کد خبر 1289535
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
اتهامات تروریستی علیه سیاست‌مدار سابق فرانسوی

یک سیاست‌مدار سابق فرانسوی با اتهامات تروریستی از جمله دعوت به تخریب مراکز واکسیناسیون علیه کرونا، عدم استفاده از ماسک و حمله به تأسیسات نسل پنجم اینترنت متهم شد.

به گزارش مشرق، «ریمی دایلت ویدمان» سیاست‌مدار سابق فرانسوی دارای تفکرات راست افراطی، با اتهامات تروریستی مواجه شد.

به نوشته وبگاه «اسکای نیوز»، این عضو سابق حزب میانه‌روی «جنبش دموکراتیک» که به‌خاطر تفکرات افراطی از این حزب اخراج شده است، به دعوت برای شورش علیه دولت متهم شد.

در اتهامات علیه ویدمان، برنامه‌ریزی برای حمله به مراکز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا و طرح ادعای بی‌مصرف بودن استفاده از ماسک از نظر علمی، به چشم می‌خورد.

او همچنین متهم شده که راست‌گرایان را به تخریب شبکه‌های نسل پنجم اینترنت دعوت کرده است. علاوه بر فرانسه، راست‌گرایان افراطی دیگر کشورهای غربی از جمله انگلیس، از زمان شیوع ویروس کرونا دست به تخریب دکل‌ها و تأسیسات نسل پنجم اینترنت کردند.

به عقیده این گروه‌ها، کارکنان نگه‌داری از این تأسیسات ارتباطی چینی بوده و حضور آن‌ها یکی از راه‌های ورود ویروس کرونا به اروپا است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، فقط در آمریکا از زمان شیوع ویروس کرونا خشونت‌های نژادپرستانه علیه افراد آسیایی‌تبار، به‌شدت افزایش یافته است.

در برزیل نیز که «ژایر بولسونارو» رئیس جمهور راست افراطی بر سر قدرت است، بی‌توجهی دولت به شیوع ویروس کرونا و عدم تأمین واکسن خشم مردم را برانگیخته است.

به گفته سناتوری که تحقیقات کمیته سنای برزیل در خصوص عملکرد دولت این کشور در مقابله با همه‌گیری کرونا را هدایت می‌کند، در گزارش نهایی این تحقیقات که  قرار است هفته آینده منتشر شود، احتمالاً ۱۱ مورد اتهام کیفری علیه بولسونارو پیشنهاد خواهد شد، گرچه به گفته او بعید است که وی به دلیل هیچ یک از این اتهامات مورد محاکمه قرار بگیرد.

به گفته این مقام برزیلی تحقیقات آغاز شده در آوریل شواهدی را جمع‌آوری کرده که نشان می‌دهد بولسونارو باید به طور رسمی به نسل‌کشی علیه مردم بومی کشور، تخلف، استفاده خلاف قاعده از منابع عمومی، نقض اقدامات بهداشتی، تحریک به جرم و جعل اسناد خصوصی، در میان سایر جرایم دیگر متهم شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس