وطن پرست DE ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    تو اروپا مشاور کمه که این همه آمار طلاق بالاست؟ نخیر. مشکل زهر فمینیست هست که با هیچ مشاوره ای از بدن جامعه خارج نمی شه. تا وقتی که اختلاط رو نشانه موفقیت می دونید اش و کاسه همینی هست که هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس