ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منطقه «نجا» در مأرب را آزاد کردند

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند منطقه راهبردی» «نجا» در جنوب شهر مأرب را آزاد کنند.

به گزارش مشرق، منابع یمنی از آزادی منطقه راهبردی «نجا» در جنوب شهر مأرب خبر می‌دهند، با آزادی این منطقه، ارتباط کوهها و ارتفاعات بسیار مهم «جبل مراد» از شهر مأرب قطع می‌شود.

با آزادی این منطقه، شهرستان «جبل مراد» در محاصره کامل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آمد و مسیر مذاکرات با قبائل این منطقه با این محاصره هموارتر شده است. مدلی که در شهرستان «العبدیه» اتفاق افتاد و قبائل این منطقه پس از محاصره، تسلیم شده و بدون درگیری منطقه را به نیروهای دولت صنعاء واگذار کردند.

ساعاتی پیش منابع خبری سعودی از درگیری‌های شدید در این منطقه گزارش دادند و ائتلاف سعودی نیز از چندین حمله هوایی و بمباران منطقه خبر داد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منطقه «نجا» در مأرب را آزاد کردند

درگیری‌ها هم اکنون در مناطق زرد رنگ جریان دارد

در این راستا گروه «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب-همسو با امارات) امروز در نشست داخلی خود گفت که شبه‌نظامیان حزب الاصلاح که شهر مأرب را تحت کنترل خود دارند، با افزایش حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال فرار به سمت دیگر استان‌های مجاور هستند.

در نشست داخلی این گروه همچنین مطرح شده است که تعدادی از فرماندهان حزب الاصلاح نیز فرار را به قرار ترجیح داده و به استان «المهره» فرار کرده‌اند. این شبه‌ نظامیان همچنین تلاش دارند، پایگاه جدیدی برای خود در استان المهره ایجاد کرده و تمرکز فعالیت‌هایشان را در این استان قرار دهند.

شورای انتقالی جنوب در ادامه دولت منصور هادی را به عدم جدیت در برابر «حوثی‌ها» متهم کرده و گفته است که نیروهای دولت هادی مقابل آن‌ها به خواری و ذلت افتاده‌اند.

«عبدالخالق عبدالله» مشاور ولی‌عهد ابوظبی سه شنبه گذشته گفته بود: «اعتماد به دولت مستعفی و ارتش آن به حد صفر رسیده است. آنها شایسته حمایت سخاوتمندانه ائتلاف عربی نیستند. هر دقیقه و هر دلاری که برای دولت مستعفی هزینه می‌شود، ضرر است.»

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء از سال گذشته میلادی آغاز شده و بیشتر مناطق و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    4 0
    ماشاء الله
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    تحت هر شرابطی مأرب را به فضل الهی آزاد کنید. نقطه حساس دشمن همونجاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس