دستگیری

رئیس پلیس تهران از انهدام بزرگ‌ترین باند دسترسی غیرمجاز به شبکه‌های اجتماعی شهروندان و دستگیری اعضای این باند خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: در پی مراجعه چند صد نفر از همشهریان تهرانی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربریشان در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: این افراد مدعی بودند که حساب‌های کاربری آن‌ها مورد هجوم افراد ناشناس قرار گرفته و سوء استفاده شده است، به طوری که در قسمت پیام‌ها از مخاطبان و دنبال کنندگانشان درخواست واریز وجه کرده اند و در برخی موارد مبالغی واریز شده است.

سردار رحیمی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرمان را در فضای مجازی و حقیقی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی اعضای اصلی این باند که ۶ نفر بودند را در یک عملیات غافلگیرانه در سه نقطه خارج از تهران به‌صورت همزمان دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل کردند.

وی گفت: تاکنون در بررسی‌های اولیه حدود ۷۰۰ پرونده مفتوح در تهران بزرگ شناسایی شده است و در اظهارات اولیه متهمان به دسترسی غیرمجاز به صفحات بیش از ۳ هزار نفر از کاربران اینستاگرام در کشور اقرار کردند که بررسی‌های تکمیلی در حال انجام است.

این مقام پلیس بیان داشت: مجرمین پس از حضور در پلیس فتا با خیال اینکه ردی از خود بر جای نگذاشته اند، همه چیز را انکار می‌کردند، اما پس از مشاهده‌ی ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کردند و بیان داشتنند اکثر قربانیان ما افرادی بودند که از رمزهای ساده و قابل حدس نظیر شماره تلفن همراهشان استفاده می‌کردند.

سردار رحیمی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دومرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند.

وی افزود:  همچنین در صورتی که پیامی در شبکه‌های اجتماعی از سوی دوستان و یا آشنایانتان مبنی بر درخواست واریز وجه دریافت کردید حتما از طرق دیگر نظیر برقراری تماس تلفنی صحت محتوای پیام ارسالی را قبل از واریز وجه احراز کنید و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا طی تماس با شماره تلفن ۱۱۰ با ما در میان بگذارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس