کد خبر 1288958
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
بایدن: از تایوان دفاع خواهیم کرد

رئیس جمهور آمریکا با ادعای اینکه واشنگتن برترین قدرت نظامی در تاریخ محسوب می شود، اعلام کرد در صورت وقوع درگیری بین تایوان و چین، ایالات متحده از تایوان دفاع خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا طی اظهاراتی مداخله جویانه اعلام کرد که آمریکا برای دفاع از تایوان اقدام خواهد کرد و تعهدی برای دفاع از این جزیره که چین آن را قلمروی خود می داند، دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا به دفاع از تایوان خواهد پرداخت یا خیر، گفت: بله، ما برای انجام این کار متهعد هستیم.

بیشتر بخوانید:

رکوردزنی دولت بایدن در بازداشت‌ هزاران مهاجر

بایدن در ادامه و با اشاره به قدرت نظامی واشنگتن، گفت: چین، روسیه و بقیه دنیا می دانند که ما قوی ترین قدرت نظامی در تاریخ جهان هستیم.

وی ادامه داد: آنچه شما باید نگران آن باشید این است که آیا آنها تصمیم دارند به فعالیت هایی بپردازند که آنها را در موقعیتی قرار دهد که ممکن است مرتکب اشتباهی جدی شوند یا خیر.

رئیس جمهور آمریکا در پایان اظهارات مداخله جویانه اش افزود: من خواهان جنگی سرد با چین نیستم. فقط می خواهم که چین بفهمد که ما تصمیم نداریم عقب بنشینیم و دیدگاه هایمان را تغییر دهیم.

اظهارات فوق در حالی مطرح می شود که تایوان اخیرا و همراستا با سیاست های «ایندوپاسیفیک» آمریکا، جدایی طلبی را پیشه خود کرده است که همین مسئله باعث خشم پکن و قدرت نمایی نظامی اش در آسمان و دریای این جزیره شده است.

دولت های غربی و در راس آنها آمریکا در راستای سیاست یاد شده برای به چالش کشیدن قدرت چین، در حال آتش افروزی در این منطقه هستند و به ویژه نوک پیکان تفرقه افکنی خود را به سوی تایوان و هنگ کنگ که خط قرمز های چین محسوب می شوند، نشانه رفته اند.

«شی جینپینگ» رئیس جمهور چین اخیرا طی یک سخنرانی اعلام کرد که اتحاد کامل کشور چین محقق خواهد شد و تجزیه طلبان روسیاه خواهند شد.

پکن بر اساس سیاست چین واحد، جزیره تایوان را بخشی از قلمروی خود می داند و توسل به نیروی نظامی برای اتحاد چین و تایوان را رد نکرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما HK ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    2 2
    انشاللله تجزیه ایلات متحده آمریکا
  • US ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 3
    تایوان فکر میکنه آمریکا در صورت جنگ از آن دفاع میکند کور خوانده چون اولا حق با چین هست دوما در صورت مداخله آمریکا استارت جنگ جهانی سوم زده خواهد شد که این به نفع هیچ کشوری نیست.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 11
    حاکمان تایوان دایناسورهایی هستند که مغزشان در دم شان است.. اگه جنگ بشه تایوان اولین جاییه که با خاک یکسان میشه.
  • US ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    1 4
    بایدن احمق حریف چین و روسیه نیستی خودتم خوب میدونی
  • CA ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    1 2
    تو افغانستان هم دیدیم!
  • ناشناس IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    1 1
    همانطوری که از افغانستان دفاع کرد از تایوان هم دفاع میکنه
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    با اون ارتش پوشکی شون طاقت دو تا تلفات ندارند
  • مرتضی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    2 0
    حقیقتش مردم ایران هم دل خوشی ار چین و روسیه ندارند و ما هم این وسط گیر کردیم و ای کاش مسولین کشورمون کمی ب خاسته های ملتشون توجه میکردن
  • عباس IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    چندساله که تایوان دولت مستقل خودشو داره، مستقل هم تجهیزات نظامی میخره و کاملا مستقل هم عمل میکنه، چین هم تا میتونه حرف مفت بزنه و جنگنده بفرسته تو حریم هواییش تا ایالات متحده پشت یه کشوری باشه امکان نداره اون کشور سقوط کنه..... همین افغانستان رو ببینید تا زمانیکه امریکا توش بود طالبان جرات میکرد کنترل یدونه شهر رو در دست بگیره؟ همین که رفت و مسئولیت رو به خود افغان ها داد کمتر از دو هفته سقوط کردن :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس