کد خبر 1288988
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۲
تغذیه نمایه

محققان در بررسی‌های اخیر خود به نکته‌ای دست یافتند که به طول عمر بیشتر، لاغر ماندن و به طور کلی سلامت بیشتر بدن کمک می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید روی موش‌ها نشان داده، روزه داری بهتر از کاهش کالری به طول عمر بیشتر و لاغر ماندن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

چه نوع غذاهایی در یخچال سمی می‌شوند؟

محققان دریافتند، ممکن است روزه‌داری برای کاهش وزن و افزایش سلامتی بهتر از کاهش کالری باشد؛ این بررسی به خوبی نشان داد بزرگترین مزایای سلامتی سهم موش‌هایی بوده که تنها یک وعده در روز غذا می‌خورند؛ وعده شام در ابتدای شب مصرف می‌شود.

گرچه کارشناسان هشدار می‌دهند، ممکن است این مطالعات به راحتی برای انسان تعمیم داده نشوند، اما به طورکلی این مطالعه بر روی موش‌ها نشان می‌دهد که کاهش کالری در شرایط روزه‌داری و خوردن همه آنها در یک وعده ممکن است بهترین راه برای طول عمر بیشتر و لاغر ماندن باشد.

محققان دانشگاه ویسکانسین، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا تاکید می‌کنند، در حالی که کاهش کالری برای سلامتی مفید است، اما روزه داری بهتر است. نتایج این مطالعه در مجله «Nature Metabolism» منتشر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سلحشور IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    1 0
    مشرق جان از یک متخصص هندی که 109 سال عمر داشت پرسیدن راز طول عمر خودت و همسرا را بگو، گفته راز طول عمرم پاکسازی عرق و رگ ها خونی است
  • کارمند ساده IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    2 1
    روزه داری به این دلیل دیگر روزه نیست بلکه نوعی رژیم غذایی است؛ شاید بتوان گفت که بعد از نیت روزه و سایر اعمال که به 1- روزه کوچک و آن شامل نخوردن و نیاشامیدن است و2- روز بزرگ و آن این است که افکار را کنترل کردند به گناه فکری آلوده نشدن و نیت خوب داشتن است و در ادامه ی این اعمال که مهمترین آن سلامت فیزیک انسان است بدنبالش است و... و تو خود بخوان حدیث مفصل ....
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    1 3
    عمرا اگه باور کنم . هرچی زن لاغره در سنین جوانی یا سرطان سینه گرفته یا کیست تخمدان داره یا ام اس گرفته یا ناراحتی های عصبی داره . برعکس هرچی پیرزن دیده ام که عمر بالای نود کرده ، از جوانیش یه کمی توپر بوده
  • هاشم IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    کمی چاقی بهتر از لاغر بودن هست
  • اعظم IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    توپر بودن هم بدنیست
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 1
    منم مثه این موش ها فقط یک وعده غذا میخورم اصلا هم احساس گرسنگی نمی کنم وعادت شده برام این ثابت شده ست که سلامتی درلاغری ست وبنده هم لاغرم وخدارا شاکرم مریضی ندارم وبه قدری تحمل گرسنگی ام بالاست که اگر24 ساعت باچند بیسکویت وخرمابخورم هیج مشکلی ندارم..ازپرخوری بیزارم ..جالبه رفته بودم چکاب خوددکترماشاالله چاق بود ومیگفت سلامتی یعنی لاغری..غذاهای گیاهی بیش تر میخورم ومیانه ای باگوشت ندارم..
  • کوروش JP ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    بنظر من سلامتی مهمترین گزینه ای است ک باید بهش توجه کنیم این ک چی بخوری چی نخوریم دکان بعضی از این دکترای بیسواده هر کی دکتر خودش بقیه چرت و پرته وقتی بدن ادم طلب میکنه چی بخور و یا نخوره این مهمه پس تا میتونین و اگه گیرتون اومد بخورین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس