پرسپولیس و الهلال

مدرس AFC با انتقاد از بزرگنمایی درباره فوتبال کشورمان گفت: واقعاً تعجب می کنم برخی رسانه ها می گویند ایران اول یا دوم آسیاست! اما واقعا ما در کجای فوتبال دنیا ایستاده ایم؟!

سرویس ورزش مشرق - تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در زمین الهلال عربستان شکست سنگین ۳ بر صفر را پذیرفت و از دور مسابقات کنار رفت.

مسعود اقبالی مدرس AFC و کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو با مشرق درباره این شکست سنگین گفت: قبل از اینکه تحلیل فنی از این دیدار داشته باشم باید بگویم که ما سال‌های سال است که می خواهیم بهترین فوتبال را در سطح آسیا ارائه دهیم اما در مقابل تیم هایی که از نظر سخت افزاری و نرم افزاری از بهترین و بروز ترین امکانات استفاده می کنند عملاً کم می آوریم و حرفی برای گفتن نداریم. علاوه بر این ها الهلال با غلبه بر مسئله کرونا با حضور تماشاگران پرتعدادش و گرفتن میزبانی با تمام قوا به میدان آمده بود. الهلال همه چیز داشت و ما هیچ چیز نداشتیم، این را می توان از نحوه سفر تیم به عربستان فهمید که شاهکار مدیریتی فوتبال ایران به نمایش در آمد و تیم به آن شیوه و با تاخیر یک روزه پرواز کرد. این موضوع تاخیر پرواز را تیم های ورزشی درک می کنند که چقدر روی خواب و تغذیه و روح و روان بازیکنان موثر است. هر تیم دیگری هم باشد به هم می ریزد و همان فوتبالی هم که می خواهد بازی کند نمی تواند در زمین ارائه دهد.

اقبالی در ادامه افزود: از لحاظ تاکتیکی هم واقعا حرفی برای گفتن نداشتیم و تیم در همه پست ها ضعیف کار کرد. عربستان نشان داده به همراه قطر با سرمایه گذاری و جذب سرمایه و به خدمت گرفتن بازیکنان پا به سن گذاشته اما با کیفیت و حرفه ای به مرحله از رشد و تکامل می رسند که بعد از کره و ژاپن به قدرت های فوتبال آسیا تبدیل شوند.

الهلال همه چیز داشت و ما هیچ چیز نداشتیم/ بازیکنان پرسپولیس اصول فوتبال را نمی‌دانند/ تعجب می‌کنم می‌گویند ایران تیم اول یا دوم آسیاست!

مدرس AFC درخصوص ضعف تاکتیکی پرسپولیس هم اظهار داشت: رفتن چند بازیکن کلیدی، تعطیلی لیگ و نداشتن مسابقه پرفشار باعث خروج تیم از شرایط مسابقه شد و بازیکنان جدید نتوانستند به هماهنگی موردنظر برای حفظ انسجام تیمی برسند و عملا یک پرسپولیس ضعیف شده نسبت به قبل را ما در میدان می دیدیم. پرسپولیس در همه پست ها آن بازی همیشگی را نداشت و از دادن ۴ پاس سالم به همدیگر عاجز بودند و الهلال به راحتی موفق به شکست ساختار دفاعی آن ها شد و شانس آورد که بیشتر از این ها گل نخورد.

اقبالی افزود: در این تیم ۳ یا ۴ بازیکن خارجی حضور داشت و بقیه از بازیکنان شاخص فوتبال عربستان بودند که نشان دادند فوتبال را اصولی و مدرسه ای یاد گرفته اند و این یک پیشرفت برای عربستان محسوب می شود. این نشان می دهد ما پایه ای و اساسی کار نکردیم و در این جور بازی ها که به مانعی سخت می خوریم راه برون رفتی نداریم.

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به تقویت الهلال نسبت به بازی با استقلال گفت: کاملا مشخص بود که این تیم از لحاظ تاکتیکی تقویت شده و کار کرده بودند. هرگاه پا به توپ می شدند تاکتیک مشخصی داشتند و نقاط ضعف پرسپولیس را شناسایی کرده بودند و از همان نقاط به تیم ضربه می زدند. شما ببینید در گل اول عربستان علاوه بر ضعف تیمی، ضعف تاکتیک فردی هم به چشم آمد؛ مدافع راست ما هنوز نمی داند بازیکن راست پایی که در سمت چپ بازی می کند برای شوتزنی توپ را به سمت داخل محوطه می آورد و باید راهش را ببندد. یک تیم جوان اگر اصول فوتبال را بداند قطعا موفق می شود، اما بازیکنان ما هم جوان بودند هم بی تجربه و هم اصول فوتبال را به خوبی نمی دانند و مشخص است که این نتیجه ضعیف رقم می خورد. برعکس در الهلال دو سه بازیکن ستاره بودند که علی رغم سن بالا اما اصولی و تاکتیکی و حرفه ای بازی کردند و بازی را در آوردند.

اقبالی با انتقاد از رسانه ها برای بزرگنمایی در قدرت فوتبال ایران اظهار داشت: واقعاً تعجب می کنم برخی رسانه ها می گویند ایران اول یا دوم آسیاست! اما واقعا ما در کجای فوتبال دنیا ایستاده ایم؟! در همین قضیه سفر پرسپولیس مثل برخی موارد مشابه ضعف دیپلماسی و مدیریتی در همه بخش ها مشهود بود و واقعا ثابت کردیم همه چیزمان به هم می آید! بدون تعارف باید بگویم با اتفاقاتی که از فرودگاه شروع شد و با بازی دیشب فوتبال ایران تحقیر شد و باید واقعیت را بپذیریم.

اقبالی درخصوص تیم ملی هم به مشرق گفت: ایران قطعا به جام جهانی می رود اما با این تیم و با این برنامه ریزی و نداشتن چند بازی تدارکاتی بسیار خوب با تیم های قوی راه به جایی نمی بریم. درست است ۱۵ تا لژیونر داریم اما واقعا به جز چند نفر مثل طارمی و آزمون و جهانبخش و قدوس بقیه استاندارد نیستند و نمی توانند در جام جهانی بازی را برای ما در بیاورند و اگر اینجوری بخواهیم برویم باید دعا کنیم کمتر گل بخوریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    41 7
    آقای اقبالی و دیگر منتقدین شما کارشناس این فوتبال هستید و همیشه هم ایراد می گیرید. یکبار هم شما بگید من به عنوان منتقد فلان بازیکن ها رو ساختم و تحویل دادم و در حد اروپا هستند . شما تاکتیک ندارید همش از امکانات می گید . بازیکن بازنشسته هم دوره خودتون رو نگاه کنید هنوز رو فرمه امام شما با اضافه وزن دارید دست و پنجه نرم می کنید.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    31 14
    فوتبال ایران شانسی و الابختکی است
    • ایرانی GB ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      7 1
      فوتبال ایران دچار باند بازی و رشوه خواری هست که یک مشت بچه ننه دوره گرد با پول باباهاشون وارد میدان بازی فوتبال و این تیم و اون تیم میشن که نه از فوتبال چیزی میدونند و نه بدرد بازی فوتبال میخورند چون صرفا" بخاطر کسب نام و شهرت و مال و منال به تیم های مطرح راه پیدا میکنند , تیم پرسپولیس و استقلال سرشار از این بازیکن های دوزاری بچه ننه هستند که بجای بازی فوتبال بدرد جاروب زدن آسفالت خیابونها میخورند تا لگد زدن به توپ فوتبال ! اگر مسؤلین ( که هیچ وقت اینکار رو نمیکنند ) بجای راه دادن بچه ننه های بچه سرمایه دار , بازیکن فوتبال بلد وارد تیم های خوش نام بکنند قطعا" شاهد ترقی در کیفیت کسب نتایج ورزشی در رشته فوتبال هم خواهیم شد , مخصوصا" با راه یابی شهرستانی ها به تیم های استقلال و پرسپولیس بجای راه یابی بچه ننه های پوست لطیف بالا شهر نشین تهرانی !!!
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    11 2
    فوتبال ایران
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      5 3
      ما به یحیی ایمان داریم ما تیممونو از دل و جون دوست داریم وتا دقیقه نود نشستیم پا به پای بازیکنان از نفس افتاده ی تیم ما به عدم برنامه ریزی صحیح باختیم تیم مقابل میلیاردی سرمایه گذاری می‌کنه ولی اینجا حاضر نیستن یه برنامه درست برا لیگشون بریزن! تیمشون باید بره تو آسیا اینا حتی لیگ و شروع نکردن! چقدر باید زحمت بکشی تا بری تا این مراحل؟ میزبانی که دیگه بخوره تو سرشون ...
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    24 7
    آقای مدرس وقتی فوتبال این باشد توهم بحساب نخواهی آمد در اصل تف سربالا انداخته ای و افتاده است بر صورت خودت - خوب بازی و سرگرمی است و تفریح و باخت هم بخشی از حقیقت رقابتها است اهانت به ورزش کشور و بقول نظامیا گرای منفی دادن به اجانب برای شما چه نفعی دارد وقتی مدرس توباشی فوتبال همین می شود - شماها روید کنار فوتبال ایران در جهان خواهد درخشید در اصل مشکل این فوتبال در آموزش است و مدرسان آن (فوتبال)ردیف اول متهمین هستند
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    17 15
    آنچه از پاریس پولیس در ریاض دیدیم یک تیم آماتور دسته دهم آسیا بوده فقط برای تیم های داخلی ادا در می اورند
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      3 3
      اگر این تیم در حد دسته دهم آسیاست پس بقیه ول معطلند و بهتره موجودیتی نداشته باشند چون سالهاست که زیر سایه همین تیم هستند و این تیم بر آنها آقایی میکنه
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    26 10
    چرا گریه میکنید عزیزان!!؟ حالا اتفاقی نیافتاده که فقط سه تا گل خوردید، جوری حرف میزنید که انگار این نتیجه براتون عجیبه؟؟!
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      4 4
      واقعا برای ما عجیبه اخه ما مثل شما به باخت های مکرر چندساله عادت نداریم
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      9 5
      برا چی گریه؟ ولی حیف زحماتی که کشیدن ... اگه این لیگ لعنتی زودتر شروع شده بود انقد تیم نا آماده نبود ...
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      5 4
      چون مثل شما به باخت های چند ساله عادت نداریم
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      6 1
      راست میگی، 6 تا که نخوردند! خوردند؟
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    18 5
    حیف اوم قراردادهای میلیاردی
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    18 3
    میلیاردی از جیب ملت برای هیچ هیچ هیچ چه برد باشد چه باخت!!!!
    • تاج IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 0
      برود حق الهلال بود پول خب که میدن بهترین بازیکن ها رو میخرن امکانات عالی که دارن در عوض تیم های ایران از گروهی که میرن بالا نصف بازیکنان می زارن میرن
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    24 11
    بازی دیشب واقعیت دوران پساسلطانی فره والا استقلال که یک دهم امکانات پیروزی را هم ندارد (شما بگید حتی یک زمین تمرین ساده و بدون امکانات که 5 ساله از استقلال دریغ شده حتی بازیکنان استقلال وعده غذایی روزانه هم نداشتند و ندارند ! که سمت پیروزی رستوران و بدنسازی و رختکن و کلینیک و ... همه چیز بپاست) به هیچ وجه اندازه پیروزی حمایت و پشتیبانی هم نشده و اتفاقا در اوج حاشیه بود (مثل روال 5 سال گذشته) و طبق معمول مددی در حال خرابکاری بود با 4 تا جوون و یک تیم نصفه و نیمه همین الهلال را زیر فشار گذاشت و فقط درخشش دروازه بان الهلال مانع شد دروازه بانی که آن شب بهترین بازیکن زمین هم شد تازه الهلال مقابل پیروزی 2 بازیکن اصلیش را هم نداشت که جلوی استقلال عالی بودند و استقلال سر یک سر خوردن بدشانسی آورد والا استقلال با حفظ تمرکزش گل دوم را هم نمی خورد و الهلال جدا به مشکل می خورد حالا بیشتر و بیشتر با حقایق دوران پساسلطانی فر آشنا می شوید که انقدر تو این سال ها از مهندسی ها صحبت کردیم بهتون اثبات بشه فقط یکی بیاد بگه چرا هیچکدام از مدیران انتصابی سلطانی فر دنبال آماده سازی کمپ حجازی نرفتند ؟؟!! که مهم تر از این مسئله چیزی نداریم چرا حالا سردار آجورلو پیگیرش شده ؟ از 100 جهت می شود اثبات کرد چه خبره .
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      2 4
      شما کارشناس نیستی پس نظر هم نده به جا ی فضولی برو برای تیم خودت دعا کن اتفاقا من خوشحالم که با باخت دیشب پرسپولیس حداقل دل شما استقلالی ها شاد شد اخه سالهاست که دیگه خوشحال نیستید . امسال وزیر هم عوض شد ودیگه متاسفانه بهانه ای ندارید که بخواهید باهاش باخت هاتون رو توجیح کنید درضمن استقلال وپرسپولیس هر دو ازنظر امکانات دریک سطح هستند پس این بهانه رو هم دیگه نیارید پایان فصل هم مشخص میشه که استقلال (بعد از وزیر سابق ) کجای جدوله امیدوارم امسال رو پیشرفت کنید وگرنه دیگه بهانه ای ندارید مشکل شما عملکرد خودتون هست نه وزیر و زمین واسمون ... تیم الهلال ازهمه جای دنیا بازیکن داشت و بازی همیشه با برد تموم نمیشه تیم ما دوباره تلاش میکنه وبهانه نمیاره این روهم بدون که غیر ممکنه یه تیم با همه ی دنیا قرار بزاره که بشه نایب قهرمان اسیا . پرسپولیس با تلاش وعملکردش نایب قهرمان شد نه با مهندسی وکمک وزیر حالا لطفا شما اگرامکان داره با همین شیوه مهندسی یه کاری کن تیمت سالهای بعدقهرمان اسیا بشه ☺ پرسپولیس بازهم تلاش میکنه ما پشت تیم هستیم ودوباره برمی گرده به شرایط قبلشم ما به باخت عادت نداریم وعادت هم نمی کنیم انشاالله بازی های بعدی جبران می کنه وبهتر میشه این شکست فقط بچه هارو محکم تر و جدی تر کرد تا بیشتر تلاش کنند .سعی کردم مثل خودت صحبت نکنم وگرنه به جای استقلال می گفتم ....
    • آریا IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      7 3
      صددرصد باهات موافقم ، پنج سال هر بلای ممکن و غیر ممکن را سر استقلال بدبخت آوردند فقط یک نکته ، تمام خیانت هایی که در حق استقلال و هوادارانش انجام شد دقیقا با چراغ سبز شیخ حسن همراه بود وگرنه اینکه وزیر ورزش و بعدها ارتباطات ، برای چند سال فریاد اعتراض چند میلیون ایرانی را به آسمان ببرند و رئیس جمهور هیچ اعتراض و بازخواست از عملکرد وزرایش نکند به نظر شما عادیست؟!!
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      4 2
      سلطانی فر رفت دیگه. ببینیم امسال برای هیچ پخی نشدنتون چه بهونه ای میارید.
    • Ali IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 0
      یه جوری میگی استقلال بخاطر یه اشتباه به الهلال باخت انگار تو بیست سال گذشته همیشه یه پای فینال بودید آخرین باری که رفتید یک چهارم رو هنوز یادت نمیاد بعد از قدرت نداشته حرف میزنید سال بعد ببینم چکار میکنید راه باز جاده دراز بسم الله ثابت کن پرسپولیس میتونی تا مراحل بالا بری خخخ 🤣🤣
    • ارتش سرخ ایران IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 0
      اون موقعی که کیسه کشا داشتن بازیکنان تراز اول خارجی میآوردن وپولهای میلیاردی خرج گرفتن بازیکن میکردن برانکو داشت ورزشگاه بی کیفیت شهید کاظمی رو با درآمد های اندک بازسازی میکرد میگفت شرط باشگاه داری زمین تمرین خوب داشتنه البته که ما باید زمین تمرینی خوب داشته باشیم شما کیسه کشا ریخت وپاش کردید ولی ما امکانات فراهم کردیم .حالا آب رو بریز اونجا که میسوزه.
  • رضا RO ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    13 4
    خدا را شکر که باخت. تیم مغرور با بازیکنان مغرور باید هم چنین مفتضحانه شکست بخورد. حق به حق دار رسید.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    17 10
    ضعف مدیریت یعنی الهال ایران نیاد و با استقلال توی امارت بازی کنه ولی پرسپولیس مجبور بشه بره عربستان جلوی تماشاگر بازی کنه، پرسپولیس باخته فرستادن وسط زمین،
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 0
    فوبال فقط به نام افرادنیست بایستی در زمین و میدان عمل خوب بازی کرد و با برنامه ریزی قدرت بدنی و تکنیک انفرادی و تاکتیک گروهی و هدایت مربی و دست یارانش فوتبال خوبی را ارائه داد و نیجه گرفت من دیشب که بازی را نگاه می کردم از بازی تیم پیروزی متعجب و متحیر ماندم اصلا هیچکدام بازی رضایت بخشی را ارائه ندادندو سر در گم بودند اما در مقابل حریف بسیار پر تلاش و قدرتمند و با برنامه حاضر و ظاهر شد و مزد زحمتش را گرفت . ولی این باخت نبایستی تیم بزرگ پیروزی را نومید و بچه ها را دلسرد نماید به هر فوتبال هم برد دارد و هم باخت بایستی از باخت ها به بررسی نقاط ضعف خود بپردازیم و تا در بازی های آتی جبران شود . اما در مورد تیم ملی بایستی بگم تیم خوبی داریم و می تواند در جام جهانی حماسه دیگری را خلق کند وبا توجه به بازی های خوبی که ارائه داده بسیار امید وار کننده است . توصیه آخرم این است زمانی که حریف توپ دارد بچه های عزیز ما بایستی به سمت شان سریع حاضر و در همان مرحله اول تمرکز آنها را بر هم بزنند که البته این مورد نقص در بازی با کره جنوبی کاملا مشهود بود .
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    14 12
    فوتبال برد وباخت داره گاهی هم تیم بزرگ باخت های باور نکردنی داشته اند
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    4 20
    الهلال پولو و نفوذ داشت. براتری تاکتیکی نداشت
    • سجاد IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      10 0
      بله، برای همین درصد مالکیت 70 به 30 بود. :)
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    19 8
    جناب کارشناس : رنکینگ فیفا میگویدتیم ملی ایران برترین تیم اسیاست. تیم ملی عربستان صعودی هم جرات مقابله با ایران را ندارد. این تیمی هم که پرسپولیس را شکست داد یک تیم چند ملیتی بود و اصلا اهمیتی ندارد. کافی است پرسپولیس خودش را قدری با بازیکن خارجی با کیفیت تقویت کند دوباره این الهلال را نقره داغ خواهد کرد. شما هم زیادی این تیمهای چند ملیتی را بزرگ نکن!
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      1 1
      لااقل بنویسید عربستان ثعودی ، صعودی یعنی بالارونده ، اینجوری داری ازشون تعریف هم میکنی!!!
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      1 1
      جدول فیفا ملاک نیست ملاک جام ملت‌های آسیا است که در چند دوره اخیر ایران نتوانسته قهرمان بشه
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    20 2
    مهم اینه پول مفت میلیاردی را به جیب می زنند
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    3 2
    حالا خوبه جوگیر نشیدچه بخواین چه نخواین اونا تیم ثروتمندی هستن شما هم با این حرفاتون فقط دنبال بودجه زیادترین حالا مثلا پرسپولیس قهرمان اسیامیشدچه دردی از مردم دوا میشد
  • جعفر IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 2
    یکی به ایشون بگه بحث فوتبال باشگاهی تو آسیا و خصوصا د رغرب آسیا به تیم ملی ارتباطی نداره ضعف اقتصادی و فنی باشگاه ها باعث میشه بازیکنان خوب در داخل کشور نمونن. و برعکس در تیم های ضعف اقتصادی وجود نداره و میتونن از ملیت های مختلف بازیکن بگیرن
  • سعید IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    3 0
    جناب اقبالی برزیل هم تو زمینش 7 تا از آلمان خورد. آیا برزیل هم فوتبال نداره؟؟ انگلیس 5 تا به آلمان زد. با این حساب اختلاف فوتبال انگلیس و برزیل 12 گله. فوتباله و پیش میاد. نمیدونم چرا ما با ی غوره سردیمون میکنه با ی مویز گرمی.
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    4 1
    بی شرمانه باختند
  • mojtaba SE ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    7 1
    تیم عربستان مربی فرانسوی بازیکن فرانسوی و امریکای جنوبی و کره ای؟؟
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    همه در اختیار تیم عربی زمین و تماشاگر و داور و وی یا ار در خدمت عربها و توهم در خدمت باش
  • mojtaba SE ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 0
    من هم تعجب نمی کنم که چرا آف سی تو برده پیش خودش و یک عنوان "مدرس" هم بهت داده که بهتر بتونی سیاه نمائی بکنی..
  • مظاهر شصتی IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 0
    واقعا نظرتون درسته اصلا تیم درست و حسابی نداریم حتي تیم ملی تیم ملی اصلا محک درست و حسابی نمیخوره اصلا طوری بازی میکنه که آدم از بازی نه تنها لذت نمی‌بره بلکه فقط حرص میخوره
  • احمد IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    3 0
    پرسپولیس بسیار ضعیف بازی کرد اما الهلال بازی خیلی خوبی ارائه داد و پیروزی حقشان بود.
    • پرویز IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      2 0
      به عنوان یک پرسپولیسی باید بگم هیچی برای گفتن نداشتیم،استقلال بهتر از ما با الهلال بازی کردی.
  • فوتبال ایران IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 1
    فوتبال ایران همینه دیگه چرا فشار میخورید؟ مگه چیز اشتباهی گفتن؟ خو اگه فوتبال خوبی داشتیم پس چرا جام نمیگیریم؟ چس چرا مقام نمیاریم؟ تعصبی بودن کمر کشور رو شکسته. دیگه قراره چندتا گل بخوریم تا بفهمید فوتبال ایران کیفیت و ارزش نداره؟؟ قراره تا کی میلیارد ها میلیارد رو بریزید تو فوتبال؟ والیبال قهرمان میشه پولو میدن فوتبال کشتی قهرمان میشه پولو میدن فوتبال تا کی قراره اینقدر تفکرات غلط داشته باشیم؟ اگه فوتبال ایران خوبه و فکر میکنید ارزش داره اوکی صبر کنید شاید به جای ۳ تا گل ۵ تا بخوریم. والا اگه آقای مسعود اقبالی کارشو بلد نبود afc نمیرفت. تو بچه ایی که میای نظر میدی میگی آقای اقبالی کارشو بلد نیس اگه خودت خیلی بلدی برو و بهتر از اون کار کن به جای علافی تو فضای مجازی.
  • نادر حصاری IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 0
    با سلام . تعجب می کنم از آقای اقبالی که شرائط خاص پرسپولیس را به فوتبال ملی تعمیم میدن و به عنوان کارشناس فرقی بین فوتبال ملی و باشگاهی قائل نیستند. شخصا از اواخر دهه ۵۰ تا اوایل دهه ۷۰ فوتبال باشگاهی بازی کردم ولی ایشان به عنوان پیش کسوت فوتبالی برایم آشنا نیستند، ایشون از آندسته از کارشناسان هستند که فکر میکنند برای مطرح شدن باید نظرات رادیکالی و فلسفی مطرح کنند ، نظرات مختلف ایشان را مرور و با اتفاقات رخ داده مقایسه کنید...
  • عیسی ریسی IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    این شاهکار مدیران بی سواد فوتبال ایران هست واقعا اگه کسی ارزش پرچم کشورش را بدونه هیچ موقع بهانه بدست عربها نمیده تاسیس تیم های کشورعزیزمان این بخدا بخدا بیشتر هست از تاسیس دولت های عربی حوزه خلیج فارس
  • Ali IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    پارسال که رفت فینال می‌گفتید فوتبال فقط پول نیست ما استعداد داریم اونا ندارن ما غیرت داریم اونا ندارن چی شدن الان اونا شدن قطب فوتبال جهان با خودتون چند چند هستید قبل بازی می‌گفتید الهلال تیم خوبی نیست دفاع نابودی داره متکی به ستاره هاست الان شد تیم سازمان یافته خخخ🤣🤣
  • Javad saeedi IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    سلام و خسته نباشید همه دوستان عزیز بنده اصالت بچه افغانستان هستم ایران زندگی میکنم. آقای اقبالی شما فرمودی که تعجب میکنین که میگن فوتبال ایران اول آسیا یا دوم آسیا هست بله تو این شکی نیست ایران یکی از بهترینای حال حاضر آسیا محسوب میشود شما نمیتونی تیم باشگاهی رو با تیم ملی مقایسه کنی اگه بچه های ایران امسال مهدی طارمی و سردار آزمون و بقیه بازیکنان حرفه ای ایران تو اروپا نبود تو خود پرسپولیس بازی میکرد حالا برعکس گل ها رو می شموردی که چندتا گل وارد دروازه الهلال میشد تازه الهلال بازیکنان خارجی زیاد داشت...
  • محمد IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    واقعا حرف حق زده همه چیمون به همه چیمون میاد اقتصادی اجتماعی سیاسی بچسبید به میز و صندلی هاتون بیشتر فرو کنید تو باتلاق
  • علی محمدی DE ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 0
    بله دقیقا کجای الهلال شباهتی به الهلال قبلی بودش ...حتی تا تیم ملی عربستان ی مساوی از ایران میگرفتش از نود دقیقه صدور بیست دقیقه اش فقط اتلاف وقت میکردش یعنی من نیمه اول گفتم شش نایی نشدیم خاموش کنم سکته نکنم
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    پرسپولیس چه ربطی به تیم ملی ایران داره
  • مجتبی IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 1
    دوستان عزیز کمی هم منطق بد نیست تمام فرمایشات کارشناس عزیز درسته ، فهمیدنش زیاد سخت نیست ، ژاپن تو اون گروه چهارم هستش!!!!! و عربستان با چهار بازی ۱۲امتیاز داره!!!!! فوتبال یک صنعت هستش و صنعت نیاز به علم ، تجربه و زیر ساخت داره
  • فرهاد کریمی IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    وقتی به استعداد توجه نشه و همه چیز پولی باشه همینه که می‌بینید بریدتو تیم‌های پایه پرسپولیس و استقلال ببینید چجوری پول و پارتی راه ورود مثلاً فوتبالیستها مونه
  • اکبر IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 0
    احسنت چقدر منطقی فرموده، باشد که مسئولین گزارشگران و کارشناسان کم بلد ما واقعیتها را درک کنند وبیش از این غلو و بلوف نزنند و کمک کنند به پیشرفت تیم نه اینکه چاپلوسی کنند
  • سرباز IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    فوتبال ایران دچار سیاست زدگی و باند بازی و دلال بازی و اخلاق های غیر ورزشی شده حالا حالاها هم درست نمیشه بعضی از باضی کنان تو زمین بازی گرو کشی میکنن بعضی از مدیران ستون پنجم هستم وگر نه چه یه تیم که به این خوبی بازی میکند یهویی باید بازیکنانش فروخته بشن و یهو تو بازی سرنوشت سازی مثل بازی قبل باید بازیکن نتونه بازی کنه یا بازی نکنه مگه تو مدیریت باشگاه هر کسی مسئول یه قسمت نیست مگه نباید هر کس کارش را به نحو احسنت انجام بده پس چرا تیم میره تو فرودگاه یه روز علاف میشن که روحیه اشون از دست بدهند و با روحیه ای خسته و کسل به زمین بازی بروند مگه ملت مسخره شما بی عرضه ها هستن که شدین نماینده فوتبال ایران مگه همین سال قبل نبود که یکی از طرفداران تیم تو استان کهگیلویه و بویراحمد بر اثر بی کفایتی شما و نتیجه‌گیری بد تیم سکته زد و جان خود را از دست داد و یه خانواده بی سرپرست شد شما اصلا فهم شعور دارید شما توان درک احساسات طرفداران خود را ندارید شما شایستگی این را ندارید مسخره ها وقتی از رختکن به سمت زمین فوتبال برای مسابقه حرکت میکنید باید اینو تو ذهن خود هک کنید که سال قبل یک نفر بخاطر بی کفایتی ما جون خود را از دست داد باید جبران کنم و با غیرت بازی کنم این بود غیرت جوانمردی شما
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 1
    دوستان اقبالی راست میگه ماالان سالهای ساله در اسیا قهرمان نشدیم وقهرمانی‌ ما درجام ملتها قبل از انقلابه یعنی بیش از۴۳سال
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 0
    تو‌سال‌۹۶‌دربی‌۸۶‌وریا‌تک‌به‌۶‌میزنه‌گله‌عشق‌۶‌لنگیا‌دیگه‌نگین‌۶
  • ورشکسته بورس IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    الهلال فوتبال بازی کرد اما تیم کوچه بازاری پرسپولیس فقط ادای فوتبالیستها را درآورد و یک تیم در حد کوچه و بازار بدون هیچ برنامه ای حتی از دو تا پاس درست و حسابی به همدیگر عاجز و ناتوان بودند همه این بازیکنان را باید با لودر دسته جمعی دفن کنن که اولا در تهران فقط برای بازیکنان تیمهای دیگر شاخ و شانه می کشند و لگدبازی میکنند و جفتک میاندازند دوما آبروی ایران را که مضحکه میدان فوتبال هستند کاملا بردند و همیشه میبرند لذا فوتبال اصول و قواعد خاصی دارد که حداقل با تماشا کردن میتوان خیلی تکنیک ها را یاد گرفت چه برسد بازیکنی چندین سال فوتبال تمرین و بازی کند در صورتیکه این بازیکنان از حداقلهای فوتبال هیچ چیزی نمیدانند و نمیفهمند و نخواهند فهمید هزاران حیف که به اینها میگویند بازیکن آیا واقعا در ایران وسیع با اینهمه استعداد باید با این تیم و این بازیکنان ابتدایی با آبروی ایران و ایرانی بازی کرد ؟؟؟؟؟!!!!!
  • Shahob IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    هلا هلا يا هلال
  • یاسین هرمزی DE ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    به نظر من تیم ملی ایران باید در جایگاه بیستم آسیا میشد و در جهان صدم چون خدایی فوتبال ایران از هر لحاظ ضعیفه فوتبال ایران دست دزدهاست ،
  • مهدی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    سلام به همه ی دوستان عزیز ، واقعیت تلخ است ولی واقعاً هزینه ی یک بازیکن فوتبال عربستان سعودی را مقایسه کنیم با بودجه‌های اقتصادی و پروژه‌های ملی ما. هزینه‌های باشگاه‌های ورزشی کشور به کنار . خب واقعی و انصافی نگاه کنیم کدام تیم برنده میشود ، تیمی که برنامه و هزینه و تمرینات و پشتیبانی‌های بیشتری دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس