کد خبر 1290115
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
مصرف خودسرانه ویتامین‌ها ممنوع

در حال حاضر برخی از صفحه‌های مجازی با سوء استفاده از ناآگاهی مردم مدعی می‌شوند که مصرف ویتامین D می‌تواند احتمال ابتلا به کرونا را کاهش دهد.

به گزارش مشرق، دکتر بهمن صبور، گفت: بر اساس قانون تمام مکمل‌ها و مواد محرک در دسته‌بندی دارویی به شمار می‌آیند و باید استانداردهای تولید و عرضه دارویی را داشته باشند.

وی افزود: برخی از مردم به‌اشتباه تصور می‌کنند مصرف ویتامین‌ها به تجویز پزشک نیاز ندارد و می‌توانند به طور خودسرانه این مکمل‌ها را مصرف کنند.

نایب‌رئیس انجمن داروسازان ادامه داد: در حال حاضر برخی از صفحه‌های مجازی با سوء استفاده از ناآگاهی مردم مدعی می‌شوند که مصرف ویتامین D می‌تواند احتمال ابتلا به کرونا را کاهش دهد، درحالی‌که مصرف کنترل‌ نشده این ویتامین می‌تواند عوارض خطرناکی برای بدن به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: متأسفانه بسیاری از فعالان ورزش بدنسازی بدون دستور پزشک و به طور خودسر مکمل‌های متعددی را مصرف می‌کنند و از قبال مصرف همین مکمل‌ها آسیب‌های متنوعی را تجربه می‌کنند.

صبور در خصوص مصرف خودسرانه ویتامین c، اظهار کرد: مصرف روزانه بیش از هزار میلی‌گرم ویتامین c می‌تواند زمینه مناسب برای بروز سنگ کلیه را فراهم آورد.

وی افزود: تمام فروشندگان آنلاین دارو باید تمام ضوابط و آیین‌نامه‌های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را رعایت کنند.

این داروساز که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: فروشندگان آنلاین دارو - افراد حقیقی - باید صلاحیت فنی و حرفه‌ای در حوزه دارو داشته باشند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    کدام تحقیق و پژوهش را جامعه پزشکی و داروسازی کشور در مورد میزان مورد نیاز بدن به ویتامینها و املاح انجام داده اند که براساس آن مردم راهنمایی شوند؟ مثل نتیجه برجام تقریبا هیچ! در مورد میزان مورد نیاز بدن به ویتامینها و املاح دپژوهشها و نظرات متفاوتی وجود دارد و با هم رقابت میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس