سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امروز افتتاح می‌شود

سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امروز ۲۷ مهر ماه با حضور رئیس جمهور در تهران افتتاح شد.

به گزارش مشرق، سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور کشورمان امروز ۲۷ مهر ماه در تهران افتتاح شد.

کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع" اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام" با حضور جمعی از متفکران و اندیشمندان اسلامی از ۵۲ کشور جهان به صورت حضوری و مجازی از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار شد.

قرار است در این کنفرانس بین المللی، اندیشمندان داخلی و خارجی، مقامات لشکری و کشوری و سفرای خارجی حضور داشته باشند.

هشت محور و موضوع کنفرانس جنگ و صلح عادلانه، اخوت اسلامی و مبارزه با تروریسم، آزاد اندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیری و افراطی گری، همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات، احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین، تبیین امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی، فلسطین و مقاومت اسلامی و بزرگداشت آیت الله محمدعلی تسخیری است.

هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه کارهای مناسب در این خصوص است.

قرار است، سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی تا ۲ آبان امسال همزمان با هفته وحدت برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس