کد خبر 1290297
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: انسان حتی اگر دیندار هم نباشد، به حکم عقل، به حقانیت حُکم الهی اذعان می کند که فرمود "وَلَا تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ. و از آنچه به آن علم نداری، پیروی مکن".

عقل اگر گیر و گرفتاری نداشته باشد، تایید می کند که بدون اطلاعی و از سر جهل نباید سخن گفت؛ ولو این که به ادامه آیه ایمان نیاورده باشد: "إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولَٰئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا. همانا گوش و چشم و دل، همه‏ اینها مورد سوال و بازخواست قرار خواهد گرفت".

جماعتی را در فضای سیاست و رسانه می شناسیم که نه تنها بدون علم نسخه می پیچند و حکم می دهند و هورا و هوار -له یا علیه این و آن- می کشند، بلکه از سر عقده گشایی، حاضرند بدیهیات عقل و انصاف را زیر پا بگذارند؛ البته حساب آنان که مامورند و معذور، سنگین تر است.

به حکم عقل و انصاف، شاید تعجب بکنید که برخی محافل چگونه از رفتار توهین آمیز یک نفر در سیلی زدن به استاندار جدید آذربایجان شرقی جانبداری کردند و ذوق زدگی نشان دادند؛ و حال آن که علت آن هتاکی معلوم نیست.

ما با جماعتی طرفیم که اخلاق و انصاف و وجدان را سه طلاقه کرده اند؛ و اگر روزی قدرت و اختیاری داشته اند، به شکل فاجعه باری اصرار بر  "رفتار بغیر علم" به عنوان یک خط و روند داشته اند.

آنها به اعتبار کارنامه خویش از چشم مردم افتادند؛ اما حالا به جای تنبّه و بازنگری در رفتار، قسم خورده اند علیه دولت نوپا و منتسبان آن، به هر بهانه و قیمتی که شده، عقده گشایی کنند؛ همچنان که در عقده گشایی علیه سپاه، سابقه دارند.

برخی از عوام فریب ها در شامورتی بازی اخیر به دروغ مدعی شدند همسر استاندار، چندی قبل کارت بانکی خود را در فروشگاهی جا گذاشته و وقتی از آن موجودی گرفته اند، معلوم شده 67 هزار میلیارد تومان (معادل یک چهلم کل بودجه امسال کشور!!) در حساب آن خانم بوده است! اما تحقیقات پلیس معلوم کرد اولا صاحب کارت، هیچ نسبتی با این سردار سپاه ندارد و ثانیا کارت مذکور، چنان موجودی یی  ندارد و در واقع، سازندگان ویدئو مرتکب چندین جعل شده اند..

عقده گشایی گسترده به بهانه ماجرای سیلی، از سوی سه طیف رخ داد؛ یکی جماعتی که در دوره مدیریت شان، فساد های هنگفتی را در پرونده های صندوق ذخیره فرهنگیان، واگذاری های ارزی و کارخانه ها و شرکت ها و برخی قرار دادهای نفتی و... مرتکب شدند.

دوم، پادوهای رسانه ای آمریکا و انگلیس، یعنی دولت هایی که به اذعان گزارش اخیر نیویورک تایمز "پایتخت پولشویی و مفاسد بزرگ مالی در دنیا هستند". و سوم، گروهک های تروریست و براندازی که از رزمندگی مخلصانه و اقتدار سپاه ضربه خورده اند.

عقل و انصاف و شرع می گوید تا حقیقت امر آشکار نشده، قضاوت نکنید. اما برای این طیف، حقیقت و انصاف مهم نبود. مهم این بود که استاندار دولت جدید مورد هتاکی قرار گرفته بود. و جرم بالاترش این بود که برای دفاع از امنیت کشور، با داعش جنگیده و مدتی در اسارت به سر برده و آزار و اذیت دیده بود. 

توقع خویشتنداری و انصاف از این جماعت، توقع زیادی است؛ آنها همان قبیله ای هستند که وقتی شهردار اسبق تهران (از هم طیفان شان) با گلوله همسرش را کشت -و بعدا ابراز پشیمانی هم کرد- تهمت های زشت و هرگز اثبات نشده به زن قربانی بستند و گفتند "کُشت که کُشت، حقش بود و فوق فوقش، دیه اش را می دهد"!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    10 0
    آنوقت عده ای هنوز منتظرند که اینها برای دروغ بزرگ تقلب در سال 88 عذرخواهی کنند.
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    6 1
    محبت استاندار دردلها بیشتر شد، پادوهای آمریکا که وضعشون معلومه، منتظر بررسی پرونده هاتون باشید ای بدبختهای باری به هر جهت.
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 0
    بدعتی بود که باید بدقت بررسی و ریشه های آن خشکانده و عوامل اصلی این توطئه محاکمه و رسوا شوند،برای سازندگان چنین شایعات که توسط مافیای هاشمی فتنه از بیت المال تغذیه میشوند پرونده ویژه تشکیل شود.
  • mahdi IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    2 0
    خخخخخ این جماعت اصلاح طلب روشون مثل سنگ پا قزوینه این همه خیانت و جنایت در حق مردم و انقلاب نظام کردند که اگه بخواهیم بیاریم رو کاغذ یک مثنوی هفتادمن کاغذ میشود انقدر خوشم میاد این مزدوران انگلیسی از کارهای رئیسی و دوستان انقلابی میسوزند اتش میگیرند حرصشون در میاد در این سه ماه رئیسی به اندازه سه سال کار کرده چیه لجتون دراومده روحانی نتونست یک دهم کارهای رئیسی رو انجام بده خخخخخخ بسوزید اعصبانی باشید و از این سوزش بمیرید خخخخخخ راستی پماد ضد سوزش هست بدم خدمتتون
  • رضا IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 2
    تو هم بافنده خوبى هستى براى خودت ، اصلاً معلومه چى دارى ميبافى ؟! كدام سه گروه ؟! خب چرا رفرنس ندادى ؟! كجا اظهار نظر كردند و خوش شون اومد ؟!
  • سید روح اله IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    از این بنده حقیر بشنوید که در پشت این ماجرا جریان پان قرار دارد و دیر یا زود تشت رسواییشان از بام خواهد افتاد.
  • حسام IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    آقای ایمانی یک پیشنهاد سیل انتقادها و سرزنش ها شوخی و جدی از همه جا بر علیه تصمیم غیر قانونی آقای زاکانی (انتصاب داماد در شهرداری )در فضای مجازی و حتی در رسانه ملی در برنامه 20،30شب گذشته در جریان است اگر شهامت دارید به عنوان یک فعال رسانه ای موضع صریح و شفاف خودتان را در خصوص تصمیم آقای زاکانی اعلام کنید البته امیدوارم اقدام رسانه ملی هم نمایشی نباشد !
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    0 0
    مردم ایران حق دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس