کد خبر 1289111
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
آزمون زبان فارسی در عراق برگزار شد

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد آزمون حضوری جامع زبان فارسی را برای ۲۴۰ فراگیر برگزار کرد.

به گزارش مشرق، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در بغداد با همکاری مراکز تحت حمایت خود شامل چهار مرکز در استان های نجف، دیوانیه، کوت و بغداد، آزمون حضوری جامع بسندگی زبان فارسی را برای ۲۴۰ فراگیر برگزار کرد.

فراگیران، این دوره آموزش زبان فارسی را به مدت پنج ماه بصورت فشرده و آنلاین در مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه فردوسی مشهد گذرانده بودند.

این آزمون دارای چهار بخش خواندن، نوشتن، گوش کردن و مکالمه، چهار مهارت نوشتاری، گفتاری، شنیداری و خواندنی شرکت کنندگان را در یک زمانبندی مشخصی مورد سنجش قرار داد.

آزمون زبان فارسی در عراق برگزار شد

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۹۴ با هدف گسترش زبان فارسی در کشور عراق، دوره های حضوری آموزش خود را در مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد و تاکنون بیش از یکهزار فارسی آموز در این دوره ها آموزش دیده اند.

علاوه بر مرکز فرهنگی، ۱۰ مرکز دیگر در استان های مختلف کشور عراق تحت حمایت رایزنی فرهنگی به امر آموزش زبان فارسی و برگزاری برنامه های مرتبط با این حوزه می پردازند.

اغلب شرکت کنندگان عراقی حاضر در این دوره ها، علاقمند به تحصیل در دانشگاه های ایران هستند و یا انگیزه هایی مانند زیارت، گردشگری و تجارت دارند.

آزمون جامع بسندگی زبان فارسی ۹ صبح روز گذشته ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ آغاز و در ساعت ۱۳ ظهر پایان یافت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس