کد خبر 1288020
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
مصوبات امروز شورای شهر تهران/ کمبود جایگاه سوخت در پایتخت

سخنگوی شورای شهر تهران جزئیات مصوبات امروز شورای شهر را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران درباره مصوبات شورای شهر اظهار داشت: در جلسه امروز طرح دوفوریتی «لایحه توقف اجرای مصوبه اساسنامه ۱۹ سازمان وابسته به شهرداری تهران به انضمام آیین‌نامه مالی و معاملاتی سازمان‌های وابسته و مقررات استخدامی مستخدمین موقت شهرداری تهران با لحاظ پیشنهادات به تصویب رسید.

وی با اشاره به این طرح، افزود: این طرح به شهرداری تهران اجازه می‌دهد، اجرای مصوبه اساس‌نامه‌های ۱۹ سازمان وابسته به شهرداری تهران به انظمام آیین‌نامه مالی و معاملاتی سازمان‌های وابسته و مقررات استخدامی مستخدمین موقت شهرداری تهران را به دلیل ابهامات و ایرادات مترتب بر آن متوقف کند.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: این طرح شهرداری تهران مکلف می‌کند، ظرف مدت ۴ ماه لایحه اصلاح مصوبه مذکور را تهیه و برای سیر مراحل تصویب، به شورای اسلامی شهر تهران ارسال نماید و تا زمان تصویب لایحه مذکور و طی مراحل قانونی مربوطه کلیه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران بر اساس اساسنامه ملاک عمل قبلی اداره خواهند شد.

نادعلی گفت: درنهایت پس از استماع نظرات مخالفین و موافقین، متن لایحه با پیشنهاد تبدیل چهارماه به سه ماه به رای گذاشته شد و با ۲۰ رای موافق به تصویب رسید.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت اصلاحیه مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران بود که یک فوریت اینم موضوع نیز با موافقت اعضای شورای شهر روبرو شد.

سخنگوی شورای شهر در تشریح ویژگی‌های این طرح، گفت: با توجه به اینکه شهر تهران با گستردگی روز افزون جمعیت و نیز گستردگی جغرافیا مواجه است، بنابراین تعدادجایگاه‌های سوخت پاسخگوی این تعداد جمعیت و این تعداد از خودرو نیست و این در حالی است که یکی از مسئولان در گزارشی اعلام کردند که نسبت جایگاه‌های سوخت حتی از زمان پیش از انقلاب نیز کمتر شده است.

نادعلی افزود: این طرح چند ویژگی دارد؛ نخست آنکه بخش خصوصی وارد عرصه می‌شود و با تعداد زیادی از جایگاه های عرضه سوخت مواجه می شویم که اگر به نحو مطلوبی مشارکت شود مشوق بخش خصوصی در یاری رساندن به مدیریت شهری در عرصه‌های دیگر می‌شود.

وی ادامه داد: ویژگی دوم این است که اگر ساخت و معماری این جایگاه ها از منظر فرهنگی و با پیوست فرهنگی صورت گیرد ما در مبلمان شهری تفاوت قابل رویتی را خواهیم دید که به جهت فرهنگی هم موثر خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس