کد خبر 1287660
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
مصرف قرصی که به کاهش مرگ کرونا کمک می‌کند

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف استاتین‌ها می‌تواند خطر مرگ ناشی از کووید را تا ۱۲ درصد کاهش دهد.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید که در کشور سوئد صورت گرفته نشان می‌دهد، مصرف استاتین‌ها می‌تواند خطر مرگ ناشی از کووید را تا ۱۲ درصد کاهش دهد.

استاتین‌ها گروهی از داروها هستند که می‌توانند به کاهش سطوح کلسترول خون کمک کنند. آنها این کار را با مسدود کردن آنزیمی در کبد که برای ساخت کلسترول ضروری است، انجام می‌دهند.

بزرگترین تحقیقات در مورد استاتین‌ها و کووید با داده‌های نزدیک به ۱ میلیون نفر انجام شده و تصور می‌شود اثرات ضد التهابی استاتین‌ها احتمال زنده ماندن از کووید را افزایش می‌دهد.

دانشمندان می‌گویند یافته‌ها هنوز نیاز به کار بیشتری از طریق آزمایشات تصادفی دارند، اما به طورکلی بر اساس یک مطالعه، استاتین‌ها می‌توانند شانس مرگ و میر ناشی از کووید را تا ۱۲ درصد کاهش دهند.

کارشناسان مستقل می‌گویند این مطالعه سرنخ‌های حمایتی را ارائه می‌دهد که استاتین‌ها می‌توانند به بیماران مبتلا کمک کنند.

محققان سوئدی بزرگترین تجزیه و تحلیل استاتین ها و پتانسیل ضد کووید آنها را انجام دادند و داده های بهداشتی ناشناس ۱ میلیون نفر را ردیابی کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    2 0
    این گونه پژوهش ها حقه بازی شرکت های داروئی برای فروش است. که از تعدادی پزشک بی سواد و بی وجدان هم سوء استفاده می کنند. چون مصرف هر دارو یا خوراکی دیگر نتایجی در بدن انسان ایجاد می کند. دارو زمانی دارو است که حداقل 80 درصد بیماری را مداوا نماید.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    1 0
    جالبه بعد داروی منسوب به امام کاظم که ۲ ساله مصرف می کنم و کروناهم نگرفتم اون اثر بخش نيست! لعنت براونایی که بخاطر تعارض منافع و مافیای دارو طب ایرانی اسلامی و منع کردن خوبه تواسترالیا به محقق ثابت کرد که سیاهدانه تأثیر داره رو بهبودی آره همین سیاهدونه و عسل ساده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس