مقام ارشد اوکراین: مسکو به زودی در تیررس موشک‌های برد بلند خواهد بود

یک مقام ارشد دولت اوکراین گفت که این کشور به زودی به قابلیت حمله موشکی به پایتخت روسیه دست خواهد یافت.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد دولت اوکراین با هشدار به روسیه گفت که کی‌یف  در حال کار بر روی موشک‌های برد بلندی است که به مسکو می‌رسند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» این مقام ارشد اوکراین روز دوشنبه گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه باید متوجه باشد که در صورت حمله به اوکراین، روسیه نابود خواهد شد.

«آلکسی آرستوویچ» مشاور «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی هشدار داد که اوکراین به زودی به قابلیت حمله موشکی به پایتخت روسیه دست خواهد یافت.

وی مدعی شد: «پوتین در آینده‌ای نزدیک  متوجه می‌شود که موشک‌های اوکراینی، مسکو را هدف قرار می‌دهند و آن به خاطر یک دلیل ساده است. ما روی برنامه موشکی کار می‌کنیم. موشک‌های تاکتیکی، عملیاتی ما قادر خواهند بود به مسکو برسند.»

وی در ادامه گفت که ارتش روسیه اینک از توانایی ارتش اوکراین آگاه است و روسای نیروهای مسلح روسیه به کرملین می‌گویند که حمله به اوکراین پایان ارتش و فدراسیون روسیه خواهد بود.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر سران اوکراین در موارد متعددی علیرغم تاکید مسکو مبنی بر عدم تمایل به درگیری، جنگ احتمالی را با روسیه مطرح کرده اند. در روزهای گذشته، «گریگوری گالاگان» فرمانده نیروهای عملیات ویژه اوکراین خواستار تقویت تمام مناطق این کشور شد و مدعی شد که هیچ تضمینی وجود ندارد که روسیه به اوکراین حمله نکند.

چندی قبل نیز دیپلمات‌های اوکراینی مدعی استقرار انوع سلاح‌های اتمی روسیه و برخی هواپیماهای روسیه از جمله جنگنده «سوخو-۳۴» و بمب افکن «توپولوف-۲۲» با قابلیت حمل سلاح اتمی در شبه جزیره کریمه شدند. بنابر ادعای این دیپلمات‌ها، روسیه آماده استقرار مجدد سامانه موشک بالستیک متحرک کوتاه برد «اسکندر-ام» در این منطقه است. دیپلمات‌های اوکراینی در وین مدعی شد که روسیه به بازسازی زیرساخت‌های نظامی برای ذخیره سلاح‌های اتمی در کریمه ادامه می‌دهد.  

 وزیر دفاع روسیه  پیشتر گفته بود که مسکو، اوکراین را تهدید نمی‌داند و بر این باور است که اوکراینی‌ها برادران روسیه هستند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه  در این زمینه گفت: «من در مورد اوکراین به عنوان یک تهدید صحبت نمی‌کنم. من فکر می‌کنم که اوکراین و مردم اوکراین یک ملت برادر هستند. آنها فقط همسایگان ما نیستند، ما یک قوم واحد هستیم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • نیما IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    5 9
    فزجام این حمله حمله اتمی روسیه به اوکراین خواهد بود روسیه گفته بود هرحمله با حمله اتمی جواب خواهد داد
    • افشین IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      1 1
      هیچ حمله اتمی را هیچ کشوری انجام نخواهد داد.گذشت دوران جنگ دوم و هیروشیما.سلاح هسته ای برای بازدارندگی هست نه برای حمله.
  • حسین IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    25 5
    اوکراین در برابر روسیه عددی نیست
    • US ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      1 0
      عددی نیست ولی اگر اوکین درراهساخت موشک گام بردارد در دراز مدت میتواند صدمات غیر قابل جبرانی به روسیه وارد کند پس روسیه تا دیر نشده باید اوکراین رو رام کنه یا با اوکراین وارد جنگ بشه.
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    23 10
    اوکراین لات شده؟ ته کوچه خلوت داره عربده کشی میکنی.
    • ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      1 0
      هیچ حریفی رو دست کم نگیرید.این یک اصل در سیاست هست
  • کوروش IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    8 5
    فقط میخان اون جزیره کریمه رو پس بگیرند
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    13 7
    از اوکراین احمق تر وجود نداره ، امریکا با اون عظمت نظامی جرات حمله به روسیه نداره بعد این متوهم ها... البته اینا امید دارن به کمک غربیی ها و صهیون ها و همین هم باعث نابودیشون میشه
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    11 4
    اینا خودشون هم دوست ندارن با روسیه در بیوفتن و تواناییش رو هم ندارن، آمریکا اینا رو شیر کرده، نه این که زیر پرچم امریکان
  • علی IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    13 5
    با خرس بزرگ در نیافت. احمق!
    • ناشناس IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      1 0
      خرس ها هم یک روزی یک جایی از پا در میان . قدرت هیچوقت همیشگی نیست .
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    15 6
    یک کمدین رئیس جمهور اوکراین شده است و کلیه همکاران سابق خود را به دولت آورده است.
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    5 4
    شهر که بی کلانتر شه غورباقه ۷ تیر کش میشه
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    10 4
    روسیه باید همه جا را به خاک خودش ضمیمه کند خخخخ
  • ناشناس IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    3 9
    الان 15 سال است که عربستان پشتیبان مالی اوکراین در صنایع موشکی بالستیک و ضد هوایی و هوابه زمین و سطح به دریا و ضد تانک بجا مانده از دوران شوروی شده و آلمان و فرانسه و آمریکا و ترکیه و حتی صهیونیستها هم تکنولوژی روزآمد را به اوکراین ارایه کرده اند . این اتفاق میتواند آینده روسیه را با مشکلات جدی روبرو کند و صد البته میتواند تهدیدی هم برای ایران باشد
    • افشین IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      0 0
      ۱۵ سال رو از کجا آوردید؟ تازه این میگه موشکهای تاکتیکی. این نوع موشکها براحتی با سامانه های اس ۲۰۰ و ۳۰۰ و ۴۰۰ و همچنین ۵۰۰ از راه رسیده شکار میشن. تازه معلوم نیست که از چه دقتی برخوردار هستند. اینها فقط حرف زیادی هست.
  • DE ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    6 4
    اوکراین یک توسری و یه پس گردنی خورد و نصف خاکش را هم از دست داد و دلش به آمریکا خوش بود که به دادش برسه شرق اوکراین هم که منطقه ی جنگی است و دهها هزار نفر کشته شدند حالا اگه یک موشک به مسکو بزنه خواهد دید که در عرض سه روز روسیه اوکراین را با خاک یکسان میکنه شوخی هم نداره.
  • رشید IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    8 7
    به قول حضرت آقا دوران بزن در رو تمام شده همان طور که برای امریکا تمام شده برای روس ها هم تمام شده
    • DE ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      0 1
      عمو آمریکا ۸۰۰۰ هشت هزار کیلومتر اومده میزنه در میره روس که اینجاست ببم جان بزنه که در نمیره.میزنه همونجا هم وا میسه.
    • افشین IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      0 0
      نه دیگه. برای آمریکا تمام شده چون در طرف مقابل حریف داره.برای روسیه اینجوری نیست.اکراینی هنوز خیلی مونده تا به این حد از بازدارندگی برسه.
  • DE ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    16 3
    این مقام اوکراینی هم از اون موادی زده که الهام جون زده و متوهم شده .
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    4 0
    اوکراین اصلا نباید عجله کنه ... فعلا کشور رو ببره جلو پیشرفت کنه چون دوباره به هم میخوره ..
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    2 2
    فعلا کریمه و شرق اکراین دست روسیه است .
  • DE ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    یک مقام ارشد دولت اوکراین گفت که این کشور به زودی به قابلیت حمله موشکی به پایتخت روسیه دست خواهد یافت// خخخخ خب خونت خراب تو که نمیدونی روسیه چند صد هزار موشکش را در چند ده هزار نقطه مستقر کرده میزنه دودت میکنه جزغاله بشی. از ته اقیانوس اطلس زیر دریایی مَسکو خخخ یه تیر اتمی در میکنه اول از جو میره بیرون بعد باز میاد تو همچین دور بر میداره میزنه پودرت میکنه جنگ جهانی سوم شروع میشه. دفعه بعد ودکا گرباچف که خوردی سعی کن مصاحبه نکنی .پرت میزنی.
  • DE ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    5 1
    زلنسکی یک کمدین حرفه ای است و این حرف هم بیشتر به یک جوک شبیه برای خندیدن.
  • BE ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    برادران اوکراینی زیاد کار نکنید چشم هاتون ضعیف میشه...مستی و گاز نوشابه چه معجزه ها که نمی کنه... آیا اوکراین تکنولوژی داره...نه...قبل اینکه شوروی سابق کاملا منحل بشه...تمام مداراک و تجهیزات نظامی خاص و اتمی و موشکی هوای زمینی ..به روسیه منتقل شد با پرسنل....کشورهای غربی به بهترین نوکران خودشون این جور تکنولوژی های خاص نمیدن...به اوکراینی که اینجا اونجا گدای می کنه کشور فقیری هست که با کلوپ شبانه و فحشا و.. رشوه دادن اداره میشه..تقدیم کنن....داستان ..داستان یه نفری هست .. می خواد با یه آدم قوی دعوا کنه..یکی پشتش ایستاده میگه برو جلو بزنش تو قوی هستی می تونی بزنی...طرف یه مشت می خوره می افته ..نگاه می کنه پشتش می بینه کسی نیست همه فرار کردن....موشک خیار نیست.. بکاری زمین..در بیاری پرتش کنی
  • BE ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    موشک خیار نیست...بکاری زمین...بزرگ شد ...پرتش کنی ما از معجزات برادران اوکراینی استقبال می کنیم در زمان معجزه کردن لطفا.. فقط نوشابه گاز دار نخورید.. ممنون..خخخخخخخخخخ به لطفا برادران اوکراینی همه با هم می خندیم
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    اوکراین و گرجستان چاره ای ندارند جز اتحاد با هم زیرا هر دو مورد طمع روسیه واقع شدند روسیه فعلا با زرنگی مانع اتحاد آذربایجان و ترکیه هم با ان دو کشور شده اگه روسیه کمی در سیاست ناشیگری میکرد اتحاد چهار گانه فوق که زمینه های قوی برای تشکیل داره بر ضدش شکل میگرفت ناتو هم بی میل نبود این تنش آغاز بشه اتحاد چهار کشور فوق بر ضد روسیه میتوانست چالش بزرگی برای روسیه باشه
  • یاسین IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    این چقدر متوهمه روسیه نابود میشه، ادم خندش میگیره، یاد علیف افتادم
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    خیلی خوب که اسلاوها به جون هم افتادند ! قتل عام مسلمانان بالکان، قفقاز، کریمیه و اسیای میانه و حتی ایران و افغانستان جزئی از جنایات کوچک اسلاوهاست
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    لعنت خدا برخبیثان عالم ومزدوران ووطن فروشان .اوکراین درکل خاک روسیه خون روسیه مردم یک سرزمین که درکل روسیه زادگاه وتولد زندگی وخاک یک کشورکه همان روسیه ازشروع تاکنون بوده چه کارکردن خبیثان عالم که اکنون تهدید به نابودی زادگاه ووطن خودمیکنند وهمه چیزرازیرپامیگذارنداینها درسهایی بزرگ برای عالم وکسانی که فکرمیکنند اروپا وامریکا بویی ازانسانیت بردند ولی درست عکس این میباشد نااگاهان درس تاریخی ازخباثت اروپا وامریکا ودگرمزدورانش رابه خاطربسپارند
  • سعید IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    شما که هیچ اطلاعاتی در مورد تکنولوژی کشورها ندارید لطفا نظر ندید.از نظر تکنولوژی در بعضی موارد حتی اوکراین از روسیه خیلی جلوتر هست‌.این هواپیماهایی که با نام توپولوف tu22و غیر توی ارتش روسیه هست 80 درصدش ساخت اوکراینه.همون سوخو و میگهای روسی بیشتر قطعاتش ساخت اوکراین هست.ولی از نظر وسعت و جمعیت اوکراین در برابر روسیه هیچ هست.
  • ش. AE ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    بعد از استقلال اوکراین از روسیه اوکراین که در کشمکش غرب و روسیه بوده به خاطر یک سری بی کفایت غربگرا شده‌اند اوکراین و روسیه مانند دو عضو یک خانواده هستند تمام اوکراینی ها و روس‌ها با یکدیگر فامیل هستند کشورهای غربی با براه اندازی اختلاف بین این دو کشور به این جنگ دامن میزنند روسیه و اوکراین ریشه اجدادی و فرهنگ و مذهب یکی دارند اما غربی ها میخواهند این جنگ را بپا کنند برای روسیه زدن تمام مراکز اوکراین مثل شهر کی یف ،خارکوف ،اودسا ،دنیپروپتروفسک و حتی تسخیر کردن اوکراین خیلی راحت است اوکراین حتی لباس برای سربازان خود ندارد چه برسد به حمله به مسکو روسیه از سال ۲۰۱۵ در تمامی مجامع اعلام کرده اوکراین عضو خانواده ما است اما اوکراینی های سر سپرده مثل یوشنکو ریس جمهور سابق که همسر او آمریکایی است و با انقلاب نارنجی و ادامه این فلاکت تا حالا این کشور را حالت جنگ زده در آورده
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    2 0
    خخخخخ...، جوک قرن، این احمق تو چه فازیه؟ روسیه باد گلو کنه اوکراین رو باد میبره،
  • حسین IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    2 0
    روسیه باید اوکراین رو ضمیمه خاکش کنه. چین هم تایوان رو ضمیمه میکنه.ایران هم باید جمهوری جعلی باکو رو ضمیمه کنه.به زودی این اتفاق خواهد افتاد.جنگ بزرگی در راه است.این امر اجتناب ناپذیره. کشور هایی که دلشون رو به امریکا و رژیم صهیونیستی خوش کرده اند به زودی تجزیه خواهند شد.امروز رو یادتون باشه
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    2 0
    لفاظی ها در ادبیات سیاسی جهان هر روز بیشتر داره شبیه دیالوگهای فیلم های کره ای می شه ،باید جلوی صادرات فیلمهای کره ای رو گرفت وگرنه جنگ جهانی سوم برپا می شه
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    2 0
    آفرین به درایت شویگو اینو میگن وزیر دفاع . اگر دولتی کودتایی در اکراین سر کار آمده و جفتک می اندازه به ملت هم قوم روسیه که مظلوم واقع شده اند ربطی نداره روسیه باید با روشنگری در مقابل فتنه ی غرب در اکراین مقابله کند. همین موضعگیری از طرف ایران برای آذربایجان که دولت مغرورش جفتک چهارگوش می اندازد قابل اعمال است.باید از مردم اران و شروان در برابر جهود صهیونیست حمایت کردولو با قدرت نظامی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس