به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: حمله شامگاه چهارشنبه به پایگاه اشغالگران در منطقه "التنف" (مرز عراق، سوریه و اردن)، دومین شکستن خط قرمز های آمریکا، پس از موشکباران پایگاه عین الاسد است.

این تهاجم به تلافی حمله هفته قبل به پایگاه نیروهای مقاومت در «تدمر» صورت گرفت. "اتاق عملیات مشترک متحدان سوریه" پس از وقوع حمله مذکور، مهاجمان را  "جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و آمریکایی" توصیف نموده  و تاکید کرده بود: "بر اساس اطلاعات و پس از حمله با استفاده از آسمان اردن و منطقه التنف –که در اشغال آمریکایی‌هاست– تصمیم گرفته ایم پاسخ این تجاوز را داده و انتقام خون شهدا را بگیریم".

این خط شکنی بی سابقه در حالی رخ داد که نیروهای اشغالگر مستقر در پایگاه التنف، از بعدازظهر چهارشنبه در آماده‌باش کامل بودند! «سنتکام» اعلام کرده حمله مذکور با 5 پهپاد انفجاری و همچنین آتش غیرمستقیم انجام گرفته است.

با تشدید پیشروی های نیروهای مقاومت و نزدیک شدن داعش به آخر خط، نیروهای آمریکایی سال ۲۰۱۶ در این منطقه پایگاه تاسیس نموده و شعاع ۵۰ کیلومتری را منطقه ممنوعه اعلام کردند.

حمله چهارشنبه شب از چند جهت دارای اهمیت راهبردی است: نخست این که درماندگی سیستم راداری و پدافندی فوق مدرن آمریکا در برابر توانمندی پهپادی و موشکی نیروهای مقاومت را نشان می دهد؛ چنان که مشابه آن در قدرت نمایی مقاومت یمن و مقاومت فلسطین دیده شد.

ثانیا، گذاشتن نقطه پایان بر گزاره "جداسازی حساب شیطنت های گاه به گاه اسرائیل و آمریکا" است. چند سال بود در اقدامی هماهنگ، جنایاتی به نام اسرائیل انجام می شد که با هماهنگی و همکاری آمریکا انجام می شد؛ اما آمریکا از قبول مسئولیت و پرداخت هزینه طفره می رفت.

این در حالی است که این جنایت ها با هماهنگی آمریکا و توسط سگ زنجیری اش انجام می شد و صفر تا صد مسئولیت آن بر عهده دولت آمریکا بود. ضربه چهارشنبه شب به تلافی حمله به پایگاه های مقاومت در سوریه -و عراق به دفعات انجام شده- تاکید بر پایان روند جدا کردن حساب اسرائیل از آمریکا و لوث شدن مسئولیت جنایت است.

ثالثا اولین پاسخ عملی به یاوه گویی های سران رژیم صهیونیستی در تهدید اعضای جبهه مقاومت است. در حالی که اسرائیل دنبال ارعاب، از طریق فضاسازی حمله به ایران و دیگر کشورها و گروه های مقاومت بود، اولین ضرب شست نیروهای میدانی مقاومت به نمایش گذاشته شد؛ حاکی از این که این جبهه کاملا ورزیده و آماده گرفتن انتقام جنایت های قبلی است.

آمریکای گرفتار در انواع مشکلات اقتصادی، امنیتی و سیاسی، ناچار است سگ زنجیری اش را مواخذه و توبیخ کند. چرا که هر صاحب سگی، تا یک حدی حاضر است برای سگش هزینه بپردازد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    2 0
    :)))))))) سگ زنجیری‌اش... لفظ بسیار کثیف ولی بجایی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس