ادعای باکو: مانع صادرات ایران به روسیه نشده‌ایم

جمهوری آذربایجان گزارش‌ها مبنی بر اینکه مانع صادرات ایران به روسیه می‌شود را بی اساس خواند و سعی کرد نقص در رایانه‌های نقاط مرزی ایران را در این ماجرا مطرح کند.

به گزارش مشرق، جمهوری آذربایجان روز سه شنبه گزارش‌ها مبنی بر اینکه این کشور مانع صادرات ایران به روسیه می‌شود را بی اساس دانست و اعلام کرد که  با واقعیت مطابقت ندارد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» گمرک جمهوری آذربایجان مدعی شد که  مقصر دانستن این کشور در این ماجرا درست نیست.

گمرگ جمهوری آذربایجان مدعی نقص در سامانه‌های کامپیوتری ایران  در بازه زمانی  ۱۵ تا ۱۶ اکتبر و به تبع آن ایجاد صف و تاخیر در عملیات بارگیری و تخلیه در انبارهای میوه و تره بار در شهر آستارای ایران شد.

گمرک جمهوری آذربایجان مدعی شد اطلاعاتی که بگوید جمهوری آذربایجان مانع صادرات از ایران به روسیه می‌شود، بی‌اساس و دروغ است.

باکو مدعی شده که ایست بازرسی گمرک در آستارای جمهوری آذربایجان به صورت پیشرفته به کار خود ادامه می‌دهد و طی ۱۰ روز گذشته کامیون‌های بیشتری نسبت به روزهای گذشته از ایران وارد جمهوری آذربایجان شده‌اند.

روابط تهران و باکو در هفته‌های اخیر در پی بازداشت دو راننده ایرانی در مسیر اصلی ترانزیت کالا میان دو کشور در منطقه قره‌باغ  و همچنین اقدام باکو در اخذ عوارض عبور از کامیون‌های تردد کننده میان ایران  و ارمنستان وارد مرحله جدیدی از تنش‌ها شد.

«سید جلیل جلالی‌فر» از اعضای  اتاق بازرگانی ایران و روسیه  به تازگی در زمینه کارشکنی‌های باکو گفت، جمهوری آذربایجان برای صادرات کالاهای ایران به روسیه کارشکنی‌ می‌کند. وی از صف‌های ۱۰ کیلومتری کامیون‌ها در آستارا خبر داد.

این در حالی است که سفارت جمهوری اسلامی در آذربایجان در هفته‌های اخیر در حوزه اقتصادی فعال شده بود و حتی ۲۰ روز پیش وزیر تجارت جمهوری آذربایجان قول مساعدی برای حل مشکلات داده بود.

در روزهای گذشته «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در گزافه‌گویی گفت که ارمنستان با کمک ایران مواد مخدر به اروپا قاچاق می‌کرده است.

علی‌اف در سخنرانی خود در جلسه شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع که در قالب یک ویدئو کنفرانس برگزار شد، ادعا کرد ارمنستان در تبانی با ایران از مناطق اشغالی سابق جمهوری آذربایجان (در اشاره به مناطق تحت اشغال جمهوری ارمنستان که در پی آتش‌بس قره‌باغ آزاد شد) برای انجام قاچاق مواد مخدر به اروپا به مدت حدود ۳۰ سال استفاده می‌کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • علی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    4 0
    یک نکته عجیب اینکه چرا تاکنون روسیه در مورد مشکل مرزی ایران و آذربایجان و ارمنستان هیچگونه عکس العملی نشان نداده است . روسیه منتظر چیست ؟
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      1 2
      منتظر اوامر و فرمایشات جناب عالی است.
    • رامین IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      6 2
      اخه مشکلی وجود ندارد که روسیه واکنش بدهد و فقط این ایران هستش که بخاطر توافق بین ارمنستان و اذربایجان شده کاسه داغتر از اش.....
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      0 2
      روسیه ایران ضعیف میخواهد نمیرد پلی ضعیف بماند
    • آنتی رامین IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      1 4
      خب اون وقت به توی پانترک چه ربطی داره؟ کلا مسائل قفقاز چه ربطی به مغول داره؟
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    4 2
    ایران میخواد روسیه رو با خودش همراه کنه روسیه خیلی زرنگتره که بخواد بخاطر ایران روابطشو با آذربایجان بهم بزنه
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 4
    سلام.یواش یواش دارن چوب خدا رو حس میکنند! .. حالا دارن میگن سامانه هاشون مشکل داره! اره مشخصه که اروپایاها هم دارن به ضد رژیم باکو میشن! چون جاده ترانزیتی رو مسدود کردن! فکر کنم الان با تمام وجود دارن،ترس رو احساس میکن!
    • US ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      2 0
      آره معتادای اروپا دارند مشکل حس می کنند الان چند هفته است در خماری مانده اند
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      0 1
      شما از امریکا !! نگران خماری معتادای اروپا هستی ؟! بابا انسانیت !! خماری الهام نگرانت کرده بیشتر ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس