کد خبر 128761
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷

رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای مکتوب ضمن ابراز تأسف از مرگ ولی‌عهد عربستان و پیام تسلیت به شاه سعودی از همکاری دو کشور در دوران صدارت "نایف بن عبدالعزیز" تمجید کرد.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از خبرگزاری شینهوا نوشت: "باراک اوباما" در بیانیه‌ای مکتوب به دنبال مرگ "نایف بن عبدالعزیز" ولی‌عهد عربستان ضمن ابراز ناراحتی گفت: من پس از آگاهی یافتن از مرگ ولی‌عهد نایف بن عبدالعزیز بسیار ابراز ناراحتی و تأسف کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: برای چندین دهه، نایف به عنوان وزیر کشور عربستان خدمت کرد و زندگی خود را به امنیت عربستان و امنیت سراسر منطقه اختصاص داد.

اوباما تأکید کرد: آمریکا و عربستان در دوران صدارت وی همکاری مستحکم و موثری را در مبارزه علیه تروریسم صورت دادند که این همکاری زندگی شمار زیادی از مردم آمریکا و عربستان را نجات داد.

شینهوا در ادامه خبر خود افزود که رئیس‌جمهوری آمریکا عمیق‌ترین تسلیت خود را به "ملک عبدالله" پادشاه عربستان، خانواده سلطنتی و مردم عربستان ابراز کرد.

ولی‌عهد عربستان که برای مدت‌ها از بیماری رنج می‌برد و در سوئیس تحت درمان مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته بود روز شنبه در سن 78 سالگی در "ژنو" درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس