خودکشی، عامل اصلی مرگ در میان نظامیان صهیونیست+آمار

آمار منتشره نشان می‌دهد، سالانه 500 مورد تلاش برای خودکشی در فلسطین اشغالی ثبت می‌شود که 100 مورد آن مربوط به نظامیان ارتش این رژیم است.

به گزارش مشرق، آمار رسمی مرکز تحقیقات «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) نشان می‌دهد که رژم صهیونیستی در هر سال ۵۰۰ مورد خودکشی را ثبت می‌کند که ۱۰۰ مورد آن در میان نسل جوان این رژیم و در رده سنی ۱۵ تا ۲۴ سال است.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، خودکشی همچنان دلیل اصلی فوت در صفوف نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شرایط غیرجنگی است و این پدیده در سال‌های اخیر شدت داشته است. اما به نظر می‌رسد میزان واقعی خودکشی بالاتر از آمار اعلام باشد زیرا در برخی موارد خودکشی را حادثه در حین آموزش یا تصادف جلوه می‌دهند و این بدان معناست که تعداد واقعی نظامیانی که دست به خودکشی می‌زنند، پنهان می‌شود.

چرا نظامیان اسرائیلی دست به خودکشی می‌زنند؟

در این گزارش آمده، دلیل خودکشی در میان نظامیان ارتش صهیونیستی به گسترش این پدیده در فلسطین اشغالی به خاطر دلایل مختلف روانی، اجتماعی و اقتصادی بازمی‌گردد به خصوص آنکه نرخ بیکاری و فقر بیشتر شده است. نمی‌توان خودکشی در صفوف نظامیان را از شیوع این پدیده در جامعه صهیونیستی جدا دانست.

آمار خودکشی در فلسطین اشغالی

فلسطین الیوم افزود، آمارهای رسمی وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهدکه در سال ۲۰۲۰، ۶۲۱۵ نفر اقدام به خودکشی کرده‌اند (که البته همه آنها منجر به مرگ نمی‌شود). از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ حدود ۵۳۸۰ نفر در فلسطین اشغالی اقدام به خودکشی کرده‌اند یعنی تقریبا هر سال ۵۰۰ نفر. ۱۰۰ مورد از این آمار سالانه در میان نظامیان رژیم صهیونیستی است.

بر اساس آمارها، ۸۰ درصد اقدام به خودکشی در میان مردان و ۲۰ درصد آن مربوط به زنان است. ۶۰ درصد افرادی که دست به خودکشی زده‌اند در رده سنی دبیرستان تا ۲۶ سال قرار داشته‌اند. دوره‌هایی که مربوط به آمادگی برای ورود به ارتش یا خدمت سربازی و نیز دوره خدمت در صفوف ذخیره ارتش است.

در ادامه این گزارش آمده، افرادی که بیشتردر دایره خطر خودکشی در فلسطین اشغالی قراردارند، یهودیان مهاجر از روسیه، اتیوپی یا آفریقا یا افراد سالمند هستند و دلیل آن، مشکلات اقتصادی، اجتماعی یا احساس غربت است.

خودکشی، عامل اصلی مرگ در میان نظامیان اسرائیل +آمار

دلیل خودکشی در میان نظامیان صهیونیست

بر اساس این گزارش، افزایش تنش‌های روانی در میان نظامیان ارتش، دلیل اصلی اقدام به خودکشی است و این موضوع به فشارهای روانی، اجتماعی، امنیتی، جنگ و رویارویی مداوم برمی‌گردد.

بیشتر نظامیانی که دست به خودکشی زده‌اند مدت زمانی طولانی از نگرانی درباره آینده رنج می‌برده‌اند، ناامید و دچار سردرگمی شدید بوده‌اند. بر اساس آمارها در سال ۲۰۲۰، ۱۷۱۰ مورد درخواست از سوی نظامیان برای دریافت خدمات بهداشت روانی و ذهنی دریافت و و نام ۲۶ نظامی در دایره شدید خطر ثبت شده و تلاش شده آنها را از خودکشی نجات دهند.

در ادامه این گزارش آمده، خدمت سربازی، نظامی را از محیطی که در آن بوده دور می‌کند و این باعث تنش می‌شود. همچنین خدمت نظامی، تعامل با دستورات مافوق، دوری از والدین و دوستان و امثال آن و نیز وضعیت امنیتی در اراضی ۱۹۶۷ که جان نظامی در خطر است، همه و همه باعث افسردگی و تنش شدید روانی در میان نظامیان می‌شود.

مخفی کردن آمارهای واقعی

برآوردها حاکی از آن است که بخش نیروی انسانی در ارتش رژیم صهیونیستی آمار واقعی درباره شیوع خودکشی در میان نظامیان صهیونیستی را پنهان می‌کند و خودکشی دلیل اصلی مرگ نظامیان صهیونیست در صورت عدم وجود جنگ یا اقدام نظامی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس