چشم‌پوشی سازمان لیگ از یک تخلف در هفته اول لیگ/ تیمی با دو اسم در لیگ حرفه‌ای!

سازمان لیگ و ناظر دیدار پدیده و آلومینیوم از تخلف شکل گرفته در این بازی چشم‌پوشی کرده‌اند، در حالی که پدیده با لوگوی باشگاه دیگری وارد زمین شده است.

به گزارش مشرق، لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران به فصل بیست‌ویکم رسیده، اما گویا معیارهای غیرحرفه‌ای فراتر از تصور است. فارغ از بحث‌های اقتصادی مربوط به حق پخش تلویزیونی و سهم باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی که غیر شفاف و نامشخص است و سازمان لیگ نیز قصدی برای روشنگری ندارد، مسائل دیگری در لیگ برتر دیده می‌شود که بسیار عجیب است.

در هفته نخست لیگ برتر بیست‌ویکم، تیم فوتبال پدیده یا شهر خودرو با مشکلات فراوانی روبه‌رو بود. این باشگاه که با نام پدیده به لیگ برتر آمده بود، پس از مشکلات برای این مجموعه در اختیار هیئت فوتبال استان قرار گرفت و سپس مالکیت این باشگاه با فرهاد حمیداوی واگذار شد تا نام پدیده به شهر خودرو تغییر کند. فصل قبل نیز به دلیل مشکلات اقتصادی خارج از فوتبال برای مالک این باشگاه، بار دیگر هیئت فوتبال امورات باشگاه را در دست گرفت و اواخر فصل گذشته نماینده مشهد با نام پدیده در لیگ فعالیت خود را ادامه داد.

حالا این مشکلات عدیده مالکیتی و کشمکش میان هیئت فوتبال و مالک باشگاه، همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داده است. باشگاه به دلیل بدهی‌های بسیار زیاد نتوانسته بازیکنان جدیدی که جذب کرده را ثبت کند و پنجره این باشگاه نیز چند روز پیش بسته شد. از طرفی ثبت نشدن قرارداد برخی اعضای کادر فنی نیز برمشکلات این تیم اضافه کرده است و این کشمکش مدیریتی درباره مالکیت باشگاه نیز همچنان ادامه دارد. با این حال آنچه سازمان لیگ و هیئت فوتبال اعلام می‌کنند، نماینده فوتبال مشهد با نام پدیده شناخته می‌شود، اما مدیران این باشگاه تیم را با نام شهر خودرو روانه مسابقات می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از لیگ ۲۱ با قیچی‌ برگردان/ شروع سپاهان با توپ پر

نکته جالب اینجاست که تیم در لیست بازی و روی اسکوربورد ورزشگاه با نام و لوگوی پدیده معرفی شده، اما علاوه بر درج نام شهر خودرو روی لباس بازیکنان، لوگوی باشگاه شهر خودرو نیز روی لباس‌ها درج شده است. مسئله اینجاست که مسئولان سازمان لیگ و ناظر مسابقه چگونه اجازه داده‌اند با وجود این تناقض تیمی با نام پدیده اما با لباس تیم دیگری وارد زمین شود؟ اگر مشکلات و مسائل میان هیئت فوتبال استان خراسان رضوی و مالکیت باشگاه حل نشده، آیا باید شاهد بی قانونی در لیگ برتر باشیم؟

تیم فوتبال پدیده , تیم فوتبال شهر خودرو , سازمان لیگ فوتبال ایران ,

حسین زرگر که ناظر این مسابقه بوده در خصوص اینکه چطور به عنوان ناظر اجازه داده تیم با نام پدیده اما با لباس شهر خودرو وارد زمین شود گفت: این مسئله در اختیار تشکیلات بازی است. اسمی که به بنده گزارش کرده بودند تا روی لیست بازی درج شود، پدیده بود و من هم با همین نام لیست بازی را قبول کردم و به مسئول اسکوربورد هم دستور دادم نام پدیده درج شود.

وی در پاسخ به این سؤال که پس چگونه اجازه داده تیمی که پدیده نام داشته با لباسی وارد زمین شود که به جای لوگوی پدیده از لوگوی شهر خودرو استفاده کرده بود، گفت: همانطور که گفتم، این جزو مواردی است که تشکیلات بازی باید آن را دنبال کند و مسئولیت پیگیری تشکیلات مسابقه است. چیزی که به من ابلاغ شده بود روی لیست بازی درج شد.

ناظر مسابقه دیدار پدیده مشهد و آلومینیوم هرمزگان در خصوص اینکه پس او به عنوان ناظر بازی وظیفه‌ای برای کنترل این مسئله نداشته، اظهار داشت: تیم باید با عنوان پدیده وارد زمین می‌شد و من این مسئله را در گزارش بازی به مسئولان انضباطی گزارش خواهم داد.

تیم فوتبال پدیده , تیم فوتبال شهر خودرو , سازمان لیگ فوتبال ایران ,

تیم فوتبال پدیده , تیم فوتبال شهر خودرو , سازمان لیگ فوتبال ایران ,

تیم فوتبال پدیده , تیم فوتبال شهر خودرو , سازمان لیگ فوتبال ایران ,

با این حال گویا هنوز مسئله نام باشگاه نیز در سازمان لیگ تأیید نشده است. سهیل مهدی در این مورد گفت: از نظر برگزاری مسابقات، ما مدارکی داشتیم که روز گذشته کامل نشد تا نام شهر خودرو را تأیید کنیم، اما این همکاری توسط اداره کل ورزش و جوانان استان و سایر ارگان‌ها در حال انجام است تا این مشکل حل شود.

وی درباره اینکه چطور بازی برگزار شده در حالی که تیمی با دو نام در مسابقه حضور داشته است که در لیست پدیده بوده و روی لباس‌ها لوگوی شهر خودرو نقش بسته بود، اظهار داشت: فعلاً سلسله مراتب اداری در حال انجام است، اما ما نمی‌توانیم به این دلایل بازی را نگه داریم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در واکنش به این پرسش که «آیا در هفته‌های آینده شاگردان رضا مهاجری با نام شهر خودرو وارد زمین خواهند شد؟», گفت: بله،‌ فکر می‌کنم احتمالاً به زودی این مشکل حل و نام تیم رسماً شهر خودرو شود.

آنطور که از صحبت‌های ناظر مسابقه و رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ پیداست، گویا برای برگزاری مسابقه تحت هر شرایطی از این تخلف چشم پوشی شده است. چراکه نمی‌توان تیمی با نام دیگری شناخته شود و با لوگوی تیم دیگری وارد زمین شود. اینکه نام تیم پدیده باشد یا شهر خودرو تفاوتی نخواهد داشت و باید امیدوار بود تا این مشکل هرچه زودتر حل شود، اما اینکه در لیگ حرفه‌ای و از هفته اول تیمی با دو نام شناخته شود و فعالیت کند، مسئله‌ای است که حرفه‌ای بودن لیگ را زیر سؤال می‌برد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس