3025723.jpg

تصمیم دمشق برای پاکسازی کامل استان های حلب و ادلب، ترکیه نگران را به این نتیجه رسانده که در شمال غرب سوریه جایی نخواهد داشت و باید برای نجات چندین هزار تروریست اجاره ای و چند ملیتی دست به یک خطر بزرگ

سرویس جهان مشرق؛ وضعیت گروه های مسلح در جنوب سوریه (استان درعا) تا حدود زیادی تعیین تکلیف شده و با برچیده شدن بساط آنان حالا زمزمه یکسره کردن کار گروهک های  تروریستی در مناطق اشغالی استان های حلب و ادلب به گوش می رسد.

نگرانی های دمشق در خصوص مناطق جنوبی پس از ۱۰ سال تنش و درگیری کاهش چشمگیری یافته است و در مقطع فعلی با خیال راحت تری نسبت به گذشته می تواند مانور قدرت دهد و گزینه پاکسازی را برای مناطق اشغالی شمال غرب کشور انتخاب کند.

حملات گسترده جنگنده های روسی و سوری در روزهای اخیر علیه مواضع تروریست های مورد حمایت آنکارا در مناطق مختلف استان های حلب و ادلب از جمله محور «دارعزه، احسم، حومه الفوعه و کفریا و ...» نشانه هایی از عزم دمشق برای آزادسازی مناطق اشغالی در این محور است.

یگان های موشکی و توپخانه ارتش سوریه هم به صورت مستمر مقرهای گروهک های تروریستی را در مناطق مختلف استان ادلب (لوزه، جسرالشغور، مرعیان، حرش باتنته و...) هدف قرار می دهند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آورده اند که نشان می دهد خبرهایی در راه است.

از سویی دیگر، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در خطوط مقدم جبهه های نبرد با عناصر تروریستی در استان های حلب و ادلب مستقر و برای پاکسازی مناطق اشغالی در حال آماده شدن هستند.

جزئیاتی از آمادگی ارتش سوریه برای عملیات در حلب و ادلب/ سناریوی جدید آنکارا برای نجات تروریست‌های اجاره‌ای چیست؟ + نقشه میدانی و عکس

این نیروها که پیشتر توانایی های خود را در عملیات موفقیت آمیز پاکسازی جاده   «حلب - دمشق» و آزادسازی سایر مناطق اشغالی از جمله «حلب، دیرالزور، ادلب» نشان داده اند حالا عزم خود را برای نقره داغ کردن تروریست های مورد حمایت آنکارا در محور شمال غرب جزم کرده اند.

به گزارش مشرق، ترکیه هم از تصمیم دمشق و جبهه مقاومت برای آغاز عملیات آزادسازی مناطق اشغالی آگاه شده و خوب می داند در نهایت گزینه و راهی جزء عقب راندن نظامیان خود و گروهک های تروریستی از این محور ندارد و به همین دلیل به دنبال ماجراجویی جدید است.

آنکارا دریافته به عنوان اشغالگر در خاک سوریه شناخته شده و از سویی دیگر حمایت همه جانبه نظامی از تروریست ها در حلب و ادلب نتیجه ای ندارد و آب در هاونگ کوبیدن است و همین مسئله باعث شده برای اشغال مناطق تحت تصرف نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا) برنامه ریزی کند.

بدون شک دولت ترکیه با پر رنگ کردن خطر شبه نظامیان کُرد در مناطق مرزی راه را برای آغاز عملیات باز می کند اما در اصل همه توانش را به کار می گیرد تا تروریست هایی که از مناطق اشغالی حلب و ادلب رانده می شوند را به مناطق شمالی سوریه انتقال دهد.

نباید فراموش شود، چند هزار تن از نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه با تجهیزات نظامی سنگین در قالب ۷۹ پایگاه و ایستگاه نظارتی به صورت غیرقانونی در مناطق اشغالی استان های حلب و ادلب مستقر هستند اما این مقرها به شدت آسیب پذیرند و در صورت آغاز عملیات به راحتی توسط یگان های توپخانه و موشکی ارتش سوریه و جبهه مقاومت هدف قرار خواهند گرفت و آنکارا با اطلاع از این موضوع به فکر اشغال مناطق جدید در شمال سوریه است.

جزئیاتی از آمادگی ارتش سوریه برای عملیات در حلب و ادلب/ سناریوی جدید آنکارا برای نجات تروریست‌های اجاره‌ای چیست؟ + نقشه میدانی و عکس
آرشیو

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، در روزهای اخیر چند کاروان از نیروهای ارتش ترکیه با تجهیزات نظامی به مناطق هم مرز تحت تصرف شبه نظامیان کُرد اعزام شده اند و این تحرکات در راستای سناریوی جدید آنکارا است.

اشغال مناطق راهبردی در استان رقه از جمله عین عیسی یکی از اهداف اصلی ترکیه در شمال سوریه (محورهای تحت تصرف شبه نظامیان کُرد) است چرا که این منطقه، نقطه اتصال «قامشلی» به «کوبانی» است و تصرف این بخش، مسیر نیروهای سوری از شهر رقه به سمت کوبانی، منبج و مناطق شمال شرقی را مسدود می کند.

با سیطره کامل ترکیه بر منطقه بسیار مهم «عین عیسی»، مسیر کمک رسانی شبه نظامیان کُرد از سمت مناطق تحت تصرف در استان های «الحسکه و دیرالزور» به سمت منبج و کوبانی قطع و این به معنای از دست رفتن این دو شهر است.

البته باید توجه داشت کار برای آنکارا در شمال سوریه راحت و ساده نیست چرا که نیروهای ارتش سوریه در جریان اتفاقات و توافقات دو سال گذشته در محورهای مختلف از جمله «عین عیسی، کوبانی، منبح و بخش هایی از استان حسکه و دیرالزور مستقر شده اند و انجام هر حمله ای از سوی ترکیه به معنای اعلان جنگ علیه دمشق است.

جزئیاتی از آمادگی ارتش سوریه برای عملیات در حلب و ادلب/ سناریوی جدید آنکارا برای نجات تروریست‌های اجاره‌ای چیست؟ + نقشه میدانی و عکس

به گزارش مشرق، آمریکایی ها در جریان اشغال شهر «عفرین» توسط نیروهای اشغالگر ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی مورد حمایت آنکارا به کُردها پشت کردند اما به شدت از نزدیک شدن آنان به ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت هراس دارند و به همین دلیل احتمال دارد به ترکیه اجازه مانور بیش از حد ندهند مگر این که راهبرد آنان در شمال سوریه تغییر کرده باشد یا قصد معامله دیگری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 84
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • نوید IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    اردوغان در نشت سوچی از پوتین درخواست معامله شمال ایران(آذربایجان و کردستان) با ادلب کرده البته پوتین به این کار راضی هس چون ایران اونوقت از روسیه کمک می خواد و مثل سوریه پایگاه در اختیار روسیه قرار می دهد و برا این کار دارن زمینه سازی میکنن هوشیار باشین.
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      43 11
      مطمئن باش ارتش سوریه و نیروهای محور مقاومت درس به یادماندنی رو به اردوغان و تروریست ها میدن. در جنگ متغییرهای زیادی وجود داره که با چندتا پهباد نمیشه وضعیتش رو تغییر داد. عاقبت اردوغان دیدنیه.
    • NL ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      31 5
      فازت چیه؟ شمال ایران مگه مال روسیه هستش که ... ادلب هم مال سوریه هستش که به زودی از دست تروریستا درش میاره.
    • DE ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      29 6
      حالا من بیام هر روز بگم رجب عمرش کفاف نمیکنه تا این چیزا رو ببینه. رجب رفتنیه...رجب مُرد. مرگ بر دیکتاتور خون آشام. رجب_هیتلر_عردوغ.
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      26 3
      بشین بابا چرت و پرت نگو
    • US ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      41 8
      نادان می دانی چه می گویی مگر ایران کشور ضعیف و تحت سلطه است که کشوری بی ثبات با امنیت و اقتصاد شیشه ای مثل ترکیه بخواهد با روسیه بر سر شمال و غرب ایران معامله کند . تمام معادلات منطقه به دست ایران ترسیم میشود و مطمئن باش در آینده ایران به دنبال اصلاح سرزمینی خود که بخشی از آن در همین ترکیه خواهد بود دست خواهد زد
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      21 3
      این رویاها رو بعضی در خواب میبینن که تعریف میکنن.
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      20 9
      میمیریم ادلب رو پس میگیریم
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      37 9
      از اون پانترک های درجه یکی برو به فکر بند شلوار دولت اردوغان باش که با سقوظ لیر و کمبود بنزین داره میفته از مادر نزاییده کسی بخواد به ایران چپ نگاه کنه چه عثمانی های خدانشناس چه روسیه بنظرم شما باید هوشیار تر باشی این راهی که دارین میرین اربابتون امریکا خیلی وقته رفته الانم از منطقه اخراج شده یادتون باشه از این دنیا اخراجتون نکنیم با ال علی و ولایت هرکی درافتاد ور افتاد (یا علی)
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      12 1
      روسیه همچین قماری نمیکند
    • رضا IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      4 1
      از موتوری جنس نگیر
    • ناشناس IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      5 2
      نقش اردوغان و پادشاه اردن در تجهیز تسلیحاتی و تامین نیروی انسانی داعش و عربستان و قطر در تامین مالی داعش بی بدیل بود و اسد کاملا در حال نابودی بود،به نظرم اردوغان باقیمانده داعش را به مرزهای شمالی و شرقی ایران منتقل خواهد کرد، والبته ایران برای موازنه قوا باید از جدایی طلبان در ترکیه حمایت کند.
  • US ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    ترکیه تصمیم خودشو گرفته قصد ضربه زدن درس دادن به ارتش سوریه و روسیه را دارد
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      29 9
      ترکیه چیه که تصمیم بگیره وگرنه به یونان یا ارمنستان حمله میکرد که به منبع نفتی برسه چیزی که داره اتفاق میوفته اسرائیل بدجوری از بازپس گیری جولان ترسیده نمی خواهد سوریه با بشار جون بگیره
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      52 17
      تركیه سگ كی باشه؟!
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      37 4
      پاشو صبح شده برو مدرسه
    • اراز IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      26 17
      تورچیه عددی نیس در حد این حرفا نیس
    • 9 NL ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      5 5
      اوکی ولی حرفت رو تو یه کامنت بگو
    • US ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      17 5
      اکه بخواد ضربه‌بزنه باید تا دمشق بیاد. ادلب رو که با اسنپ هم میشه رفت.
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      9 2
      این پرچم برات خیلی آبرو ریزی چقدر گرفته ای ؟ آخر عاقبت ندارد آب روی خودت را می بری !!
    • CA ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      13 4
      چنان بلایی سر این کشور اشغالگر بیاورند که از جنگ جهانی دوم به این طرف دیده نشده باشه. هر چند اردوغان تغییر نخواهد کرد ولی ارتش متجاوز همراه با تروریست های اجاره ای از ریشه کن خواهند شد.
  • علی اکبر CA ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    21 99
    فعلا که ارتش ترکیه کاملا مسلح آماده دفاع از ادلب هست، پس بهتر رزمندگان مقاومت فکر ادلب رو از کلشون بیرون کنن، و الا ضربه سختی خواهند خورد
    • ترابیان JP ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      17 3
      زمانی که ۸۵ درصد خاک سوریه در اشغال داعش بود همین اردوغان و تمام کشورهای غربی پشت سر تروریست ها بودند و هیچ غلطی نتوانستند بکنند و سوریه آزاد شد اردوغان سگ کی باشه همه خاورمیانه باید از ایران اجازه بگیرند فعلا که در ۴ کشور خاورمیانه بالاتر از حزب ا... لبنان داریم
  • US ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    18 77
    بهتره ارتش سوریه زیاد زیاد در کارهای ارتش ترکیه دخالت نداشته باشه تجربه دو سال قبلدر مواجه با ترکیه را بیاد بیاره براش بهتره
    • US ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      38 12
      بهنره کشور۸۰ میلیونی ترکیه حواسش به ۳۰میلیون کرد درون کشورش باشد
  • US ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    14 61
    ارتش سوریه باید مواظب باشه توسط پهپادهای ترکیه شکار نشود مخصوصا در عملیات جدید ترکیه قصد دارد پهپاد جدیدش اکینجی را تست عملیاتی بکند
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      15 3
      تو ینفری و معلومه چجوری ترسیدی محور مقاومت مسولیت حفاظت از سوریه رو به عهده میگیره ارتش سوریه میره به جنگ ترکیه با سامانه های ایرانی و موشک هایی که قراره تو استانبول و انتالیا پیاده بشن اونوقت ببینم کسی تو ترکیه هست که برقصه و بگرده(خودشون اردوغان رو برکنار می کنن)
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      23 17
      پایگاه امریكا توی تنف خاك شد، بعد از تركیه میترسی بزدل؟!
    • وطن دار IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      18 8
      ارتش ترکیه می‌دونه هم از طرف جامعه جهانی و هم اتحاد دیه اروپا و هم همسایگان از قبیل ایران ،عراق تحت فشار و متجاوزه وراهی جز عقب نشینی نداره دنبال بهانه عقب کشیدن بدون آبروریزیه برا همین در نشست سوچی با روسیه توافق کرده هوای کار رو برای عقب نشینی آبرومندانه داشته باشه .حالا یه الدروم بلدرومی هم می‌کنه که همان ا‌دامه قمپز در کردن در جنگهای زمان عثمانی با ایرانه .
    • US ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      19 7
      همین که داری فارسی مینویسی یعنی ذهن تو نوسط ایران فتح شده است.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    16 6
    زیادی زور زیادی میخوان بزن! این دفعه اقایی رئیسی هست! بدجوری ضایع میشن! .. نیروهای مقاومت یک اشی براشون پخته که خودشون هم خبر نداره! ..
    • FR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      2 0
      آش خوبه
  • كورش DE ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    21 6
    پانتركيسم و اردوغان ضربات سختي از مقاومت خورده اند و به زودي از تمام مناطق اشغالي دور انداخته خواهند شد.
  • US ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    8 14
    دو سال پیش ارتش ترکیه چنان ضربه ای به ارتش ترکیه زد که تا دو سال ادلب به یادش نمی افتاد اگر این بار هم خطایی ازش سر بزنه چنان ضربه ای می خورد که مادام العمر ادلب و شمال سوریه یادش نیاد
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      13 1
      اردوغان یهودی صهیونیست از درون دیگه پوسیده و به زودی شکست سنگینی از نیروهای مقاومت خواهد خورد
  • US ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    19 6
    سوریه یاید جایی باشد که تفکرات نئو عثمانی اردوغان در آن دفن میشود .ایران و روسیه و سوریه باید تمام امکانات خود را برای گوشمالی به ترکیه و تروریست های تحت حمایت این کشور در شمال سوریه بدهد و اردوغان این سرسپرده آمریکا و اسرائیل را برای همیشه به زباله دان تاریخ بفرستد
  • LU ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    20 7
    رجب داره میمیره. یکی میخواد خودش را نجات بده
    • US ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      5 2
      بیماری گرفته؟
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    20 6
    وقتشه درس عبرتی به اردوغان داده بشه!!
  • US ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    13 3
    ترکیه با یونان سوریه عراق ایران ارمنستان وارد جنگ سرد شده ایا موضع این نیست اجلاسی اتحادیه ای بین این کشورها تشکیل بشه؟؟
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    6 25
    عین دو سال پیش ارتش مزدوران بشار اسد پودر میشه.
  • US ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    23 3
    گلوبالیست ها از جمله بایدن ترکیه با کردها تجزیه خواهد کرد. بایدن خودش گفته اردوقان رو با انتخابات زمین میزنم. واحد پولشون یک چهارم شده. کشور کردستان ازاد نصف سرزمین ترکیه را جدا میکنه. طرح تجزیه خاورمیانه‌در سنای امریکا تصویب شده و تنها قدرتی که تابحال جلوی سنای امریکا ایستاده (چین ایران روسیه) هستند
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    17 4
    اردوغان آرزوی امپراتوري رابه گور خواهد برد نوکر صهیونیست
  • US ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    21 10
    ترکیه مشخصات ذاتی برای ابرقدرت شدن نداره. برای ابرقدرت شدن مثلا باید اقتصادتون درمقابل حمله مقاوم باشه ولی توریست ها با یک ترقه فرار میکنند. شکل نقشه کشور ترکیه هم مشکل داره عرض کشورش کم هست. از نظر قومی هم‌چون دولت ترکیه نژادی است عملا تا حتی مصف جمعیت که کردها و علوی ها هستند در ترکیه مردم بحساب نمیان و دشمن بحساب میان.
  • US ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    16 9
    رییس جمهور ترکیه اصلا ترک نیست بلکه از طرف مادر یهودی هست یک کارمند اصراعیل هست و پس از تجزیه ترکیه هم اردوقان حقچق یازنشستگی اش رو از اصراعیل میگیره
  • US ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    8 4
    چندین بار در تاریخ هر وقت دست ترکیه‌ای ها به آذری ها رسیده از اذری ها کشتار و تجاوز کردن. انقدر که عثمانی از اذری ها کشت ارمنستان نکشت
  • US ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    10 5
    آخی ترکیه حیوونکی همین کنار مرز هایش هم نمیتونه راحت در سوریه بمونه؟ من فکر کردم ادلب حالا در مرکز سوریه قرار داره.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    24 7
    در اواخر دوره عثمانی جریان پانترکیسیم باعث تجزیه کشورشان شد و ان شاالله اینبار هم ترکیه تجزیه و کوچکتر و در نهایت برای همیشه نابود شود.
  • US ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    27 8
    ترکیه بعنوان استان لیدیه ایران باید هرچه زودتر به خاک اصلی ایران بازگردد.‌ آن روز نزدیک است.
    • موز چکیتا IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      2 11
      برو بگیر
  • US ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    13 6
    رجب‌برای پرت انحراف افکار عمومی کشورش از سقوط اقتصادی اینکارها رو میکنه. مثل مردهدای که قبب مرک دست و پا میزنه. رجب خودشم میدونه تجزیه ترکیه نزدیکه چون باباش بایدن دستورش رو داده.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    20 6
    سیلی محکمی به اردوغان لازمه
  • US ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    23 13
    ایران بعد از ۲۵۰۰ سال دوباره به مدیترانه رسیده است. سیمرغ ایران دوباره پرگشوده و اینبار زره سبز شیعه بر تن دارد.
  • US ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    19 6
    ایران پهباد آمریکایی میزنه کشتی انگلیسی توقیف میکنه ارتش چندملیتی داعش سرنگون میکنه. اونوقت همه ارزوی رجب‌ادلب هست.
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      6 5
      ایران
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    13 8
    با سقوط اردوغان در انتخابات آتی، تروریست های تحت حمایتش بدون حامی خواهند شد و از درون متلاشی خواهند شد. شاید چندان نیازی به جنگ هم نباشد.
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    18 7
    خدا ترکیه و اردوغان را نابود کند خیلی به اسلام و مردم منطقه صدمه زدن امیدوارم مردم ترکیه این مایه ننگ را از خودشان دور کنند و گرنه تا ابد بد نام می شوند - به امید خدا پیروزی با رزمندگان اسلام است برایشان دعا میکنیم
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    15 5
    ۱۱۰۱ ادلب در ترکیه قرار داره یا در خاک سوریه است که ارتش ترکیه بخواد از آن دفاع کنه اصلا آنجا چه غلطی می کنه . انشالا..با خواری وذلت فرار را بر قرار ترجیح میدهد
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      4 2
      عصر عصریه که با دعوا ونفرین کاری ازپیش نمیبرین
  • ملت IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    22 8
    پان ترکها باد تو پوستشان رفته وخیال ورشان داشته توافق با روسیه باعث طول عمر تروریست‌های ترکیه در خاک سوریه شده وکمک ایران باعث حضور ترکیه در باکو شده اما اینبار ترکیه دچار اشتباه شده و منتظر عواقبش بایدباشد
  • مجتبی از زنجان IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    8 5
    آقای اردوغان حقوق۳۰کرد(زازا و کرمانجی)رو چرا نقص میکنی چرا کردها به مناطق غیر کرد می روند مورد حمله نژاد پرستانه قرار میگرند اقلیت های دیگر مثل ارمنی،لاز،چرکس،یونانی و عرب رو چرا نابود کردی کردها رو هم میخواهی ترکیه خالص می کنی اگه خوبه ایران هم این سیستم رو بره مثل میانمار که اقلیت ها رو از خانه و کاشانه و شهر و روستاها بیرون می کنند که بافت شهر تغییر کنه ایران هم بکنه کردها رو نمی تونی چرا استان کردستان تو ترکیه ایجاد نمیکنی اگه راست میگی
  • US ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    17 3
    قطعا ایران تمام قد باید ازسوریه حمایت کنه وگر نه ترکیه عدم دخالت ایران رو به ضعف ایران نسبت میدهد و باید هر روز منتظر سنگ اندازیهای ترکیه باشیم.
  • ناشناس IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    4 3
    حواس ها جمع باشد . موتور محرک اردوغان انگلستان است . علت هماهنگی اردوغان با پوتین هم حمایت مخفیانه انگلستان از اردوغان . و پیوند تاریخی روسیه و انگلستان است. ضمنا انگلستان از اروپا جدا شده و معلوم نیست چه نقشه هایی در سر دارد . مومن باید هوشیار باشد . عکس دو نفره سفرای روسیه و انگلیس در سفارت روسیه معانی زیادی داشت .
  • دادا IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    7 4
    اگر ارتش سوریه عاقل باشد و شرف داشته باشند باید تمام نیروهای ترکیه را قتل عام بکنند چرا که قران هم چنین اجازه ای داده اگر کسی به حریم تو تجاوز کرد باید کشته بشه پس بکشید این پست فطرتان گماشته های اردغان کثیف صحیونیصت را
  • US ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    8 5
    بزودی برد موشک های یمنی به انکارا میرسه.
  • US ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    6 6
    بزودی برد موشک های یمنی به انکارا میرسه.
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    2 13
    صلاح ارتش سوریه در این است که راه فراری برای تروریسته ای ادلب به سمت مناطق امریکایی باز کند چون خطر آمریکا برای دولت دمشق بسیار بسیار بیشتر از خطر چند تروریست به قول شما اجاره ای ترکیه است پس بهتر است بشار اسد اگر عقل داشته باشدترکیه را فقط از ادلب بیرون کند اما در مناطق اشغال شده امریکایی ها راه را برای ترکیه باز کند بهتر است بشار اسد حافظ منافع امریکا و مزدوران اسرائیلی نباشد
  • راستگو IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    13 2
    سلام سران ایران میدانندکه اردوغان رفتارخصمانه ومتکبرانه ای نسبت به ایران داردودیوانه وارهمدست بااسرائیل واذربائیجان درتدارک ضربه زدن به ایران هستن پشت پرده برعکس ظاهرش هست الان وقت ان رسیده که مقاومت ورجبهه حلب یک گوش مالی درست وحسابی به ترکیه بدهدتاحساب دستش بیایدچراکه پیروزی باشکست درسوریه به نام ایران تمام میشودچه اسرائیل درسوریه پیروزشودوچه ترکیه شکست مال ایران است پس برای نبردی سنگین وحماسی اماده شوی ویک تودهنی به ترکیه بزنی که دردیگرجبهه هاشعارپیروزی سرندهدوسرش پائین باشد
    • US ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      0 0
      عالی گفتی دقیقا همینطور هست که بیان کردی.
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    3 12
    تنها نکته اختلاف ایران و ترکیه همین کشور سوریه است وگرنه ترکیه در سایر جاها مواضع هماهنگی با ایران دارد و وجه مشترک زیاید بین دو کشور است همین که ائتلافی در دریای مدیترانه به فرماندهی اسرائیل علیه ترکیه شکل گرفته نشان دهنده اهمیت طرح خاورمیانه بزرگ برای اسرائیل است بهتر است ایران و ترکیه اختلافاتشان را در سوریه با مذاکره حل کنند مثلا همین تروریست های ترکیه مورد عفو واقع شوند یا بتوانند در چهارچوب پلیس محلی یا ارتش سوریه ادغام بشوند
    • پژمان IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      0 1
      این تروریست های مورد حمایت ترکیه مثل جبهه النصره و احرارالشام و جیش الحر و تیپ حمزه، اصلا با دولت سوریه وارد مذاکره نمی شوند. بار ها دولت سوریه گفته بیایین با هم گفتگو کنیم ولی اونها به خاطر تفکرات تند مذهبیشون حاظر به این کار نیستند. در ضمن ترکیه مگه عقلشو از دست داده که نفت سوریه که تروریست ها به یک سوم قیمت بهش میفروشن را کنار بگذاره پس به نفعشه که سوریه همین جوری باشه
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    2 1
    مسولان راست وچپ عمدن 6000000میلیون افغانی را تو این تحریم وتوروم وبیکاری و کورنا وارد ایران کردند تا 6000000میلیون ایرانی بیکار بشند، ثروتمندترین کشور دنیا از لحاظ معادن وانرژی وموقعیت جغرافیایی وسرمایه انسانی نخبه اما بدبخترین وفقیرترین وبیکارترین وافسرده ترین ومجردترین کشور دنیا هستیم ،16000000میلیون مجرد تو ایران هست که سن ازدواجشان گذشته وجمعیت ایران پیر شده وزاد وولدی تو ایران نیست وبجاش افغانی زاد و ولدش زیاد شده، سوغات افغانستان برای ایران عتیاد وبیکاری ونا امنی است، خداوند مسولان راست وچپ را نابود کند ودر جهان ابرویشان برود که به فکر مردم نیستند و همه مردم را از بین بردند ، ایران رکوردار فقر وبیکاری وطلاق وتبعیض وسهمیه بندی علمی و فرهنگی وفساد ناموسی وتوروم ومهاجر واختلاص مسولان بیسواد ومجردترین وگرانی و افسردگی در دنیا است ،دین ودنیا را از مردم گرفتند دیگه خوشم از مذهب وریا نمیاد، به امید نابودی مسولان بی وجدان وبی مذهب انشالله نابود می‌شید همه چیز را ازمون گرفتید،خودمان از گرسنگی می‌میریم به فکر کشورهای دیگه هستند،چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      0 0
      ۲۰:۵۷ کاملا درست میفرمایید.وقتی در منطقه ای به این حساسی زندگی میکنیم و چپ و راست دشمن داخلی و خارجی برامون میزنه،انصاف نیست افغان از سوبسید رایگان نان و سوخت و انرژی و امنیت در این کشور بهره ببره،خود مردم ایران در تنگنا باشن درحالیکه همین افغان اگر بمونه توی خاک مستقل خودش و مهاجران انبوه دردسرسازش هم از ایران برگردن کشورشون،برای ثبات و امنیت و آبادانی افغانستان غیرت به خرج بدن،خیلی از مشکلات منطقه حل میشه،مخصوصا طمع دشمن خارجی و به دنبالش طمع نوکرهای داخلی اونها،افغان ها باید برگردند به افغانستان،ما ملت ایران از دولت خود تقاضا داریم،تیشه به ریشه ایران و ایرانی نزنه،افغانی ،ایرانی نیست،مخصوصا گونه ی نوادگان تموچین.
  • حسین IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 3
    مکه ادلب مال ترکیه نیست
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      0 0
      آخه خود ترکیه ماله ایرانه ترکیه بعنوان استان لیدیه ایران باید هرچه زودتر به خاک اصلی ایران بازگردد.‌ آن روز نزدیک است.
  • US ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 2
    کِی شروع میشه حالا؟
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 1
    کار را یکسره باید کرد چون متاسفانه منافع کشورهای ترکیه ، امریکا ، اسرائیل وروسیه در اصل یکی هست ایجاد ناامنی ، توازن قوای طرفین ، اجازه بمباران مناطق تحت کنترل ترکیه با هماهنگی روسیه وترکیه ، حملات هوایی اسرائیل به سوریه ونیروهای مقاومت با هماهنگی روسیه و اسرائیل و۰۰۰
  • دادا IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    لشگر خدا کل سربازان ترک را نابود خواهد کرد اردغان یک غلط زیادی کرد چوبش را بیچاره سربازان ترک خواهد خورد انهم بدجوری بعد از کشته شدن سربازان ترک توسط لشگر خدا در سوریه اردغان را مثل صدام ملت ترکیه اعدام خواهند کرد یکماه دیگه انشاالله
  • بهزاد IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    ارتش اسد در مقابل ارتش ترکیه اصلاً عددی نیست، این حرفم من هم هیچ ربطی به اینکه طرفدار ترکیه باشم نداره، یک چیز کاملاً واضح و ساده هستش، چه به لحاظ تجهیزات و امکانات، چه به تعداد نفرات، اگه حمایت نیروی هوایی روسیه نباشه ارتش ترکیه آنچنان نیروهای رژیم اسد رو خواهد کوبید که دیگه جرئت نکنن با ارتش ترکیه در بیفتن، تنها عاملی که در نبود حمایت هوایی روسیه در سال های ابتدایی جنگ سوریه باعث شد رژیم اسد سقوط نکنه وجود جنگجویان ایرانی و افغان و پاکستانی و لبنانی در کنار نیروهای رژیم اسد بود، وگرنه اکثر سربازهای رژیم اسد خیلی بی انگیزه و ضعیف بودن، الان هم ضعیف هستن و به محض اینکه بر فرض کمک های روسیه و ایران قطع بشه، به شدت تضعیف خواهند شد.
  • سعید IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    دولت و ملت سوریه و نیروهای جبهه مقاومت باید بدون در نظر گرفتن مصلحتها و کوتاه آمدنها،باید مقاومت ملی و میهنی خود را علیه هر نوع تجاوز به کشورشان و تحت هر نام را،باید در هم بکوبند و با ترکیه بعنوان یک همسایه زیاده خواه و فرصت طلب و متجاوز برخورد کنند.این مقاومت باید همه جانبه و شهادت طلبانه باشد..با ترکیه متجاوز مذالکره و ..... عین خیانت به کشور میباشد.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    اگر ارتش متجاوز عثمانی را در سوریه ادب کردند که هیچ تا چند سال از تجاوز به دیگران چشم پوشی می کنند. اما اگر ادب نشدند، باید در شهر هایمان منتظر اینها باشیم. داعش شاخ و دم ندارد.
  • دادا IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    برادران مقاومت و ارتش سوریه تا اردوغان غلطی نکرده تمام شبه نظامیان حامی اردغان را قتل و عام بکنید این اردغان کافر از اول حامی داعش بود فعلا نیز حدود 50 یا 60 هزار داعشی از اردغان کافر تغذیه میشوند
  • گشتاسب IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    اردوغان جوگیر شده آخرش خودش خیس میکن و در جامعه جهانی ضایع خواهد او عامل نفوذی صهیونیسم هستش خودش راه را برای سیلی خوردن از ملت قدرتمند ایران فراهم می کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس