رافائل گروسی

گروسی آن‌قدر غرق بازی در سناریو آمریکایی‌ها شده است که گاهی فراموش می‌کند روز قبل‌تر چه گفته است! کافی است اظهارات گوناگون او در چند روز را کنار هم قرار دهیم تا تمام تناقضات آقای مدیرکل رو شود.

سرویس سیاست مشرق- هرروز مصاحبه کرده و پرونده هسته‌ای ایران را به صدر اخبار بین‌المللی می‌آورد؛ مهره آمریکایی‌ها در آژانس درست در سناریویی که برایش نوشته‌شده بازی کرده و خط به خط آن را اجرا می‌کند. رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی در آخرین تحرک ضد ایرانی اعلام کرده است که قدرت‌های جهانی باید جمهوری اسلامی ایران را محکوم کنند. او ادعا می‌کند که تهران سطح دسترسی‌های آژانس را محدود کرده است. گروسی آن‌قدر غرق بازی در سناریوی آمریکایی‌ها شده است که گاهی فراموش می‌کند روز قبل‌تر چه گفته است. کافی است اظهارات گوناگون او در چند روز را کنار هم قرار دهیم تا تمام تناقضات آقای مدیرکل رو شود.

او در حالی برای آمدن به ایران و دیدار با مقامات کشور بی‌تاب است؛ که حتی آداب دیپلماتیک را رعایت نکرده و در لحظه بستن چمدان‌هایش بازهم فریب‌کاری را کنار نمی‌گذارد. مدیرکل آژانس در ابتدای هفته گذشته در گفتگو با شبکه آمریکایی‌ام. اس. ان. بی. سی می‌گوید که چرخه بازرسی‌های آژانس در ایران قوی است؛ دو روز بعدازآن سخنان خود را ۱۸۰ درجه تغیر داده و در نشست اندیشکده استیمسون مدعی می‌شود که جهان باید ایران را به خاطر مانع سازی در مسیر بازرسی‌ها محکوم کند. برخی کارشناسان معتقدند این بازی ترکیبی از سوی گروسی مقدمه صدور یک بیانیه ضد ایرانی در شورای حکام است و به‌زودی آژانس علیه ایران پرونده‌سازی جدید را آغاز می‌کند.

فریدون عباسی: گروسی دروغ می‌گوید؛ بازرسی‌ها طبق روال ادامه دارد/ حسن عابدینی: آژانس به دنبال بازی سیاسی است!

 مدتی قبل آژانس خواهان دسترسی به دوربین‌های سایت هسته‌ای «تسا» شده است. این مجموعه تحقیقاتی توسط مزدوران رژیم صهیونیستی آسیب‌های جزئی دیده و سازمان انرژی اتمی ایران تحقیقات کارشناسی شده در این زمینه را آغاز کرده است. اتحادیه اروپا  پس‌ازاین خرابکاری در بیانیه‌ای از گروسی خواسته تا درباره این سایت گزارش تهیه شود، اروپایی‌ها به‌جای آنکه اقدامات تروریستی صورت گرفته را محکوم کند، فاز دوم عملیات دشمن را هدایت کرده و با جنگ روانی توسط آژانس به دنبال پروژه فشار به تهران است.

 حسن عابدینی کارشناس ارشد روابط بین‌الملل و فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی به «مشرق» می‌گویند: که آژانس از یک سازمان فنی به عروسک خیمه‌شب‌بازی برای آمریکایی‌ها تبدیل‌شده است! گروسی از مدت‌ها قبل در انتظار سفر به ایران است، رفتارهای غیرحرفه‌ای از سوی او باعث شده است که کسی در ایران منتظر او نباشد.

حسن عابدینی: آژانس به دنبال دسترسی به اقدامات فرا پادمانی است!

حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاسی درباره ماهیت اقدامات ضد ایرانی آژانس می‌گوید: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از یک‌نهاد حقوقی و فنی تبدیل به یک‌نهاد سیاسی و تبلیغاتی شده است. بازرسان آژانس هر بار که به ایران سفرکرده‌اند؛ به‌جای انجام اقدامات فنی و تحلیلی دست به عملیات جاسوسی زده و اطلاعات غلط در اختیار شورای حکام قرار داده است. حتی بارها  پیش از آن‌که اطلاعات در اختیار شورا حکام قرار بگیرد، جزئیات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران به دست برخی از رسانه‌های ضد ایرانی چون رویترز، نیویورک‌تایمز و دیگران رسیده است. گاهی نیز اطلاعات فنی حاصل از بازرسی‌ها به دست رژیم صهیونیستی افتاده و با آن نمایش راه انداخته‌اند. آژانس هیچ‌گاه اصول حرفه‌ای را در حفظ محرمانه بودن پرونده‌ها را رعایت نکرده است.

در سال‌های اخیر بیش از چهل گزارش از سوی آژانس منتشرشده است. در هیچ‌کدام نشانه‌ای دال بر انحراف جمهوری اسلامی ایران دیده نشده اما در بیانیه نهایی، همواره از واژگان و کلمات دوپهلو استفاده می‌کنند برای اینکه موضوع هسته‌ای ایران را غیر صلح‌آمیز جلوه بدهند. این موارد مشهود نشان می‌دهد؛ آژانس ابزاری در اختیار سه کشور اروپایی یعنی آلمان و فرانسه و انگلیس، به‌اضافه آمریکا، برای فشار آوردن بر جمهوری اسلامی ایران است.

فریدون عباسی: گروسی دروغ می‌گوید؛ بازرسی‌ها طبق روال ادامه دارد/ حسن عابدینی: آژانس به دنبال بازی سیاسی است!

فرق ایران با کره جنوبی در چیست؟

حسن عابدینی ادامه داد: جالب است بدانید که کشور کره جنوبی که در زمره متحدان ایالت متحده آمریکا و غرب است، دریکی از پرونده‌های برملا شده از این کشور مشخص شد که سئول میزان غنی‌سازی را به بالای ۸۰ درصد و بلکه ۹۰ درصد رسانده است؛ این موضوع به آژانس منتقل شد ولی پرونده در یک بعدازظهر بسته شد! درصورتی‌که در یک پرونده‌سازی بر سر چند عدد سانتریفیوژ ایرانی که هیاهوی شدید به راه افتاد. درحالی‌که ایران بارها اعلام کرد که منشأ آلودگی سانتریفیوژ ها خارج از کشور است و بازرسان آژانس نیز به این موضوع معترف بودند اما سالیان دراز موضوع این آلودگی‌ها را مطرح کردند باوجودآنکه بازرسان در همان روز اول آن‌ها می‌دانستند که منشأ آلودگی موجود؛ سانتریفیوژ های دست‌دوم واردشده از پاکستان است. این موضوع نشان می‌دهد که آژانس برخورد دوگانه در قبال کشورهای مختلف می‌کند.

به اعتراف خود مقامات رژیم صهیونیستی، این دولت بیش از ۲۰۰ کلاهک اتمی در سرزمین‌های اشغالی دارد؛ رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه عضو NPT‌ نشد، وقتی‌که صحبت از خاورمیانه بدون سلاح اتمی می‌شود، مگر می‌شود که رژیم صهیونیستی را نادیده گرفت. این دست مسائل نشان می‌دهد، آژانس یک‌نهاد حقوقی و فنی بی‌طرف نیست.

روزه سکوت مدافع تروریست‌ها در تهران

 عابدینی با اشاره به سکوت آژانس در قبال اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی گفت: یکی از وظایف آژانس بین‌المللی اتمی آن است که زمینه انتقال دانش هسته‌ای مسالمت‌آمیز را برای کشورها فراهم کند. در این مدت در قبال جمهوری اسلامی چه اقدام مثبتی انجام‌شده است؟ وقتی رژیم صهیونیستی دانشمندان هسته‌ای ما را ترور می‌کند، آژانس از محکوم کردن این اقدام نیز صرف‌نظر می‌کند. ما از سال ۱۳۸۰ شاهد ترورهای گستردهٔ دانشمندان خود ازجمله شهیدان فخری زاده؛ علی محمدی، شهریاری، روشن و دیگران بوده‌ایم. اما آژانس هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد. حتی وقتی‌که از طریق استاکس نت خرابکاری هسته‌ای می‌کنند (که می‌تواند منجر به یک فاجعه شود) آژانس هیچ‌گونه اقدام درخوری در برابر این خرابکاری‌ها انجام نمی‌دهد.

فریدون عباسی: گروسی دروغ می‌گوید؛ بازرسی‌ها طبق روال ادامه دارد/ حسن عابدینی: آژانس به دنبال بازی سیاسی است!

سایت تسا بهانه است، بیانیه ضد ایرانی نشانه است!

 کارشناس امور بین‌الملل با اشاره به تلاش آژانس در دسترسی به دوربین‌های فرابرجامی گفت: گروسی در مورد سایت تسا بهانه‌جویی می‌کند. پس از عملیات خرابکاری در آن سایت، آیا جمهوری اسلامی نباید زمانی داشته باشد تا بتواند ابعاد امنیتی این ماجرا را بررسی کند تا ببیند چگونه این اتفاق روی‌داده است، اقدام جمهوری اسلامی ایران ازلحاظ حقوق بین‌الملل منطقی است. اجازه بازرسی‌ها در چارچوب NPT داده‌شده است و ایران فرا پادمانی هیچ تعهدی به آژانس ندارد.

عابدینی خاطر نشان کرد: دولت روحانی بدون مجوز مجلس شورای اسلامی اقدام به اجرای پروتکل الحاقی و کد اصلاحی کرده است. جمهوری اسلامی ایران وقتی دید دولت‌های غربی به تعهدات خود پایبند نبودند، در چارچوب بندهای ۲۶ و ۲۷ به دنبال کاهش تعهدات رفت. کاهش تعهدات ایران اقدامی شبانه نیست، ما به‌صورت کاملاً روشن اعلام کرده‌ایم که تا وقتی آمریکایی‌ها به تعهدات برجامی عمل نکنند؛ مسیر معکوس را پیش خواهیم رفت.

فریدون عباسی: گروسی دروغ می‌گوید؛ بازرسی‌ها طبق روال ادامه دارد/ حسن عابدینی: آژانس به دنبال بازی سیاسی است!

هدف از تلاش برای دیدار با رئیسی طراحی توطئه سیاسی است

 عابدینی با اشاره به علاقه بیش‌ازحد گروسی به دیدار با مقامات سیاسی در ایران گفت: آژانس می‌خواهد در چارچوب مذاکره با مقامات سیاسی زمینه‌ای برای بازرسی‌های فرا پادمانی را ایجاد کند، درصورتی‌که طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت حق چنین کاری را ندارد. و البته دولت آقای رئیسی برخلاف دولت قبل از آن هیچ‌گاه در این مسیر وارد نخواهد شد. آژانس اگر به همین مسیر غلط اصرار کند، ایران در گام بعد اقدامی بزرگ‌تر انجام داده و پروتکل الحاقی لغو خواهد شد. دولت‌های زورگو و بدعهد غربی باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران مذاکره برای مذاکره را نمی‌خواهد. مذاکره باهدف کشتن وقت را نمی‌خواهد. مذاکره در سطح برابر باید صورت بگیرد.

جمهوری اسلامی ایران هرگز میز مذاکره را ترک نکرده است و همواره از مذاکره حمایت می‌کند، اما مهم‌ترین موضوع آن است که اروپایی‌ها باید این مسئله را درک کنند که باید در چارچوب وظایفی که از سوی آژانس مشخص کرده حرکت کنند. و آژانس نیز تنها در چارچوب بحث‌های حقوقی و فنی واردشده و در بحث‌های سیاسی و تحت تأثیر القاء آمریکایی‌ها نباشد.

فریدون عباسی: گروسی ماشین پرونده‌سازی آمریکایی‌هاست

فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره سفر گروسی به ایران گفت: او از همان روز اول انتخاب نماینده انحصاری پرونده سازی علیه ایران بوده است؛ عباسی ادامه داد: آژانس به تأسیساتی که به‌عنوان سایت هسته‌ای از سوی ایران معرفی‌شده است، بازدیدهای دوره‌ای و سرزده دارد. مدل بازدیدها، بستگی به نوع فعالیت‌های آن سایت دارد و نوع بازدید نیز بر طبق NPT صورت می‌پذیرد.

آژانس در آخرین مجادلات ادعا می‌کند که می‌خواهد از وضعیت دوربین‌های خود در سایت تسا مطلع شود؛ این سایت هسته‌ای توسط عوامل مزدور دشمن آسیب جزئی دیده است. ما می‌گویم باید موارد امنیتی برطرف گردد تا بازرسی‌ها به روال عادی برقرار شود؛ پرونده‌های گذشته نشان داده که حتی اگر آژانس به‌قصد جاسوسی نیز وارد نشود، جزئیات اطلاعات را در اختیار دشمن قرار داده و باعث تحرک آن ه می‌شود، ازاین‌رو تصمیم‌گیری درباره سرنوشت این دوربین‌ها در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و ما باید تصمیم بگیریم که سطح دسترسی را در چه حدی تعیین کنیم.

فریدون عباسی: گروسی دروغ می‌گوید؛ بازرسی‌ها طبق روال ادامه دارد/ حسن عابدینی: آژانس به دنبال بازی سیاسی است!

گروسی حق دیدار با رئیسی را ندارد

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی درباره درخواست دیدار گروسی با رئیسی گفت: مدیرکل آژانس مأموریت گفت‌وگوی سیاسی ندارد و آژانس یک سازمان تخصصی است. درخواست گروسی برای دیدار با رئیس‌جمهور کشورمان در حیطه خواسته‌های او نیست؛ گروسی درنهایت می‌تواند با رئیس سازمان انرژی اتمی و همتایان خود دیدار کند؛ هدف مدیرکل آژانس از ارائه چنین درخواست‌های نامعقول بالا بردن سطح تماس برای بهره‌برداری سیاسی است. تجربه به ما نشان داده است که آن‌ها پس از بازدید از ایران معمولاً برای خوشایند کشورهای دیگر حرف‌هایی می‌زنند.

ما باید منافع خودمان و مصلحت خود را در ارتباط خارجی در نظر بگیریم و انتظار نداشته باشیم که آن‌ها با ما دوستی داشته باشندم باید مطابق مصوبه مجلس (قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها) برخورد کنیم، یعنی نباید دسترسی بیش از آنکه مجلس اجازه داده است را به بازرسان آژانس بدهیم، مگر آنکه ما توافق جدیدی با آن‌ها صورت بپذیرد. یعنی غربی‌ها به تعهدات برجامی عمل کنند، ما هم به تعهدات گذشته برگردیم، در غیر این صورت آن‌ها حق بهره‌برداری از دوربین‌های غیر از پادمان نخواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    31 4
    وقتش گروسی وغرب ادب بشوند تابهخواسته‌های بحق ايران پاسخ مثبت بدهند
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      10 1
      احسنت، دقيقأ همینطوره!!
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      1 0
      - لازمه ايمان به خدا، تقوا و پرهيزكارى است. «يا أيّها الّذين آمنوا اتّقوا اللّه» - همواره بايد ايمان خود را عميق تر كنيم. «آمَنوا... آمِنوا» - هر يك از ايمان وتقوا سهمى از رحمت است. «آمَنوا اتّقوا... كفلين من رحمته» - مؤمن متّقى، هرگز در بن بست قرار نمى گيرد. «آمنوا اتّقوا... يجعل لكم نوراً...» - مؤمن، معصوم از گناه نيست، ولى متّقى است و با سپر تقوا به ميدان مى آيد. لذا خداوند خطاهاى او را مى بخشد. «اتّقوا اللّه... يغفر لكم و اللّه غفور رحيم» - در دريافت الطاف الهى، سنّ و نژاد و قبيله و ادعا ملاك نيست، ايمان و تقوا ملاك است. «اتّقوا اللّه و آمنوا... يؤتكم كفلين من رحمته»
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      1 4
      حق چی هست؟ بتن ریزی؟ این حق است؟
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      1 0
      قیافه اش یادآورشیپورچی روباه مکارودروغگوهست
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    21 2
    یک بچه هم فهمیده آژانس دنبال چی هست شما ها هنوز نفهمیدین و یا از عمد خودتان را به نفهمی می زنید در در دو دهه
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      1 0
      ما مردم عادی این رو فهمیدیم که آژانس ها و سازمانهای بین المللی چیزی جز اهرم های فشار از طرف آمریکا و انگلیس و فرانسه نیستند اما مشکل اینجاست که بسیاری از مقامات و مسئولین کشورمان این را نمی فهمند یا خودشان را به نفهمی می زنند. خود نظام جمهوری اسلامی مقصره که به این افراد در ۴۰ سال گذشته فرصت رشد و نمو داده. حالا دیگه خیلی دیر شده چون تمام بخشهای مختلف را همین افراد اشغال کرده اند. در تمام ادارات ابتکار عمل دست همین افراده. دلسوزان و طرفداران واقعی نظام به حاشیه رانده شده اند. هر قدر هم که افراد خوش نیتی مثل آقای رئیسی بخواهند برای ایران کار کنند بازهم بدون همراهی بدنه اداری و حلقه های وابسته به این افراد غرب گرا نمی توانند کاری انجام دهند. چند سال پیش شخصا با گوشهای خودم از یکی از مسئولان نظارتی کشور که هنوز هم در قید حیات هستند و در این پست حضور دارند شنیدم که اگر برای حقوق و مزایای مدیران سقفی تعیین شود مدیران انگیزه های خود را از دست می دهند یا از کشور مهاجرت می کنند و به همین دلیل تصمیم مجلس شورای اسلامی را تایید نکردند. از همین تاریخ بود که قطع امید کردم. چون کشورهای خارجی به دنبال مدیران ما نیستند. اگر به نیرویی نیاز داشته باشند فقط و فقط کارشناس ماهر و خبره است نه مدیران شکم گنده بی درد فرصت طلب که فاقد غیرت ملی و دینی هستند.
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    5 13
    دمت گرم مهندس عباسی . اما یک نکته فراموش نشود : دم آخر نرمش قهرمانانه خواهیم کرد !!
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      13 1
      دم جناب عباسی گرم ولی برای نرمش قهرمانانه اونم از نوع یواشکیش آدم باید خیلی "ظریف" عمل کنه که ایشون خوشبختانه تو اون خط نیست!!!!!
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    13 3
    اینها همش بخاطر دولت ذلته که اینا واسه ما شاخ شدن. البته درست میشه و حد خودشونو میفهمن
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    7 1
    خب چرا راش میدید اعصاب ادم خورد میکنید
  • علی IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    7 1
    بهترین راه خروج از اژانس است اینها مهره امریکا و غرب هستند و عامل انها در فشار به ایران
  • ایرانی NL ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    9 1
    اقا از NPT بیایم بیرون دیگه
  • US ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 10
    یه زمانی رو حرف های منابع غربی حساب باز می کردند و با استناد بهش داخلی ها رو تخریب میکردند حالا گروسی دروغ می گوید....
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    5 0
    یعنی کسی هم هست که ندونه آژانس اتمی تحت هدایت غربیها اداره می شه؟؟ واقعا نیاز به این همه قلم فرسایی بود؟ ایران باید قدرت علمی و نظامی و اقتصادی خودش را بالاتر ببره وگرنه دیر یا زود کفتارهایی مثل آمریکا و انگلیس و فرانسه ایران را تکه تکه می کنن.
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      3 0
      امریکا و 3 کشور خبیث اروپایی هیچ غلطی نمی توانند بکنند اما ایران باید از جهت اقتصادی و نظامی تقویت بشود.
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    10 0
    نه‌تنها رئیس جمهور حتی وزیر خارجه هم حق دیدار با گروسی رو ندارن. اگه مسئولیت غیرت دارن نباید تن به خواسته‌های تحقیرآمیز و بی‌اساس دشمنان بدهند
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 2
      هیس!
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    8 0
    ديگه راهش ندید!
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    7 0
    گروسی آن‌قدر غرق بازی در سناریو آمریکایی‌ها شده است که گاهی فراموش می‌کند روز قبل‌تر چه گفته است// احتمالا عین بایدن شده آلزایمر گرفته
  • محمد IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    احتمال قوی مردم عزیز و آگاه ما می دانند که این آقای « رافائل گِروسّی » آرژانتینی تنها دانش آموخته علوم سیاسی و روابط بین الملل است و کوچکترین تخصصی در علم فیزیک و دانش اتمی و هسته ای ندارد. او در چد کشور سفیر آرژانتین بوده و با میل و اراده امریکا و غرب مدیر کل آژانس شده است.
  • علیرضا IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    والا دروغگو تر ازش نیست
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 1
    این عباسی شغلش چیه؟
  • ایرانی IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    آقای زالی میگه به نماینده های سازمان بهداشت جهانی دروغ گفتیم
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    این بنده خدا عباسی در زمان روحانی گفته مذاکره حرام حالا چرا یک دفعه حرام را حلال اعلم کرده خدا می داند بابا برجام بد اگر دندان درد داری بکش بنداز دور اما همه حرفها دروغ بود مرگ بر منافق مرگ بر امریکا
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    2 2
    شما که قبلا میگفتین اونا(غربیها) راست میگن؟؟؟؟؟
    • عباد IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      0 0
      غرب و امریکا همیشه دشمن شرق از انها بد تر اما اگر مرد باشی مذاکره هیچ وقت بد نیست
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    چی بگم
  • jjb IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 0
    این گروسی رو فقط باید با پس گردنی از ایران بیرون می کردیم که اینقدر پررو نشه.
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 1
    جام زهر
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      2 0
      بنوشید ملت را خلاص کنید
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 0
      بدبخت غربگدا، چهل و دو ساله، شش ماه شش ماه عمر جمهوری اسلامی را تمدید می کنید. صدام را شیر کرده بودید که مثلا کار جمهوری اسلامی را تمام کنه بزور دخالت مستقیم از دست جمهوری اسلامی نجاتش دادید.
  • ابوالفضل IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    دروغگو هستن
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    همه دروغ میگن فقط ما خوبیم.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    اف به کسانیکه قرار داد نخوانده عجولانه برای خدمت به غرب امضا کردن .ایران را گرفتار این کفتاران خون اشام امثال گروسی واتحادیه اروپا وامریکا هم که جای خودش کردن اف براین بیسوادی برخی فکر میکنند چون انگلیسی بلدن سیاست هم دارن ایران را حراج جهانی کردن وسالیان متوالی گرفتار این کفتارهای جهانی جنایت پیشه کردن بعد رسانه ای اتشبار انها اورا قهرمان معرفی کردن قهرمان البته قهرمان نابودی هستن ای قه مان پایمال خون شهدای هسته ای قهرمان خنده با مسئولین غربی
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    بحث انرزی صلح آمیز هسته ا ی ایران به جهت دشمنی آمریکا و اروپا سیاسی شده است و این مسئله را خود کشور های لا مروت و بدور از انسانیت غربی ها می دانندو این طور دامنه دار گردیده و الکی و بی جهت کش داده اند .
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    وضعیت بایدن در انتخابات دوره بعدی اعضای کنگره و سنای امریکا بسیار نگران کننده است. ب احتمال زیاد جمهوری خواهان در سنا اکثریت خواهند بود و بایدن ب یک رییس جمهور لنگ و پا شکسته تبدیل خواهد شد که دیگر نمیتواند کاری از پیش ببرد. باید منتظر بود و حرکات او را زیر نظر گرفت تا در زمانی که برای نجات خودش عقب نشینی می کند حداکثر استفاده برده شود.
  • عبدالله IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    بطور مخفیانه فناوری بمب اتم رو رو طراحی و آماده داشته باشید و اگر شد هم بسازید ، داشتن مخفیانه بمب اتم از مزایای امنیت ملی و ارضیش اگر بگزریم راه برای مذاکره و یا هر چیز دیگه ای رو تضمین میکنه
  • امىر IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    سلام بندھ پىشنھاد مىدھم اگر گروسى بدنبال ملاقات است باىد از فرزندان و خانوادھ محترم شھداى دانشمند ھستھ اى دىدار کند و بدنبال پىگىرى حقوق شان باشد
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    افسار این رئیس آژانس جاسوسی هسته ائی در دستان پر مهر و عطوفت آمریکای بدنهاد است و اوست که هر کجا که دلش میخواهد مثل گوسفند این رافائل کذاب و نگون بخت را به دنبال خودش میکشد.
  • شهین عالی IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    اجازه وروده گروسی را به ایران ندهند . مذاکره بی حاصل و به نفع امریکا فایده ای ندارد. تو را خدا خون شهدا را با مذاکره با دشمن پاک نکنید. قاطع باشید با کفار.
  • کارمند ساده IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    آیا در آیین نامه های آژانس برای شکایت از تناقض گویی ها و عدم اطلاعات از شرح وظایف توسط این فرد چیزی وجود دارد ؟ اگر آری چرا ایران این کار را نمی کند.... بدرود
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    آژانس انرژی اتمی باید بی طرف باشد و وابسته به کشوری نباشد،لذا آژانس اتمی نگرانی ایران را در مورد برنامه هسته ای اسرائیل را بر طرف نماید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس