کد خبر 1288170
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱
صدای کارخانه از بیگانه‌پرستی در آمد/مربیان ایرانی زیر سایه چشم‌رنگی‌ها!

پیشکسوت والیبال کشورمان گفت: نباید توانمندی مربیان ایرانی را به جرم اینکه چشم رنگی نیستند کم ارزش کرد.

به گزارش مشرق، مصطفی کارخانه درمورد عقد قرارداد فدراسیون والیبال با مربیان ایرانی تیم‌های ملی اظهار داشت: این امر از چند جنبه قابل بررسی است. اگر مربیان با فدراسیون قرارداد نداشته باشند و در تیم‌های باشگاهی فعالیت کنند می‌توانند در شرایط مسابقه باشند و تحت فشار خود را مورد ارزیابی قرار دهند، اما اگر در تیم باشگاهی فعالیت نکنند و تحت قرارداد فدراسیون باشند می‌توانند با تمرکز بیشتری مسابقات لیگ را زیرنظر داشته و با آرامش بیشتری نفرات مدنظر خود را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: حضور سرمربی در سالن برگزاری مسابقات موجب بالا رفتن کیفیت بازیکنان و در نهایت مسابقات لیگ خواهد شد. ضمن اینکه نگاه یکسان بین مربیان ایرانی و خارجی موجب ایجاد انگیزه در مربیان وطنی می‌شود. آنها باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند تا با دلگرمی بیشتری به کار خود ادامه دهند. واقعیت این است که فدراسیون تاکنون هم حمایت بسیار خوبی از مربیان داشته است، اما هرچه این حمایت‌ها بیشتر شود قاعدتاً خروجی کار بهتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

پایان عصر مربیان خارجی‌ در والیبال/ استراتژی خاص برای صادرات مربی ایرانی

پیشکسوت والیبال کشورمان خاطرنشان کرد: در قرارداد مربیان خارجی با فدراسیون‌های ورزشی شاهد هستیم که آنها غیر از ملبغ قرارداد آپشن‌های بسیاری هم در قراردادشان دارند. این در شرایطی است که مربیان ایرانی نه قرارداد و نه حتی به آنها پاداش پرداخت می‌شود. در سال‌های اخیر شاهد بودیم که مربیان خارجی با هزینه‌های بسیار سنگین خروجی مناسبی برای والیبال کشورمان نداشتند و حالا فدراسیون می‌تواند با یک پنجم قرارداد مرباین خارجی با گزینه‌های داخلی قرارداد امضا کند. 

کارخانه عنوان کرد: من در جلسه‌ای که با لاریجانی و رئیسی داشتم یک موضوع را به آنها اعلام کردم. زمانی که من سرمربی ۳ رده تیم‌های ملی بودم روزی ۳۰ هزار تومان دستمزد می‌گرفتم، حالا بعد از حدود ۱۵ سال دستمزد مربیان ملی به روزی ۱۰۰ هزارتومان رسیده است. عمیقاً اعتقاد دارم که اگر این ۱۰۰ هزار تومان را هم ندهیم خیلی بهتر است! همه ما باید بپذیریم که مربیان شغلی غیر از مربیگری ندارند و از این طریق باید زندگی خود را پیش ببرند و امرار معاش کنند.

وی با بیان اینکه اگر مبلغ قرارداد مربیان ملی با فدراسیون به اندازه مربیان باشگاهی باشد، منطقی خواهد بود، گفت: من این پینشهاد را با رئیس فدراسیون مطرح خواهم کرد. این امر انشاءالله در هیأت رئیسه هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا جمع‌بندی شود. اصلاً فرقی نمی‌کند که چه کسی سرمربی تیم ملی باشد، چون اعتقاد دارم که این چرخه باید بچرخد. شرایط باید برای همه یکسان باشد. همه ما سر سفره والیبال نشسته‌ایم و هرچه پرچم این رشته بالاتر برود، همه ما سود خواهیم برد.

پیشکسوت والیبال با اشاره به تهیه و تنظیم برنامه آماده‌سازی تیم ملی والیبال تا المپیک ۲۰۲۴ توسط عطایی و دستیارانش، خاطرنشان کرد: داورزنی جلسه‌ای با عطایی داشت و از او تا المپیک ۲۰۲۴ برنامه خواست که این اتفاق بسیار خوبی است. همه باید متحد شویم تا والیبال رشد کند. نباید توانمندی مربیان ایرانی را به جرم اینکه چشم رنگی نیستند کم ارزش کرد؛ باید تلاش کنیم که جایگاه مربیان داخلی را بالا ببریم تا بازیکنان هم حرف‌شنوی کاملی از آنها داشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس