.

ماجـــرای کمک‌ داوری ویدئویی بازی ایران و کره جنوبی در حال کشیده شدن به جاهای باریک است، تا جایی که شنیده می‌شود پای صهیونیست‌ها در میان است.

به گزارش مشرق، ماجـــرای کمک‌داوری ویدئویی بازی ایران و کره جنوبی در حال کشیده شدن به جاهای باریک است، تا جایی که شنیده می‌شود پای صهیونیست‌ها در میان است. تکنولوژی که با وجود تأیید فیفا، به دلیل مخالفت کنفدراسیون فوتبال آسیا در بازی با کره به صورت آفلاین اجرا شد.

اما ماهیت مشکوک شرکت هنگ‌کنگی – بلژیکی که فدراسیون فوتبال تجهیزات VAR را از این شرکت اجاره کرده بود، به حرف و حدیث‌های زیادی دامن زده است.

قبل از بازی هفته گذشته ایران و کره‌جنوبی در انتخابی جام جهانی بود که مسئولان فدراسیون فوتبال از قرارداد با یک شرکت هنگ‌کنگی برای استفاده از تکنولوژی داورویدئویی در این بازی خبر دادند، آن هم در شرایطی که الزام و اجباری از سوی فیفا در این رابطه وجود نداشت.

البته شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و همکارانش توانستند در نهایت با یک شرکت هنگ‌کنگی که برخلاف شرکت‌های دیگر مانع تحریم را برای ورود تجهیزاتش به ایران مطرح نکرده بود به توافق برسند تا با استفاده از VAR اجاره‌ای این شرکت، برای اولین بار در ایران از سیستم کمک‌داور ویدئویی استفاده شود.

اگر چه با توجه به اینکه تنها شرکتی که می‌تواند تجهیزات VAR را در مسابقات تحت نظر AFC تأمین کند، شرکت بریتانیایی Hawk Eye است و این شرکت نیز به علت تحریم‌های ظالمانه علیه ایران نتوانست تجهیزاتش را وارد کشورمان کند، فدراسیون فوتبال برای اینکه رودرروی AFC قرار نگیرد، ترجیح داد در بازی با کره استفاده از این فناوری به صورت آفلاین و صرفاً یک آزمایش داخلی برای فوتبال ایران باشد و تیم داوری دیدار با کره هم نمی‌توانست از VAR استفاده کند.

البته این پایان حواشی VAR نبود و پس از بازی با کره، پایگاه خبری طرفداری مدعی صهیونیستی بودن شرکت طرف قرارداد با فدراسیون فوتبال شد: «Simplylive شرکتی است که دو مدیر ارشدش که البته در سال‌های گذشته روی تمام فعالیت‌های این شرکت اشراف داشتند، ساکن اسرائیل هستند و تکنولوژی انتقال تصویرش را هم از یک شرکت اسرائیلی می‌گیرند.»

در حالی که مسئولان فدراسیون فوتبال درباره این ادعا سکوت کرده‌اند، دیروز حمید سجادی، وزیر ورزش در حاشیه پیاده‌روی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی به این مسئله واکنش نشان داد و گفت: «هنوز گزارش دقیقی به دست من نرسیده است. منتظرم گزارش مشروح و کاملی به دستم برسد.» با واکنش وزیر ورزش به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی اتهام همکاری با یک شرکت اسرائیلی باشد، اتهامی بزرگ که باید دید مسئولان فدراسیون چه پاسخی برای آن دارند.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    8 0
    روحانی رفت و گویا قرار نیست از دست نفوذی ها راحت بشیم.
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    5 0
    فدراسیون فوتبال نیازمند خانه تکانی است و الا این سازمان که حامی جواسیس و ... هستند به کشور صدمه خواهند زد.
  • سوسان IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    10 18
    خخخخخخ الان میفهمی چقدر عقبی صهیونیستهای ایرانشهری کوروش پرست 4 ساله یهودپولیس رو به زور قهرمان لیگ میکنند تو کجای کاری عقب مونده اجتماعی
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      5 6
      پانترکیزم زاده یک صهیونیست مجارستانی به نام وامبری هست . اینقدر تبار خودت رو هم نزن بوی گندش خیلی وقته بلند شده. شما هم خیلی پول ملت رو به پای تراکتور ریختین و هیچ نتیجه ای نگرفتین سگهای الهام علیوف!
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      4 2
      بدبخت خودتحقیر
    • حسین IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      3 2
      خاخامنشیان یهودی تبار ..... منابع و کتابهایی که در مورد تاریخ هخامنشی مطلب نوشته و از کورش یاد کرده بلا استثنا یهودی هستند ...کشتار موسوم به "پوریم"، مردم سرزمین ایران در زمان خاخامنشی رخ داده که برای نزدیک دو قرن بعد از اون اتفاق هیچ اثار باستانی در سرمزین ایران کشف نشده و نشان دهنده کشتار گسترده مردم هستش
    • حسین IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      2 3
      تمام اتفاقات تاریخی که به نحوی سعی در ضربه زدن به اسلام رو دارند بلا استثنا در منابع یهود و یا نویسندگان و تارخنگاران وابسته به یهود ذکر شده استد و هیچ منبع دیگه ای بهش اشاره نکرده از جمله اینها میتوان به کوروش کبیر که در حقیقت میخاد کتاب مقدس یهودیت رو با واقعیتهای تاریخی وفق بده تاریخ هخامنشی که در بستر اون کشتار مردم ایران پنهان هستش و البته اثار باستانی نیز به نفع یهودیت تعبیر خواهد شد مسائل پیرامون شخصیتی بنام سلمان فارسی که سعی در زمینی نشان دادن قران کریم دارند و میخاد ثابت کنه قران آسمانی نیستش جالبه سلمان فارسی 1320 سال عمر کرده
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    3 0
    فوتبال ایران مزخرفترین فوتبال دنیاست هیچی عاید مردم نمیشه جز آه و بدبختی که نصیب جوون بیچاره میشه دنبال بازیکن بیسواد جماعت میره عشق و حالش واسه اوناست
  • احمد‌سرانچرخ IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    3 0
    خدا‌وکیلی‌این‌رشته‌ورزشی‌در‌مقابل‌هزینه‌های‌مادی‌و‌معنویش،و‌صرف‌اعتبارات‌کلانش‌‌گلی‌بسر‌جامعه‌ورزش‌نزده‌جز‌اینکه‌‌حساب‌بانکی‌مافیاهای‌دنیای‌فوتبال‌رو‌‌شارژ‌و‌بعضی‌از‌بازیکنها‌رو‌به‌اب‌و‌نوایی‌میرسونه‌که‌بدل‌به‌لاکچری‌مردمان‌خود‌باخته‌ومتظاهر‌میشن‌برای‌تشویش‌روحیه‌مردم‌عادی،حالا‌ردپای‌اسراییل‌که‌جای‌خود‌ردپای‌عزراییل‌هم‌دوای‌این‌‌سورپرایز‌های‌نا‌صواب‌منفورش‌‌نیست!
  • چنگیز IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    5 0
    من چهارده سالمه ولی این شعورو دارم که وقتی بخوام با یکی رفیق بشم در مورده گذشته اون طرف تحقیق کنم اینا الان نباید تحقیق میکردن ببین صاحبا و سوابق این شرکت چیه؟؟؟؟؟
  • دخی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    2 0
    مگه نگفته بودن شرکت همراه اول باشگاه ها رو تجهیز میکنه پس این شرکت صهیونیستی از کجا درآومد؟؟
    • Lol IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      3 0
      همراه اول تو شاد مونده بعد بیاد VAR تجهیز کنه؟ XD
    • دخی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      2 0
      من شنیدم که یکی از این دست اندرکاران گفته بود به تمام ورزشگاه ها VAR میده ولی انگار دروغ بوده. در ضمن من از ایتا استفاده میکنم نه از شاد چون کلاسهامون کامل حضوری است از اول مهر.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    3 0
    کل فوتبال صهیونیستیه ! شما دنبال یه نخود تو انبار کشتی میگردی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس