کد خبر 1288692
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
روحانی نمایه

عضو شورای سیاستگذاری (منحله) اصلاح‌طلبان گفت هاشمی شدن روحانی، توهم است.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در بخش اخبار ویژه خود نوشت:

علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات، در گفت‌وگو با نامه‌نیوز و درباره فضاسازی حزب کارگزاران برای «هاشمی نمایی روحانی» گفت: آقای روحانی این موفقیت را ندارد که به قطب منتقد دولت جدید تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

روحانی به شعارهایش عمل نکرد او نمی‌تواند منتقد وضع موجود باشد

وی می‌افزاید: اینکه اصلاح‌طلبان بگویند ای مردم دوباره به ما اعتماد کنید، هم مفت و مجانی حاصل نمی‌شود چون مردم قبلا این را تجربه کرده، به اصلاح‌طلبان اعتماد کرده و به روحانی یا لیست امید رای دادند اما از مجلس و دولت خیری ندیدند. نارضایتی مردم هم از عملکرد همین دولت و مجلس بوده، لذا ناکامی رئیسی فرصتی برای اصلاح‌طلبان ایجاد نخواهد کرد.

صوفی در پاسخ به این سؤال که «آیا اصلاح‌طلبان کاملا به حاشیه می‌روند؟ چون همان‌طور که شما هم اشاره کردید این جریان در شرایط موجود حتی ظرفیت تبدیل شدن به جریان منتقد دولت را هم ندارد»، گفت: دقیقا همین طور است. ما زمانی نامزد غیراصلاح‌طلب معرفی می‌کردیم مردم رای می‌دادند. لیست تلفیقی می‌دادیم، رای می‌دادند. البته این به معنی آن نیست که جریان اصلاح‌طلبی باید کنار بنشیند.

این جریان باید خودش را بازسازی کند. «در این شرایط، طیف اعتدالگرا و طیف نزدیک به آقای روحانی کجا ایستاده است؟ آقای علی مطهری در مصاحبه‌ای گفته اگر روحانی شهامت بیشتری به خرج دهد، می‌تواند نقش هاشمی را ایفا کند. به نظر شما این تحلیل درست است؟ اساسا در روحانی این شهامت بیشتر است و یا حتی تمایل به آن را می‌بینید؟»

صوفی در پاسخ این پرسش گفت: خیر، آقای روحانی دیگر نمی‌تواند احیا شود. واقعیت این است که مردم اهمیت دارند. باید دید که مردم الان از کی حرف‌شنویی دارند و حرف چه کسی را می‌قاپند. آقای روحانی با آن عملکرد منفی و سیاهی که در دور دوم از خود به‌جای گذاشت و عامل بدبختی مردم شد به هیچ وجه از طرف مردم پذیرفته نخواهد شد، چه برسد به اینکه جای آقای هاشمی را بگیرد. آقای هاشمی سعی می‌کرد با اتکا به مردم در مقابل برخی جریانات سیاسی و حاکمیتی بایستد اما روحانی هیچ وقت چنین موقعیتی نداشته و الان هم نمی‌تواند آن را کسب کند. به نظر من این یک توهم یا خیال واهی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    6 0
    مگر هاشمی چهره محبوبی بود؟ با دولتی که در دامان مردم گذاشت، هرگز فراموش نخواهد شد!
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    آقاى هاشمی عدم صداقت نداشت.
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    دزد سر گردنه دزد سفره مردم دزد خزانه دزد اعتماد دزد دروغگو
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    1 0
    درود بر هاشمی عزیز،دانا ،و دوراندیش
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 1
    هاشمی نان به نرخ روز خور بود وفرصت طلب
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    روحانی با سیاست های غلط و با همدستی اصلاح طلبان نا صالح نقشه قتل فعالیت سیاسی خود را کشید و سرانجام در پایان دولت دوازدهم به انتهای سیاسی منتهی گردید و البته نقش هاشمی نیز در به هلاکت عمر سیاسی روحانی بی تاثیر نبوده است . بهتراست شخص روحانی در مورد اوضاع نابسامان و مرگ مانند سیاسی اش که خسارت لا یتناهی که به نظام و بد بینی های فزاینده ای در میان افکار مردم بوجود آورد سکوت نماید چرا که اگر حرفی از زبان جاری سازد به جهت عملکرد نا درست و اقتصاد زیان بارش در مملکت مورد تعقیب قضائی قرار گیرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس