کد خبر 1287473
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
توصیه خطرناک «گیت‌استون» به جو بایدن؛ در تایوان بمب اتمی مستقر کن

یک اندیشکده تندروی آمریکایی در تحلیلی نوشت، با توجه به تنش فزاینده چین و تایوان، دولت آمریکا باید با استقرار بمب‌های اتمی در تایوان به این جزیره علیه چین کمک کند.

به گزارش مشرق، یک اندیشکده آمریکایی روز دوشنبه در تحلیلی به دولت آمریکا توصیه کرد با توجه به ماجرای افغانستان، با استقرار بمب‌های اتمی در تایوان به این جزیره برابر چین کمک کند.

اندیشکده «گیت‌استون» در بخش‌هایی از تحلیل خود نوشت، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا می‌تواند با ارائه یک پیمان دفاعی متقابل به تایوان، بازدارندگی را دوباره برقرار کند. اگر او نمی خواهد این کار را انجام دهد، یا باید پایگاه‌های ویژه سلاح‌های اتمی آمریکا در تایوان تاسیس کند یا چنین سلاح‌هایی را به جزیره منتقل کند تا بتواند از خود دفاع کند. در دهه 1980، ایالات متحده با استقرار موشکهای اتمی «پرشینگ» در اروپا، بازدارندگی مقابل اتحاد جماهیر شوروی سابق را تقویت کرد.

کنار گذاشتن ابهام راهبردی

این اندیشکده ادامه داد، چین ظاهرا معتقد است که می‌تواند با عبور از آمریکا، تایوان را به استان سی و چهارم خود تبدیل کند. برای متوقف کردن چین، ایالات متحده باید «ابهام راهبردی» چند دهه ای را کنار بگذارد، این سیاست که به پکن نگوید که در صورت ستیز چین  با تایوان چه خواهد کرد و به طور عمومی با تایوان پیمان دفاعی متقابل ببندد.

گیت استون در بخش دیگر نوشت، تایوان همیشه برای آمریکا از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است. این جزیره تراشه‌های پیشرفته‌ای را برای محصولات آمریکایی تولید می‌کند، محیط دفاعی آمریکا را مستحکم کرده و چراغ دموکراسی است.

تایوان آزمون عزم آمریکاست

در بخش دیگر این گزارش آمده است، پس از سقوط کابل، تایوان به عنوان آزمون عزم آمریکا تلقی می‌شود. بنابراین ایالات متحده باید مایل باشد تا از اقدامات فوق‌العاده برای حفاظت از این جزیره استفاده کند.

این در حالی است که در یک تحلیل دیگر  از سوی شبکه خبری راشاتودی آمده است، اگر چین تصمیم بگیرد به تایوان حمله کند، فرض کار این است که این کشور ارزیابی گسترده‌ای از شانس پیروزی خود را مبتنی بر اطلاعات انجام داده است. چین می‌تواند پادگان‌ها و محل استقرار هر یگان اصلی رزمی زمینی تایوان را با دقت مشخص کند.

این کار را با هر هواپیمای دارای قابلیت جنگی در موجودی تایوان انجام می‌داد. چین قادر است پایگاه‌های لجستیکی مورد استفاده تایوان را در خط مقدم شناسایی کند.همه اینها در معرض بمباران گسترده نیروهای هوایی و موشکی بالستیک چین قرار خواهند گرفت. سپس هر یگان بازمانده از تایوان با وظیفه دلهره آور دفع یک حمله گسترده روبرو خواهد شد که احتمالاً شامل ترکیبی از نیروهای دوزیست و حمله هوایی است.

منابع خبری شنبه گزارش دادند که تایوان به دنبال تحویل زود هنگام 66 فروند جنگنده «اف-16 » و بیش از 100 موشک دوربرد «ای جی ام -158 » ساخت آمریکا با قابلیت حمله به چین است.

 تایوان قرارداد خرید جنگنده‌های اف-16 را سال 2019 امضا کرد با این حال، نشان دادن قدرت اخیر چین در ارسال ده‌ها هواپیمای جنگی به منطقه پدافند هوایی تایوان  (ADIZ)  ضرورت دستیابی به سیستم های تسلیحاتی جدید را افزایش داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    خب چین و روسیه هم بمب های اتمی شان را ببرند مستقر کنند در کشورهای آمریکای مرکزی. دارن مسامحه کاری میکنن.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    ظاهرا، نرود میخ آهنین در سنگ. چاره ئی نیست جز غرق شدن فرعون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس