کد خبر 1288672
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
یمن؛ کانون بزرگترین بحران بشردوستانه در جهان

شرایط قحطی ناشی از محاصره مرزهای یمن از سوی ائتلاف سعودی باعث رقم خوردن فاجعه‎ای بزرگ در این کشور شده است.

به گزارش مشرق، در گذشته یمن یک کشور در حال توسعه و مملو از ثروت‌های اقتصادی و اجتماعی بود؛ ریشه‌های یمن در توسعه و توزیع کالاهای مورد تحسین بین المللی مانند قهوه و طلا به قرن‌ها پیش باز می‌گردد، که به عنوان پایه‌ای قابل اعتماد برای رشد خود عمل می‌کرد.

به گزارش «سازمان صلح جهانی»، عربستان در سال ۲۰۱۵ مداخله نظامی خود را برای بازگرداندن منصور هادی به قدرت در یمن و حفظ حاکمیت بر صنعا، پایتخت یمن آغاز کرد.

بیشتر بخوانید:

هزینه حملات آمریکا به افغانستان و عراق برای غیرنظامیان

از آن زمان، عربستان سعودی بی وقفه برای کنترل بر یمن اقدام کرده است.

جنگ در یمن شرایط زندگی مردم این کشور را تا حد وحشتناکی به سمت وخامت برده است.

مردم یمن در وضعیتی قرار دارند که خوش بینی به آینده‌ای روشن بیشتر شبیه یک عمل رویاپردازی است تا یک بازتاب ذهنی از واقعیت.

در هفته‌های اخیر، شرایط قحطی ناشی از محاصره مرزهای یمن توسط عربستان و سقوط گسترده اقتصادی که با رویدادهای معروف در بازارهای جهانی مانند رکود بزرگ روبرو شده است، تعداد بسیاری از مردم یمن را تحت تاثیر قرار داده است.

تخمین زده می‌شود که نزدیک به ۲.۳ میلیون کودک زیر ۵ سال در یمن از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند و در صورت عدم کمک فوری ممکن است جان خود را از دست بدهند.

همراه با گرسنگی دسته جمعی، جنگ‌های سراسری به آواره شدن حدود ۴ میلیون نفر و کشته شدن بیش از ۱۰۰ هزار نفر از سال ۲۰۱۵ تاکنون منجر شده است.

این اعداد بینش تکان دهنده‌ای از بزرگی این بحران انسانی را نشان می‌دهد.

با توجه به وضعیت موجود در یمن، تصور آینده‌ای که در آن شهروندان یمنی بتوانند به چیزهایی که دوست دارند بازگردند، دشوار است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس