کد خبر 1290203
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
حسن هانی زاده

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اید یک استراتژی تعریف‌شده‌ اسلامی ازجمله ایجاد یک رسانه مشترک اسلامی- ماهواره‌ای برای وحدت جهان اسلام و مقابله با نفوذ صهیونیسم تشکیل شود.

به گزارش مشرق، روزنامه فرهیختگان گفت‌وگویی با حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

باید جنایات رژیم‌صهیونیستی را به گوش ملت‌های آزاده‌ جهان رساند

- اقدامی که ما می‌توانیم در راستای از میان برداشتن موانع وحدت از جمله عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی انجام دهیم، افشاگری است.

- باید جنایات رژیم‌صهیونیستی را به گوش ملت‌های آزاده‌ جهان رساند. الان رژیم‌صهیونیستی با استفاده از فضای سکوت جامعه جهانی انواع جنایت‌ها علیه ملت فلسطین را مرتکب می‌شود؛ حملات مکرر رژیم‌صهیونیستی به سوریه و کشتار مردم فلسطین که همه اینها ناشی از نبود یک جریان‌سازی علیه آمریکا و رژیم‌صهیونیستی است.

لزوم ایجاد یک رسانه مشترک اسلامی- ماهواره‌ای برای مقابله با نفوذ صهیونیسم

- باید جمهوری اسلامی ایران و ملت‌های اسلامی با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب جنایات رژیم‌صهیونیستی را آشکار کنند، زیرا اکنون صهیونیست‌ها با داشتن پنج هزار رسانه در ایالات متحده علیه ملت‌های اسلامی، ایران، ملت فلسطین و محور مقاومت جریان‌سازی و افکار عمومی را مهندسی می‌کنند.

- باید در این خصوص یک استراتژی تعریف‌شده‌ اسلامی ازجمله ایجاد یک رسانه مشترک اسلامی- ماهواره‌ای برای وحدت جهان اسلام و مقابله با نفوذ صهیونیسم تشکیل شود.

ایران کانون وحدت در جهان اسلام است

- جمهوری اسلامی ایران محوری‌ترین کشور برای وحدت جهان اسلام است. امروزه ایران نه‌تنها فراتر از یک کشور منطقه‌ای است، بلکه به یک کشور محوری جهان اسلام تبدیل شده است. به همین دلیل این وحدت همواره مورد هدف استکبار جهانی قرار دارد.

- در همین جهت همیشه مقام‌معظم‌رهبری بر ضرورت حفظ وحدت، کمک به مردم مظلوم فلسطین، تقابل با جریان‌های تکفیری و پرهیز از اختلافات مذهبی تاکید دارند و همواره ایران را به‌عنوان عامل وحدت در جهان اسلام تلقی می‌کنند.

- به همین دلیل الان بیشتر نگاه قدرت‌های استکباری این است که اولا کانون وحدت یعنی جمهوری اسلامی ایران را مورد تهاجم رسانه‌ای، سیاسی و محاصره اقتصادی قرار دهند و مانع این شوند که ایران به‌عنوان کانون وحدت اسلامی به راهش برای کمک به ملت مظلوم فلسطین ادامه دهد.

نگاه رهبری به مسائل جهان اسلام کاملا راهبردی است

- رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند محوری‌ترین قضیه جهان اسلام باید فلسطین باشد و نباید اجازه داد قدرت‌های فرامنطقه‌ای، تکفیری‌های منطقه‌ای، برخی رژیم مرتجع و همچنین صهیونیست‌ها با دخالت در مسائل جهان اسلام بخواهند بین مسلمین شکاف ایجاد کرده و وحدت اسلامی را خدشه‌دار کنند.

- در همین جریان رهبر انقلاب اشاره کاملا صریحی به حوادث دردناک افغانستان و اینکه مساجد شیعیان مورد حمله قرار گرفتند، داشتند و این نشان می‌دهد نگاه رهبری به مسائل جهان اسلام کاملا راهبردی است و ایشان تاکیدشان بر این است که وحدت اسلامی حول قضیه فلسطین مهم‌ترین عامل تقابل با نفوذ صهیونیسم و استکبار جهانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    کانون وحدت ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس