دست و پازدن گانتس در جلسه کنست برای تشدید اقدامات ضدایرانی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از جلسه امروز کنست برای تشدید فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد.

به گزارش مشرق، «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در آغاز جلسه امروز (سه‌شنبه) کمیته امور خارجه و امور جنگی کنست، لفاظی‌های تکراری علیه ایران را مجدداً تکرار کرد.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»،  گانتس و «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در جلسه امروز کمیته امور خارجه و امور جنگی کنست حاضر شده بودند تا از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی درخواست تخصیص بودجه نظامی جدید برای اقدامات این رژیم علیه ایران کنند.

بودجه رژیم صهیونیستی می‌بایست تا ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان ماه) به تصویب درآید تا از سقوط رژیم صهیونیستی جلوگیری شود.

گانتس در این جلسه بار دیگر از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران به عنوان تهدیدی برای رژیم صهیونیستی نام برد و گفت: «در اجرای بودجه، اولویت مشخصی در سطح عملیاتی رسیدگی به اصلی‌ترین تهدید برای موجودیت اسرائیل وجود دارد و آن برنامه هسته‌ای ایران است».

این مقام جنگی رژیم صهیونیستی ادامه داد: «ما شاهدیم که ایران در حال توسعه غنی‌سازی خود تا جایی است که می‌تواند این کشور را در صورتیکه تصمیم بگیرد، به یک کشور در آستانه (تسلیحات) هسته‌ای شدن تبدیل کند. ما هر اقدام ممکن را برای جلوگیری از این امر انجام می‌دهیم. ما بر روی توانمندی‌های تهاجمی و دفاعی خود سرمایه‌گذاری می کنیم و برتری فناوری خود را ارتقا بخشیم و تلاش‌ها برا افزایش دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که حتی با وجود آن که ایران یک تهدید جهانی و منطقه‌ای است، اسرائیل همیشه خودش می‌تواند از شهروندانش دفاع کند».

مقام‌های رژیم صهیونیستی در مناسبات مختلف به طور مکرر ادعاها علیه برنامه هسته‌ای ایران را تکرار می‌کنند و علی‌رغم آن‌که ایران بارها تأکید کرده است که برنامه هسته‌ای کاملاً‌ صلح‌آمیز دارند، صهیونیست‌ها از هر فرصتی برای فضاسازی علیه جمهوری اسلامی بهره می‌گیرند.

گانتس چندی پیش نیز در مصاحبه‌ای مدعی شد که ایران تنها چند ماه تا رسیدن به توانایی ساخت یک بمب اتم فاصله دارد. ادعای فاصله چند ماهه ایران با دستیابی به بمب هسته‌ای در سال‌های گذشته بارها از سوی مقام‌های رژیم صهیونیستی تکرار شده است.

با این حال، اواسط مهر ماه، «تمیر هایمن» مدیر اداره کل اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی طی مصاحبه با خبرگزاری «والا» به طور علنی اعلام کرد که تهران به هیچ عنوان به سطح اورانیوم غنی‌شده مورد نیاز برای ساخت یک سلاح اتمی نزدیک نشده است.

این مقام رژیم صهیونیستی همچون دیگر مقام‌های این رژیم از غنی‌سازی اورانیوم ایران ابراز نگرانی کرد و گفت علی‌رغم آن که ایران به مقدار «نگران‌کننده‌ای» از اورانیوم غنی شده دست یافته است، اما در جایگاهی نیست که بتواند یک بمب اتم تولید کند.

هایمن ادامه داد: «حجم اورانیوم غنی شده به اندازه‌ای است که پیش از این شاهد نبودیم و این نگران کننده است. در عین حال، در دیگر جنبه‌های پروژه هسته‌ای ایران، چه در پروژه تسلیحات (اتمی)، چه در بخش مالی و یا در بخش‌های دیگر، شاهد هیچ پیشرفتی نبودیم بنابراین بازه زمانی (برای ساخت بمب اتم) که همچنان دو سال است، تغییری نکرده است. زیرا حتی از لحظه‌ای که گریز داشته باشید، همچنان مسیر طولانی تا ساخت بمب وجود دارد».

این در حالی است که تا کنون ۶ دور مذاکرات در وین برای احیای برجام برگزار شده است. همزمان مقام‌های رژیم صهیونیستی، به عنوان بخشی از تاکتیک آمریکایی-صهیونیستی «پلیس بد-پلیس خوب» در تلاش هستند با جوسازی علیه برنامه هسته‌ای ایران مذاکره‌کنندگان کشورمان را به اعطای امتیازهای بیشتر در گفت‌وگوها مجاب کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس