روسیه ادعای اوکراین مبنی بر حمله موشکی به مسکو را تمسخر کرد - کراپ‌شده

یک مقام ارشد روسیه با مضحک خواندن ادعای حمله موشکی به مسکو از سوی اوکراین گفت، نباید این سخنان را جدی گرفت.

به گزارش مشرق، رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیتی و کنترل تسلیحات نظامی در وین دوشنبه شب به وقت تهران گفت، اوکراین منابع کافی برای توسعه برنامه موشکی خود ندارد و برنامه‌هایش برای هدف قرار دادن مسکو با موشک مضحک است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «کنستانتین گاوریلوف» رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیتی و کنترل تسلیحات نظامی در وین در مورد سخنان مشاور رئیس جمهور اوکراین، مبنی بر اینکه کی‌یف برنامه‌هایی برای هدف قرار دادن مسکو با موشک را دارد، مضحک خواند.  

وی با یادآوری اینکه برنامه موشکی اوکراین مبتنی بر دوره اتحاد جماهیر شوروی سابق است، گفت، نباید این اظهارات را جدی گرفت. این سخنان را باید به سخره گرفت. این مرد جدی نیست.

نماینده روسیه گفت، فقط یک دیوانه از موشک‌های باقی مانده از دوره شوروی استفاده می‌کند، زیرا آنها برد محدودی دارند و به سادگی نمی‌توانند به مسکو برسند. کارخانه تولید تانک "مالیشف" در این هشت سال چه تولید کرده است؟ آنها سه خودروی معیوب ساخته‌اند که هرازگاه خراب می‌شوند، اما آنها تهدید می‌کنند که می‌خواهند در "میدان سرخ" سوار بر این خودروها شوند. این  سخنان حتی خنده دار هم نیست.»

این مقام روس احتمال کمک غرب به اوکراین را رد نکرد زیرا به گفته وی، غرب در حال تحریک کی‌یف است.

یک مقام ارشد دولت اوکراین با هشدار به روسیه گفت که کی‌یف  در حال کار بر روی موشک‌های برد بلندی است که به مسکو می‌رسند. این مقام ارشد اوکراین روز دوشنبه گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه باید متوجه باشد که در صورت حمله به اوکراین، روسیه نابود خواهد شد.

«آلکسی آرستوویچ» مشاور «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی هشدار داد که اوکراین به زودی به قابلیت حمله موشکی به پایتخت روسیه دست خواهد یافت.

وی مدعی شد: «پوتین در آینده‌ای نزدیک متوجه می‌شود که موشک‌های اوکراینی، مسکو را هدف قرار می‌دهند و آن به خاطر یک دلیل ساده است. ما روی برنامه موشکی کار می‌کنیم. موشک‌های تاکتیکی، عملیاتی ما قادر خواهند بود به مسکو برسند.»

وی در ادامه گفت که ارتش روسیه اینک از توانایی ارتش اوکراین آگاه است و روسای نیروهای مسلح روسیه به کرملین می‌گویند که حمله به اوکراین پایان ارتش و فدراسیون روسیه خواهد بود.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر سران اوکراین در موارد متعددی علیرغم تاکید مسکو مبنی بر عدم تمایل به درگیری، جنگ احتمالی را با روسیه مطرح کرده اند. در روزهای گذشته، «گریگوری گالاگان» فرمانده نیروهای عملیات ویژه اوکراین خواستار تقویت تمام مناطق این کشور شد و مدعی شد که هیچ تضمینی وجود ندارد که روسیه به اوکراین حمله نکند.

وزیر دفاع روسیه پیشتر گفته بود که مسکو، اوکراین را تهدید نمی‌داند و بر این باور است که اوکراینی‌ها برادران روسیه هستند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه  در این زمینه گفت: «من در مورد اوکراین به عنوان یک تهدید صحبت نمی‌کنم. من فکر می‌کنم که اوکراین و مردم اوکراین یک ملت برادر هستند. آنها فقط همسایگان ما نیستند، ما یک قوم واحد هستیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • BE ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    2 1
    لطفا تمسخر نکنید..برادران روسسسسس چه ایرادی داره مگه...طرف اوکراینی آرزو کرده از آرزوهاش گفته.. فکر کرده ..موشک مثله خیاره...میکاره زمین بزرگ میشه..پرتش می کنه
  • أبن الأهواز IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    همیشه فکر میکردم در این دنیا فقط ما عربها هستیم که اتحاد نداریم، ولی الان فهمیدم مردم اسلاو هم تا حدودی جزو این دسته هستند
  • US ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    شاید واقعا اوکراین در حال ساخت و توسعه موشکهایش باشد و این خطری جدی برای روسیه به حساب می آید و باید تا دیر نشدهفورا اقدام نظامی علیه اوکراین انجام دهد.
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 1
    نوکرای آمریکا در تمام دنیا رفتارشون یه جوره و عقل درست حسابی ندارن!!!
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 1
    هر گاه امریکا و اروپا و مخصوصا اسرائیل در کشوری خیمه زدند یا در کشور مردم را به جان هم انداخته یا آن کشور را تحریک کرده به کشور همسایه حمله کنند و نابودی جمعی مردم و زیر ساختهای کشورها را نابود شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس